Novinka, kterou se hned tak nesvezete: Mazda 6

aktualizováno 
I když už jsme za volantem nové Mazdy 6 ujeli několik desítek kilometrů, běžní řidiči, kteří touží po stejném zážitku, si zatím musí nechat zajít chuť.

Auto jsme měli k dispozici jen na uzavřeném okruhu u maďarské Budapešti, kam pozvánku dostalo několik evropských novinářů.

Do českých autosalonů se druhá generace Mazdy 6 dostane pravděpodobně až příští rok v březnu.
 
V Česku příští rok
Dlouhé čekání na japonskou novinku bude alespoň vyvažovat fakt, že prodejci začnou nabízet všechny tři karosářské varianty najednou.

V nabídce tak nebude chybět sedan, kombi i hatchback. Právě proto, že prodej bude zahájen za tak dlouhou dobu, dosud nejsou známy ceny základních verzí ani podoba výbavy.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Mazda 6 můžete koupit na www.automodul.cz

Pokud se nebude příliš zdražovat, základní verze s motorem 1.8i s výkonem 88 kW by mohla stát okolo šesti set tisíc korun.
 
Nový motor je jen jeden
Jestli současná Mazda 6 mezi auty střední třídy boduje sportovním vzhledem, pak její nástupkyně si v tomto směru vede ještě lépe. Prakticky všechny ostré hrany z auta jsou pryč.

Platí to především o zaoblené přídi. I proto je nová Mazda 6 jedním z nejaerodynamičtějších vozů své kategorie. Zřejmě ne náhodou se při diskusích nad vzhledem Mazdy 6 ozývá jméno konkurence v podobě Lexusu IS.

Jak velí pravidla při uvádění nového modelu, je novinka tradičně větší než její předchůdce. Na délku o 6,5 centimetru, na šířku o jeden a půl centimetru a na výšku o 5 milimetrů. O pět centimetrů je větší rozvor.

Větší rozměry ale automaticky neznamenají nárůst hmotnosti. Mazda 6 je oproti předchozí verzi o 35 kilogramů lehčí (platí pro sedan).

Třeba jen přepracováním sedadel se podařilo ušetřit pět kilogramů. I to má zajistit výrazně nižší spotřebu. Ze současného modelu převzatý dvoulitrový turbodiesel s výkonem 103 kilowattů má mít podle výrobce spotřebu o 6,7 % nižší.

V praxi to přestavuje spotřebu 5,6 litru na 100 kilometrů. Možná zklamáním je fakt, že žádný další naftový motor Mazda 6 nenabízí.

Prakticky beze změn zůstaly i motory benzinové. Základní nabídka motoru o objemu 1.8 litru nabízí výkon 88 kilowattů a silnější verze o objemu 2.0 litru výkon 108 kilowattů.

Výkon se tedy nezměnil, ale stejně jako u naftového agregátu klesla spotřeba. U základního motoru o 10 procent (na 6,8 l/100 km) a u dvoulitru o necelých 12 procent (7,0 l/100 km).

Pokud jde o výkon, výraznější změna nastala u současného motoru o objemu 2.3 litru, který byl převrtán na dvouapůllitr. To v praxi přineslo zvýšení výkonu jen o čtyři koně, ale zároveň stoupl točivý moment, díky čemuž lze se zlepšila využitelnost motoru v nízkých otáčkách.
 
Na okruhu
Na nevelkém závodním okruhu jsme vyzkoušeli všechny tři benzinové motory, jimž bylo vybaveno několik testovacích sedanů z předsériové výroby. Po třech obkrouženích zatáčkovitého okruhu asi nemá smysl se pouštět do velkého popisu jízdních vlastností.

Už jenom proto, že nejvyšším rychlostním stupněm, jaký se dal zařadit, byla čtyřka. A to jen na opravdu krátkou chvíli. Nicméně s pětistupňovou převodovkou dodávaná základní verze dala najevo, že s klidnější jízdou si poradí.

Svižnějším řidičům asi stačit nebude. I proto se dá čekat, že nejprodávanější bude dvoulitr, který vůz do zatáček dokázal poslat mnohem ochotněji.

Rozdíl mezi ním a nejsilnější verzí už tolik výrazný nebyl. Pochválit je potřeba nastavení podvozku, který i při ostřejším průjezdu, kdy gumy hvízdaly jak v akčním filmu, dokázal Mazdu 6 udržet ve stopě, kterou zvolil řidič.

Tolik sedan. Hatchback a kombi sice na ploše stály také, ale pouze k prohlédnutí. Klíčky chyběly. Rozdíl mezi sedanem a hatchbackem prakticky není znát. Na kombi je zase vidět, že si ze současného modelu vzalo obrovskou inspiraci. To ale vůbec neznamená, že by to byla škoda.
 
Klasický je i interiér
Uvnitř auta je díky většímu rozvoru více místa hlavně pro cestující na zadních sedadlech. Palubní deska zůstala věrná stylu Mazdy 6 první generace.

Startovat se dá klíčkem, případně za příplatek stisknutím tlačítka s nápisem Start a Stop. Výborný je i příplatkový multifuknční volant.

I když... První pohled na něj u méně technicky nadaného jedince může vyvolat zmatek. Po chvíli už s ním ale ovládáte všechno, co jen jde.

Zpracování interiéru je u mazdy tradičně na vysoké úrovni. Stejně je tomu i u Mazdy 6. Nezměnilo se ani uspořádání displejů a design kapličky před řidičem. Vše už známe ze současného modelu.

Pokud jde o zavazadlový prostor, sedan má kufr velký 519 a hatchback 499 litrů. O velikosti kufru verze kombi tiskové materiály mlčí.

Zadní sedadla jsou samozřejmě sklopná. U hatchbacku po jejich složení ale vzniká mírná hrana, u sedanu byla podlaha rovná.

U předvedených vozů navíc ve verzi sedan bylo možné sedala sklopit zatažením za poutko umístěné pod víkem kufru. U kombi je možné roletku kryjící prostor před očima nenechavců vyklápět s celými pátými dveřmi, na nichž jsou světla složená z LED diod.

To platí pro všechny varianty. Přední světla budou moci být bi-xenonová a samonatáčecí.
 
Nová Mazda 6 se (možná neúmyslně) vydává ve stopách Fordu Mondeo poté, co si oblíbený vůz střední třídy ve srovnání se svým předchůdcem oblékl sportovnější  oděv. Zda se jí bude dařit, uvidíme až v průběhu příštího roku.
 

Co vlastně znamená zoom-zoom?

Mazda 6 je dalším vozem, u něhož se objevuje slogan zoom-zoom. Ale co si má běžný řidič pod takovým pojmem představit? Je to vlastně jednoduché.

Tento reklamní slogan vznikl v USA, kde takovýto zvuk vydávají malé děti, když si hrají s autíčky. Podle Markétky Kuklové z českého zastoupení japonské automobilky se designéři a konstruktéři Mazdy snaží při navrhování a výrobě vozů zachovat čistou radost, kterou dítě při hře s autíčkem pociťuje.

"Aby i řidič, který otočí klíčkem v zapalování své Mazdy a vyrazí do ulic, cítil to, co už možná dávno nezažil. Absolutní radost z jízdy, pocit splynutí s autem a pravé dětské opojení hrou. Tak to je zoom-zoom,“ vysvětluje Kuklová.

Autoři:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Další z rubriky

První svezení s Teslou Model 3: hi-tech prémiovka v laciném provedení

Tesla Model 3

Jeden z nejpopulárnějších a nejdiskutovanějších elektromobilů současnosti, Tesla Model 3, se dostal Prahy. První jízdní...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Auto místo nedostupné hypotéky. Nákupy aut na úvěr rostou

Ilustrační snímek

Loni se v Česku prodalo 261 tisíc nových aut, což je sice zhruba o 10 000 méně než v roce 2017, k tomu se ovšem ze...

Najdete na iDNES.cz