Diskuze

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka o auta do zásuvky rozhodně není. Exkluzivně jsme se svezli s prototypem ukazujícím techniku, kterou má japonská značka připravenou. A má i řešení na nepřesvědčivou nabíjecí síť.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PHH

Wankel jako extender je celkem zajímavá volba, protože Wankel se obecně vyznačuje tišším chodem, minimálními vibracemi a pokud pojede v otimálním režimu, odpadně mnoho problémů se životností. Účinnost ale také nebude nic moc. Nějaké prametry by nebyly?

0 0
možnosti

Toto je dnes, kdy nikdo není schopen vyrábět baterie s dostatečnou kapacitou, cenou a hmotností, asi jediná smysluplná cesta - malý spalovací motor, který bude běžet v optimálním režimu, jako generátor pro dobíjení baterie. Sice trochu krkolomné řešení, ale když už se vývoj na poli baterií, příp. výroby vodíku zpožďuje, co jiného dává do blízké budoucnosti smysl, pokud se chtějí zbavit klasických spalovacích motorů.

2 0
možnosti
PM

Jenže i když pojede v optimálním režimu, pořád to bude spalovací motor.

0 0
možnosti
PS

R^

jj, elektromobil na naftu bude bezva.

2 0
možnosti
PM

Tenhle konkrétně na benzín.

1 0
možnosti
Foto

Prostě se Gréty optejte, v čem si bude vozit zadek a to pak bude ten jediný správný koncept. :-/

5 1
možnosti
OU
OU
JM

J88a93n 75M50a72l39ý

9. 9. 2019 12:11

Jakýkoliv elektromobil či hybrid si nese ohromnou stopu emisí CO2 z výroby právě kvůli bateriím. Aby se vyrovnal autu se spalovacím motorem, tak musí najezdit x set tisíc Km. Klasický hybrid to ani tak nezvládne. U čistých elektro jde pak o energetický mix a nájezd. Každopádně to z hlediska emisí CO2 není prostě výhra a takové ty přibližovadla jako e-citigo apod....jsou prostě z hlediska emisí CO2 neekologické. Ekologie určitě není na prvním místě a elektromobil s baterkou (pokud se nezmění technologie) není posunem. Spalovací motor co by jednotka pro výrobu energie pro elektro je zajímavá myšlenka se kterou jistě pracují mnohé automobilky. Nicméně je pořád stejný...Mazda nám ukazuje model, který je stejně ekologický jako podobné auto se spalovacím motorem. No není to výhra?

0 0
možnosti
DS

Potom se ale vkrádá otázka, proč ne turbína? Jednodušší konstrukce, spolehlivý chod a ověřený princip by byl spíše vhodnější, než neustále se ošoupávájící rotující válec.

0 0
možnosti
PM

Elektromobilita je slepá vývojová větev. Nesmysl tlačený stupidním Bruselem a fanatickou elektrolobby. Neuvěřitelné kolik, na první pohled, seriozních lidí se nechalo zmanipulovat a zastrašit.

5 9
možnosti
PB

P95e43t15r 38B75l93á45h10a

9. 9. 2019 11:41

Myslíte, že Brusel tlačí prodeje třeba i v Číně? To, že si vy myslíte, že elektromobilita je pouze váš názor, drtivá většina automobilek a odborníků je opačného názoru, je potřeba si o tom něco nastudovat. Vlastně se ukazuje, že slepá větev je spalovací motor.

2 6
možnosti
Foto

Plug-in hybrid, to konečně dává smysl!

1 1
možnosti
Foto

Taky dřív existovaly koncepty aut na stlačený vzduch a zrovna s rotačními písty v režimu kompresor a vzápětí jako pohon. Hybrid na stlačený vzduch, panečku: po silnici si jedu na spalovací motor, brzdnou energii ukládám do tlakové lahve + dle potřeby pracuje kompreso. A těch pár kilometrů poskoků ve městě si odbydu na stlačený vzduch; i kdyby jen rozjezdy a spalovák se přidá až po dosažení určité rychlosti, tak to emisím hodně uleví (ovšem ne tolik, jako zrušení chodeckých tlačítek).

1 2
možnosti
ZM

Njn, Mazda to je jazda ;-D. Mám Mazdu6 a nevyměnil bych ji za nic. Super kára.

9 0
možnosti
JZ

to bude až si opäť kúpiš z 3A ojazdenú Mazdu, ale elektro a po pol roku v servise ti povedia že treba meniť akumulátory :-D

0 1
možnosti