- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Wankel jako extender je celkem zajímavá volba, protože Wankel se obecně vyznačuje tišším chodem, minimálními vibracemi a pokud pojede v otimálním režimu, odpadně mnoho problémů se životností. Účinnost ale také nebude nic moc. Nějaké prametry by nebyly?
Toto je dnes, kdy nikdo není schopen vyrábět baterie s dostatečnou kapacitou, cenou a hmotností, asi jediná smysluplná cesta - malý spalovací motor, který bude běžet v optimálním režimu, jako generátor pro dobíjení baterie. Sice trochu krkolomné řešení, ale když už se vývoj na poli baterií, příp. výroby vodíku zpožďuje, co jiného dává do blízké budoucnosti smysl, pokud se chtějí zbavit klasických spalovacích motorů.
Jenže i když pojede v optimálním režimu, pořád to bude spalovací motor.
jj, elektromobil na naftu bude bezva.
Prostě se Gréty optejte, v čem si bude vozit zadek a to pak bude ten jediný správný koncept.
Jakýkoliv elektromobil či hybrid si nese ohromnou stopu emisí CO2 z výroby právě kvůli bateriím. Aby se vyrovnal autu se spalovacím motorem, tak musí najezdit x set tisíc Km. Klasický hybrid to ani tak nezvládne. U čistých elektro jde pak o energetický mix a nájezd. Každopádně to z hlediska emisí CO2 není prostě výhra a takové ty přibližovadla jako e-citigo apod....jsou prostě z hlediska emisí CO2 neekologické. Ekologie určitě není na prvním místě a elektromobil s baterkou (pokud se nezmění technologie) není posunem. Spalovací motor co by jednotka pro výrobu energie pro elektro je zajímavá myšlenka se kterou jistě pracují mnohé automobilky. Nicméně je pořád stejný...Mazda nám ukazuje model, který je stejně ekologický jako podobné auto se spalovacím motorem. No není to výhra?
Potom se ale vkrádá otázka, proč ne turbína? Jednodušší konstrukce, spolehlivý chod a ověřený princip by byl spíše vhodnější, než neustále se ošoupávájící rotující válec.
Elektromobilita je slepá vývojová větev. Nesmysl tlačený stupidním Bruselem a fanatickou elektrolobby. Neuvěřitelné kolik, na první pohled, seriozních lidí se nechalo zmanipulovat a zastrašit.
Myslíte, že Brusel tlačí prodeje třeba i v Číně? To, že si vy myslíte, že elektromobilita je pouze váš názor, drtivá většina automobilek a odborníků je opačného názoru, je potřeba si o tom něco nastudovat. Vlastně se ukazuje, že slepá větev je spalovací motor.
Taky dřív existovaly koncepty aut na stlačený vzduch a zrovna s rotačními písty v režimu kompresor a vzápětí jako pohon. Hybrid na stlačený vzduch, panečku: po silnici si jedu na spalovací motor, brzdnou energii ukládám do tlakové lahve + dle potřeby pracuje kompreso. A těch pár kilometrů poskoků ve městě si odbydu na stlačený vzduch; i kdyby jen rozjezdy a spalovák se přidá až po dosažení určité rychlosti, tak to emisím hodně uleví (ovšem ne tolik, jako zrušení chodeckých tlačítek).
Njn, Mazda to je jazda . Mám Mazdu6 a nevyměnil bych ji za nic. Super kára.
to bude až si opäť kúpiš z 3A ojazdenú Mazdu, ale elektro a po pol roku v servise ti povedia že treba meniť akumulátory :-D