Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T33o12m88á44š 89K30u82c92h57a71ř 3697891178501

"Když musíte uživit elektřinu strašidelně spotřebující Audi e-trontak, aby někam dojelo, musíte mu dát obrovité akumulátory."

Potřebuje nejen větší akumulátory, ale i větší množství energie vyrobené z mixu uhlí, plynu, jádra a jen části zeleně. Tedy v reálu toto auto se spotřebou 24 kWh/100 km je méně "zelené" než malá Fóbie s 1.0 motorem, přitom i ono převáží průměrně jen 1.5 osoby. Není tedy žádný důvod, aby byl Etron daňově zvýhodněn proti například obyčejným malým autům na benzín.

+33/−1
doporučit
9.9.2019 7:04

P71e86t51r 58H70á61j28e63k 4500132361704

"Společně s vědci a analytiky nezávislých konzultačních firem se zaměřila i na ekologickou stránku věci.."

haleluja... první vlaštovky se objevují.

+23/0
doporučit
9.9.2019 8:28

J79i82ř26í 92J77e79l82í93n25e59k 5755266673759

Neměl by to už těm asiatům někdo důkladně politicky vysvětlit kudy vítr vane? !!!!

Jedni se nehrnou do výroby akumulátorů pro EV protože tomu nevěří ( https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/volkswagen-elektromobil-akumulator-baterie.A190708_114250_automoto_fdv ) , TOYOTA jako největší světový výrobce se nehrne do výroby bateriových vozidel ( https://www.novinky.cz/auto/clanek/proc-nechce-toyota-vyrabet-elektromobily-40262262 ) a teď MAZDA přijde s tím, že baterie by měla mít max.35kWh,aby se ekologicky vyplatila, čímž nepřímo říkají,že bateriová technologie je vhodná především pro malá autíčka a ježdění po městě,z čehož plyne, že pro ostatní užití vhodná není a tím nám naše e-trony, I-Pace,MB-EQC,ale i Skodu Vision staví do nehezkého neekologického světla, protože tu 35kWh baterčičku by vycucla během 10-15minut a ani by se nemuselo jet na plný kotel :-)

Takže otázka: kde japonští soudruzi dělají chybu,co tak zásadního nepochopili, že se dobrovolně vyřazují z největšího kšeftu tohoto století,což nepochybně výměna spalovacího motoru za vozy na baterie bude? VW na to vsadil budoucnost a není prý cesta zpět.. Přitom ve většině oblastí jsou japonské firmy na technologické špičce.. Takže nám v otázce bateriové elektromobility úplně zhloupli nebo to musí mít nějaký racionální důvod.. Určitě platí možnost a) =zhloupli - naše bruselské politbyro nejlíp ví, co je pro nás dobré a my ten svět spasíme i za cenu sebezničení...Ostatně to je v zemi VW taková roztomilá tradice...

+35/−3
doporučit
9.9.2019 2:13

Z89d15e14n52ě32k 60M81á42č73a18l49a 1673425339970

Njn, Mazda to je jazda ;-D. Mám Mazdu6 a nevyměnil bych ji za nic. Super kára.

+9/0
doporučit
9.9.2019 10:06

J69a60r85o17m28i50r 98H76o64b93l89i16k 1225357225

Od začátku "elektrošílenství" si myslím, že vzhledem k možnostem uložení energie do jakéhosi boxu (nádrž, baterka) je pro pohybovadlo kategorie osobní auto ekologicky nejlepší technologií hybridní pohon. Elektromotory v kolech a "centrála" na palubě dobíjející baterky s dojezdem cca 100 km. A ejhle Japonci, co vždycky pouze do dokonalosti dotáhli myšlenky někoho jiného, tuto teorii potvrzují.

+6/0
doporučit
9.9.2019 8:46

P21e34t89r 94M71i22c59h96a79l 2740884461192

Něco mi říká, že kdyby tam místo Wankelu dali diesel, bylo by to lepší. Ten by totiž taky pracoval v optimálním režimu a navíc netrpí neduhy Wankelu (těsnící lišty, spalování oleje).

+6/−2
doporučit
9.9.2019 9:06
Foto

P18a52v19e47l 59V95a54n97ě88č18e48k 4354903381491

Prostě se Gréty optejte, v čem si bude vozit zadek a to pak bude ten jediný správný koncept. :-/

+5/−1
doporučit
9.9.2019 13:20

J58i42r54i 68D17o61b95r24ý 9768479613

To nebude stacit.

O nejake CO2 tu jde stale mene. Z ideologickeho pohledu je hybrid jeste horsi nez spalovak, protoze se tvari ekologicky, ale spaluje benzin.

Tohle je tlak na emoce, fakta (uroven znecisteni) uz nikoho nezajimaji. Nastupuje doba post-fakticka.

+4/−2
doporučit
9.9.2019 10:01

M85i20c63h15a41l 39H13u88š68á21k 2837516555265

Smajra, mrhat energii tim ze se transformuje tepelna->mechanicka->elektricka->mechanicka. To jsou ztraty ze uz by bylo lepsi auticko na limonadu.

+7/−12
doporučit
9.9.2019 3:31

M79a23r31e26k 51Š68t79ě83t19k48a 4471308292393

Toto je dnes, kdy nikdo není schopen vyrábět baterie s dostatečnou kapacitou, cenou a hmotností, asi jediná smysluplná cesta - malý spalovací motor, který bude běžet v optimálním režimu, jako generátor pro dobíjení baterie. Sice trochu krkolomné řešení, ale když už se vývoj na poli baterií, příp. výroby vodíku zpožďuje, co jiného dává do blízké budoucnosti smysl, pokud se chtějí zbavit klasických spalovacích motorů.

+2/0
doporučit
9.9.2019 15:40

P57a21v37e42l 98S97o19b44o44t83k75a 5190324

R^

jj, elektromobil na naftu bude bezva.

+2/0
doporučit
9.9.2019 15:04

J11a68n 37M73a89l97ý 1515379474748

Já bych natáhnul nad silnici pletivo, do aut teleskopickou tyč jako sběrač elektřiny a všichni by jezdili jako na autodromu od kolotočářů. Prachy za super nápad mi můžete posílat na účet.

+2/0
doporučit
9.9.2019 9:21

P97e35t77r 80M12a10r25e66č20e19k 1733411569828

Elektromobilita je slepá vývojová větev. Nesmysl tlačený stupidním Bruselem a fanatickou elektrolobby. Neuvěřitelné kolik, na první pohled, seriozních lidí se nechalo zmanipulovat a zastrašit.

+5/−9
doporučit
9.9.2019 11:07
Foto

J51a51n 57C16i45b78u47l49k41a 9462788240819

Plug-in hybrid, to konečně dává smysl!

+1/−1
doporučit
9.9.2019 10:11

M73a57r32e77k 11W20o46l38f 3169317264172

Wankel je zajimava volba zejmena vzhledem k jeho povestne zravosti. Dava mi smysl asi jen.z hlediska zastavby motoru do vozu, je hodne kompaktni a lehky.

+1/−1
doporučit
9.9.2019 8:50

A43n28t26o65n10í57n 68S21e53b32e47r49a 7453918670379

Takze vyrobime nesmyslny a drahy elektromobil a aby to nekam dojelo, tak do nej dame benzinovy generator. No Cimrman asi stale zije a to v Japonsku....

+2/−16
doporučit
9.9.2019 8:19

J58i92n40d11ř86i28c50h 19L87u41k71e31š 3209544443300

Uz se Mazde podarilo utesnit komory, spalovani oleje a dalsi problemy tohoto motoru? Myslim, ze to, ze ho nikdo nepouziva, neni jen tim, ze jsou blbi....

0/−4
doporučit
9.9.2019 7:20

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Deset dní a Slavia mohla zmizet. Miliardář Šimáně exkluzivně vypráví

Jiří Šimáně, jeden z nejbohatších Čechů, koupil před pěti lety zadluženou Slavii. Klub nad propastí. Ta stejná Slavia,...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Najdete na iDNES.cz