Diskuse k článku
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
J15a44n 91D14l56o76u58h93ý 7344579680749Ne vsichni koukaji na vykon jako jediny ukazatel kvalitniho motoru ;-) |
![]() |
J79i44ř64í 14S88c52h26w81a23c86h 8338664608226i přesto by se to s úspěchem nesetkalo.... |
![]() |
A42n32t45o96n71í76n 68S64e18b27e72r87a 7473878540929Já měl 5 let 1,4 benznín automsféru bez turba. Žralo to 7 litrů, řvalo to, moc to nejelo. 0-100přes 13s. No teď mám litr s turbem, je to tiché, spotřeba 5 litrů. Ná dálnici mám šestku a auto s tímto motorem je o dost svižnější. Oba auta važí zhruba stejně. Ten litr dá 0-100 pod 10s a i rozjezd z 60 na 120 je rychlejší. A na trojku to táhne o dost více. Předjíždí se s tím líp než s tou atmosferou. Atmosféra měla 63 kw, toto má 81. Za mně palec na horu pro litr s turbem. |
![]() |
M22i75l45a84n 94S54t92r63n56a45d89e27l 4771916579670No nevím. |
![]() |
J46a94n 64L26u71k88á60š 7967973203782Uvidime, jestli palec zustane nahore, az budete turbo menit. |
![]() |
J56i85ř26í 64S77c92h67w93a21c89h 8258364478766dnešní turba, pokud se k nim chová majitel "slušně", by měla vydržet minimálně 200 000 km, takže při obvyklém průměrném nájezdu cca 20 a více let... |
![]() |
J51i43ř24í 40S78c47h40w35a24c29h 8108914888766To, že má motor 4 válce automaticky neznamená, že je kvalitní, stejně jako, že něco tříválcového s turbem je automaticky nekvalitní. a "koníci" jsou nakonec to nejdůležitější kvůli čemu motor v autě je. Když to jede je to plus, když to nejede, je to mínus. Já na LPG motor předělávat nebudu a pokud vydrží 200 tisíc, tak mi vydrží 20 let a to mi bohatě stačí. |
![]() |
J49a86n 84D86l95o44u24h17ý 7704299340499Velke plus za atmosfericky 4 valec a obrovske minus za 3 valec s turbem presentovany jako "top" nabidka :-D |
![]() |
J83i33ř63í 56S56c79h37w77a94c47h 8278824668406tak prezentovat tříválec 1.0/120k jako základ a čtyřválec 1,25/84k prezentovat jako vyšší nabídku a chtít za něj více peněz by se asi nesetkalo s velkým úspěchem. |
![]() |
A40n25t59o11n44í76n 11S78e27b70e13r39a 7493508420369S tím 1,4 l atmosferický čtyřválec, 74 kW to vůbec při té váze nepojede. Bude to hlučné a spořeba taky nic moc. |
![]() |
A35n53t21o53n97í55n 12S60e72b53e22r60a 7973548480679http://www.auto.cz/kia-stonic-cesky-cenik-s-atmosferickym-motorem-stoji-349-980-kc-110021 Litr je paramterově lepší. A bude i v reálu, pokud není technicky odfláknutý..... |
![]() |
G14e39o13r82g 90K20o27m89b71e82r53e46c 9844521496871nevypadlo jim v tom nazvu jedno pismenko? Nema tam byt misto Stonic "Sto x nic"? |
![]() |
M37i61l20a90n 39S55t85r42n68a56d50e71l 4331886279280A nepripletlo se vám do příjmení m? Koberec? |
![]() |
A26n63t71o44n21í39n 53S44e42b92e63r36a 7723588240869Tak IN a COOL to možná je, ale o fešákovi jde mluvit jen těžko. A ty jízdní vlastnosti těcho aut děs .... |
![]() |
J10o71s72e69f 92Š38o75l74t82e27s 8504318620763Těším se na elektrickou verzi, která bude dynamicky někde úplně jinde. |
![]() |
M27a48r93e36k 27M68a88l77ý 1522268321650Bohužel, i cenově |
![]() |
J56o95s62e31f 16B95a97b35k84a 3320269542587Od pohledu nehezké a lacině vypadající auto |
![]() |
P32e35t94r 69A37g21u13l22á78r 4257468860784Starý zlatý Forester rok 2003. Stálý pohon všech kol. Benzínové turbo 220 koní. Podvozek z Imprezy. V zatáčkách jako přibitý, v lese jako doma a když z toho člověk na dálnici oklepal bláto, tak to za sebou nechávalo kdekoho. Prodával jsem ho když měl 310t km. Dodnes se mi stýská. Měl jsem si ho nechat. |
![]() |
J31i96ř27í 21S93c29h53w70a71c29h 8778294948436a to je jako dnes nějaký problém si pořídit auto s benzínovým turbem (nebo dieselovým) nad 200 koní s pohonem všech kol? Tady pláčeš nad špatným "hrobem" |
![]() |
P35e63t50r 42A26g76u81l67á45r 4627818820874Zkuste si ho někde půjčit, projet a pak se znovu zamyslet nad tím, jestli to napíšete znovu. Ano, je to problém. Nejde jen o ten motor, který je narodíl od většiny plochý boxer (tedy nízko a symetricky uložený). Jde také o další vlastnosti toho auta. A nakonec, za celou dobu byla nejdražší oprava výměna chladiče, u kterého v 300tkm praskla příruba - 11000Kč. Spotřebák nepočítám. |
![]() |
V20í62ť43a 26K46r84u28t26i76š 1380664205327Tak asi je zbytečné pod článkem o tuctovém autě rozebírat auto, které ve své době a v základu stálo 64 průměrných českých platů (1.05M) a bylo pro drtivou většinu populace naprosto nedostupné. |
![]() |
P34e15t61r 62A75g91u17l26á68r 4867258740144Já jsem si jen posteskl. Ono ani Subaru už ho nevyrábí tak, jako tenkrát. A plochý šestiválec, který jsem měl v kombíku a měl skělou dynamiku a úžasný zvuk, také neprodávají. |
![]() |
J70i12ř49í 38S80c58h22w45a64c59h 8188854608826no tak místo toho dělají motor, co má sice o dva válce méně ale o 20 koní více, určitě má minimálně stejnou dynamiku a přitom méně žere.....a je v přepočtené ceně o 25% levnější.... |
![]() |
T19o24m18á86š 22V74a15l53d56e62r 7833100169Subaru už ani nevyrábí, krom STi, symetrial v benzinech. |
![]() |
J90a79n 92T93a56r11a71b80a 4576246369109Tak nevím, jestli se z té nabídky motorů mám popadat za břicho, nebo jen útrpně šklebit. Asi na střídačku. |
![]() |
J84a61k20u87b 49S11e53k88e40r34a 6166530776375Jaky by jste tam potreboval? |
![]() |
J62a38n 64T57a92r74a96b57a 4156546849669Já žádný, protože to určitě nekoupím. |
![]() |
M24i39r58e21k 38G66a92j59e21r 5891536439670Vypada to zvenku pekne. Ale opravdu "je všechno přehlednější, logištější"? Kde jste vzali to nelogicke slovo? |
![]() |
P22e81t55r 26M59a55r86š49á77l72e18k 9515912664439Tak ta nabídka benzínových motorů je tragická, hlavně s ohledem na cenu. Budou muset hodně slevnit. |
![]() |
J34a86k13u14b 42S64e44k38e59r81a 6236760866835Co tam chybi? |
![]() |
P76e50t47r 20M23a34r62š24á12l88e94k 9385782744609Nějaký motor, který aspoň trochu pojede? |
![]() |
T85o12m86á73š 36V26a86l12d50e38r 7343560479Dle názorů se už bez turba všichni ani neuprdnete. Ale přitom stačí používat hlavu a ruce. Mimochodem ze Stonicu těžko uděláte hothatch. Kdyby měl silný motor, nebude stabilní. Přitom atmosféry mají svoje kouzlo a zrychlovat umí také svižně. Ale to řidič potřebuje zkušenosti. Běžně ten co neumí jezdit zatáčky, mě na rovince natře i když jezdím na zákonných limitech. Ale je mi to šumafuk, jelikož jej dojedu u kamionu a musím předjet oba najednou. A i na to stačí atmosféra. |
![]() |
J26i65ř76í 41S19c62h93w94a67c14h 8808534188716za cenu základu cca 350 tisíc Stonic s 62kW s 0-100/13,2 sec, to se dostane Fabia combi/81 kW, 0-100/9,4 sec, slušně vybavená s téměř dvakrát větším kufrem, to je rozdíl v dynamice opravdu hodně velký. Takže takový Stonic je hodně pomalý "sokol", ze kterého ani ten nejlepší řidič nemá šanci cokoliv vyždímat. |
![]() |
T72o11m25á46š 35V64a63l98d95e20r 7893220579Jezdil jsem Fabii II a hrůza, děs. Možná je to větší auto, ale vzal jste špatnou verzi. Stonic berete nejslabší a Fabii nejsilnější. Šidíte |
![]() |
J60i63ř44í 69S83c10h15w76a84c32h 8288964698226srovnal jsem auta za stejnou cenu cca 350 tisic u Stonicu je to základ s 1,4/62kW, 0-100 za 13,2 sec je na tu cenu.....slušně řečeno slabota. u Fabie combi 1.0/81kW ve výbavě Style (3. nejvyšší) + paket style plus cena 355 tisíc, nechybí nic důležitého (jestli tam něco oproti základu Stonicu chybí, hledat nebudu)....dynamika úplně jinde za metlu se doplácí u obou aut. dynamika Fabie je opravdu o hodně vyšší (o desetiny sekund se tu nebudeme přít, že) nikde jsem nenapsal, že Fabia je nejlepší auto na světě, ale v tom co jsem řešil, tedy dynamiku tj, aktivní bezpečnost (žádné závodění) je oproti Stonicu zcela jinde. Stonic za ty prachy co v základu stojí je prostě šnek, to je to wo co go. |
![]() |
J66i89ř44í 82S92c82h17w24a39c49h 8238864318826oprava: ....u Stonicu je to základ s 1.25/62kW.... |
![]() |
T62o66m80á31š 29V50a45l44d13e68r 7213680189O tom žádná. Já bych si nikdy nekoupil litrový tříhrnek za 350K i když je přeplňovaný. Proto jsem také odešel od Forda |
![]() |
J66i95ř25í 91S28c38h94w51a42c16h 8758174298746ta pružnost se projeví i na všechny ostatní rychlostních stupních, protože je daná výkonem motoru v otáčkách ve kterých se právě motor nachází. A ten je dán krouťákem. Takže například v běžně používaném rozsahu 2000-3000 ot/min dá atmo 1,25 cca 120Nm, atmo 1.4 130Nm, atmo 1.8 170Nm a turbo 1.0 200Nm. Který motor bude v tomto režimu asi tak nejpružnější? Tedy poskytne v daném okamžiku nejvyšší výkon? |
![]() |
T52o48m15á30š 69V22a83l93d31e65r 7463740509To záleží na převodech. Turbo bude nejpružnější ale jen do 4000ot.Atmosfera 1,8 bude pomalejší nebo nastejno ve zrychlení (záleží na otáčkách motoru)., ale bude rychlejší v max rychlosti v předpokladu stejných převodech pohonu. |
![]() |
J71i30ř54í 40S24c81h23w98a57c43h 8338314678916samozřejmě, proto jsem uvedl tu podmínku pro běžně používané otáčky 2-3 tisíce. Nad 4000 se u 1.8 projeví ta část křivky výkonu 80-100 kW na kterou litr vůbec nedosáhne protože má maximum jen 81kW. není tedy pro atmo 1.8 konkurentem, jen má obdobný (nebo i lepší) zátah v těch běžně používaných otáčkách. Konkurentem pro atmo 1.8-2.0 je až turbo 1.4-1.5/110kW které svými 250Nm ty atmosféry v běžně používaných otáčkách předčí a v pohodě jim stačí i v maximálním výkonu. |
![]() |
T86o21m34á74š 54V21a30l69d91e64r 7623890979O to přesně jde. Využívám u atmosfér celý rozsah otáček a proto se mi nezdá , že jde o velmi lenivé lemry. Když jedu mám šestku cca 2000 začnu zrychlovat na předjíždění pětka 3400, když předjíždím tři kamiony najednou tak čtyřka 5600 a při poklesu Nm okamžitě pětka s maximem otáček dokončuji na šestku po předjetí pustím nohu z pedálu.na srovnání rychlosti běžné povolené. Samozřejmě jak jste správně uvedl u malého objemu nemohu čekat zázraky. Nemůžete srovnávat dva běžce a tomu jednomu svážete nohy, jelikož test je do 3000 otáček. Každý sportovec má svou strategii a výsledek je na cílové metě. O nic víc nejde. Je tam spousty faktorů. Kolik ventilů má válec. Jaký má průměr oproti zdvihu. Jaká je převodovka. Jaký je celkový převod u diferenciálu a jaké má kola. Toto vše dělá zrychlení a různí se i vlastní verze stejné motorizace.s různými převody a koly. atd , atd, atd |
![]() |
J95i81ř12í 92S35c81h63w53a79c21h 8608454928466vše je o tom, že z vašeho motoru při podřazení a vytočení k 6000 dostanete až 102 kW a tomu odpovídá dynamika auta. Ale u té 1,2 je to jen 62 kW. To je jako byste měl omezovač otáček nastavený někde okolo 3500 a výše by motor nešel vytočit. Rázem z vaší živé 1.8 bude "lenivá lemra" Dynamiku, která se u vašeho motoru dostavuje při vytočení nad 4000 ot byste musel oželet a tak je to i u toho slabého motoru. Sice se točí až do 6000 ale výkon dává jen takový jako 1.8 ve 3500 otáčkách. |
![]() |
T61o53m90á71š 96V48a53l90d16e20r 7413700309To už jsme si řekli, že od 1,25 nečekám kdoví co, ale dokáže vycenit zoubky do té míry co mu právě malý objem dovolí. A malý rozměr umožní. Když si kupuji vůz, tak vím proč si jej kupuji. Proč mám obsah 1,25 a atmosféru a ne třeba 3,0 turbo. A proto mám 1,8 kde je omezovač až kolem 6500 |
![]() |
J38i50ř60í 62S75c60h90w24a12c74h 8418394948856není zač |
![]() |
V38í43ť40a 22K23r19u28t83i18š 1480724905917Zcela základním faktorem těchto "sportovců" je maximální výkon a jeho průběh okolo tohoto maxima vs. hmotnost. Vše ostatní jsou podružné faktory - objem válců, jejich počet, počet ventilů, převodovka atd. |
![]() |
V59í52ť90a 95K82r93u20t42i24š 1390604975697Pružnost, když přeřazujete při předjíždění (tzn. často chci maximální dynamiku), je dána průběhem křivky výkonu v oblasti jejího maxima. Tzn. za jinak nezměněných podmínek je zrychlení funkcí tohoto výkonu. A zpřevodování mi pouze určí, jaký kvalt tam při dané rychlosti musím vrazit, abych se k tomu maximálnímu výkonu dostal (a měl ještě nějaký rozsah otáček pro vytočení motoru). A třeba já při předjíždění, pokud chci "vystřelit" někde z rychlosti 50-60, dvojku používán úplně běžně. |
![]() |
M42a55r46e50k 25M39a67l52ý 1672628711780Je to slabota a na tu slabotu je ta cena vysoká, o tom není pochyb. Tady se ale (nesmyslně) připlácí za tu módnost toho crossoveru - lidi to prostě chtějí a jsou ochotni zaplatit. Když bude mít Škoda podobně velký crossover (nebo SUV na podvozku Fabie), taky bude cena jistě vyšší než u Fabie a nikdo se tomu nebude podivovat. |
![]() |
P28e56t20r 20M66a51r23š12á68l98e64k 9595832454559Atmosféra, proč ne? Ale při současné normě Euro 6 a při velikosti takového crossoveru, budou oba dva ty motory ve Stonicu zdechlé. Když zůstaneme u podobně velkých crossoverů, tak za cenu základu cca 350t je např. Fiat 500x 1,6. Navíc s vymakanějším podvozkem a kvalitnějším interiérem. |
![]() |
T11o74m94á28š 11V61a25l49d85e38r 7713960569Jak zdechlé? Mám ve Versu 1,8 a vůbec mi nepřipadá zdechlé. Pravda, bez podřazení nezrychluje jak raketa. Jenže to opravdu nemusím. A když chci raketový zrychlení stačí podřadit. Max výkon 102 kW a při běžné jízdě potřebuji tak 54 kW. Jediný co mi na EURU 6 vadí, že když přijedu na stopku, tak hned při rozjezdu chce více plynu, jinak má tendenci chcípnout. Jinak je motor moc dobrý. Dlouhodobou spotřebu mám 5,4-6,3l. Jenže stačí jet rychle po dálnici několikrát HK- Praha a hned je tam 6,3 l/100 km |
![]() |
V60í34ť17a 84K37r33u13t75i63š 1320144725197Co vám připadá, je bezpředmětné, fyzikální realita je jen jedna. A ta říká, že vaše Verso je možná raketa, ale objektivně dynamicky zhruba stejné (ne-li horší) jako Oktávka s vysmívaným základním litrem. A rozhodně nepovažuji podobně za "moudro" fakt, že auto s motorem 72kW/133Nm má sprint za 12,6s, což je dnes a při dnešní nabídce na trhu objektivně slabota. |
předchozí | 1 2 | další |