Úterý 9. srpna 2022, svátek má Roman
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 9. srpna 2022 Roman

Zkusili jsme Hyundai Ioniq. Bez elektřiny jezdit neumí

Ioniq vyzývá na souboj kultovní Toyotu Prius. Má podobnou techniku, ale uhlazenější design. A jezdí moc hezky.

Automobilka Hyundai věří ve vlastního trojjediného boha, který ji má spasit v nové, elektrifikované době. Jmenuje se Ioniq a vyrábí se jako hybrid, čistý elektromobil a plug-in hybrid, což je v podstatě kombinace prvních dvou, která si z nich bere to nejlepší. Ten se sice začne v Česku prodávat až v příštím roce, první dva však přijdou na trh už letos na podzim. A už teď jsme je mohli projet.

Hyundai Ioniq

Hybrid: 4,3 litru

Hybridní verze má k dispozici benzinový čtyřválec 1.6 GDI o výkonu 77 kW, spřažený s 32kW elektromotorem. Celkový výkon soustavy je podle automobilky 104 kW, což stačí na solidní zrychlení 10,8 sekundy. Prakticky nikdy se mi nepovedl rozjezd jen na baterie, spalovací motor naskakuje téměř okamžitě – čistě elektrický mód tak přicházel ke slovu nejčastěji při ustálené jízdě do rychlosti 120 km/h. I přesto se nám podařilo (na rovině a v obsazení dvoučlennou osádkou) jet za 4,3 litru na 100 km, což je o litr více než (vždy příliš optimistická) tabulková spotřeba 3,4 l. Auto celkově funguje velmi dobře, podvozek je pohodlný a jistý (vzadu má víceprvkové zavěšení kol) a také precizně odhlučněný, stejně jako motor s převodovkou. Tou je šestistupňový dvouspojkový automat DCT. Perfektní je přesné řízení.

Zkrátka: řidič má pocit jako v úplně normálním autě s útulnou, ale prostornou kabinou, plnou kvalitních materiálů a měkčených plastů a bezproblémovou ergonomií ovládání. Ergonomický interiér zdobí jednoduché linky, bronzová barva je vyhrazena elektroverzi, modrá hybridu.

Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq

Ne všechno se úplně povedlo: elektrický systém při silném brzdění (a tedy rekuperaci), nebo naopak při razantním zrychlení vyluzuje docela hlasité pískavé zvuky, které jsem u jiných konkurentů nepozoroval. A taky chybí tlačítko „elektrický mód“, jímž konkurence disponuje – občas přece chceme jet výhradně na elektřinu, dejme tomu v noci při zajíždění do garáže (pokud jsou dost nabité baterie). Jenže ioniq si zapínání a vypínání spalovacího motoru řídí sám, řidič nemůže ovlivnit nic.

Hyundai Ioniq

Elektromobil: 280 km

Stejně jako hybrid, i elektromobil má uhlazený civilní vzhled, liší se od hybridu jen plnou přední maskou bez žeber chlazení. Hyundai také za ioniq dostal designovou cenu Red Dot. Papírový výkon motoru 88 kW a hlavně 295 newtonmetrů, dostupných už od první otáčky, je slušný, ale ne dechberoucí, třeba takové BMW i3 je mnohem svižnější.

Jenže hyundai boduje v jiné, podstatnější disciplíně, v dojezdu. Lithium-iontové baterie (prius si vystačí s NiMH, prý kvůli přehřívání) dokážou udržet energii déle, jsou lehčí, a taky se rychleji nabíjejí – rychlonabíječka to umí za 23 minut, ta obyčejná za 4,5 hodiny. A jejich 28,5 kWh by mělo papírově vydržet na 280 kilometrů. Jak ovšem z praxe víme, šťáva elektromobilům ubývá podstatně rychleji než výrobci slibují – v placatém Amsterdamu jsme to ale nezaznamenali.

Na 140 km dlouhé trati jsme skutečně „odmazali“ 138 kilometrů, takže i při troše rezervy třeba na topení či klimatizaci bychom celkovému dojezdu kolem 250 km věřili. A to je vynikající hodnota.

Hyundai chce ioniqem přilákat bohatší klientelu, než dosud míval, a milovníky ekologie. Typicky jde třeba právě o kupce priusu, jemuž je parametry velmi podobný. Ceně až do podzimního zahájení prodeje nebudeme znát. Počítáme, že by mohla být o něco nižší než 745 tisíc, což je startovací cena Toyoty Prius.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Herní doupě na čtyřech kolech. Musk chce v každé tesle klienta Steamu

Tesla Model S

V automobilech značky Tesla se možná brzy objeví klient služby Steam. To by znamenalo, že se z...

Zebra z Pardubic uvádí elektromobil. Od Hyundaie dostane vodíkový článek

Firma Zebra Group vyrábí malé užitkové vozy značky Zebra.

VIDEO Společnost Zebra Group vyrábí v Pardubicích užitkové vozy značky Zebra. Malá užitková auta už umějí...

Polovina nabíječek je ve dvou zemích Evropy. Česko na ně chystá šest miliard

ilustrační snímek

Analýza dat Evropského sdružení výrobců automobilů ukazuje, že polovina všech nabíjecích míst pro...

Elektroaut je v Praze moc. Město jim plánuje omezit bezplatné parkování

Hyundai Ioniq 5

Zaparkovat v Praze prakticky kdekoli a zdarma. To je výhoda řidičů aut s „elektrickou“ značkou EL....

Zakázali jste spalováky? Zdaňte elektromobily a zrušte dotace, vyzývá Focus

Dobíjecích stanic Supercharger je aktuálně celosvětově v provozu již téměř 3...

Vlnu emocí mezi automobilisty přineslo nedávné schválení zákazu prodeje nových osobních a lehkých...

V Praze do roku 2025 vznikne sto nových rychlonabíječek pro elektromobily

Třetí generace Škody Superb v plug-in hybridním provedení iV

Stovku nových vysokorychlostních nabíječek pro elektromobily vybuduje v Praze Pražská energetika ve...

Americký úřad se ptá Tesly, proč její elektromobily bezdůvodně brzdí

Tesla Model Y

VIDEO Více než 750 majitelů elektromobilů Tesla si u amerického úřadu pro bezpečnost silničního provozu...

Autem do Chorvatska 2022

Kde se dá na cestě k Jadranu nejlevněji natankovat, jaké překážky na trase čekají a kolik stojí dálniční známka?

  • Nejčtenější

Německo uvažuje, jak „zlevnit“ elektromobily. Novou daní na spalovací auta

Německo má recept, jak zařídit, aby elektromobily byly levnější než auta se spalovacím motorem. Nevymyslelo revoluční...

Tatrovácké speciály v Hřensku: hasiči si přivezli pojízdný rybník

V neděli 24. července vypukl v oblasti Českého Švýcarska požár, který se rozšířil a zasáhl také obydlenou oblast. Na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Konec elektrošílenství VW? Odcházející šéf rozjel vlak moc rychle

Premium Zpackaný start golfu a jeho elektrického bratra ID.3, konflikty s mocnou dozorčí radou, špatné výsledky v Číně. Bilance...

S nabíjením zdarma u Lidlu je konec. Víme, kolik to bude stát

„Sockovat“ je termín, který se vžil pro to, když majitelé elektromobilů za jeden nebo i víc milionů jezdili dobíjet...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozor na aktivisty s čočkou. Vypouštějí kola SUV, aby zachránili planetu

Premium Ochota politiků přijímat rozhodnutí proti klimatickým změnám je prý váhavá. Proto se ekoaktivisté rozhodli převzít...

Tenkrát před 40 lety. Veteráni z Pitavalu Krampol, Zedníček a Frej vzpomínají

Premium Jak je to dávno, co se prvně Pavel Zedníček, Jiří Krampol a Ladislav Frej sešli na natáčení seriálu Malý pitaval z...

Žena má mít dítě, když je zamilovaná, říká psychogynekoložka Máslová

Premium Ženy dělají velkou chybu, když mateřství příliš plánují, tvrdí psychogynekoložka a internistka Helena Máslová. „Vhodná...

Nebezpečný pro Česko. Proč stát nechce uzbeckého zápasníka Muradova?

Premium Mnoho let hrdě nastupoval do klece i s českou vlajkou na zádech. V malém evropském státě prorazil do velkého světa...

  • Další z rubriky

Překvapení se skrývá pod povrchem. Volkswagen Arteon R vs. Peugeot 508 PSE

Premium Moderní technologie přinášejí řidičskou zábavu i do segmentu, od kterého byste to ještě před pár lety nečekali....

Lahůdka pro gurmány. Cayman GT4 RS je takřka závodní auto milující okresky

Premium Definic sportovního auta je bezpočet. Snad každý, kdo rád řídí, má nějakou svou. Pak ovšem v té záplavě nejrůznějších...

Hatchback, či crossover? Z vrcholného E-Tense čpí luxus, překvapí head-up displej

Premium Je to luxusní hatchback plný protikladů. Počkat, je to vlastně vůbec hatchback, nebo spíše crossover? To je popravdě...

Hyperaktivní Hyundai Kona, nebo hodnější Ford Puma? Ostré a dostupné crossovery

Premium Ostré hatchbacky kdysi spojily každodenní použitelnost s cenově dostupnou zábavou za volantem. Ostré crossovery k tomu...

Léto venku s eMiminem: Na co se těšit v 6. soutěžním týdnu?
Léto venku s eMiminem: Na co se těšit v 6. soutěžním týdnu?

Léto venku s eMiminem je tady! Každý týden budeme soutěžit o fantastické ceny v celkové hodnotě 298.000 Kč. Sdílejte své letní zážitky, hodnoťte...

Češka vyhrála soutěž krásy v Africe. Všichni si na mě chtěli sáhnout, říká

Sarah Horáková (18) odletěla do Afriky reprezentovat Česko na světovou soutěž krásy. Když první vicemiss České...

Budu znovu chodit a tančit, věří Vendulka z Básníků a vybírá peníze na léčbu

Herečka Eva Jeníčková (58), která se proslavila coby Vendulka utěšitelka ze série o Básnících, řeší zdravotní problémy....

Díky Stiflerově mámě jsem měla sex s nejmíň 200 lidmi, vzpomíná herečka

Americká herečka Jennifer Coolidge (60) ve filmech Prci, prci, prcičky hrála Stiflerovu mámu Jeanine, která měla...

Johnny Depp trpí poruchou erekce, proto mě penetroval lahví, tvrdí Heardová

Nově zveřejněné dokumenty ze soudního procesu mezi Johnnym Deppem a Amber Heardovou obsahují tvrzení, že slavný...

Čím víc odebere Čína ruského plynu, tím lépe pro Evropu, tvrdí analytici

Navýšený export ruského zemního plynu na území Číny může mít pro evropské země pozitivní dopady. Díky tomu se totiž...