Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

aktualizováno 
Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.

Hyundai i30 Combi | foto: Roman Švidrnoch, MF DNES

Když jedete s rodinným kombíkem k moři nebo na chalupu, je velikost kufru na prvním místě. Ještě nedávno v kompaktní třídě kralovala Škoda Octavia, konkurence jen zdáli přihlížela. Pak ostatní pochopili a postupně se vyrojila řada soupeřů s obdobně velkými kufry: Peugeot 308, Honda Civic, Toyota Auris. A také Hyundai i30. Vzadu odveze jen o osm litrů věcí méně než oktávka.

Zavazadlový prostor má objem 602 litrů. Pod podlážkou je skrytý velký vyjímatelný organizér, a pod ním dokonce ještě dojezdová rezerva.

Hyundai i30 Combi
Hyundai i30 Combi

Dobrá cena

K testu jsme vyfasovali třicítku s motorem 1.4 T-GDI o výkonu 103 kW, tedy druhým turbobenzinem v hierarchii; začíná se na 1.0 T-GDI 88 kW. Naše motorizace přijde na minimálně 455 tisíc korun, což je o dvacet tisíc méně, než za podobně motorizovanou octavii. Hyundai chce totiž hned při zahájení prodeje zaujmout poměrem cena/výkon. Zavedl kvůli tomu výbavu pojmenovanou Best of Czech, která s litrem začíná na 385 tisících korun. Tomu mohou konkurovat jen tři rivalové: Ford Focus, Opel Astra a superlevná Dacia Logan, která však loví mezi nenáročnými řidiči.

Hyundai ovšem nabízí to, co nikdo z dražších soupeřů: asistenční systémy v základní výbavě. Takže oproti třeba Škodě Octavia (438 tisíc) či Peugeotu 308 (420 tisíc) a dalším rivalům vyjmenovaným v úvodu bude elektronika třicítky řidiče hlídat, zda nevyjíždí z pruhu, udrží mezi čarami sama volant, zabrzdí sama před překážkou a také třeba přepne dálková světla. O komfortní výbavě ani nemluvě, tu má také i30 hned v základu.

Hyundai i30 Combi

Jízda na úrovni

Podezíravější čtenáři-pamětníci možná zbystří a řeknou si, že to už tady přece bylo. Korejské automobilky už třeba před 15 lety uměly nabídnout velkou porci výbavy, nacpanou ovšem do jízdně podprůměrných vozů s diskutabilní kvalitou zpracování.

Třicítka je v tomto směru mimo podezření. Už předchozí generace byla vyrobená festovně, ta současná k tomu přidává i precizní dílenské zpracování interiéru a bezproblémovou ergonomii ovládacích prvků, ale také exteriéru.

U auta nás ovšem nejvíce zajímá, jak jezdí. A ani v tomto ohledu žádné zklamání nepřichází – i30 se na silnici chová jako dospělý moderní vůz, v podstatě k nerozeznání od německé nebo japonské konkurence. Podstatná výtka se na něm hledá jen velmi těžko.

Dobrá spotřeba

Sto deset kilowattů výkonu přeplňované benzinové 1.4 úplně stačí pro svižnou jízdu v plném obsazení. I na dálnici se dá agilně předjíždět. Na dálničním limitu motor točí jen 2 600 otáček, což pomáhá nízké spotřebě.

Po týdenním testu jsme se zastavili na průměru rovných sedm litrů, což není vzhledem k režimu město/dálnice špatné. Motor je dobře sladěn se sedmistupňovým automatem DCT.

Dvouspojková převodovka se chová jako všechny jejího druhu: při rozjezdu a při couvání maličko poškubává, podřazení občas cítíte jako trhnutí, ale nic dramatického, je to stejné jako u konkurenčních převodovek této konstrukce. Výhodou je, že tento typ převodovky nemá zvýšené nároky na palivo, umí i inteligentně podřazovat a brzdit motorem.

Fotogalerie

Pochválit je třeba komfortní nastavení podvozku, což je disciplína, kterou dnes mnozí opomíjejí. I na relativně nízkých sedmnáctipalcových kolech i30 velmi hezky tlumí rozbité cesty a díky víceprvkové nápravě záď ani v prudce projetých zatáčkách neodskakuje.

V základu jsou pak vyšší 15“ litá kola, která podvozek učiní ještě komfortnějším a houpavějším. Když mluvíme o kolech, jedinou znatelnou slabinou je nedostatečné odhlučnění podběhů – valivý hluk zespoda je dost slyšet, což je v kontrastu s perfektním odhlučněním motoru, o němž ve většině rychlostí vůbec nevíte.

V kabině se nám hodně líbí displej navigace v podobě tabletu umístěného vysoko v zorném poli řidiče, což vídáme spíše u dražších vozů. Chválíme bílé podsvícení budíků i povedený volant s intuitivním ovládáním všech prvků. A také samostatná tlačítka vlevo od něj, zapínající asistenční systémy. Občas zlobí jen bezklíčové odemykání – nepozná klíč schovaný v kapse.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Šéf Rolls-Royce: Dvanáctiválec si necháme tak dlouho, jak jen to půjde

Torsten Müller-Ötvös, šéf značky Rolls-Royce

Automobilka Rolls-Royce podle svého šéfa Torstena Müllera-Ötvöse nespěchá se zaváděním technických novinek, ale...

Další z rubriky

Čeští řidiči stárnou. Existuje i typická seniorská nehoda

Senioři za volantem

Špatně vidí, špatně slyší, jedou pomalu, zdržují. A nejhorší jsou ti s kloboukem. Řidiči senioři jsou často terčem...

Japonská stíhačka pro radost řidičů i Toyoty. Nová Supra je skvěle vyvážená

Toyota Supra

Po sedmnácti letech je Supra zpátky. A je přesně taková, jakou ji Toyota chtěla: plná emocí, dokonale vyladěná,...

Pracant se na dálnici trápí. Revírem elektrické dodávky Nissanu je město

Nissan e-NV200

Elektrická dodávka e-NV200 Evalia od Nissanu připomíná, že elektrická vozidla často nejsou tak univerzálně použitelná...

Najdete na iDNES.cz