Diskuse k článku

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V vedle benzinového motoru nabídne jen hybrid. Ale zato rovnou ve verzích s pohonem předních i všech kol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e90t83r 59H13a16r64i47p97r57a86s27a12d 72H98a69j14i54č 5451566733320

Vypadá to, že Honda jako první (o které jsem se to dočetl) přestala fixlovat se spotřebou, a začala udávat reálně dosažitelné hodnoty. :-)

0/0
5.12.2018 18:43

T80o49m77á72š 66M22o71r16a63v47č85í53k 3727656853645

Pokud bude Praha pořád rozkopaná a nedostaví se okruhy, tak pro mě naprosto ideální auto.

0/0
4.12.2018 20:07

K17a51r23e92l 35N38o76v64o21t38n27y 2181695949100

Zacinam tusit, jake bude nase pristi rodinne auto... :-)

0/0
4.12.2018 20:07

J36a67r39o19s44l80a40v 49P51o75l90e92n48s41k57y 5106434839

Tak takovyhle ekologii rozumim.

+2/−1
4.12.2018 19:41

E48v47z93e43n 79S95o52u71k23u60p 1377944626468

Ten rozdíl tam není veliký....

0/0
4.12.2018 20:01

P67e47t59r 85H43a55r51i83p75r11a70s27a43d 44H37a33j62i38č 5821346303560

Nejvíc emisí vzniká při přechodových jevech (prudká akcelerace, decelerace). K takovým jevým u dobře navrženého hybridu vůbec nedojde.

+2/0
5.12.2018 18:48

P15e91t86r 42M66i71c67h78a21l 2560224531342

Takže z města to vyjede na elektřinu, za městem se připojí napevno studený benzínový motor a bude to pohánět. To aby byl hodně robustní.

0/−2
4.12.2018 19:37

W11a81l70t65e86r 42D64i71v91i72š 6627612172432

Ne, tak hybridy opravdu nefungují a tento tuplem ne. Popis je v článku jasný. Benzinový motor je tam především jako generátor elektřiny, čili se sepne už ve městě (koneckonců dojezd čistě na elektřinu je jen 2 km, z toho je zřejmé, jaký je účel), i v těch rychlostech 70-120 km/h benzinový motor pouze pomáhá trakčním motorům.

A to nemluvě o tom, že v Hondě, která má dlouhé roky skvělé motory a dost si na dobrém pohonu zakládají, opravdu nejsou pitomci, kteří by nemysleli na chování studeného motoru.

0/0
5.12.2018 22:09

J89i96ř97í 21E38r25b20e42n 1663984116887

Možná se zkuste naučit chápat psaný text...

0/0
6.12.2018 10:35

P78e25t95r 89B24á14č89a 8195366505915

Hybrid si muzete klidne nechat, nemam zajem.

+1/−6
4.12.2018 15:16

J71i95ř90í 65S84c22h29w33a79c59h 8378774808236

....ale je to přece Japan power! ;-)

0/0
4.12.2018 16:55

M44a83r37t24i67n 24K71l64u97v62á48n75e12k 9572588713963

Dobrý nápad ale nezaujímavý výsledok. Otázne je ako moc sú realistické výsledky iných hybridov. Samozrejme, jazda v meste super výhody.

Zarazilo ma to "pevné" spojenie motoru bez prevodovky. Asi nejaký nonses. Alebo ztraceno v překladu.

0/0
4.12.2018 11:57

H17o48n15z35a 25Š46l59e35z29i46n74g30r 8389511473242

Předpokládám, že je myšleno, že převodovka má jen jeden "kvalt", nějakou tu "pětku", která umožnuje provoz v rychlosti 70-120 km/h.

Mimochodem, pro nás nic nového, v podstatě se jedná o moderní verzi Sousedíkova soustrojí, které známe ze Slovenské strely...

+6/0
4.12.2018 15:59

M76a79r30t61i94n 67K35l29u17v97á37n26e19k 9202708743173

Strela? Tak to som si nie celkom istý...

0/0
4.12.2018 16:31

H62o30n38z75a 86T28a46r 3779872484762

Elektromechanický přenos výkonu

Slovenská strela - zázrak na kolejích

http://www.speaker.cz/localbahn/view.php?cisloclanku=2006071401

+1/0
4.12.2018 19:51

H95o43n68z21a 11T60a35r 3779382204112

Slovenská střela ( právě prochází renovací )

https://www.youtube.com/watch?v=yCn_5ZHVr_U&t=1126s

0/0
4.12.2018 22:29

T48o22m84á28š 27M19a42t26ě19j 9755108223752

K tomuhle účelu by byla ideální turbína ... jenže ty se pořád moc nezvládají vibrace z běžného provozu.

+2/0
4.12.2018 11:40

P30e18t48r 88M60i82c83h17a29l 2570334721382

Navíc je tam i gyroskopický efekt.

0/0
4.12.2018 19:38

J25i25n57d83ř92i46c96h 60L80u26k89e67š 3119374443710

No, ja bych pockal na skutecna cisla o spotrebe. Nejak mne nesedi, ze se vyplati benzinovym motorem vyrabet elektriku, tu cpat do baterii a odtud krmit elektromotory. Co ztraty pri tom vsem? A pokud ten motor bezi jen v urcitem pasmu otacek vice mene stabilnim, daval by mne vetsi smysl diesel. Lokomotivy jsou take dieseelektricke... Stabilni motory take odjakziva byly...

+2/0
4.12.2018 11:23

M38a11r94t30i92n 89K91a22r45á27s54e36k 9938293638618

No vyplati se to pri akceleraci, brzdeni a jizde pomalou ryhlosti, od 70km/j proto prepinaji motor napevno, no a nad 120 to bude proste spatne....

+7/0
4.12.2018 11:33

T54o87m92á26š 68M34a81t62ě25j 9245498903572

Proč by tomělo být "prostě špatné" ?

0/0
4.12.2018 11:37

J30i58n55d48ř44i89c55h 37L51u44k35e33š 3449484753900

Jasne, ve meste to nebude mit chybu, ale zase proc do mesta takovou skatuli. Jinak kazdy pohin ma sve pro a proti. Jezdim jako osobni ridic dieselem. Posled ni mesic Svycarsko, Nemecko, Vychodni Slovensko, tam proste nic lepsiho nikdo zatim nevymyslel. Bohuzel se diesely dostaly na pranyr, i kdyz sve opodstatneni stale maji...

+2/−2
4.12.2018 11:37

M70i65r61e61k 38G23a23j43e28r 5131136299410

Proc do mesta takovou skatuli? Protože je nepraktické a drahé mít kvůli městu druhé auto a před vjezdem do města si přesedávat z jednoho do druhého.

+4/−1
4.12.2018 16:50

V15í77t50ě10z64s24l67a98v 86K59o38š17ť33á12l 9528674928

SUV je na jízdy po městě poněkud nepraktické, pokud honíte spotřebu.

0/0
5.12.2018 9:01

T33o85m16á71š 53M58a86t39ě29j 9175458213292

Ztráty tam sice budou, ale zas tak hrozné to nebude.

1) Zapomínáš, že to zase nebude mít některé "jiné" ztráty - například na převodovce.

2) Zapomínáš, že na "ztráty" způsobené tím, že normální motor nejede dost často v optimálních podmínkách ... takže je sice super, že diesel má efektivitu někde ke 40% (benzín k 35%)... jenže to platí jen pro teplý motor a v úzkém rozmezí ideálních otáček a zatížení. V reálném průměru budeš rád za 20-25%... Tady motor může běžet v rozmezí, kde bude držet těch 30%+ stabilně.

3) Největší ztráta (kolem 10-20%) jsou nabíjecí ztráty (tj. energie "navíc" potřebná na uložení do baterie). Jenže tady tu energii nemusíš "meziukládat" - prostě pošleš proud z generátoru přímo do motoru - bez meziskladu v baterii (a baterie ti jen vykrývá špičky) - takže tu největší ztrátu máš ve skutečnosti jen velmi omezenou - zčásti bereš z rekuperace, a jen minimum času "čistě nabíjíš". (A další ztráty máš minimální - elektromotor má efektivitu převodu energie na točivý pohyb ke 100%, vedení energie - krátká vzdálenost a můžeš si dovolit pořádné kabely - ztráty minimální, a generování energie z točivého pohybu - opět minimální ztráta).

4) Zapomínáš na výhodu rekuperace.

+10/0
4.12.2018 11:36

J41i85n36d94ř46i66c83h 32L79u33k17e91š 3829164333540

Ono zalezi, jake auto na co pouzivate. Viz muj prispevek vyse. Jestli nekdo cmrnda s dieselem po meste s deckama po krouzkach a skolkach... A jestli jede nekdo na 2000 otacek 150 km/h 800 km do Nemecka...

+1/0
4.12.2018 11:46

H14o20n69z75a 34T78a27r 3229692604292

Jen doplním Toyota prius Spalovací motor 1,8l čtyřválec naladěný na Atkinsonův cyklus (>40% tepelná účinnost).

http://www.hybrid.cz/toyota-prius-prime-novy-plug-hybrid-s-35-km-dojezdu

U Hondy Motory umí Jsou to držáky a mají dobrou spotřebu

Honda PCX 125: pořád bestseller?

https://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/honda/honda-pcx-125-porad-bestseller-39406.html

Honda interga jiný přístup .

Honda tvrdí, že výkon se dá dohnat větším krouťákem, ale tomu jsme stejně moc nevěřili. Až do chvíle, než Integra přistála na parkovišti pod okny, a osazenstvo redakce se vystřídalo na první krátké zkušební trase. Všichni do jednoho včetně mě se vrátili s překvapeným výrazem. Ono to vážně funguje!

https://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/honda/honda-integra-21499.html

0/0
4.12.2018 20:22

V53l62a98d78i69s51l63a84v 25B96u75r44y94š61e68k 1249342847464

mě to sedí, že se to vyplatí, navíc ti co to vymysleli nejsou žádní hlupáci a umějí si to spočítat, kdyby to nemělo menší spotřebu, tak by to prasklo, novináři by na to přišli, lidi by to nechtěli a Honda by pak zkrachovala, to si myslím nebudou riskovat

0/0
5.12.2018 10:46

L30u60k45á26š 83H14o25f87m81a73n 1753534822916

Si delaj prcu, ne? Se svoji 8 let starou dieslovou hyundai i30cw jezdim za 6,5 ve meste a 5,5 mimo mesto/slusne po dálnici. Jaky je smysl hybridu, kdyz zere jeste vic?

+3/−3
4.12.2018 9:22

M63a35r63t23i90n 89K77a98r85á29s19e56k 9528723658818

Tak hybrid zere zpravidla podobne jako naftak (ve meste kapku min).... ono je trochuproblem ve srovnani hyundai i30 vs honda CR-V

+19/0
4.12.2018 9:30

J12i80r48i 61G19a18z46d24a 8744543624814

jednak vase auto je trosku nekde jinde, hmotnost, pohon 4x4 ci automat. a smysl? smysl je,ze to neotravuje ve meste vzduch jako vsechny ty diesly. staci se projit po meste ci jezdit na kole, a je to skutecne udesne...ta spotreba je velmi velmi slusna

+15/0
4.12.2018 10:10

P20a48v52e91l 51M41a36t14o11u43š93e68k 4318740254

Že nejezdí na umaštěný olej, že žere jako kompakt i ve velkém suv, že nezní jako traktor, že z toho při sešlápnutí plynu nevychází černý čmoud...

+18/−1
4.12.2018 10:26

P24e26t74r 79M66i64c10h41a39l 2760644671852

Nafta není umaštěný olej, hybrid bude žrát cca podobně v kompaktu i SUV, moderní common rail má do zvuku traktoru o dost dál než benzínový tříválec a pokud má funkční DPF, tak z toho žádný černý čmoud nejde.

0/0
4.12.2018 19:43

J79i40ř44í 91S40c86h23w12a40c81h 8138744788576

proč by spotřeba hybridu v kompaktu a SUV měla být stejná? V kompaktu bude samozřejmě nižší, hlavně na dálnici.

+2/0
4.12.2018 22:16

E21v86z18e86n 12S28o57u53k14u98p 1457484726608

No 5,5 až 7 litrů na 100 km není žádný zázrak. S BMW X5, kde je 14 roků starý naftový třílitrový motor mám spotřebu 6,8 až 8,2 litrů na 100km. A na kouli utáhne 3500kg....

+7/−9
4.12.2018 9:11
Foto

T21o91m31a51s 15K85w63o98l18e34k 7861200124436

hmm, toto auto jsem v letech 2004 az 2007 vlastnil ...fo faceliftu a pod 8,5 jsem se nikdy na delsi trase nedostal nedostal , dlouhodobe jsem jezdil za 9 a pul na stovku ...

+5/0
4.12.2018 10:04

J83i44r71i 15G86a16z87d53a 8304893614494

jojo, to jsou vzdycky takovy ty baje:-)

+7/0
4.12.2018 10:11

E83v10z90e25n 24S68o69u36k39u60p 1657724676718

Když to nehoním a s lehkou nohou i 6,6. Na tempomat 140km/h mi to ukazuje 8,2 L/100.

0/−1
4.12.2018 10:18

J41i89ř64í 57S37e73h71n77a94l 6955498522466

Spotreba udavana vyrobcem pro X5 2003 3.0d R6 je 8,6/100. Uzivatele hlasi spotrebu 10. Na spritmonitoru je u nej prumerna spotreba (2003 a 2004) 9,86 a nejmensi zaznamenana 8,36.

Jen vy jezdite hluboko pod udajem vyrobce, s lehkou nohou za 6,6. A ted bych prosil tu o Budulinkovi ;-D

+10/0
4.12.2018 14:36

E82v21z45e93n 23S75o74u46k89u70p 1347234666648

Jednak mám rok výroby 2005...... Moc čtete.... Raději se naučte jezdit....

+2/−3
4.12.2018 15:50

J18i26ř39í 57S88e32h74n29a70l 6155448652476

Takze 13 let a ne 14. Na veci to nic zasadniho nemeni, motor kapku jinej, ale cisla +- stejny. Vas by automobilky mely pouzivat misto WLTP.

+4/0
4.12.2018 16:24

E16v15z14e93n 74S71o31u85k25u93p 1667514956918

Někdo s tím jede za 8, jiný za 12.... Záleží na stylu jízdy. Tak je logické, ža automobilky uvádí průměr....;-)

+1/−4
4.12.2018 16:29

J35a50r28o39s44l69a19v 63P60o64l48e60n29s70k63y 5496404589

No ale nafty. To neni zadne prekvapko. Ovsem nafta jaksi svini prirodu ponekud vice tak eko efekt se jaksi nedostavuje.

0/0
4.12.2018 19:45

E77v51z74e98n 94S38o52u54k49u55p 1247514606328

No vypustí méně CO2, než je potřeba na výrobu el. energie na pohon auta....

+1/−1
4.12.2018 20:00

H37o91n42z67a 89Z30e84m97a64n 6588618982255

Mohu se zeptat jak jste na tohle přišel?

0/0
5.12.2018 8:26

J84o44z29e44f 10K83o55s27t68e64l21a33n15s54k21ý 8975932169696

Kým sa naplno presadia elektromobily, toto bude dobré prechodné riešenie. Len by to chcelo podstatne väčšiu batériu - aspoň na 100 kilometrov.

Len cena sa mi zdá ale nadsadená - chýbajúca mechanická prevodovka je určite drahšia ako elektromotor (1 kWh batériu vôbec nerátam), takže cenový rozdiel mohol byť podstatne menší.

+2/−3
4.12.2018 9:08

L90a21d76i63s72l76a37v 15T49r65i73s49k43a 4265557540

Trochu Vám ze srovnání vypadla cena baterie u hybridní verze. ;-)

+2/−1
4.12.2018 9:56
Foto

B58a13r68b34o44r37a 58V10o48m42á90č34k89o52v25á 1764760743692

Musíte zaplatit vývoj.....

+1/0
4.12.2018 17:34

T54o76m61á65š 75K44a78p66l54a30n 8273349613343

Na to, že to je stále auto na základu klasických spalovacich motoru, tak mi to přijde jako skvělé dotazeny kompromis. V dalších letech se už ale těším spíš na auta navržená primárně jako elektro, tam lze čekat vetsi revoluce.

+5/0
4.12.2018 8:05

L85a18d46i93s60l53a10v 75T53r27i80s84k27a 4505777660

Revoluce přijde tak leda s miniaturním jaderným reaktorem. Do té doby bude problém u elektromobilů s velkostí baterií a jejich rychlým dobíjením.

+6/−2
4.12.2018 9:58

Najdete na iDNES.cz