Diskuse k článku

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V vedle benzinového motoru nabídne jen hybrid. Ale zato rovnou ve verzích s pohonem předních i všech kol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10e21t20r 51H95a70r97i41p14r33a29s51a74d 58H82a21j23i16č 5521926273570

Vypadá to, že Honda jako první (o které jsem se to dočetl) přestala fixlovat se spotřebou, a začala udávat reálně dosažitelné hodnoty. :-)

0/0
5.12.2018 18:43

T32o80m66á87š 55M49o43r14a88v31č84í69k 3467696593435

Pokud bude Praha pořád rozkopaná a nedostaví se okruhy, tak pro mě naprosto ideální auto.

0/0
4.12.2018 20:07

K93a84r25e36l 65N14o30v77o27t38n65y 2671375949800

Zacinam tusit, jake bude nase pristi rodinne auto... :-)

0/0
4.12.2018 20:07

J92a74r52o87s39l84a18v 24P57o96l98e43n96s65k14y 5216224619

Tak takovyhle ekologii rozumim.

+2/−1
4.12.2018 19:41

E78v21z67e77n 90S90o27u59k87u69p 1267834756768

Ten rozdíl tam není veliký....

0/0
4.12.2018 20:01

P93e50t91r 94H93a81r29i57p85r69a66s38a66d 69H33a21j23i26č 5521156573820

Nejvíc emisí vzniká při přechodových jevech (prudká akcelerace, decelerace). K takovým jevým u dobře navrženého hybridu vůbec nedojde.

+2/0
5.12.2018 18:48

P23e24t82r 60M69i78c95h47a96l 2730314311492

Takže z města to vyjede na elektřinu, za městem se připojí napevno studený benzínový motor a bude to pohánět. To aby byl hodně robustní.

0/−2
4.12.2018 19:37

W56a73l19t27e40r 41D31i34v96i20š 6617342572362

Ne, tak hybridy opravdu nefungují a tento tuplem ne. Popis je v článku jasný. Benzinový motor je tam především jako generátor elektřiny, čili se sepne už ve městě (koneckonců dojezd čistě na elektřinu je jen 2 km, z toho je zřejmé, jaký je účel), i v těch rychlostech 70-120 km/h benzinový motor pouze pomáhá trakčním motorům.

A to nemluvě o tom, že v Hondě, která má dlouhé roky skvělé motory a dost si na dobrém pohonu zakládají, opravdu nejsou pitomci, kteří by nemysleli na chování studeného motoru.

0/0
5.12.2018 22:09

J76i56ř98í 40E69r29b20e36n 1763214426217

Možná se zkuste naučit chápat psaný text...

0/0
6.12.2018 10:35

P49e61t47r 72B91á17č44a 8305756475135

Hybrid si muzete klidne nechat, nemam zajem.

+1/−6
4.12.2018 15:16

J98i22ř73í 35S58c25h14w31a36c22h 8528294908966

....ale je to přece Japan power! ;-)

0/0
4.12.2018 16:55

M43a60r12t38i29n 95K97l83u28v90á69n85e34k 9272548883363

Dobrý nápad ale nezaujímavý výsledok. Otázne je ako moc sú realistické výsledky iných hybridov. Samozrejme, jazda v meste super výhody.

Zarazilo ma to "pevné" spojenie motoru bez prevodovky. Asi nejaký nonses. Alebo ztraceno v překladu.

0/0
4.12.2018 11:57

H59o38n52z10a 27Š94l92e61z20i72n89g16r 8989961413562

Předpokládám, že je myšleno, že převodovka má jen jeden "kvalt", nějakou tu "pětku", která umožnuje provoz v rychlosti 70-120 km/h.

Mimochodem, pro nás nic nového, v podstatě se jedná o moderní verzi Sousedíkova soustrojí, které známe ze Slovenské strely...

+6/0
4.12.2018 15:59

M74a58r55t41i90n 56K50l15u25v93á82n65e71k 9902858753463

Strela? Tak to som si nie celkom istý...

0/0
4.12.2018 16:31

H84o91n89z47a 96T26a65r 3199752184322

Elektromechanický přenos výkonu

Slovenská strela - zázrak na kolejích

http://www.speaker.cz/localbahn/view.php?cisloclanku=2006071401

+1/0
4.12.2018 19:51

H18o76n28z92a 37T39a58r 3689972574452

Slovenská střela ( právě prochází renovací )

https://www.youtube.com/watch?v=yCn_5ZHVr_U&t=1126s

0/0
4.12.2018 22:29

T13o87m47á83š 33M22a36t89ě29j 9865238683242

K tomuhle účelu by byla ideální turbína ... jenže ty se pořád moc nezvládají vibrace z běžného provozu.

+2/0
4.12.2018 11:40

P15e51t18r 76M41i89c31h24a48l 2280964471742

Navíc je tam i gyroskopický efekt.

0/0
4.12.2018 19:38

J88i38n42d41ř26i77c88h 49L88u12k10e22š 3919524823850

No, ja bych pockal na skutecna cisla o spotrebe. Nejak mne nesedi, ze se vyplati benzinovym motorem vyrabet elektriku, tu cpat do baterii a odtud krmit elektromotory. Co ztraty pri tom vsem? A pokud ten motor bezi jen v urcitem pasmu otacek vice mene stabilnim, daval by mne vetsi smysl diesel. Lokomotivy jsou take dieseelektricke... Stabilni motory take odjakziva byly...

+2/0
4.12.2018 11:23

M88a45r94t18i14n 87K85a30r81á37s17e35k 9308633688508

No vyplati se to pri akceleraci, brzdeni a jizde pomalou ryhlosti, od 70km/j proto prepinaji motor napevno, no a nad 120 to bude proste spatne....

+7/0
4.12.2018 11:33

T46o57m33á97š 56M86a69t44ě79j 9745258493182

Proč by tomělo být "prostě špatné" ?

0/0
4.12.2018 11:37

J63i48n47d48ř38i59c81h 11L39u70k10e52š 3219594883700

Jasne, ve meste to nebude mit chybu, ale zase proc do mesta takovou skatuli. Jinak kazdy pohin ma sve pro a proti. Jezdim jako osobni ridic dieselem. Posled ni mesic Svycarsko, Nemecko, Vychodni Slovensko, tam proste nic lepsiho nikdo zatim nevymyslel. Bohuzel se diesely dostaly na pranyr, i kdyz sve opodstatneni stale maji...

+2/−2
4.12.2018 11:37

M63i28r34e42k 59G75a43j28e84r 5391116759590

Proc do mesta takovou skatuli? Protože je nepraktické a drahé mít kvůli městu druhé auto a před vjezdem do města si přesedávat z jednoho do druhého.

+4/−1
4.12.2018 16:50

V37í38t71ě45z22s27l87a69v 85K91o14š86ť48á16l 9868324558

SUV je na jízdy po městě poněkud nepraktické, pokud honíte spotřebu.

0/0
5.12.2018 9:01

T45o36m79á73š 26M55a90t16ě58j 9875158283632

Ztráty tam sice budou, ale zas tak hrozné to nebude.

1) Zapomínáš, že to zase nebude mít některé "jiné" ztráty - například na převodovce.

2) Zapomínáš, že na "ztráty" způsobené tím, že normální motor nejede dost často v optimálních podmínkách ... takže je sice super, že diesel má efektivitu někde ke 40% (benzín k 35%)... jenže to platí jen pro teplý motor a v úzkém rozmezí ideálních otáček a zatížení. V reálném průměru budeš rád za 20-25%... Tady motor může běžet v rozmezí, kde bude držet těch 30%+ stabilně.

3) Největší ztráta (kolem 10-20%) jsou nabíjecí ztráty (tj. energie "navíc" potřebná na uložení do baterie). Jenže tady tu energii nemusíš "meziukládat" - prostě pošleš proud z generátoru přímo do motoru - bez meziskladu v baterii (a baterie ti jen vykrývá špičky) - takže tu největší ztrátu máš ve skutečnosti jen velmi omezenou - zčásti bereš z rekuperace, a jen minimum času "čistě nabíjíš". (A další ztráty máš minimální - elektromotor má efektivitu převodu energie na točivý pohyb ke 100%, vedení energie - krátká vzdálenost a můžeš si dovolit pořádné kabely - ztráty minimální, a generování energie z točivého pohybu - opět minimální ztráta).

4) Zapomínáš na výhodu rekuperace.

+10/0
4.12.2018 11:36

J98i57n15d51ř11i41c37h 16L98u42k11e10š 3769364293540

Ono zalezi, jake auto na co pouzivate. Viz muj prispevek vyse. Jestli nekdo cmrnda s dieselem po meste s deckama po krouzkach a skolkach... A jestli jede nekdo na 2000 otacek 150 km/h 800 km do Nemecka...

+1/0
4.12.2018 11:46

H20o68n56z95a 38T92a74r 3949852214822

Jen doplním Toyota prius Spalovací motor 1,8l čtyřválec naladěný na Atkinsonův cyklus (>40% tepelná účinnost).

http://www.hybrid.cz/toyota-prius-prime-novy-plug-hybrid-s-35-km-dojezdu

U Hondy Motory umí Jsou to držáky a mají dobrou spotřebu

Honda PCX 125: pořád bestseller?

https://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/honda/honda-pcx-125-porad-bestseller-39406.html

Honda interga jiný přístup .

Honda tvrdí, že výkon se dá dohnat větším krouťákem, ale tomu jsme stejně moc nevěřili. Až do chvíle, než Integra přistála na parkovišti pod okny, a osazenstvo redakce se vystřídalo na první krátké zkušební trase. Všichni do jednoho včetně mě se vrátili s překvapeným výrazem. Ono to vážně funguje!

https://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/honda/honda-integra-21499.html

0/0
4.12.2018 20:22

V80l39a63d38i82s50l32a91v 56B81u96r15y54š93e49k 1459922787724

mě to sedí, že se to vyplatí, navíc ti co to vymysleli nejsou žádní hlupáci a umějí si to spočítat, kdyby to nemělo menší spotřebu, tak by to prasklo, novináři by na to přišli, lidi by to nechtěli a Honda by pak zkrachovala, to si myslím nebudou riskovat

0/0
5.12.2018 10:46

L28u70k61á47š 29H57o32f34m15a82n 1203654882586

Si delaj prcu, ne? Se svoji 8 let starou dieslovou hyundai i30cw jezdim za 6,5 ve meste a 5,5 mimo mesto/slusne po dálnici. Jaky je smysl hybridu, kdyz zere jeste vic?

+3/−3
4.12.2018 9:22

M56a75r44t13i28n 59K53a44r72á72s23e62k 9128113888568

Tak hybrid zere zpravidla podobne jako naftak (ve meste kapku min).... ono je trochuproblem ve srovnani hyundai i30 vs honda CR-V

+19/0
4.12.2018 9:30

J80i26r22i 71G63a19z76d26a 8194343284964

jednak vase auto je trosku nekde jinde, hmotnost, pohon 4x4 ci automat. a smysl? smysl je,ze to neotravuje ve meste vzduch jako vsechny ty diesly. staci se projit po meste ci jezdit na kole, a je to skutecne udesne...ta spotreba je velmi velmi slusna

+15/0
4.12.2018 10:10

P86a72v70e40l 25M94a47t72o11u88š60e23k 4948830964

Že nejezdí na umaštěný olej, že žere jako kompakt i ve velkém suv, že nezní jako traktor, že z toho při sešlápnutí plynu nevychází černý čmoud...

+18/−1
4.12.2018 10:26

P87e33t65r 55M31i44c57h12a93l 2520274941472

Nafta není umaštěný olej, hybrid bude žrát cca podobně v kompaktu i SUV, moderní common rail má do zvuku traktoru o dost dál než benzínový tříválec a pokud má funkční DPF, tak z toho žádný černý čmoud nejde.

0/0
4.12.2018 19:43

J98i28ř93í 92S40c56h56w10a11c81h 8478164638266

proč by spotřeba hybridu v kompaktu a SUV měla být stejná? V kompaktu bude samozřejmě nižší, hlavně na dálnici.

+2/0
4.12.2018 22:16

E55v90z65e97n 76S79o22u88k91u53p 1777964616398

No 5,5 až 7 litrů na 100 km není žádný zázrak. S BMW X5, kde je 14 roků starý naftový třílitrový motor mám spotřebu 6,8 až 8,2 litrů na 100km. A na kouli utáhne 3500kg....

+7/−9
4.12.2018 9:11
Foto

T70o76m86a97s 10K10w73o81l94e66k 7811470374966

hmm, toto auto jsem v letech 2004 az 2007 vlastnil ...fo faceliftu a pod 8,5 jsem se nikdy na delsi trase nedostal nedostal , dlouhodobe jsem jezdil za 9 a pul na stovku ...

+5/0
4.12.2018 10:04

J86i51r27i 49G66a28z11d21a 8384543494244

jojo, to jsou vzdycky takovy ty baje:-)

+7/0
4.12.2018 10:11

E34v19z36e49n 25S43o93u26k38u34p 1937484156638

Když to nehoním a s lehkou nohou i 6,6. Na tempomat 140km/h mi to ukazuje 8,2 L/100.

0/−1
4.12.2018 10:18

J52i72ř94í 97S25e38h52n24a11l 6505358382396

Spotreba udavana vyrobcem pro X5 2003 3.0d R6 je 8,6/100. Uzivatele hlasi spotrebu 10. Na spritmonitoru je u nej prumerna spotreba (2003 a 2004) 9,86 a nejmensi zaznamenana 8,36.

Jen vy jezdite hluboko pod udajem vyrobce, s lehkou nohou za 6,6. A ted bych prosil tu o Budulinkovi ;-D

+10/0
4.12.2018 14:36

E43v37z59e48n 42S57o84u74k63u55p 1547504486538

Jednak mám rok výroby 2005...... Moc čtete.... Raději se naučte jezdit....

+2/−3
4.12.2018 15:50

J20i67ř61í 56S77e43h13n75a38l 6255398382216

Takze 13 let a ne 14. Na veci to nic zasadniho nemeni, motor kapku jinej, ale cisla +- stejny. Vas by automobilky mely pouzivat misto WLTP.

+4/0
4.12.2018 16:24

E71v20z18e85n 23S85o14u60k87u78p 1857604906308

Někdo s tím jede za 8, jiný za 12.... Záleží na stylu jízdy. Tak je logické, ža automobilky uvádí průměr....;-)

+1/−4
4.12.2018 16:29

J88a88r26o49s57l76a84v 41P55o49l92e57n94s35k67y 5986444189

No ale nafty. To neni zadne prekvapko. Ovsem nafta jaksi svini prirodu ponekud vice tak eko efekt se jaksi nedostavuje.

0/0
4.12.2018 19:45

E14v46z22e63n 55S69o40u64k44u92p 1317884756948

No vypustí méně CO2, než je potřeba na výrobu el. energie na pohon auta....

+1/−1
4.12.2018 20:00

H86o22n24z86a 21Z74e81m61a35n 6398638682915

Mohu se zeptat jak jste na tohle přišel?

0/0
5.12.2018 8:26

J65o89z77e92f 88K44o76s56t53e17l34a42n56s19k91ý 8415902209666

Kým sa naplno presadia elektromobily, toto bude dobré prechodné riešenie. Len by to chcelo podstatne väčšiu batériu - aspoň na 100 kilometrov.

Len cena sa mi zdá ale nadsadená - chýbajúca mechanická prevodovka je určite drahšia ako elektromotor (1 kWh batériu vôbec nerátam), takže cenový rozdiel mohol byť podstatne menší.

+2/−3
4.12.2018 9:08

L72a97d69i81s20l79a87v 68T36r52i20s81k10a 4865767730

Trochu Vám ze srovnání vypadla cena baterie u hybridní verze. ;-)

+2/−1
4.12.2018 9:56
Foto

B54a98r48b43o14r89a 53V63o65m88á29č43k29o95v94á 1934950173662

Musíte zaplatit vývoj.....

+1/0
4.12.2018 17:34

T22o10m74á49š 13K42a35p33l55a78n 8443279743903

Na to, že to je stále auto na základu klasických spalovacich motoru, tak mi to přijde jako skvělé dotazeny kompromis. V dalších letech se už ale těším spíš na auta navržená primárně jako elektro, tam lze čekat vetsi revoluce.

+5/0
4.12.2018 8:05

L77a21d72i58s36l77a30v 36T33r13i46s33k76a 4625137900

Revoluce přijde tak leda s miniaturním jaderným reaktorem. Do té doby bude problém u elektromobilů s velkostí baterií a jejich rychlým dobíjením.

+6/−2
4.12.2018 9:58

Najdete na iDNES.cz