H3: Nejmladší z rodu hummerů

  11:58aktualizováno  11:58
Terénní legenda se snaží stále více tlačit do zorného pole běžných řidičů. Důkazem je i nejmladší z rodu hummerů nesoucí označení H3. Automobil s názvem Hummer už není jen téměř nezničitelným obrem, který si dokáže proklestit cestu i tam, kde naprostá většina soupeřů odpadává.

Co je zač?

Nejmenší Hummer H3 se poprvé představil na California International Auto Show koncem října 2004.

Babyhummer dostal za úkol konkurovat luxusním SUV typu Jeep Grand Cherokee nebo BMW X5.

Nejmenší Hummer má rozměry 4742 x 1897 x 1893 mm (délka x šířka x výška). Další parametry, které H3 využije v terénu jsou: světlá výška 231 mm, přední nájezdový úhel 40 stupňů a zadní nájezdový úhel 37 stupňů.

Pro auto by neměl být překážkou 60 centimetrový brod (při rychlosti 8 km/h), při rychlosti 32 km/h potom zvládne brod o hloubce 40 cm. Zadní sedadla jsou sklopná v poměru 60:40. Nákladový prostor má v základním provedení délku 810 mm a objem 835,3 litru.

Při sklopení zadních sedadel se objem zvýší na 1577 litrů a naložit je možné až 160 centimetrů dlouhé předměty.

Hummer H3 pohání zážehový pětiválec o zdvihovém objemu 3460 ccm s maximálním výkonem 164 kW a vrcholem kroutícího momentu na 300 Nm.

Výkon motoru je za normálních podmínek přenášen na zadní nápravu s pomocí pětistupňové manuální převodovky. Za příplatek je k mání čtyřstupňový automat. Pohon všech kol je vybaven redukcí a uzávěrkou zadního diferenciálu.

Po nejrozměrnějším původním modelu přišel na svět trochu menší Hummer H2.

Nyní se představil další člen legendární rodiny se zkratkou H3.

Novinka z amerického kontinentu míří do skupiny vozů označovaných zkratkou SUV.

Tu lze přeložit jako sportovně užitkový vůz. Jejím cílem je zaujmout ty zákazníky, kteří většinou jezdí po běžných silnicích, ale občas zamíří i mimo zpevněné cesty.

Naše zkušenost potvrdila, že právě v terénu si Hummer H3 vede naprosto skvěle.

Žádný sprinter
Vysoké podběhy kol a široké blatníky už dopředu říkají, kde je silná parketa Hummeru H3. Ale začněme na silnici.

Za volantem 472 centimetrů dlouhého a 190 centimetrů širokého hummeru jsme absolvovali 200 kilometrů na silnicích v okolí i v samotném centru Paříže, kde H3 neustále vzbuzoval obdivné pohledy většiny posádek okolních automobilů.

Při jízdě v běžném provozu se však objevila jedna výrazná slabina.

Může se hodit

Nové i ojeté terénní automobily můžete koupit na www.automodul.cz

Tou je velmi slabá dynamika benzinového pětiválce o objemu 3,5 litru, který nabízí výkon 164 kW (220 koní).

Ten ve spojení se čtyřstupňovou automatickou převodovkou rozjet Hummer H3 skutečně příliš nedokáže.

Rychlý předjížděcí manévr se tak stává téměř nemožný. Jako ideální se ukázala cestovní rychlost okolo 90 km/hod. Snaha popohnat více než 2,5 tuny těžkého „drobečka“ se tedy nesetkala s úspěchem.

Terén zůstal doménou
Slabý výkon na silnici však Hummer H3 několikanásobně vrací v terénu hladkým průjezdem velmi náročnou testovací tratí, na které nechyběl brod, prudké výjezdy i klesání, obrovské kameny a hluboké díry.

Hummer H3 dokázal, že není jen líbivým vozem pro ty, kteří se budou chtít pyšnit, že mají v garáži americkou legendu. Dalším plusem „hátrojky“ je prostorný interiér.

Majitelé většího modelu H2 možná ohrnou nos, ale ve srovnání s konkurencí si nejmenší hummer vůbec nestojí špatně. Více místa nad hlavou by snad ocenili pasažéři na zadních sedadlech.

Cena Hummeru H3 s pětistupňovou manuální převodovkou začíná na částce 1 190 000 Kč bez DPH. Zájemci o námi vyzkoušenou automatickou převodovku si musí připlatit 200 000 korun.

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Autoři: ,

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Zakladatelka rodu SUV potvrzuje, že Toyota hybrid umí. RAV4 se povedla

Toyota RAV4

Toyota RAV4 zakládala kategorii SUV před pětadvaceti lety. Teď přijíždí nová pátá generace. Je hranatější, prostornější...

Při balení na lyže dbejte na bezpečnost. Ideální je kombík s okýnkem

Zkoušeli jsme, do kterého auta nejlépe naložíme bagáž na lyžovačku.

Čtvery lyže, k nim přezkáče, helmy, výbava a další lyžařské propriety. Trocha proviantu a oblečení na prodloužený...

ANALÝZA: Ford zas spolu s Jaguarem a Land Roverem, tentokrát v úzkých

Range Rover Velar

Pokles prodejů nových aut v loňském roce v Číně i Evropě, nejistota kolem Brexitu, tažení proti naftě a prosazování...

Najdete na iDNES.cz