H3: Nejmladší z rodu hummerů

  11:58aktualizováno  11:58
Terénní legenda se snaží stále více tlačit do zorného pole běžných řidičů. Důkazem je i nejmladší z rodu hummerů nesoucí označení H3. Automobil s názvem Hummer už není jen téměř nezničitelným obrem, který si dokáže proklestit cestu i tam, kde naprostá většina soupeřů odpadává.

Co je zač?

Nejmenší Hummer H3 se poprvé představil na California International Auto Show koncem října 2004.

Babyhummer dostal za úkol konkurovat luxusním SUV typu Jeep Grand Cherokee nebo BMW X5.

Nejmenší Hummer má rozměry 4742 x 1897 x 1893 mm (délka x šířka x výška). Další parametry, které H3 využije v terénu jsou: světlá výška 231 mm, přední nájezdový úhel 40 stupňů a zadní nájezdový úhel 37 stupňů.

Pro auto by neměl být překážkou 60 centimetrový brod (při rychlosti 8 km/h), při rychlosti 32 km/h potom zvládne brod o hloubce 40 cm. Zadní sedadla jsou sklopná v poměru 60:40. Nákladový prostor má v základním provedení délku 810 mm a objem 835,3 litru.

Při sklopení zadních sedadel se objem zvýší na 1577 litrů a naložit je možné až 160 centimetrů dlouhé předměty.

Hummer H3 pohání zážehový pětiválec o zdvihovém objemu 3460 ccm s maximálním výkonem 164 kW a vrcholem kroutícího momentu na 300 Nm.

Výkon motoru je za normálních podmínek přenášen na zadní nápravu s pomocí pětistupňové manuální převodovky. Za příplatek je k mání čtyřstupňový automat. Pohon všech kol je vybaven redukcí a uzávěrkou zadního diferenciálu.

Po nejrozměrnějším původním modelu přišel na svět trochu menší Hummer H2.

Nyní se představil další člen legendární rodiny se zkratkou H3.

Novinka z amerického kontinentu míří do skupiny vozů označovaných zkratkou SUV.

Tu lze přeložit jako sportovně užitkový vůz. Jejím cílem je zaujmout ty zákazníky, kteří většinou jezdí po běžných silnicích, ale občas zamíří i mimo zpevněné cesty.

Naše zkušenost potvrdila, že právě v terénu si Hummer H3 vede naprosto skvěle.

Žádný sprinter
Vysoké podběhy kol a široké blatníky už dopředu říkají, kde je silná parketa Hummeru H3. Ale začněme na silnici.

Za volantem 472 centimetrů dlouhého a 190 centimetrů širokého hummeru jsme absolvovali 200 kilometrů na silnicích v okolí i v samotném centru Paříže, kde H3 neustále vzbuzoval obdivné pohledy většiny posádek okolních automobilů.

Při jízdě v běžném provozu se však objevila jedna výrazná slabina.

Může se hodit

Nové i ojeté terénní automobily můžete koupit na www.automodul.cz

Tou je velmi slabá dynamika benzinového pětiválce o objemu 3,5 litru, který nabízí výkon 164 kW (220 koní).

Ten ve spojení se čtyřstupňovou automatickou převodovkou rozjet Hummer H3 skutečně příliš nedokáže.

Rychlý předjížděcí manévr se tak stává téměř nemožný. Jako ideální se ukázala cestovní rychlost okolo 90 km/hod. Snaha popohnat více než 2,5 tuny těžkého „drobečka“ se tedy nesetkala s úspěchem.

Terén zůstal doménou
Slabý výkon na silnici však Hummer H3 několikanásobně vrací v terénu hladkým průjezdem velmi náročnou testovací tratí, na které nechyběl brod, prudké výjezdy i klesání, obrovské kameny a hluboké díry.

Hummer H3 dokázal, že není jen líbivým vozem pro ty, kteří se budou chtít pyšnit, že mají v garáži americkou legendu. Dalším plusem „hátrojky“ je prostorný interiér.

Majitelé většího modelu H2 možná ohrnou nos, ale ve srovnání s konkurencí si nejmenší hummer vůbec nestojí špatně. Více místa nad hlavou by snad ocenili pasažéři na zadních sedadlech.

Cena Hummeru H3 s pětistupňovou manuální převodovkou začíná na částce 1 190 000 Kč bez DPH. Zájemci o námi vyzkoušenou automatickou převodovku si musí připlatit 200 000 korun.

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Pracant se na dálnici trápí. Revírem elektrické dodávky Nissanu je město

Nissan e-NV200

Elektrická dodávka e-NV200 Evalia od Nissanu připomíná, že elektrická vozidla často nejsou tak univerzálně použitelná...

Skrytý život muže bez přátel. Niki Lauda měl jizvy na těle i na duši

Niki Lauda

V květnu odešla jedna z legend formule 1. Naposledy vydechl trojnásobný mistr světa Niki Lauda, jedinečný závodník,...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Najdete na iDNES.cz