Diskuse k článku

První jízda novým Fordem Focus. Zas jezdí skvěle a má zajímavou cenu

Skvělé svezení za skvělou cenu, nový Ford Focus se zase povedl. Po dvaceti letech od uvedení přelomové první generace modelu je tu auto, které nadšeného řidiče uhrane. A potěší i toho, kdo chce normální auto pro rodinu, protože různá SUV a z nich odvozené crosovery jsou vesměs nanic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V61l79a93d69i22m69i38r 56S90o82u11k41a19l 4590101891276

fšechny..

0/0
26.7.2018 8:18
Foto

P92a26v40e44l 26P35o29k23o19r12n64ý 2216344240882

Měli jsme Fordy 2 a máme 1 a jediný problém u těch dvou byl, že do nich vletěla škodovka, jedna odletěla zpátky do příkopu. Ford vyrábí auta stovky let a možná Ford není nejkrásnější, ale určitě je spolehlivější, než krásnější francouzská auta. A spolehlivost je u mě to nejdůležitější, k čemu je krásné auto, když jste s ním věčně v servisu.

+2/0
26.7.2018 6:18

M55i55r52o60s79l20a49v 33K38u98c25e81r63a 4557740617261

Rikat obecně, že ford auta jsou spolehlivější než francouzska auta je asi tak užitečné tvrzení, že když nesněží, musí být venku hezky.

+1/0
26.7.2018 10:06

P57e22t28r 88H77o67f27m63a68n49n 6979594365900

Stovky?

+1/0
27.7.2018 16:10
Foto

P78a58v85e51l 62P14o57k39o47r82n75ý 2176154260192

No, více než 1 stovku, ne?

0/0
28.7.2018 16:33

M47i59r63e36k 13G94a76j12e70r 5661766839420

Ale méně, než 2. Takže nemůžete říct "stovky."

0/0
15.8.2018 23:27
Foto

P25a51v10e34l 78V72a34n12ě15č68e32k 4974213981811

Ano. Prvni Ford byl uz v 19.stol.

0/0
28.7.2018 17:15

P80e15t11r 60H21o47f58m12a48n94n 6989864835810

Ford byl založen roku 1903. Není mi jasné, jak by mohl auta vyrábět v roce 19xx.

0/0
28.7.2018 19:57

M82i80r95e36k 72G95a31j41e75r 5811366529840

Chtěl jste jistě napsat "v letech 18xx," což je to 19. století.

0/0
15.8.2018 23:28

M44i53l93a13n 15R82e76z30n89i60c75e33k 1318760918962

Vizuálně to nevypadá špatně, ale ty motorizace neslibují žádnou zábavu, spíš otravné řazení, aby se motor udržel v určitém úzkém spektru otáček, kdy mu nebude chybět síla, častou návštěvu čerpacích stanic a servisu. No a v plném obsazení s bagáží to bude v kopcích utrpení. Doba asi pokročila, ale nevím jestli úplně dopředu. Moje zkušenost s třívalcem 1.4 TDI PD z Fabie (vykuchaná 1.9 TDI) nebyla dobrá. Chybí mi stejně jako u nového Ceedu naftový 2.0 s výkonem nad 130 kW a ostrý benzín s turbem jako má koncern 1.8 a 2.0 TSI. Proč tomu vyvíjejí super podvozek, když hnací agregáty s výjimkou té silnější 1.5 a 2.0 nafta jsou tak na popojíždění po okrese...

+1/−1
25.7.2018 20:17

J85i83ř72í 47S28c32h85w51a12c84h 8358844588736

Pověra č.1 - je to litr tak musí se furt řadit.

Proč by se muselo řadit, když od cca 1500-1700 (do 4000) otáček to má zátah dvoulitru?

Pověra č. 2.: Mám zkušenost s tříválcovým 1.4TDI, nebo 1.2HTP a to byla hrůza.

Ano to byla hrůza, TDI vibruje jak svinja, HTP nejede. U moderního benzínu 1.0 s turbem se ani vibrace (v tak velké míře) ani nedostatečný výkon (HTP) nekonají. Tyto motory s "klasickými etalony tříválců" v tomto směru mají společné jen to číslo 3 pro počet válců.

Ad kvalitní podvozek: I 100-125 koníkový motor rozjede auto třeba na 100km/hod a pokud se někomu nechce moc brzdit, tak se pro projetí zatáčky na okresce (tedy hlavně tam) hodí i kvalitní podvozek. "Zatáčky" na dálnici projede cokoliv v podstatě bez problémů.;-)

+4/0
25.7.2018 21:52

M35i77l83a93n 72R67e93z10n94i80c10e14k 1628900448592

Až si to vyzkouším, budu Vám moci oponovat. Tříválce se mi zatím vyhýbají:-) Zátah dvoulitru mě ale pobavil, protože jezdím často 2.0 TDI 135 kW/380 Nm max. hodnoty. Nevěřím, že bude přifouknutý tříválec jezdit stejně vyváženě ve všech jízdních režimech (město, dálnice, okresky, kopce) a to i při plném zatížení a to s dlouhodobou spotřebou na hranici 5 litrů a zvládne podobný nájezd km. Jezdil jsem 1.4 TSI a jeho pružností jsem byl nadšen, ale byl to čtyřválec a skutečně mazal jako 2.0 TDI ne-li lépeR^

0/0
26.7.2018 19:40

J49i74ř53í 48S78c94h52w78a47c26h 8318184618136

měl jsem na mysli zátah atmosférického benzínového dvoulitru tedy krouťák cca190-200Nm ;-)

Spotřeba benzíňáku nikdy nebude jako u dieselu, už jen proto, že energie v v litru nafty je vyšší než v litru benzínu. Ale s těmito "sekačkami" se dá jezdit za 6-6,5/100.

0/0
26.7.2018 21:22

M97i51l44a40n 86R50e54z46n82i28c39e91k 1838770658272

To beru, vlastně do firmy koupili tříválcovou Fabii 1.0 TSI o výkonu 85 kW. Tak až mi ji přidělí, jsem zvědav, jak se s tím pojede. Budu se snažit nebýt zbytečně předpojatý a porovnávat porovnatelné.

Jinak k té spotřebě máte jistě pravdu. Mnou zmíněná 1.4 TSI ACT 110 kW/250 Nm je velmi zajímavý motor, protože umí odpojovat 2 válce a i když mě to zpočátku trochu znerovózňovalo, časem jsem to přestal vnímat a skutečně to stlačuje spotřebu do příjemných čísel. Dlouhodobá spotřeba byla kolem 6 litrů (jezdím dost a svižně) a dalo se s tím při troše citlivé práce s plynem jezdit i o litr méně. Dynamika a pružnost výtečná - na nižší střední třídu plně vyhovující a proti naftě sametový chod, rychlé zahřátí motoru a bez emisních kurvítek.:-)

+1/0
27.7.2018 7:57

M28a32r60c66e34l 85S20t14a34r56ý 9828414243359

Fordy jsou tuctový hnusný nepraktický a nespolehlivý low cost šunty pro socky, co chtěj mít pocit, že maj amééériku;-D

0/0
25.7.2018 17:06

P50a72v90e43l 77O12t62i28s59k 2576191937

Zajímalo by mně jak jste k tomuto přesvědčení přišel, pokud vím tak říct , že mám ameriku, znamená zcela něco jiného a taky neznám nikoho kdo by si kupoval forda, protože je to americká značka. Ford svoje auta prodává celkem úspěšně mnoho let po celém světě, takže zas takové šunty to nebudou. Celkem by mne i zajímalo co vlastníte vy.:-)

0/0
26.7.2018 13:05

M38i70c29h48a13l 68K11o81l98o12v84r10a45t 5727643345362

Miliony tlačítek mi fakt vadí

0/0
25.7.2018 12:57

M61a93r71e14k 67J92a87n28e91č43k86a 1247646143111

Ale jo, Focus konečně začíná vypadat k světu. Ty starší generace to byl hnus jak zvenku, tak hlavně zevnitř. Ten 1,5 litr ve 4válci ale nebude zrovna levný a ty předražené 3válce si můžou nechat.

0/0
25.7.2018 2:26

J19i25ř91í 81S43c15h17w78a72c22h 8538514698156

Ve Fieste ST je 1.5 taky trivalec....

0/0
25.7.2018 7:25
Foto

P43a41v39e96l 92V32a94n25ě31č33e12k 4364593831751

Pak ale musite do nafty.

0/0
28.7.2018 16:29

M67i93r83e47k 80G98a35j57e72r 5521926569850

Ani 1,5 litr není čtyřválec. Máte pravdu, že nebude levný.

0/0
15.8.2018 23:32
Foto

M92i40r55o48s46l58a85v 10S55t84e67i20n77e23r 2986690570406

Konkurence Fabie, která daleko rychleji rezaví. Pokud se jedná o německého Forda, z Leverkusenu, bývá kvalita montáže slušná. U výrobků Forda z Velké Británie by měli s autem dodávat sadu klíčů na dotahování nepořádně přitažených šroubů.

Britské Fordy také rezaví snad už na prospektu.

+1/0
24.7.2018 22:04

P77a56v93e96l 54O59t66i32s34k 2446151807

Konkurent fabie je fiesta,

+4/0
24.7.2018 23:55

J34i50ř39í 48N39o37v91á56k 8877222353

Je vidět, že máte přehled - viz "konkurence Fabie".

Navíc Focus se nevyrábí v Leverkusenu ale v Saarlouis.

+1/0
25.7.2018 13:03

J88a67n 47L97u79k69á30š 7227573123932

Mam 10 let stareho a ten ma uvedeno Kolin nad Rynem.

0/0
26.7.2018 18:34

J61a77n 38J97o43r10d87a78n 5351617659

Ale pořád je to FORD --> ForOneRepairDaily

Rv

0/−12
24.7.2018 17:31

H49e14l43e69n47a 74P69a41r64d83u89b43s67k17á 1869212681521

Fix Or Repair Daily :-)

0/0
25.7.2018 13:50

J64a23n 92J32o31r55d77a69n 5101387579

Ale mluvíme o tom stejném ;-D

Prostě ford Rv

0/0
31.7.2018 13:12

R55o98b42e10r37t 11K97o93c46i98á81n 5469877696397

Hrdí majitelé fabií a oktávek, kteří nikdy neseděli v ničem jiném, napíší pod článek o fokusu nějaký stokrát omletý vtip jako fordem tam a vlakem zpátky, zalykají se u toho smíchem a alespoň na moment si připadají jako borci, kterým nestojí před panelákem nejtuctovější škodovka ale ferrari;-D

+18/−4
24.7.2018 17:19

V77l87a93d40i36s23l75a20v 82B96u51r56y80š21e23k 1699142697124

jsem měl dva fordy z 12 nových aut, které jem vlastnil a jediná kuga 2,0 TDCi 103 kW mě nechala ve štychu, ani renault, ani škodovka, ani fiat a ani nic jinýho, 1400 km od domova v Soluni jsem řešil na displaji vykřičník v trojúhelníku a pod tím nápis, engine malfunktion, s autem v záruce jsem přijel do opravny, kde museli cosi vyčistit a vyměnit na DPF, říkali tomu vaporizér a bylo štěstí, že jsem domu nejel vlakem

+1/0
24.7.2018 17:32

R16o37b89e10r67t 78K84o23c74i16á64n 5419557446607

Já měl fordy v rodině i pracovní, s žádným nebyl problém. Zato s jinými značkami byly. Ale abych z toho vyvozoval nějaké závěry, to ne, přece jenom je to dost malý vzorek:-)

+1/−1
24.7.2018 17:34

V26l10a81d15i97s31l41a32v 32B27u40r59y51š22e34k 1849222427284

takl já z toho ani nic nevyvozuju, napsal jsem svoji zkušenost, po návratu jsem objednal hned opela a jak byl vyroben a dovezen, tak jsem kugu obratem prodal, nic nevyvozuju, jen to byla jediná značka, která mě zklamala a nic na tom nemůže změnit ani to, že spoustě lidí může dobře sloužit

0/0
24.7.2018 17:39

P66e32t49r 96H93o72c56h38m62a44n 2750416205101

I kdyby to byla pravda, tak to nemění nic na tom, že Fordy jsou plečky.

+2/−3
24.7.2018 20:26

P45a60v96e69l 31T63r14ü84b94e67n77e49k48r 7341711612812

A čím že to jezdíme pane wachmeister?

0/0
25.7.2018 0:09

M78i28r22o26s92l93a59v 83K21u35c73e13r69a 4867500977491

Taky jsem napsal podobný vtip. Ale Fabii a Octavii jsem nikdy nevlastnil ;-D;-D

0/0
25.7.2018 13:35
Foto

B50o75h72u87m52i20l 63P62r47o54c39h25á32z18k14a 9892829934610

A to ještě nevíte, že Ford chystá tříválec, co v nižších otáčkách jede jen na dva válce ;-D

0/0
24.7.2018 16:43

V90l86a29d67i13s19l47a52v 78B20u91r97y89š98e49k 1849302847184

tak už s tím tříválcem dejte všichni pokoj, nikdo ti ho nenutí a když se ti nelíbí, tak si kup čtyřválec proboha, ten mají taky, to je tady jak u blbejch

+6/−1
24.7.2018 16:45

M90i75r12o61s39l55a15v 54M94e12d 3654976

Ty máš nějaké bližší informace? V článku píší, že čtyřválec (pro Focus) není k mání...

+1/0
24.7.2018 17:13

V78l14a56d46i57s63l55a15v 84B42u72r20y82š36e61k 1419352337674

tak to bude muset asi zájemce o čtyčválec počkat, určitě to bude, ale já bych to nechtěl jak tak, měl jsem novýho v roce 2007 a nebyla to žádná sláva, vyzdvihl bych jen podvozek, na mně je to moc titěrný a připadal bych si v tom divně jak s čtyřválcem tak tříválcem, rozhodně by mně ale víc chyběl pohon všech kol

+1/−1
24.7.2018 17:22

V28l68a96d84i70s24l84a67v 37B56u14r92y57š76e53k 1929282857524

co jsem se teďka ale ještě pro jistotu díval, tak 1,5 ekoboost je čtyřválec, jsem si to hned myslel

+1/0
24.7.2018 17:47

J13i36ř66í 38S13c15h43w38a51c55h 8298524228696

Ale víme, ten už ve Fiestě ST je, 1.5/ 200 koní.

Ale vypnutí jednoho válce z něj nedělá dvouválec, ten třetí píst ve válci tam stále rotuje.

Vypínání poloviny válců u 4-válce nebo 8-válce nedělá z těch motorů motory s polovičním množstvím válců, nejde to téměř ani poznat, když k tomu dojde.

+3/0
24.7.2018 17:16

J77i97ř79í 19N16e70u74m43e77i87s76t38e37r 2782625163811

Ten motor je dávno na trhu, Bohumile.

0/0
24.7.2018 17:55

M67a22r49t80i63n 90M11i68k81o64l80á55š26e80k 7360600793

http://dfens-cz.com/postrach-ceskych-hospod-vw-1-2-tsi-po-60-000-km/

0/0
24.7.2018 16:41

K87a97r55e23l 18S78t80r37ž92a88n49o36v76s15k58ý 1878495465

A kdo teď na to auto víc flusne, ten dostane víc plusů. ;-D

+1/−2
24.7.2018 16:28

J83i10ř30í 96S43c87h17w47a88c20h 8618314718946

.... aneb dětská klasika: Kdo doflusne nejdál.

0/0
25.7.2018 10:34

M11a75r98c74e18l 36S54t13a69r98ý 9368974223289

vsechny auta na "F" stojí za prd. Fordy, Fiaty a francouzský

+1/−18
24.7.2018 16:28

P54e87t74r 96H37o41c89h76m79a67n 2100216355101

Svatá pravda, takže dávám plus.

+1/0
24.7.2018 20:29

D41a91n27i40e66l 77U40r75b38a59n 8234401205391

Ferrari?

+1/−1
24.7.2018 20:33

D95r59a96h17o89m94í29r 43S31t86r34o44u62h21a98l 4285168172244

Ještě jsem neviděl Ferrari s nájezdem půl milionu kilometrů na pěti generálkách :-P

+1/0
25.7.2018 8:50

J28i12ř38í 16S18c66h55w49a23c21h 8458464238106

a z toho vyplývá, že Ferrari "stojí za prd"?

0/0
25.7.2018 9:43

Najdete na iDNES.cz