Diskuse k článku

Ford slaví dvacetiny Focusu jeho „nejlepší“ verzí, autem pro chytrý svět

Přesně před dvaceti lety představil Ford světu Focus. Byla to revoluce, dodnes nezestárl vzhledem ani použitelností, stále je s ním náramné svezení. Teď je tu nová, už čtvrtá generace, která chce po 16 milionech prodaných focusech úspěch zopakovat. Ford se naparuje, že to je nejlepší auto, které kdy vyrobil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K77a56r80e38l 60S49t19r92ž52a75n29o57v18s70k55ý 1838875415

Mám dvojku a už je mu deset let, takže se blíží výměna. Jsem s ním spokojený, takže jsem chtěl u Focusu zůstat, jenže aktuální model se mi nelíbí. Ale tenhle zase ano, alespoň podle obrázků. Mám z toho radost, že nemusím uvažovat o nevyzkoušené značce.

0/0
16.4.2018 8:08

M54a89r89t84i25n 34F76r18i92t39z 6490264791560

Názor na design aut je samozřejmě velmi subjektivní, ale...

Podle mého názoru Ford pokračuje mílovými kroky k dalšímu prodejnímu propadáku. Po fatálním neúspěchu Mondea, které je ve většině zemí prodejní katastrofou se něco podobného chystá udělat s Focusem... Dříve originální a nadčasový design se v nové generaci stal nerozeznatelný do Mazdy a dalších asijských aut...

Opakuji, design aut je subjektivní, ale pro mě je nový Focus ošklivý a nezajímavý...

0/0
14.4.2018 10:46

R38o10b69e71r30t 59M15a78t37u68l86a 8407869506655

Když už vyřešili to, aby to po měsíci nezrezlo tak z toho zase udělají tohle a motory vezmou ze sekaček...

0/0
12.4.2018 11:49
Foto

M76i12l52a43n 48S65t90r59n91a40d55e60l 4511566799520

Auto je to krásné a uhlazené.

+2/−1
12.4.2018 10:30

J71a28k17u10b 83Š63m38í36d 4751627309972

Mizerná antikorozní ochrana focusu mě donutila zavčas to auto prodat. Bylo 6 let staré a kvetlo.

Teď mám 18 let starou octavii a vubec nikde neni rez

+1/−2
12.4.2018 8:30

K84a47r36e52l 26B37a96r81t41á90k 3479503762416

Tak to máte dobré. A jestli máte úžasný 1.9 , tak vám jistě ještě dalších 18 let vydrží.;-D

0/0
23.4.2018 10:01

J73a98n 62M32l56a25d59ý 4447248318584

Velmi solidní ekonomické auto. Jistě mnohem lepší, než tuzemská produkce.

+1/−1
12.4.2018 6:15

M75a27r87t15i22n 89F37r38i93t55z 6180334971400

Bože, jezdil jste někdy Fordem? Já bohužel Escortem, 2x Mondeo a se Škodou se to opravdu nedá ani vzdáleně srovnávat...

0/−1
14.4.2018 11:06

R55i53c63h79a80r65d 33P51ů88ž38a 9720529150158

a srovnáváte ten escort se š120 nebo favoritem? já jen aby odpovídal rok výroby a mělo to srovnání smysl ;)

0/0
18.6.2018 13:35

J47a49r32o14s93l49a19v 18L76e28b11e19d22a 3816849647740

Takže 4válec v benzinu není... tímto nesmyslné předpisy o CO2 zabily skvělé auto. Pláču :-(

0/0
11.4.2018 23:03

J63i91ř13í 69S16c80h43w50a91c52h 8748984758496

"zabil" ho Mustang se svým V8 ;-)

+2/−1
11.4.2018 23:44

J46i31ř33í 56S15c85h29w14a89c43h 8468754448786

Mladý Jene, tady ses nějak uklikl, co? ;-D

+1/−2
12.4.2018 10:17
Foto

P70e53t50r 66A33c63h18i59l12l44e40s 6686872630110

koukam mate fanousky ;-DR^

+1/0
13.4.2018 10:11

M95i43r19o11s78l63a86v 88K35u78c78e55r59a 4117690327391

Tohle je Ford? Vypada spise jako Kia / Hnujdé. Jinak tohle jsem nepochopil:

"Zádrhel je v tom, že hned pod ním je ovládání audia, které si bude řidič nechtěně mačkat, když si pro práci s dotykovým rozhraním tabletu bude chtít o něco zapřít ruku, aby se trefil na virtuální tlačítka."

Proc by si mel ridic podpirat ruku? Proste natahnu ruku a stisknu. JInak se to nelisi od mackani fyzicky existujicich tlacitek.

+2/0
11.4.2018 21:07

M45i64r78e47k 12G18a74j21e40r 5851296879260

Rozdil je obrovsky a na rozbitych silnicich tuplem. Bez podepreni ruky snadno tuknete na neco jineho a pak se jeste musite trefit, abyste se v menu dostal zpet. Nic takoveho u fyzickych tlacitek nehrozi.

0/0
11.4.2018 21:41

M46i96r65o12s93l10a37v 73K65u24c83e64r24a 4867540187581

Divne. Dotykovy displej v aute mam, dost velky, nic se mi takoveho nedeje.

0/0
12.4.2018 9:50

T58o42m22á10š 32V33a83l62d93e34r 7443890479

Proč ovládat dotykový displej na kostrbaté silnici, když je ovládání ventilace a audia tlačítky? Raději držím volant a řídím. ;-)

0/0
13.4.2018 11:14

K77a66r11e19l 42B81a89r56t17á68k 3939653782496

To ti hlupáci nepochopí.

0/0
23.4.2018 10:33

J94a82n 86V31a29c12h81u37d86a 7742256237738

Je to hnus tahle novinka a to mám druhého Fokuse. Klasika je klasika..takze současný mi ZŮSTANE.. :-(

+3/−1
11.4.2018 18:23

J80i49ř98í 75J92u83ř27i46c26a 2628153541

Jo jo, dvojka po FL v kombíku. R^

+1/0
11.4.2018 19:53

P71a28v12e50l 72K27u44d52r82n88a 2797168127241

Ona by ani tak nevadila, kdyby. Kdyz si nastavim sedadlo tak, abych o ni neopiral kolena, tak mam za sebou prostor na dlan moji ruky (verze kombi). To je misto tak pro deti, mozna drobna zena by se tam s problemy diskomfortu vesla. Neprijemne me prekvapily ostrikovace. Moc nerozprasuji (sterace stiraji jako divadelni opona) a neda se nastavit smer, jsou napevno, takze jarni plyskanice pro mne znamenaly pruh spiny uprostred celniho skla, vzdalene pripominajici trenky cyklisty po celodenni jizde. Ani jizda v zatacce pres pricne nerovnosti neni tak jista a klidna, jako ve focusu 2 hatchback. Ale abych jen nehanel, ma dobre odhlucneni, radici paka je bliz, nez ve Focusu2, coz je pohodlnejsi, lepsi zprevodovani na dalnice (1.6 benzinova atmosfera140km/hod toci okolo 4000 otacek/min) a i ve 160 si clovek muze otevrit okno, aniz by ohluchnul. Patlat displej netreba, pres ovladani na volantu se da vsechno (jen to pridavani hlasitosti neni uplne luxus, obcas si nechtene spustim hlasove ovladani). A sedacky jsou trochu tuzsi (nebo uz jsem Focus2 prosedel do mekkosti). Celkove to neni spatne auto, hodne zalezi, s cim clovek jezdil predtim a na co si zvyknul. Uvidime, co prinese novy model. :-)

0/0
11.4.2018 18:08

M86i65c49h78a35l 92K28r17e18j17č17a 5928116806603

Nikdy jsem na to nehledel prilis, ale u Forda ten soucasny predek je pro mne k neprekousnuti .... proste hruza

+2/0
11.4.2018 17:38

J13a77n 30N80e76m56e83c 9798856247570

Věc vkusu - mě se naopak ta "tlama" docela líbí ... ostatně u Focuse se mi většinou líbil každý druhý facelift

+1/0
11.4.2018 17:40

M80i69r89e91k 68G92a72j78e95r 5611956479370

Snad vsechny automobilky setri penize na te masce. Mene plechu a vice deraveho plastu. Je to osklive, ale co nadelame. Muzeme jen davat prednost automobilkam, ktere jsou v tomto umirnene. Toyota to neni, Lexus take ne, Tesla je jen pro hodne bohate jako druhe auto na representaci, Mazda ji ma take velkou,... Asi to chce pockat s koupi auta.

0/0
11.4.2018 20:51

J22i35ř63í 20S94c42h78w26a62c91h 8798214588356

velká maska je teď prostě "in"

0/−2
11.4.2018 22:08

M35i66r13o84s62l64a77v 22M57e27d 3264476

Hm... Tak já nevím - auto pro chytrý svět? Kdo je chytrý, ten nepotřebuje chytré auto. Já mám dvojkového Focuse (benzín 1,6 kombík) a jsem s ním spokojen, když jsem si ale nedávno mohl vyzkoušet aktuální model, byl jsem vyloženě zklamán (hafo nejrůznějších asistentů a hejblat a požitek z jízdy se vytratil). Tak to vypadá, že moje příští auto už asi od Forda nebude...

+4/0
11.4.2018 16:05

P24e30t31r 84P98e16t39r 6913682508923

To vam zavidim. Taky bych chtel jezdit kvuli pozitku z jizdy a ne kvuli tomu, ze se potrebuju nekam dostat...

0/0
11.4.2018 17:17

M73i84l53a44n 40N27ě77m20e79c 1205670476226

To se přece nevylučuje, ne? Nebo aspoň dřív se to nevylučovalo, s dnešními pojízdnými smartphony už to třeba nejde :)

+7/0
11.4.2018 17:21

M92i76r43o81s59l10a77v 46M92e56d 3284586

Tak já také nejezdím jen tak pro zábavu, když už ale někam jedu, tak si to užívám (prostě mne to baví, takže když třeba někdo z rodiny potřebuje něco dovézt, někam hodit a nebo někde vyzvednout, tak se toho rád zhostím).

0/0
11.4.2018 17:43

P93e77t91r 72P80e66t65r 6833732388103

Ja jezdim pomerne dost pracovne a auto bez asistentu nebo treba takoveho tempomatu bych rozhodne neoznacil, ze si jizdu uzivam nebo ze je cesta pohodlna...ale chapu, co jste tim chtel rict. Jen mam dojem, ze nemusite jezdit zas tak casto abyste tyhle nove funkce ocenil

0/0
11.4.2018 18:16

M19i29r46e93k 78G16a45j37e56r 5811196909310

Tempomat snad nevadi nikomu. Nemusi byt zapnuty.

0/0
11.4.2018 18:21

M72i57r42o68s72l55a79v 37M34e84d 3464496

Jezdím takřka každý den, i když to nejsou žádné dlouhé trasy - cca 60 km denně po silnicích Vysočiny (část je členitý terén a hodně zatáček, část po silnici H. Brod - Jihlava). Nicméně - i když několikrát za rok vyrazím na delší trasu a nebo popojíždím po městě, tak mi žádná vymoženost nechybí - prostě řídím rád a mám to jako určitý druh relaxu (a nechci si do toho nechat kecat nějakého asistenta).

+1/0
11.4.2018 18:50

J85i46ř98í 53P11e62l48n63á75ř 6335623226159

Požitek z jízdy u dvojkového fíkuse v kombajnu s jednašestkou to muselo být tedy fakt žrádlo... ;-D

0/0
11.4.2018 18:13

M98i40r56o29s70l75a84v 85M70e10d 3334336

Tak nemusíš mít bávo s třílitrovým motorem a brát zatáčky smykem, aby tě řízení bavilo. Focus samozřejmě není žádný sporťák, nicméně i tak se s ním dá jezdit docela svižně.

0/0
11.4.2018 19:04

T96o21m27á58š 71V83a43l10d54e92r 7683460829

Jezdí dobře. Motor i převodovka byly tak akorát sladěny při vymýšlení. K tomu norma EURO4 motor nedusí. Podvozek, který stačí na motor. S tímto FF právě v běžném provozu nejde užít silnice s mnoho zatáček , jelikož vždy narazíte na pomalíka. Zvláště TDI, který vás zabrzdí, aby následně trhal rekordy na rovince, aby v následující zatáčce opět zdržoval. FF prostě jede. Nemusíte přejíždět plnou čáru v zatáčkách, protože Vás vede přesně po jakémkoliv oblouku, tam kde ostatní to už vzdávají. Typicky VW GROUP. Pro podobný vůz je nejlepší prázdná silnice o nedělním ránu. Na běžnou jízdu plně vyhovující, výkonem i momentem. Není vhodný na závodění s jinými v běžným provozu!! Ale to sem nepatří.

0/0
13.4.2018 13:51

L55u29m70í37r 54V48o94l29a62v72k25a 4328172631180

Jazdím celý život len na fordoch okrem fábie na začiatku, s focusom som čosi odjazdil, potom dlhý, dlhý čas striedam mondea, teraz jazdím 2 roky na 4wd smaxe a kuge, cez 1,5 mil. km na fordoch, nemal som jediný závažný problém, vyskúšal som aj passat, škodu, nemenil by som s fordom žiadne auto v strednej triede. Čo kukám teraz je Subaru Outback, zaujímavé autíčko.

Ford je neskutočne pohodlné a stabilné auto.

0/0
11.4.2018 15:56

J61a62n 24N46e74m29e13c 9518306157140

Jj, měl jsem "fíkuse" dlouhých a hezkých 10 let ... z druhé ruky 1,8 nafta. Nikde mě to auto nenechalo a příjemná pohodová jízda. Dodnes na něj rád vzpomínám - neučil jsem se v něm řídit, sjezdil Alpy, Slovensko mockrát, ČR skoro celou ... první auto je jako první láska :-)

Před třemi lety jsem seděl v novém, ale nakonec koupil něco jiného ... kvůli ceně,. ale jinak se mi i tohle líbilo.

0/0
11.4.2018 17:38

V48l28a22d59i15s70l20a45v 25B56u23r58y25š61e38k 1139442477124

som behal na kuge a v Grétsku prestala behat, mala nabeháno iba 90 tisíc a tak som ju predal a začal behať na oploch

0/0
11.4.2018 18:08

M35i64l30a34n 48N91ě77m32e70c 1635510766506

První focus byl oceňován za jízdní vlastnosti a citlivé řízení, tento za dotykové uživatelské rozhraní. Jak příznačné :)

+14/0
11.4.2018 15:52

M32a50r98t75i17n 12P66l53z22á70k 2477619478134

Bohuzel, slabsi verze uz ma vzadu jen torzku, tak je holt treba vyzdvihnout neco jineho

+2/0
11.4.2018 17:33

M98i83l46o26s68l13a27v 78U48r28b92a73n 4678379470483

Stejně podle mě byl dvojkovej Focus se zadníma světlama ve sloupkách hezčí. Ale to už je jen nostalgie. A 1.6 atmosféra v benzínu byl držák.

+1/0
11.4.2018 15:10

J81a73n 79K72o36n73v61a61l94i41n79k58a 5230921821725

Přesně. Kupoval jsem ho v roce 2008 jako pár měsíců starou předváděčku. Měl najeto 15tis. Sám jsem s ním najel 90tis a pak ho posunul dále do rodiny, kde jezdí dodnes. Má něco kolem 130tis a v životě s ním nebyl problém. Jen začal reznout :-/ Ale na to má asi v jedenácti letech věku nárok.

0/0
11.4.2018 15:29

M10i87c77h47a34e47l 82H72a33m52a 1122804822433

130k preci neni jeste zadna mira. Mam pres 200 nalitano na 3 roky starym Golfu a take tam nebyl zadny problem...take si rikam, aby byl ;-)

0/0
11.4.2018 16:56

P44a39v15e72l 87K73u80d74r76n35a 2327838307361

Focus 2 hatch 1.6 benzin vzor "motokara", zadny asistenti, zadna konektivita, hlasitej motor, kola, volant, na okresky a zatackovy kratsi trasy do 100 km zabavna vec. Najeto 215000 a tyhle oldschool hracky se zbavovat jentak nebudu. ;-)

+1/0
11.4.2018 18:16
Foto

Š33á67r64k54a 44Š29a72l78a58n98s23k44á 1897160480824

Hezkej korejec...........

+4/−3
11.4.2018 15:07
Foto

M71i79l77a61n 96S49t52r49n14a18d90e35l 4211526259500

Vsadim se, ze auta znáte jen z reklam.

+1/0
12.4.2018 9:54

A26n55t49o64n86í56n 45S63e69b64e79r16a 7593538820749

Jako pozitiva vidím, že konečně zrušili tu špičatě vystouplou palubku, do té jsem se bouchal kolenem. A konečně přidali otvor na lyže. Hurá.

+3/0
11.4.2018 14:36

J35a92k63u51b 16T67u39r82e25k 9255495366375

Hyundai a Ford jsou si designově blízké už delší dobu, jen to představení novin většinou probíhalo v opačném pořadí.

+3/0
11.4.2018 14:28

A47n67t16o83n72í27n 44S66e83b95e24r44a 7233918410699

Přesně. Ford a I30 je už jak bývalá okta a Rapid. Laik nepoznal co je to.

0/0
11.4.2018 14:37

J46a89k60u35b 26W98a28g87n73e44r 6586253653489

první generace byla zjevení, evropské auto roku, ve své době nejprodávanějšíauto v evrope( což se zase 30 let nikomu nepovede) ale co další generace to krok dolů. a ta přístrojovka? to mají ze stodvacítky? chci vedet kde co v autě je, ne v menu hledat kdejakou blbost. myslel jsem že 308 od peugeotu byla jen omyl, ino to tak ted budou dělat všichni? o litrových motor nebudeme asi mluvit. tak holt jedničkového focuse vyměnim za astru, nic lepšího jsem nenašel. a počkám si na vodíkové auto za 15 let

0/0
11.4.2018 14:20

Najdete na iDNES.cz