Úterý 24. listopadu 2020, svátek má Emílie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 24. listopadu 2020 Emílie

Fabia je nejlepší, felicia už svou roli dohrála

  20:15
- Porovnat design pěti vozů různého stáří - to je obtížné,pokud nechci některému z nich křivdit. Technologicky nejstarší Škoda Felicia už v přímém srovnání s konkurencí prostě obstát nem ůže,především zásluhou neuspokojivé ergonomie prostoru pro řidiče. Je patrné,že svou roli už dohrála.
Dalším "veteránem" byl Opel Corsa - miláček žen.

Sedm let prodejních úspěchů je jasným dokladem kvality designu, především v exteriéru stylisticky čistého a nadčasového. Z prvků, které stojí i dnes za zmínku, připomenu oddělený displej autorádia, umístěný pod čelním sklem, a polohování zadních opěradel, které výrazně zvyšuje využitelnost zavazadlového prostoru.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých automobilů Škoda Fabia 
Vyberte již dnes! www.automodul.cz

Dalším zastavením na cestě po časové ose je Renault Clio. Podle terminologie výrobce jsou tvary vozu poplatné "biodesignu". Osobně si myslím, že jde o frázi marketingového oddělení, které se snaží upozornit na fakt, že clio je jiné. A ono skutečně je,přestože v něm nevidím ani žábu, ani slona.

Clio je hravé. Palubní deska je velice přehledná a intuitivní ovládání vedlejších funkcí auta osloví především ženy. Imponují mi velké přední světlomety a bachratější předek, který působí dojmem větší bezpečnosti. V zadní části dostal přednost požadavek na dobrý výhled směrem zpět.

Vždy, když usednu za volant současných typů automobilky Fiat, smíchá se ve mně nadšení z originálního designu a skvělé ergonomie se zklamáním ze špatného zpracování. Nové punto má sportovnější výraz, za který vděčí hlavně originálním sdruženým světlometům a hodně skloněnému čelnímu sklu.

Zajímavým prvkem je prolis vedený nad bočními skly, ale jeho zakončení na obou stranách, u zrcátek i v zadním sloupku, působí rušivě. Sportovní náboj se přenáší i do interiéru: výborná ergonomie ovládání, příjemný volant a sedačky,které jsou nejen krásné, ale také nejpohodlnější ze všech srovnávaných vozidel.

Na přístrojové desce mě zaujalo tvarování kapličky s přístrojovým vybavením, umístění rádia, elegantně jednoduché výdechy ventilační soustavy a tři praktické odkládací plochy pod čelním sklem. Pro klíčky od nové fabie jsem šel se zažitým despektem, ale první seznámení mělo mít jiný průběh než ta dosavadní.

Už samotný sklopný klíček k vozu je designérské dílo. První pohled na vůz mě nenechal na pochybách o vítězi testu v kategorii designu. Navázat na octavii, to znamenalo použít i "chromované hrábě", ale designéři i z takového zadání vydřeli maximum.

Maska dostala dynamicky elegantní tvář s atraktivními světlomety a originálně tvarovaným prolisem, který tvoří roh karoserie. Otázkou je, jak fabie obstojí po první drobné havárii, protože originální šikmé navázání předního nárazníku by mohlo přenést náraz a deformovat blatník.

V zadní části je pokus o originalitu trochu křečovitý. Jsem názoru, že koncové sdružené svítilny jsou příliš velké a výraznou měrou se podílejí na optickém dojmu, že je auto nestabilní. Interiér bude mnoha lidem připadat strohý a majitelům octavií i důvěrně známý,ale nedostatek originality je zde nahrazen vybroušenou elegancí a pečlivým zpracováním, kterým deklasuje veškerou konkurenci v testu.

Hodnocení motoristů: fabia a punto ujely soupeřům
Nejmodernější z testovaných vozů - Škoda Fabia a Fiat Punto přesvědčivě zvítězily u poroty, která v redakčním testu zastupovala motoristickou veřejnost. Nejméně zaujala podle očekávání - stárnoucí Škoda Felicia, která však stále má motoristům co říci. Nebyla vždy poslední.

JITKA KUČEROVÁ, 31 let, lékařka-zástupkyně farmaceutické firmy, ročně jezdí zhruba 45 tisíc kilometrů s Oplem Astra: "Každé z testovaných aut má něco dobrého, žádné se mi nejeví výrazně horší. Zvědavá jsem byla zvláště na fabii, která mě v testu zaujala perfektním podvozkem, ale krutě se mi nelíbí přístrojová deska. Fiat byl živější, každou řidičku jistě zaujme jeho posilovač řízení s městským cyklem. V oplu se mi líbilo místo na zadních sedadlech, renault nejhůř zatáčel. Felicia byla podle mého názoru nejhorší ve všem - v hluku, v jízdních vlastnostech... Pravda, nabízí víc místa než konkurenti, ale kdybych místo skutečně potřebovala, tak bych si vybrala jiné auto.
Hodnocení: 1. Fiat Punto, 2. Škoda Fabia, 3. Opel Corsa, 4. Renault Clio, 5. Škoda Felicia.

IVAN ZATYKO, 35 let, zkušební technik automobilů, ročně jezdí kolem 30 tisíc kilometrů a na kontě má půl milionu kilometrů, vlastní Toyotu Carina a Peugeot 405: "U mě o chlup vítězí Opel Corsa. Na to, jak je starý, působí nejvyváženějším dojmem. A navíc - výrobce za roky stačil vychytat všechny mouchy,které autu vadily. Motor fabie se musí točit alespoň ve třech tisících, ale lépe ve čtyřech tisících otáček, aby jízda byla zajímavá. Přitom je až nebezpečně tichý a řidič si snad ani neuvědomuje, jak rychle jede. Už se bojím, co bude bouraček, až za volanty fabií přesednou lidé z felicií a hlavně ze starých favoritů. Fabia konečně dostala pořádné sedačky, což podle mého názoru chybí felicii, a dokonce i octavii. Překvapila mě testovaná felicie - na čerstvém výrobku jsem si uvědomil, že vůz pořád ještě jde kupředu. U clia mě v dané konkurenci zklamal podvozek.
Hodnocení: 1. Opel Corsa, 2. Škoda Fabia, 3. Fiat Punto, 4. Škoda Felicia, 5. Renault Clio.

ERIKA HLAVÁČKOVÁ, 26 let, řidička nákladních vozů, najela asi 300 tisíc kilometrů, má Peugeot 205: "S fabií se perfektně jezdí, ale zásadně se mi nelíbí vnitřek. Přesto fabii - jako českému vozu - dávám přednost před také výborným Fiatem Punto.
Hodnocení: 1. Škoda Fabia, 2. Fiat Punto, 3. Renault Clio, 4. Opel Corsa, 5. Škoda Felcia.

ALFRÉD ŠMĺD, 35 let, šéf kaskadérské skupiny, ročně jezdí 80 až 100 tisíc kilometrů, vlastní Mercedes 250 D: "Do rukou mi po všech stránkách nejlépe sedl Renault Clio. Fiat Punto je zajímavý,ale potvrdil mi zkušenost, kterou jsem s několika vozy této značky udělal sám: vždy se na nich najde nějaká drobnost, která pozlobí. Také testovaný Fiat Punto má za sebou jen prvních pár tisíc kilometrů a už je volná ruční brzda.
Hodnocení: 1. Renault Clio, 2. Škoda Fabia, 3. Fiat Punto, 4. Škoda Felicia, 5. Opel Corsa.

MICHAL KOLÁŘ, 28 let, podnikatel, absolvoval zhruba 300 tisíc kilometrů, má Audi A6 2.5 TDI: K fabii mám jedinou výhradu: elasticita motoru je velmi špatná. Vůz řadím na první místo také z pohledu typické české rodiny, ale pokud bych uvažoval o druhém autu do rodiny,tak bych se rozhodl pro Renaulta Clio. Opel Corsa je za trojicí fabia, punto a clio o generaci zpět, o dvě generace zaostává - s výjimkou místa pro pasažéry a kufru - felicia. Všechna testovaná auta s 1.2 litrovými motory vyhoví jako druhé vozy do rodin a hlavně k cestování po městě,zatímco pro delší jízdy bych volil silnější pohon
Hodnocení: 1. Škoda Fabia, 2. až 3. Renault Clio a Fiat Punto, 4. Škoda Felicia, 5. Opel Corsa.

JAN PROKOP, 27 let, majitel designérské firmy, na kontě má zhruba 300 tisíc kilometrů a vlastní Toyotu Avensis: "Fabia je strohá, ale precizní, působí dojmem dražšího auta ve srovnání s hodnocenou konkurencí. Fiat má výborý motor a nejoriginálnější design. Kdybych ale mohl volit silnější 74kilow attový motor, asi bych preferoval fabii. Renault v interiéru působí laciným dojmem. Testovaný fiat má něco přes pět tisíc kilometrů a už mu vrže středový panel, což vzhledem k použitým plastům není nic divného.
Hodnocení: 1. Fiat Punto, 2. Škoda Fabia, 3. Renault Clio, 4. Opel Corsa, 5. Škoda Felicia.

JAKUB STEHLĺK, 33 let, redaktor pořadu Jízda v České televizi, 12 let řidičské praxe,má Tatraplana 600, Tatru 613 a Trabanta 601: Fabia se mi jeví po všech stránkách nejsolidnější, dobře se s ní jezdí. Naopak kritizuji hlavně středový panel, který tlačí na nohu. U felicie jsem čekal větší odstup od ostatních hodnocených vozů, ovšem nakonec odjíždím s dojmem, že 1.3litrový motor není zas až tak špatný. U felicie a corsy poukazuji na nepřesné řazení, opel navíc na mne působí nejmenším a nejlevnějším dojmem.
Hodnocení: 1. Škoda Fabia, 2. Fiat Punto, 3. Renault Clio, 4. Opel Corsa, 5. Škoda Felicia.

Hodnocení testovaných vozů zástupci motoristické veřejnosti

Pořadí

vůz/typ

cena (Kč)

body

1.

Škoda Fabia 1.4 Comfort     

356 400

31

2.

Fiat Punto 1.2 ELX          

328 400

27,5

3.

Renault Clio 1.2 RN          

325 900

20,5

4.

Opel Corsa 1.2 Family 

317 800

16

5.

Škoda Felicia 1.3 G LXi       

345 100

10

Poznámka: v hodnocení znamená 1. místo 5 bodů, 2. místo 4, 3. místo 3, 4. místo 2 a 5. místo 1 bod, při dělbě pořadí se dělí i body
Pramen: MF DNES

Škoda Fabia

Autor:
  • Nejčtenější

Euro 7: Nová ekonorma zlikviduje v roce 2025 auta bez elektropohonu

Aktuální emisní normu pro automobily Euro 6 má v roce 2025 nahradit nová, mnohem přísnější. Práce na předpisech pro...

Nejextrémnější crashtest Volva: Z 30 metrů na čumák kvůli zlaté hodině

Automobilka Volvo, proslavená pasivní bezpečností svých vozů, uskutečnila vůbec nejextrémnější nárazový test ve své...

Při předjíždění pozor na přehlédnuté značky. S výmluvou v Česku neuspějete

Celkem častá situace: předjíždíte nákladní auto nebo kamion, nevidíte značku, kterou návěs zastíní, a dopustíte se...

Němci ohlásili šrotovné na náklaďáky, jež nejsou, a dodávky, co nic neujedou

Německo vyčlení tři miliardy eur (zhruba 80 miliard Kč) na podporu vývoje a výroby automobilů šetrných k životnímu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sběratelské propadáky. Které modely nepotvrdily svůj investiční potenciál

Premium Automobilky často přicházejí s různými limitovanými edicemi, omezenými sériemi či speciálními modely s výrazně vyšší...

Proč je Eva Burešová tak hubená? Promluvit ji donutila Prachařová s anorexií

Premium Herečka Eva Burešová (27) se zastala Mariany Prachařové (26), která přiznala anorexii. Hvězda Slunečné je ale sama kost...

Měli lepší stroje Sověti, nebo Američané? O jednom neobyčejném souboji

Premium Když autu dojde palivo těsně před čerpací stanicí, můžete ho k ní dotlačit. Ale co dělat, když se totéž stane letadlu...

Manažer postavil srub uprostřed chráněné oblasti. Tvrdí, že to je posed

Premium Nejprve tvrdil lidem, že je to seník. Když se o jeho stavbu začaly zajímat úřady, prezentoval ji jako posed. Ve...

  • Další z rubriky

BMW X7 vs. Mercedes-Benz GLS: Čím umí zaujmout obři SUV

Premium Tahle dvě auta patří k největším SUV na trhu, delší je pouze Rolls-Royce Cullinan. Zatímco Mercedes má ve třídě obřích...

Nová čtyřválcová Toyota GR Supra 2.0 dosáhne „stovky“ za 5,2 sekundy

Premium Život a novinářská práce mě naučily přistupovat k věcem bez předsudků – a je vlastně úplně jedno, jestli se to týká...

Porsche Taycan Turbo S: Auto, které změní vaše vnímání elektrických aut

Premium Na elektrická auta můžete pohlížet všelijak. Můžete jim vyčítat vysokou hmotnost, relativně malý dojezd a dlouhé...

Jak vybrat ojeté Punto? Můžete se rozhodnout ze tří generací slavného modelu

Premium Fiat oznámil ukončení výroby svého oblíbeného modelu. Na trhu s ojetinami je Punto oblíbeným artiklem, proto jsme...

Jsem znechucená, říká Eva Burešová, kterou vyfotili s Forejtem z MasterChefa

Eva Burešová (27) a Přemek Forejt (33) byli společně vyfoceni, jak vycházejí z domu, kde herečka bydlí. Hvězda seriálu...

Svatební cesta byla fiasko, vztah zachránila Milešovka, tvrdí novomanželé

Poslední dvojicí, kterou dala dohromady věda pomocí testů připravenosti na vztah, atraktivity vzhledové i čichové a...

Dědička pivovaru Guinness je po smrti, zemřela na následky smolné nehody

V pouhých devatenácti letech zemřela dědička světoznámého irského pivovaru Guinness Honor Ulothová. Vnučka...

Fronty ještě přijdou, vláda zapomněla na rodiče s dětmi, tvrdí prodejci

Od rána obchodníci poprvé povinně počítají zákazníky, aby měl každý pro sebe 15 metrů čtverečních v přepočtu na plochu...

Vyšel seznam nejpoužívanějších hesel. Pokud tam najdete své, změňte ho

Uživatelé stále používají velmi jednoduchá hesla. Přitom platí, že pokud si ho snadno zapamatujete, je s největší...