Neděle 13. června 2021, svátek má Antonín
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 13. června 2021 Antonín

Exkluzivně: První kilometry v novém Subaru Impreza

Rozpaky. Jinak nejde pocit z nového Subaru Impreza vyjádřit. Rozčarování přišlo, když se objevily první fotografie téměř už legendárního vozu. "Ten konfekční design, že má být nová impreza?" ozývali nejen skalní příznivci japonské značky. Jaká je nová generace kultovního vozu ve skutečnosti?

Subaru Impreza | foto: Subaru

Impreza v Česku nikdy nepatřila mezi auta, kterých by se prodaly tisíce. Přesto se našlo dost těch, kteří tvary sedanu oceňovali pro jejich klasičnost. Když k tomu navíc přidáte jistotu v podobě výborného systému pohonu všech čtyř kol, máte něco, co ostatní ne.

A i o to tu šlo. Nyní je vše jinak. Z té téměř legendární imprezy se stal tuctový pětidvéřový hatchback, za nímž se otočíte snad jen tehdy, když na vás jeho řidič začne troubit.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Subaru můžete koupit na www.automodul.cz

Za výraznou změnou vzhledu zřejmě stojí snaha přiblížit auto co nejširšímu počtu potencionálních zájemců. Čeští novináři, kteří byli přítomní na mezinárodním představení pořádaném v Praze, se však většinou shodli, že alespoň v Česku to impreze uškodí.

Relativně obyčejné auto, i když s pohonem všech čtyř kol, za víc než půl milionu korun? No nechme se překvapit. Naději do žil vlily ještě fotografie Imprezy ve verzi sedan. Jenže podle Zdeňka Zikmunda z českého zastoupení automobilky se v verzí sedan pro Evropu nepočítá.
 
Jak se vám líbí?
Přání, že v reálu bude Subaru Impreza vypadat lépe, než na fotografiích, vzalo za své. Dlouhá kapota, navíc s ještě hodně vystupujícím nárazníkem, jednoduché boční linie a nijak výjimečné páté dveře, které se nápadně podobají SUV Subaru B9 Tribeca.

Zadní světla z čirým sklem pak vylepšují LED diody a chromová úprava. Co není zvenku vidět, je dobře vyřešená střecha. Ačkoliv není patrné žádné vyboulení, uvnitř sedící pasažéři mají místa nad hlavou nadbytek.

Strádat nebudou ani jejich nohy. V předu i vzadu se tísnit nikdo nemusí. Horší už je to s velikostí zavazadlového prostoru. Jeho objem je 356 litrů, což k dlouhým cestám na dovolenou příliš nesvádí.

Co se týká designu, lépe na tom budou majitelé imprezy, kteří se rozhodnou pro model 2.0R Sport. Ten je totiž vylepšen sportovnějšími nárazníky, spoilerem na prazích a koncovkou výfuku z nerez oceli.

Jak asi bude vypadat vrcholná sériová verze WRX STI půjde lépe odhadnout na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, kde bude za přítomnosti Petera Solberga, pilota týmu Subaru World Rally Team, představen koncept ostré závodní verze WRC.
 
Uvnitř vás nic nepřekvapí
Po usednutí na řidiče čeká tradičně výborný "subarácký" multifunkční volant a sportovní sedadla, která vás udrží i při hodně ostrém průjezdu zatáčkou. Sympatická je i jednoduchost ovládání rádia a klimatizace.

Žádná záplava tlačítek jako v peugeotech a citroënech, případně složitý počítačový systém jako v BMW. Jasné a velké ovladače klimatizace, která je i v základní verzi standardem, případně stejně jednoduchý dotykový displej na ovládání navigace a autorádia. Ten je ale jen za příplatek.

Uprostřed palubní desky je pak kaplička s displejem palubního počítače. Co už delší dobu patří k subaru, jsou ukazatele rychlosti a otáček, které se po nastartování protočí na své maximum, aby se pak stejně rychle vrátily zpátky.
 
Pozor na spotřebu
Na testovací jízdy jsme si vybrali dvoulitrovou verzi s výkonem 150 koní a pětistupňovou manuální převodovkou. K dispozici byl ještě základní motor 1.5R s výkonem 107 koní. Pro obě verze je možné zvolit čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Dvoulitr nás nezklamal, ale ani příjemně nepřekvapil. Tady se nejlépe hodí slůvko standard. Když motor pořádně vytáčíte, těch 150 koní už něco zmůže. Pokud volíte jízdu v klidnějším spektru otáček, předjížděcí manévr si připravte s dostatečným rozmyslem.

V obou případech ale počítejte s dost nepříjemnou spotřebou benzinu. Při nijak divoké jízdě vedoucí jak po dálnici, tak i po okreskách si dvoulitrová impreza řekla o dvanáct litrů benzinu na 100 kilometrů. Pohon všech kol a zčásti i syrovost motoru si žádá své.

Uvítali bychom ale tvrdší nastavení podvozku. Stejně tak i lepší zpětnou vazbu kol k volantu. Při svižnější jízdě by měl řidič lepší pocit z toho, že auto opravdu ovládá. Takhle jsme si chvíli připadali jako za volantem malého fiatu určeného do města, kde volant otočíte třeba i malíčkem.
 
Budoucnost ukáže
Nové Subaru Impreza se u nás začne prodávat na přelomu října a listopadu. Cena pro Česko ještě nebyla zveřejněna, ale neměla by se příliš lišit od nejlevnějšího současného modelu, který stojí 528 tisíc korun.

Kromě klimatizace, pohonu všech kol, stabilizačního systému nabídne ještě šestici airbagů. Zda to bude na získání zákazníků stačit, je ještě brzy odhadovat. Podle našich dojmů z testovacích jízd to ale bude mít impreza asi hodně těžké.

Subaru Impreza v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4415 x 1740 x 1475 x 2620
pneumatiky 195/65 R15 - 205/50 R17
MOTOR 1,5R
typ zážehový čtyřválec boxer 16V
objem (ccm) 1498
max. výkon (kW/k) 79/107
max. kroutící moment (Nm) 142
maximální rychlost (km/h) 175
zrychlení 0-100 km/h (s) 14
spotřeba město/mimo město/komb. (l) 9,6/6,4/7,5
MOTOR 2,0R
typ zážehový čtyřválec boxer 16V
objem (ccm) 1994
max. výkon (kW/k) 110/150
max. kroutící moment (Nm) 196
maximální rychlost (km/h) 193
zrychlení 0-100 km/h (s) 9,6
spotřeba město/mimo město/komb. (l) 11,1/6,9/8,4

Subaru ImprezaSubaru ImprezaSubaru Impreza



Subaru ImprezaSubaru ImprezaSubaru Impreza



Subaru ImprezaSubaru ImprezaSubaru Impreza



Subaru ImprezaSubaru ImprezaSubaru Impreza



Subaru ImprezaSubaru ImprezaSubaru Impreza



Subaru ImprezaSubaru ImprezaSubaru Impreza



Subaru ImprezaSubaru ImprezaSubaru Impreza



Subaru ImprezaSubaru ImprezaSubaru Impreza



Subaru Impreza


Autoři:
  • Nejčtenější

Supervila na kolech má garáž i centrální vysavač, pracuje se na heliportu

Stojí i patnáct milionů korun, uvnitř je garáž třeba na vaše porsche a samozřejmě můžete připřáhnout přívěs s jachtou....

Mnichov žalují kvůli cyklopruhům. Jsou prázdné, ucpávají ulice, vadí autoklubu

Michael Haberland z autoklubu Mobil in Deutschland žaluje bavorskou metropoli kvůli novým cyklopruhům. Podle jeho...

Nemáte na hogo-fogo karavan? Český kutil si poradí, už jen vychytává mouchy

Premium Máte pocit, že na pořízení obytňáku na vysněnou nezávislou dovolenou potřebujete milion nebo aspoň statisíce korun?...

GLOSA: Ostudné české silnice nezvládne ani rolls. Prorazil jsem u něj gumu

Středočeské okresky už nepřipomínají silnice ani s hodně velkou dávkou tolerance. Jsou místa, kde si jen vybíráte menší...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nenápadný šéf Škody a jeho perné krizové roky i radosti s moc dobrým superbem

Premium Reinhard Jung byl ze škodováckých šéfů v novodobé historii značky pod křídly Volkswagenu asi nejméně viditelný. Klidné...

O antikoncepci už není takový zájem. Párový sex upadá, míní gynekolog

Premium „Všichni strašili, že bude upadat mravnost a ženy budou mít z dlouhodobého užívání pilulek zhoubná onemocnění jater....

Upřímnost fotbalové antihvězdy. Souček o tetování, rasismu i vyjídání ledničky

Premium Říká o sobě, že je obyčejný kluk z Brodu. Přitom si ho už stihla zamilovat fotbalová Anglie a Česko na něj spoléhá: na...

Poslední snímky: Abrhám testoval vozíček, Šafránková se ho snažila rozesmát

Premium Jak dnes žijí Josef Abrhám (81) a Libuše Šafránková (67)? O pohádkovém podzimu života bohužel nemůže být řeč, časopis...

  • Další z rubriky

Americký sen? Ani náhodou, tohle auto je evropské. Přesto skvělé

O Highlanderu jste možná slyšeli, že to je velké „americké SUV“. Což znamená houpavé, neohrabané auto pro rodinné...

Žádný městský „týpek“ v kovbojských botách. Nové Subaru XV umí i v terénu

Premium Subaru XV není ani s e-Boxerem, který dostalo loni, žádný trhač asfaltu. Japonci mu ale přidali několik novinek,...

Drsňák do terénu, pracant do lesa, elegán do města. Srovnali jsme japonské pick-upy

Premium Pick-upy nemusejí být jen pracovní stroje. Mohou také představovat způsob, jak si do života dodat chybějící porci...

Strhující evoluce správným směrem. Nová generace BMW M3/M4 si nebere servítky

Premium Nová generace BMW M3 a M4 je tady. Verze Competition ukázala, že BMW M opět postavilo auto, které svého předchůdce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Manželka majitele Alzy promluvila o fungování firmy, se Zavoralem se rozvádí

Majitel tuzemského internetového gigantu Alza.cz Aleš Zavoral patří se svým jměním mezi nejbohatší Čechy. Na rozdíl od...

Sledujeme začátek rituální sebevraždy lidstva, říká Čech s nejvyšším IQ

Premium Oficiálně se považuje za nejchytřejšího Čecha. Jako robot ale nepůsobí. Při osobním setkání je Karel Kostka, vzděláním...

Datově neomezený tarif nebyl nikdy tak levný. Co na to konkurence?

Datově neomezené tarify mají v nabídce všichni tuzemští mobilní operátoři, avšak ve srovnání s běžnými tarify s...

Moderátor Aleš Cibulka skončil na jednotce intenzivní péče

Čtyřiačtyřicetiletý Aleš Cibulka měl v sobotu v rozhlasovém pořadu Tobogan dělat narozeninový rozhovor s herečkou Marií...

Mladí by chtěli do penze v 60 letech. Mají jasno, jaký důchod jim postačí

Generace narozená po roce 1971 bude podle současných pravidel odcházet do penze v 65 letech. A to jak ženy, tak i muži....