Diskuse k článku

Golf do zásuvky nadchne dynamikou i úsporností, na chodce má plašičku

Když chce automobilka představit vlastní elektrovůz, má v zásadě dvě možnosti. Buď vyvine úplně nové auto, jako to udělal Nissan s Leafem nebo třeba BMW s i3, nebo vezme existující model, vynechá spalovací motor a osadí jej elektrickou výbavou. A přesně tak to udělal Volkswagen v případě e-Golfu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T80o50m21á72š 26H35o71c74h87m83u21t76h 8817225242102

Pravidelně s ním jezdím. Mám za sebou už i cestu Praha <-> Třebíč po D1 a i když dojezd mizí před očima, lze to na jeden zátah s EKO+ režimem ujet. Jen je nutné počítat s tím, že auto jede max 95kmh a pokud si pustíte klimu/topení, dojezd spadne v tu chvíli i o 100 km. Zrovna včera bylo venku 12 stupnů a já jel v autě navlečenej jak na Sibiř. Zatopil jsem si až před Prahou, kdy jsem věděl, že Vestec s rychlonabíječkami je již blízko. Ve městě super, velmi zábavné auto, ale na dálky to moc nefunguje.. Užívám si ho jen skrz jízdní charakteristiku, kdybych si měl auto na alternativní pohon zakoupit ze svého, jdu do CNG. Mimochodem, elektromobilistů je sice stále málo, ale pokaždé když jsem dojel k nabíječce, bylo obsazeno a já musel čekat, takže pravidelně to byla tak hoďka čekání, než jsem mohl pokračovat. Zprvu vám to nevadí, pokecáte s ostatními majiteli, někdy se dozvíte zajimavé věci, ale časem vás to začne prudit..zvlášť když si ty prostoje spočítáte třeba v horizontu jednoho měsíce. Vzhledem k tomu, že bydlím v paneláku, nabíjení přes noc v garáži u mě nepřipadá v úvahu.

0/0
27.8.2018 12:03

R27a36d81e82k 61H14o18d43a12ň 9786557321863

Základní problém při kalkulaci "kolik ušetřím s elektromobilem" a "kdy se vyplatí elektromobil" je, že ignorují spotřební daň z PHM a DPH. Jestliže vůz spotřebuje 7 litrů/100 km po 33 Kč, odevzdá jeho majitel státu 90 Kč skrze spotřební daň, a dalších 48,5 Kč na DPH, tzn. téměř polovinu ceny paliva tvoří daně.

A vzhledem k tomu, že stát se jen tak o peníze připravit nenechá, je téměř jisté že poslanci najdou nějakou formu zdanění tak, aby ty prachy dostali zpět. Teoreticky se stát může "ignorovat" těch 48,5 Kč co získal na DPH, protože tu DPH vyrazí z něčeho jiného za co je utratíte, ale těch 90 Kč si rozhodně vzít nenechá, protože právě z těchto daní staví silnice, a ještě co mu zůstane, to si sežere do rozpočtu (protože do nových silnic a dálnic se rozhodně nevrací vše). No, a v ten okamžik půjde celá ta kalkulace že elektromobil se začne "vracet" již při absurdních 300 000 km půjde do háje.

0/0
16.7.2018 9:49

J23i68ř61í 67S94c78h36w80a65c92h 8748904188416

aut na LPG je řádově více než EM a zatím se žádné "dorovnání" cen nekoná. A než bude stejné množství EM to uběhne tolik let, že dnes zakoupený EM bude dávno na šrotišti.

0/0
17.7.2018 0:00

D23a56n97i16e41l 37P96a38n42e14k 6192281342520

Samozrejme, ze ignoruje spotrebni dan kdyz zadna spotrebni dan na elektrinu neni. tvl proc to do toho chcete pocitat???

0/0
28.8.2018 8:59

M14i40c88h37a43l 41H82a74u92f 4528399175821

Protože pokud ve finále zvítězí koncept elektro aut a nebudou se prodávat auta se spalovacími motory, tak nějaké to zdanění bude muset přijít. Proto je o tom třeba hovořit. Stejně tak padne výhoda parkování zdarma a možnost užívat vyhrazené pruhy atd.,atp.

0/0
7.9.2018 5:09

J20a89n 92D49l98o86u21h65ý 7144939940449

Za cenu jednoho eGolfa muzete mit dve auta na LPG ;-D Tod asi vse k tomu, proc e-auto nedava ekonomicky zadny smysl Rv

+1/0
12.7.2018 14:00

R42o92b73e68r73t 56A38d74á41m85e31k 5607810261

Zkuste si představit, že všechna osobní auta v Evropě (cca. 230 mil.) jsou čistě na elektřinu. Po zkušenostech, že ve špičce jsou permanentně plně obsazené benzinové pumpy a u každého stojanu je fronta 5ti aut, kde každé tankuje přibližně 5 minut, si neumím představit, že by každé tankovalo 5 hodin. Dobijecí stanice by museli být po celé délce všech hlavních silnic alespoň ve třech paralelních pruzích, nebo by to musela být odstavná nabíjecí parkoviště velká jako středně velké letiště každých alespoň deset kilometrů.

+1/−1
11.7.2018 21:04

J49i67ř65í 27S33c74h55w16a46c56h 8258644508616

doba kdy "potencionálně" by všechna auta mohla být čistě na elektřinu, by mohla nastat možná tak za 100 let......

+1/0
11.7.2018 22:20

P17a29v39e84l 82K90u85t26i28l 9330406443209

Ale na tu benzinku musi kazdy majitel ropamobilu, protoze si nemuze natankovat doma. Kdezto elektromobil se vetsinou nabiji doma a jen kdyz potrebuju ujet za den vic km. Na rychlo nabijeckach se nabiji cca 20 minut.

+3/0
12.7.2018 18:09

P77e97t37r 98Č16e32r80m63á79k 9308925269950

Právě, a vzhledem k tomu že většina elektromobilu je nabíjena mimo domov tak i těch 20minut několikrát týdně je celkem diskomfortní. Pro fandu a nadšence ještě ok, pro typického eurouživatele co nevnímá rozdíl mezi voltama a watama a na výmněnu kola si volá asistenci to je aspekt který hraje roli.

0/−1
12.7.2018 23:55

P17e42t85r 50N87e19h76a17s80i25l 4882235274944

Diskomfortní? A co je prosím vás "diskomfortního" na tom zastavit na parkovišti před obchoďákem, zastrčit do zásuvky a jít na 30 minut, nebo hodinu nakupovat?

Čas strávený na rychlonabíječce, kdy opravdu budu zastavovat jen kvůli tomu nabíjení je tak v 1% všech jízd....

0/−1
16.7.2018 3:51

R74a60d57e88k 19H51o58d65a91ň 9286617501133

Především to, že pokud plánujete jet větší vzdálenost, pojedete zřejmě po dálnici, kde se projeví velmi citelně klesající doba po kterou můžete jet (protože odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti = s rostoucí rychlostí klesá rapidně dojezd, současně se ale projeví fakt, že ujedete ten "dojezd" rychleji). Takže najednou se vám z teoretických 300 km dojezdu stane na dálnici třeba 150. No, a to máte při 130ce za hodinu a čtvrt...

0/0
16.7.2018 8:46

P92e71t96r 76Č79e28r90m71á34k 9758245399680

Ano diskomfortní. Není problém v tom nechat to nabít v obchoďáku při nákupu, problém je v tom že ne každý nakupuje rád tak často ;-) Jinými slovy celkový časový fond strávení dobíjením je řádově větší než u konvenčního pohonu.

0/0
16.7.2018 15:54

P47e42t96r 79N46e36h81a56s65i34l 4212825604294

Možná by jste si měl nejdřív zjistit co to je vlastně elektromobil a pak si teprvě něco představovat.

Elektromobil se z 90 % nabíjí z domácí zásuvky přes noc. takže ten váš odhad si podělte minimálně 10. To za prvé a za druhé jak už tu někdo psal. Výměna vozů za elektro probíhá, ale veeeeeeeelmi pomalu, takže se tohodle opravdu nedožijete. To znamená, že je to naprosto bezpředmětná otázka. V té době už to na silnicích a vůbec bude vypadat úplně jinak. Možná tu nebudou ani ty elektromobily.....

0/0
16.7.2018 3:48

P26e70t16r 14Č93e31r84m65á33k 9308955729520

Možná byste si měl nejprve něco zjistit o elekromobilitě. Drtivá většina elektromobilů se nabíjí přes den u nabíječek či sloupků. Do jaké míry za to může zvýhodnění takové energie a do jaké to že jen menšína lidi má možnost dobíjet doma je v tuto chvíli druhořadé. Souhlasit se dá s tím že při současném tempu elektromobilizace to ještě dlouhé desítky let nebude zásadní problém ve vztahu k dimenzaci rozvodné sítě a výroby.

0/0
16.7.2018 15:58

P21e89t80r 39Č71e32r84m31á62k 9928485179700

Jak je obecně celá emobila slepá větev tak egolfa jsem nějaký čas měl a na to kodrcání po Praze to celkem šlo, ale je to spíš o zábavě, na dlouhodobý provoz to pořád není ono - stát obden u nabíječky není ideální.

+2/0
11.7.2018 20:51

A68n73t30o49n21í55n 27S34v52o63b62o16d49a 3184293359862

nám vadí cena, žena potřebuje vyměnit auto, minulé stálo cca 0,5 mega, dát 2x tolik za auto do města je příliš, elektromobil do města je ideální až na tu cenu :-(

+5/0
11.7.2018 21:21

P78e54t93r 72Č28e49r26m25á91k 9578725499700

Jo tak cena je samozřejmě taky mimo, ale i ten dojezd a nabíjení pořád není ideální.

+1/−1
11.7.2018 21:32

A75n42t85o53n15í69n 73S74v57o55b11o75d77a 3134373339122

jako druhé městské auto by to bylo ideální, na dálky máme větší pohodlnější auto, žena má garážové stání s přístupem k elektřině, takže s nabíjením problém nemáme

+4/0
11.7.2018 21:44

P58e19t73r 16Č91e71r38m67á41k 9508285899120

To není ani o dálkách ale i tom běžném městkém ježdění, stačí jezdit po větším městě a ne jen v ideálních podmínkách a rázem stačí dojezd na dva dny. To je pro běžného uživatele dost nekomfortní, stát 3x týdně desítky minut u nabíječky, možnost nabíjní v garáži bude mít vždy jen menšina lidí...

0/−1
11.7.2018 21:52

A80n20t42o79n34í94n 74S98v89o38b32o15d68a 3214233479332

dost lidí má garáže a garážová stání, nová auta si stejně kupuje menšina lidí, tito lidé mají většinou možnost přístupu k elektrické zásuvce, také často mají dvě a víc aut

0/0
11.7.2018 21:59

P74e26t34r 62Č35e66r80m59á62k 9948625789880

Dost lidí možná ale pořád je to výrazná menšina. Nejde pak o to kdo si auta kupuje ale kdo s nima jezdí, jestli to má lesingovou firemní nebo soukromou hlavičku je jedno, stejně to pak stojí na ulici před barákem...

0/0
11.7.2018 23:18

A44n20t49o89n74í50n 23S82v50o58b44o67d47a 3684823419502

U nás bydlí lidi v 1,5 milionu rodinných domech

0/0
11.7.2018 23:39

P58e55t26r 81Č15e59r52m42á97k 9788915319780

No dyť jo, tedy jasná menšina jak píšu, na tom nic nevymyslíme.

+1/0
12.7.2018 10:01

A77n91t92o39n85í89n 17S88v28o90b68o54d81a 3324933769442

plus garážová stání v Praze, Brně a dalších městech, možná se polovina obyvatel ke své zásuvce dostane, nedostanou se obyvatelé sídlišť, ale pochybuji, že je to většina obyvatel republiky

+3/0
12.7.2018 11:01

P58e90t40r 71Č36e18r96m65á49k 9438155419820

Garážová stání v bytových domech nejsou v drtivé většině případů v současné době nijak připravená na nabíjení elektromobilů, a dodělání potřebné infrastuktury je podobně snové jako sloupky na ulici.

Vzhledem k tomu že se pak bavíme o tom že největší smysl dává eauto ve městě tak se naopak dá s jistotou říci že většina obyvatel se ke své zásuvce nedostane, s čímž koneckonců počítají o výrobci eaut a vývoj směřují k rychlonabíječkám ve smyslu dnešních čerpacích stanic, o tom že by se mělo v nějakém masovějším měřítku nabíjet doma dnes nikdo neuvažuje, to je slepá cesta jako domácí plničky cng...

+1/0
12.7.2018 12:53

J20o51s56e42f 61Š78o27l14t63e51s 8574408170983

Můžete mi uvést jediný článek, kde vaše tvrzení uvádí nějaký zástupce automobilky? Že se nepočítá s domácím nabíjením? Fakt by mě to zajímalo, kde berete podklady pro svá tvrzení.

+1/0
12.7.2018 13:30

P83e30t36r 42Č48e78r56m31á61k 9248785939710

Jestli čerpáte z článků tak to máte dost omezený zdroj, mluvíme tu celkovém směřování vývoje a ne nějakém jednom vyjádření nějakého tiskového oddělení ;-) Navíc jsem nepsal že se nepočítá s domácím dobíjením, ale že to v žádném případě nebude ten hlavní masový způsob kde bude většina uživatelů.

0/0
12.7.2018 19:56

J66o96s46e21f 59Š67o66l76t88e59s 8204658960393

Aha, takže JPP.

+1/0
12.7.2018 19:59

P33e98t33r 73Č94e46r57m86á98k 9528135819410

Díky že když sám nic k tématu nemáte tak se to ani nesnažíte předstírat ;-)

0/0
12.7.2018 20:04

T59o46m56á19š 83V73a78l73d10e81r 7193960939

Pan Čermák nepochopil, že někomu EV může vyhovovat a že není pro každého. EV je třeba vhodné pro obyvatele satelitů. a ne pro lidi co ve městě bydlí. kde je MHD. Ale o tom to je. Přeci si nebudu kupovat EV, když bydlím v Praze a mám k dispozici vyhovující spoje. Naopak když mám dojížděcí rádius cca 60-70 km, EV se vyplatí Přijedu domu zasunu zástrčku a nabijím. Jinému vyhovuje CNG, LPG, benzín, diesel. Bohužel u nás se třískáme od zdi ke zdi a je nám pořád něco vnucováno. Viz tovární verze LPG a CNG se u nás dají koupit ve velmi omezeném počtu. A nyní po úpravách Euro norem to bude ještě horší. Co se dá koupit na západ a jižně od nás , u nás oficiální dovozce zavrhl a kašle si přidělávat práci. Přitom zastoupení je např pro celou východní Evropu apod.

0/0
12.7.2018 15:50

P59e88t98r 55Č56e67r47m95á47k 9338675639880

Evidentně jste nepochopil o čem píšu a nebo spíše vůbec nečetl co jsem psal ;-) Míchání eaut a mhd je totální nesmysl, to spolu nemá nic společného, kdyby to mělo generovat nové uživatele iad tak se můžou jít ekologové rovnou zastřelit, o tom to pochopitelně není, příměstskou dopravu chtějí všichni převést ideálně na kolejovou. Je to o tom že eauta mají primárné zaujmout místo ve městech kde jsou dnes tak houfně používany diesly. A zde je právě onen problém s tím že kromě ceny je i dojezd prozatím velmi nekomfortní.

0/−1
12.7.2018 20:03

T94o25m19á38š 98V24a22l43d97e22r 7983640939

Psal jste o nabíjení a vašem nekomfortu. Bavíme se o komfortu používání EV. ne dieselů. Když jsem bydlel v Praze, auto jsem nepotřeboval. Nejezdil jsem na chalupu, po Praze MHD. Na co bych si kupoval proboha EV k bytu. To nemá logiku .Naopak nyní k domu a dojíždění několik desítek km by se mi hodil. A nabíjení bych opravdu neřešil.;-)

0/0
16.7.2018 21:23

P56e67t40r 18Č85e88r74m81á46k 9928915529830

No dyť právě. Dnes tu máme néjaký standart kdy značné množství aut jezdících po Praze jsou diesly a z nějakých důvodů je snaha tento objem iad převést na elektromobily a hybridy. Řeč není vůbec o tom jestli je nebo není auto pro pohyb městě vhodné nebo logické, to je zcela v mezích individuálních potřeb, ale o tom jestli lze část toho podílu přenést do elektrifikace. Do toho samozřejmě spadá i příměstská doprava.

0/0
18.7.2018 22:28

P72a72v55e70l 70K73u72t90i81l 9360896373189

Ne 1,5 mil lidi v rodinych domech ale lidi v 1,5 mil rodinnych domu. V panelacich bydli jen tretina populace.

0/0
12.7.2018 18:13

P62e35t32r 85Č25e17r73m30á77k 9198875839960

No dyť pochopitelně, nikdo nepsal nic o 1.5 mil lidech. Každopádně nejde o žádné paneláky, v bytech žije většina populace celé ČR, a pokud se tu mluvíme o městech tak tam je to dokonce výrazná většina.

0/0
12.7.2018 20:07

T45o77m72á86š 51V88a59l88d36e38r 7453620449

Cca 15% = výrazná menšina? To by vám některé politické strany velmi oponovaly. ;-D;-D

0/0
12.7.2018 15:52

P36e77t52r 66Č18e50r81m57á52k 9218475209240

Což o to, oponovat můžou, statistiku to nijak nezmění :-)

0/0
12.7.2018 20:08

T48o84m75á31š 89V97a28l59d36e62r 7753430509

To byl vtip.:-/

0/0
16.7.2018 21:24

P23e16t27r 64Č17e71r59m62á41k 9398785649130

Však jsem se smál ;-)

0/0
18.7.2018 22:29

P69a28v89e72l 27K20u55t21i19l 9940856653199

Moznost nabijeni doma ma cca 66% rodin. To my nepripada jako mensina.

0/0
12.7.2018 18:11

P55e89t26r 25Č31e41r57m22á64k 9258475969300

Vám možná ne, většině bude těch 30% ve městech připadat jako jasná menšina. R^

0/0
12.7.2018 20:10

P30e93t92r 16N37e62h65a73s59i31l 4382155674824

Jak nekomfortní? To mi chcete tvrdit, že za 2 dny po městě ujedete 250 km? Jak proboha. Zajímalo by mne kdy tedy pracujete? Do práce a z práce max 10 km, pak na nákup zábava, max 10 km. Všeho všudy, když denně po městě najedete 40 km tak je to fakt hodně. To normální člověk nenajede (npočítam taxikáře). A i tak vám ten eGolf vydrží 250/40 km = 6 dní!!! Nebo déle, protože 40 km/den je fakt dost.

Tak si tady nevymýšlejte lži.

Navíc když i jen každý druhý den zastavíte například na nákup kde to píchnete i jen do té pitomé pomalé nabíječky, tak za 30-60 minut dobijete na další 2 dny jízdy po městě. Když to při tom nakupování píchnete do rychlonabíječky budete mít vždy plnou. A nemusíte speciálně jezdit kvůli tomu k benzínce jako s benzínem.

Takže opět lež.

Jako jedniněj problém vidím v ceně, ta je naprosto mimo a nesmyslná. Ale rozhodně ne v praktičnosti a použitelnosti toho auta. To je naopak na druhém konci stupnice. Stát to auto stejně jako spalovák, tak jim lidi utrhají ruce...

0/−2
16.7.2018 4:03

P36e23t59r 50Č52e14r84m43á54k 9938575139650

Pochopitelně, Praha která má téměř 30km napříč a po které někdo jezdí nejen z domova do práce ale i běžným způsobem kdy musí tuhle na nákup, pracovní schůzka, k doktorovi, děti do školy, něco zařídit atd najede 80km denně jen to hvízdne. To při dojezdu necelých 200km (odpovídajíci průměrné celoroční spotřebě a ne jen té ideální) znamená nutnost skutečně ob dva dobíjet. To je sakra nekomfortní!!

Takže se proberte.;-)

To že se to zvládat při návštěvách obchodní center je jistě pravda, problém je že zdaleka ne každý považuje za ideální trávení volného času co dva dny v obchoďáku ;-) Oproti konvenčnímu způsobu kdy stačí cca 1x za měsíc na 10min navštívit pumpu je to stále neporovnatelné.

Takže opět vedle jak ta jedle. ;-)

Ano cena je hodně nekonkurecne schopná, pokud by se alespoň přiblížila spalovacím jednotkám tak by si velice pravděpodobně našli eauta více zákazníků ochotných akceptovat jistá omezení. Praktičnost mezi ně zrovna neřadím, egolf který jsem měl nebyl o nic méně praktičtější než klasický.

+1/0
16.7.2018 16:10

J15a62n 26D23l14o39u72h26ý 7964179530899

Tazzari Zero stoji "pul mega" ale musite se spokojit, ze jezdite v necem jako Smart ;-D ale narozdil od Smartu to aspon nerezne ;-D

0/0
12.7.2018 13:40

J32i48ř94í 50P60o53k98o33r34n13ý 2322414767512

200 km dojezd,ale co dělat v koloně na D1?

0/0
11.7.2018 20:21

J55i69ř76í 94Š68v81a33r40c 6335969179744

Třeba poslouchat rádio? :-D

0/0
11.7.2018 20:29

S72e24i53d88l 29P26e54t96r 1201731255314

No a kdyz si tomu pustite klima/zatopite tak po takove slusne 3 -4 hodinove Stau si po rozjeti kolony muzete rovnou zavolat odtahovku ..

+1/−2
11.7.2018 20:55

P43a59v75e85l 45K70u26t93i64l 9560936633579

O tom jsem nedavno slisel. Kvuli nehode po 3 hodinach stani prijela odtahovka pro 4 auta s vybytou baterkou. Elektromobily to ale nebyly.

+1/0
11.7.2018 21:00

S76e14i86d76l 78P56e94t95r 1141691755364

To vsak byli ridici vemena, ale u elauta je to systemovy bug ...

+1/−1
11.7.2018 21:31

Najdete na iDNES.cz