Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Golf do zásuvky nadchne dynamikou i úsporností, na chodce má plašičku

Když chce automobilka představit vlastní elektrovůz, má v zásadě dvě možnosti. Buď vyvine úplně nové auto, jako to udělal Nissan s Leafem nebo třeba BMW s i3, nebo vezme existující model, vynechá spalovací motor a osadí jej elektrickou výbavou. A přesně tak to udělal Volkswagen v případě e-Golfu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pravidelně s ním jezdím. Mám za sebou už i cestu Praha <-> Třebíč po D1 a i když dojezd mizí před očima, lze to na jeden zátah s EKO+ režimem ujet. Jen je nutné počítat s tím, že auto jede max 95kmh a pokud si pustíte klimu/topení, dojezd spadne v tu chvíli i o 100 km. Zrovna včera bylo venku 12 stupnů a já jel v autě navlečenej jak na Sibiř. Zatopil jsem si až před Prahou, kdy jsem věděl, že Vestec s rychlonabíječkami je již blízko. Ve městě super, velmi zábavné auto, ale na dálky to moc nefunguje.. Užívám si ho jen skrz jízdní charakteristiku, kdybych si měl auto na alternativní pohon zakoupit ze svého, jdu do CNG. Mimochodem, elektromobilistů je sice stále málo, ale pokaždé když jsem dojel k nabíječce, bylo obsazeno a já musel čekat, takže pravidelně to byla tak hoďka čekání, než jsem mohl pokračovat. Zprvu vám to nevadí, pokecáte s ostatními majiteli, někdy se dozvíte zajimavé věci, ale časem vás to začne prudit..zvlášť když si ty prostoje spočítáte třeba v horizontu jednoho měsíce. Vzhledem k tomu, že bydlím v paneláku, nabíjení přes noc v garáži u mě nepřipadá v úvahu.

0 0
možnosti
RH

Základní problém při kalkulaci "kolik ušetřím s elektromobilem" a "kdy se vyplatí elektromobil" je, že ignorují spotřební daň z PHM a DPH. Jestliže vůz spotřebuje 7 litrů/100 km po 33 Kč, odevzdá jeho majitel státu 90 Kč skrze spotřební daň, a dalších 48,5 Kč na DPH, tzn. téměř polovinu ceny paliva tvoří daně.

A vzhledem k tomu, že stát se jen tak o peníze připravit nenechá, je téměř jisté že poslanci najdou nějakou formu zdanění tak, aby ty prachy dostali zpět. Teoreticky se stát může "ignorovat" těch 48,5 Kč co získal na DPH, protože tu DPH vyrazí z něčeho jiného za co je utratíte, ale těch 90 Kč si rozhodně vzít nenechá, protože právě z těchto daní staví silnice, a ještě co mu zůstane, to si sežere do rozpočtu (protože do nových silnic a dálnic se rozhodně nevrací vše). No, a v ten okamžik půjde celá ta kalkulace že elektromobil se začne "vracet" již při absurdních 300 000 km půjde do háje.

0 0
možnosti
JS

aut na LPG je řádově více než EM a zatím se žádné "dorovnání" cen nekoná. A než bude stejné množství EM to uběhne tolik let, že dnes zakoupený EM bude dávno na šrotišti.

0 0
možnosti
JD

J37a13n 92D83l69o62u54h47ý

12. 7. 2018 14:00

Za cenu jednoho eGolfa muzete mit dve auta na LPG ;-D Tod asi vse k tomu, proc e-auto nedava ekonomicky zadny smysl Rv

1 0
možnosti
RA

Zkuste si představit, že všechna osobní auta v Evropě (cca. 230 mil.) jsou čistě na elektřinu. Po zkušenostech, že ve špičce jsou permanentně plně obsazené benzinové pumpy a u každého stojanu je fronta 5ti aut, kde každé tankuje přibližně 5 minut, si neumím představit, že by každé tankovalo 5 hodin. Dobijecí stanice by museli být po celé délce všech hlavních silnic alespoň ve třech paralelních pruzích, nebo by to musela být odstavná nabíjecí parkoviště velká jako středně velké letiště každých alespoň deset kilometrů.

1 1
možnosti
JS

doba kdy "potencionálně" by všechna auta mohla být čistě na elektřinu, by mohla nastat možná tak za 100 let......

1 0
možnosti

Jak je obecně celá emobila slepá větev tak egolfa jsem nějaký čas měl a na to kodrcání po Praze to celkem šlo, ale je to spíš o zábavě, na dlouhodobý provoz to pořád není ono - stát obden u nabíječky není ideální.

2 0
možnosti
AS

nám vadí cena, žena potřebuje vyměnit auto, minulé stálo cca 0,5 mega, dát 2x tolik za auto do města je příliš, elektromobil do města je ideální až na tu cenu :-(

5 0
možnosti
JP

200 km dojezd,ale co dělat v koloně na D1?

0 0
možnosti

J89i73ř94í 17Š87v32a94r77c

11. 7. 2018 20:29

Třeba poslouchat rádio? :-D

0 0
možnosti
ME

Prosím autora článku, aby místo popisu skvělých vlastností, uvedl jediný rozumný důvod, proč by si měl člověk na ježdění do práce koupit malé auto za milión, i kdyby nevěděl jak jinak vyhodit peníze za věc, u které poměr cena/výkon je v očividném nepoměru. A to už nebereme v úvahu možnost, že by se takové auto rozhodli zakoupit obyvatelé našich sídlišť (cca 2,5 mil. lidí) a každý večer všichni zhruba ve stejnou dobu, začali nabíjet baterie.

1 1
možnosti
PK

P11a36v28e55l 88K44u30t29i78l

11. 7. 2018 21:01

Prosím každého kritika, aby si to auto nejdřív vyzkoušel a pak se za svoje kecy styděl.

3 3
možnosti
JT

J64i61ř79í 25T69e91p17r

11. 7. 2018 19:11

Já chci jen tu PLAŠIČKU NA CHODCE !

0 0
možnosti
GK

Pokud je větší část trasy v dálničním tempu, musíte počítat s tím, že se dojezd zkrátí ještě více - klidně na 140 kilometrů.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/elekromobil-elekricky-volkswagen-vw-golf-e-golf-ftk-/auto_testy.aspx?c=A180630_155137_auto_testy_nyv

a pokud pojedete v zime za hustyho snezeni pri mrazu +/- minus 10°C tak vam spadne dojezd pod 100km. Hlavne ze vyrobce udava dojezd 300km.

A tak to je se vsema autama na baterky a je jedno jestli vyrobce uda 300 nebo 500km dojezd. Doufam ze uz se toho nedoziju ze bych si musel koupit nebo byl donucen poridit diky nesmyslnym zakazum a prikazum a ruznym omezenim auto na baterky.

0 2
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti
JR

Auto za milion korun s dojezdem 200 km a nabíjecí dobou ze zásuvky 15 hodin.

To nemá chybu. Nebo má?

3 1
možnosti
SP

S36e30i80d56l 57P46e76t54r

11. 7. 2018 18:39

Nemá! To jsou prý jen takové drobné porodní bolístky ;-D

Ostatně podle pana Kaplana, viz níže, již za necelých 7 let jiné už ani nekoupíme ..

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč