Diskuse k článku

Citroën C5 Aircross je parádní rodinné MPV maskované za SUV

Písmeno S ve zkratce SUV znamená „sportovní“, nejnovější citroën patřící do této dnes nejrychleji se vyvíjející automobilové čeledi je ovšem všechno jiné, jen ne sportovec. A to je dobře. Má oprávněnou ambici být nejpraktičtějším autem své kategorie. Takže vlastně MPV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54a96t42r23i58k 81P17e39r26g46l61e30r 1355480565785

Spojka ? Proboha co to je ? Jo, to je ta věc co potřebuje třetí pedál...

No tak z toho už jsem vyrostl, já žiji ve 21.století , takže mi auto se třemi pedály nesmí před barák :-)

Děravý chladič,to vypadá na C5 X7 od roku 2008. Tam jsem o tom od kolegů z klubu četl že chladiče nic nevydrží. Jenže to je daň té doby toho 21. století. Všechno se vyrábí aby to vydrželo záruku a někdy se ani to nepovede.Co by fabriky prodávali kdyby auta jako kdysi bez problémů vydrželi 30 let ? Není nad staré poctivé auta.

Mám C5 Rv .2005 a 2007 v říjnu jsem prodal starou pracovní rv..2003 (místo ní je ta 2005) všechny mají chladič původní. S automatem žádný problém.

rv.2007 má najeto- 230 000 km

2005 - odhaduji minimálně 350 000.- 2003 měla tak 400 000 km

Ta poslední C5 X7 se ,mi moc nelíbí ,protože mi připomíná německé auta a není uvnitř tak velká jak staré C5 - ty jsou uvnitř prostorné,ne jak nové auta co připomínají kokpit stíhačky. Takže mi asi kvůli hydraulice nezbude nic jiného něž si tu poslední z roku 2016 taky koupit. v čem budu jezdit dál ale nevím. Třeba vyhraji ve sportce a bude na ten Mercedes E na vzduchu :-)

Ale při výhře bych raději investoval do renovace Citroen CX protože to je etalon komfortu, to je parník co ladně pluje po silnici. Proti tomu je bohužel C5 už taky kostitřas ...

+2/−1
27.11.2018 20:20

P82a58t84r48i20k 65P27e32r95g61l65e10r 1595520365535

To měla být odpověď pro

Michal Krčál

Nevím proč se to dostalo na jinou stránku...

0/0
27.11.2018 20:28
Foto

M71i97r71o69s81l15a48v 55S61t64e81i46n97e76r 2366390590106

Bez spojky budou elektroauta, ale také žádné z nich v zimě nedokáže non stop 1000 km, jako třeba Yeti 4x4 na naftu. Radost z automatu končí poměrně brzo- už po prvních 100 tisících se častěji objeví problémy. Bez automatu mám o jeden problém méně, stačí už ty EGR a škrtící ventily, to dřív nebývalo.

0/0
13.12.2018 18:51

V69l57a22d16a 37S15i50r63o40t10e96k 5674295598280

ty patvary v předním nárazníku bych teda nemusel

0/0
27.11.2018 17:10

V38l33a72d82a 55S28i40r32o41t75e21k 5924575498890

pěkný až na tu nabídku motorů. Nové auto v naftě už dneska není moc zajímavý a v benzínu je ta nabídka no jak to říct - nic moc na velikost auta

0/0
27.11.2018 16:57

J22i19r47i 94F69i89n54k 1942710429203

C5 to nenahradí. Chápu Citroën že si chce ukousnout ze segmentu SUV kde se prodávají auta s pěkným příplatkem a tím pádem s pěknou marži ale zákazníka střední třídy tohle auto nepřebere. Je to prostě jenom kompakt.

+1/0
27.11.2018 6:35

R81o44b89e43r55t 37M76a94t44u46l36a 8417909796205

Jediná věc na tom autě, která za něco stojí je ten 2.0HDI což je ovšem dost málo. Měli jsme doma Citroeny od BX po C5 další auto ovšem už Citroen v žádném případě nebude.

0/0
26.11.2018 15:38

V39l82a81d63i32s93l44a10v 77B65u90r17y65š70e88k 1439592727174

ten 2.0 HDi ve fordu, pod komerčním označením 2.0 TDCi začal po ujetí 90 tisícíc kilometrů střečkovat, na displeji se začaly objevovat trojúhelníky s vykřičníky a nápis engine malfuncion, v servisu se moc netvářili, jízda začala být stresující, tak jem ho prodal do áček, ale těch 90 tisíc odjezdil skvěle

0/0
26.11.2018 15:48

O33n69d41ř85e80j 49F60r46a67n54c 4329751918

Motor 2.0 TDI-PD 103 kW ve Volkswagnech taky byl OK a v Outlanderu to byl průšvih.

0/0
26.11.2018 18:33

P67a92v93e20l 58R44e11z28n11i34c60e59k 3735724534112

co je to střečkovat prosím? ať vím co mám u dieselového motoru pozorovat za chovani.. diky

0/0
27.11.2018 12:30

V98l45a57d74i10s71l53a67v 93B47u13r59y85š21e39k 1459792207674

střečkuje když se mu něco nezdá, píše na displeji výzvy k zastavení, přivolání odtahu, upozorňuje na nekonkrétní závady, omezuje rychlost a tak, nejlepší prodat takto střečkující motor, na to já nemám nervy, naštěstí byl ještě v záruce, takže prodej proběhl bez problému

0/0
27.11.2018 12:40

P15a33v31e88l 37R95e25z64n76i47c74e32k 3145594284652

asi jsme si nerozuměli.. já se ptal na význam slova střečkovat... a taky už jsem našel...

0/0
27.11.2018 16:21

V29l70a26d27i93s48l92a21v 22B85u35r28y38š80e91k 1659352697934

blbnout

0/0
27.11.2018 16:30

G24e86o15r22g 94K89o14m47b44e72r58e74c 9624701556621

ceny se uz vi a ne ze budou az 1.prosince. Zakladni model zacina na 23.290 Euro, nejlevnejsi diesel zacina na 28.090 Euro, etc.

+1/0
26.11.2018 15:30

J97i14ř86í 62S55c14h64w68a65c79h 8968704378546

ceny v Kč se od cen v eurech u Frantíků dost často o hodně liší.

0/0
26.11.2018 22:29

D19u28š33a10n 37P47e78š60e90k 3335539774330

V podstatě MPV se vzhledem SUV byl už před lety moc pěkný Dodge Journey, později přejmenovaný na Fiat Freemont.

+4/0
26.11.2018 14:40

P16e73t39r 37P33o42s57p91í76š93i40l 4538414526236

Krásné, velké a praktické rodinné auto. Má to jen jeden malý háček. Většina rodin si ho nebude moci dovolit. A tak rodinným autem zůstane Fabia kombi.....

+6/0
26.11.2018 14:14

M90a12r51t91i39n 17K88a18r82á72s84e34k 9538493778448

Tak kdyz porovnam cenu ke mzdam, tak ta fabie kombi pred 20 lety vysla "draz" nez dneska tohle...

+3/0
26.11.2018 14:19

P31e14t37r 30P86o29s15p47í83š75i40l 4128534926716

To možná máte i pravdu, dnes jsou vyšší platy, ale náklady na bydlení, potraviny a spoustu jiných věcí rostou možná i vyšším tempem než ty mzdy.

+2/−3
26.11.2018 14:29

J13i14ř30í 67S24c38h23w34a91c63h 8608484358816

....to je jako tvrdit, že rohlík není vlastně až tak levný, protože chleba podražil.....;-)

+2/0
26.11.2018 22:44

P50a28v83e86l 84R56e79z56n27i68c50e33k 3175694344792

velke ani prakticke fakt neni.. ten tzv obri kufr je mensi / shodny s Octavia 3... takze toho uvezete stejne, a jen s vetsim aerodynamickym odporem...

0/0
27.11.2018 12:32

P68e31t63r 67P46o50s77p19í74š89i37l 4428334256656

Každý ale neměří auto podle velikosti zavazadlového prostoru. A 4,5 metru na délku je docela dost / akorát. Rozhodně to není žádný prcek. A jelikož je vyšší než Vámi zmiňovaná škoda peněz, tak si troufám tvrdit, že bude i prostornější kvůli vzpřímenějšímu posezu.

+1/0
27.11.2018 12:48

J61i90r18i 70G51a47z47d92a 8534453304634

moc pekny.

+2/0
26.11.2018 13:33

M12a82r36e52k 65K53l45u46f90a 3978114734806

Od jistého fatálního mezníku v historii Citröenu (opuštění jejich technologie odpružení podvozku) pro mne už neexistuje jediný důvod, proč kupovat auto od tohoto výrobce.

+3/−1
26.11.2018 13:07

J92i14r28i 63F92i22n19k 1752900409573

Tím pádem už se asi do smrti žádné auto nekoupíte protože ostatní výrobci a vlastně taky nenabízejí nic navíc.

+1/0
27.11.2018 6:36

T41o91m55á52š 64L12e75t38a79v35k70a 3374959828

Začínají se mi Citroeny líbit. Tohle vypadá dobře, ač pro mě dost velké..

+2/0
26.11.2018 11:17

P95a13v61e63l 77R63e64z15n96i12c11e12k 3555434554822

vee? jen prifoukrnute. kufr je v zakladnim mereni stejne velky, resp mensi ne z v oktavce..

0/0
27.11.2018 12:33

O18n77d18ř88e71j 41F36r69a98n67c 4539561488

Peugeot i Citroen dělají v tomhle segmentu zajímavá auta, ale zazdí to vždycky nemožností objednat verzi 4x4.

+8/0
26.11.2018 8:46

V11l57a75d98i89s45l79a95v 65B68u30r30y57š94e52k 1909102337224

je zjevný, že Francouzi čtyřkolky neumí, tím můj zájem o takový auto nedává smysl, 180 koní s předohrabem nemá logiku

+1/−1
26.11.2018 14:52

J72a73r37o68s35l93a37v 61M56a78r55v98a55n 2757420656757

No jezdi to a jdou tomu dokonce i sklopit a posunout sedadla, co vic si clovek muze prat? ;-D

+2/0
26.11.2018 8:19
Foto

M40i12r87o89s97l43a16v 30S41t89e80i95n55e72r 2436970320366

Jenom ten předchůdce Picasso byl vždy na konci statistiky německého TÜVu. Charakteristika časopisu AutoBild: není to žádné umělecké dílo.

0/0
13.12.2018 18:47

D36a76v69i82d 89S98v86o85b97o62d13a 4941367685731

Na strankach citroenu jsem v nabidce aut C5 nenasel.

0/0
26.11.2018 7:32

V23á56c92l87a60v 27P10o63u27s41t25k27a 3770241652

https://www.citroen.cz/vozy/budouci-vozy/nove-suv-c5-aircross.html

0/0
26.11.2018 10:03

P39e66t23r 51H48o87r62á21k 1239503749604

Název suv vůbec nechápu, vůbec netuším, kde je u těch neohrabaných aut ten sport. Já bych to viděl spís na AVP, tedy auta s vyšším posezem . To by tak odpovídalo.

+3/−1
26.11.2018 7:05

J26a41k24u28b 21S48e79k50e69r18a 6986690676125

Spíše BIC

big impractical car

+1/0
26.11.2018 8:46

V75l69a42d16i97s35l79a61v 49B76u93r52y55š25e97k 1899622307474

jsou to auta pro volný čas, není na tom nic nepochopitelnýho, já SUV používám tak že jedu ráno se psem do lesa a odpoledne jedeme na zahradu, jezdíme na výlety, na houby, lyžovat, bruslit a tak, SUV se na to skvěle hodí, se superbem bych takhle jezdit nemohl, navíc jako bonus u auta za 650 tisíc dostanete pohon všech kol, což je výtečná věc, auto pak má perfektní trakci a sedí na vozovce jako přibitý, projede bahnem i do zasněženého kopce, na mokru se nemusíte obávat přidat i u silného motoru plyn, je to paráda, vystřídal jsem hodně aut, ale SUV nemá chybu

+1/0
26.11.2018 14:59

O75n61d74ř64e30j 11F76r12a63n49c 4979521948

A to pohodlí ve srovnání s klasickým kombíkem, obzvláště s těmi z koncernu VW.

0/0
26.11.2018 18:29

J40i98ř18í 21S50e15h50n14a91l 6235648532846

Ten pes co umi bruslit je super. To bych chtel videt :-)

+1/0
26.11.2018 18:58

J49i54ř70í 18S68c32h74w24a56c60h 8718524528766

Octavia, Golf, Superb combi 4x4, pobere psa, se stejným výkonem projede totéž co ten váš Opel a na německé dálnici vám zmizí v dáli....

0/0
26.11.2018 22:41

V86l14a98d73i22s73l50a78v 22B44u49r63y77š52e45k 1619662527784

okta, golf, superb kombi 4x4, rozhodně psa pobere psa, zmizí na dálnici v dáli, bohužel však za cenu dvojnásobnou co můj opel, nepotřebuju auto za dvojnásobek, co se týká projetí, tak tam bych tomu až tak nevěřil, moje zkušenosti jsou poněkud jiné a dokonce jsem nedávno zažil příhodu, kdy můj opel narazil na vozovce do plechové podstavy značky přikázaný směr objíždění vpravo umísťovaný před přechodem a narazila do něj postupně i jiná auta ve stejné rychlosti a jediný můj opel z toho vyšel jen s proraženou pneumatikou, zánovní superb 4x4, který by mě na německé dálnici zmizel v dáli musel být odtažen a byly poškozeny díly obou náprav, oprava vyšla na 60 tisíc korun, můj pomalý opel nic, jen ta guma

0/0
27.11.2018 7:32

V95l36a97d70i36s43l98a19v 35B59u63r50y42š45e27k 1399762667144

mimochodem, jsem se svým opelem jel několikrát na dálnici 200 a příjde mi to jako rychlost naproto dostatečná a nic mně v dáli nemizelo, dokonce jakási zánovní oktávka pochopila, že si zakousla velký sousto, když chtěla závodit, jak se motor vytočí k maximu, tak 112 kW už dokáže s takovým malým nenápadným autíčkem pěkně zacvičit, nikdo by to nečekal

0/0
27.11.2018 8:20

J80i41ř61í 72S66c65h18w94a20c11h 8738764488366

SUV není žádné nenápadné autíčko, má velkou čelní plochu a díky tomu na dálnici paní fyziku "nepřepere".

Pro "zánovní Octávii" se 110 kW není tacho 200 žádný problém protože udělá tacho 230.

Podobně Hondě Civic stačí na tacho 220 pouhých 104 kW.

Samozřejmě pří běžných rychlostech 130-140 spotřeba o 0,5-1 litru menší.

Protože ta čelní plocha.....

Takže v dáli zmizí....nebo méně žere..... ;-)

+1/0
27.11.2018 13:26

V12l87a98d43i68s47l16a68v 93B54u51r24y73š22e30k 1789422197124

já jezdím po dálnici většinou 150, takže nemám problém takovou rychlost udržet i s SUV a opět přidám příběh: jel jsem předloni s kamarádem do Řecka, on se snem diskutérů mazdou 3 88 kW, dvoulitrem, já se svým SUV, malolitrážním diskutéry opovrhovaným turbo vysavačem 112 kW, obě auta měla najeto okolo 30 tisíc kilometrů a byla zhruba stejně naložena, kamarád přiznal, že byly na dálnici situace ve vyšší rychlosti, kdy jen těžko držel se mnou krok, což jsem viděl a na něj čekal, hlavně v kopcích, co se týká spotřeby, tak jsme tankovali spolu, na jeho 10 litrů, co se mu vešlo do nádrže jsem já tankonal tak 15

0/0
27.11.2018 16:41

V13l11a46d59a 18S68i92r69o38t27e77k 5724855958840

Pane Buryšek - takže on dotankoval 10 litrů a vy 15 litrů. Tak to jste měl vyšší spotřebu o 5 litrů, no na vysavač nic moc, to raději tu atmosféru od Mazdy :-);-D

0/0
27.11.2018 17:05

V33l50a17d37i13s88l65a54v 38B72u73r32y96š70e87k 1509162287354

pane Sirotek neměl, on měl spotřebu kolem 5 litrů na 100 km, já 7,5 litrů, vychází to tak i matematicky jelikož 2x5 je 10 a 2x7,5 je 15, ano, SUV mají skutečně vyšší spotřebu obzvláště se to projevuje na dálnicích, vyšší váha, vyšší odpor, širší pneumatiky, pohon všech kol udělají své

0/0
27.11.2018 17:51

J33i62ř88í 66S29c11h58w44a13c67h 8578934438556

Vy se svými "příběhy" neustále odbočujete mimo korektní srovnávání, tedy cca stejný výkon motoru, nebo stejné téma dynamika vs. přejíždění čehosi na silnici.

Tak to je jasné, že jste na té dálnici musel počkat:

1. Ta dvoulitrová atmosféra 88 kW je v maximu o dost slabší

2. Ta atmosféra je slabší v celém spektru otáček protože 1.4 T už od nějakých 2000 otáček mívá krouťák cca 240-250 Nm tedy zátah na úrovni 2,5 litrové atmosféry.

Ad spotřeba viz Vlada Sirotek výše.

0/0
27.11.2018 17:21

V79l52a91d60i64s46l25a16v 26B23u19r11y40š89e80k 1729722487984

na to moje ježdění to stačí a nač mít superb, který je drahý a poškodí se podstavcem na značku tak, že neodjede a SUV jede po výměně kola dál bez servisu, já jsem spokojený a to mně stačí, kdybych nebyl, tak koupím třeba BMW šestiválec ve kterém se sedí 5 cm nad vozovkou, ale já jsem na SUV, nic se s tím nedá dělat, když jsem před 15 lety nebo kdy viděl první kugu, forda, tak jsem na ní čtvrt hodiny koukal a věděl, že ji koupím, výborný auto, po všech těch meganech a lagunách a favoritech a oktávkách to bylo první auto se kterým byla radost jezdit

0/0
27.11.2018 17:58

M22a72r87e61k 62K65l30u83f63a 3418904484166

Na sportovní jízdu tahleta kymácející se auta fakt nejsou, to ne. Není tam ale náhodou to slovo sport spíš kvůli tomu, že by mohla ta auta být vhodná na jízdu za sportem? Do kufru golfový bag, míč a frisbee, na střechu surf, lyže a bike....... a jede se. ;-)

+1/0
27.11.2018 8:18

V53l31a47d36i83s82l58a34v 90B77u82r46y74š68e45k 1229282967504

na střechu se u těchto aut něco dává blbě, to by si člověk musel přibalit ještě štafle, ale třeba fotbalové zápasy se s tím objíždět rozhodně dají a i třeba takový Jágr a nebo Štěpánek s těmito auty za sportem skutečně jezdí, takže ta možnost tu rozhodně je

0/0
27.11.2018 9:29

V43l83a42d24i89s71l28a87v 26B46u13r42y38š60e56k 1449192157264

mimochodem podle mých zkušeností se renault megane kymácí podstatně víc než BMW X6, taže to je jen další mýtus vytvořený závistivými lidmi koem SUV, neexistuje žádný rozumný důvod, proč by se SUV mělo za jízdy kymácet a pokud má o 12 cm vyšší těžiště, tak tomu odpovídá naladění podvozku, vektorování točivých momentů, široké pneumatiky, pohon všech kol, SUV mají dobré jízdní vlastnosti, bohužel si kolem nich lidí kvůli závisti vytváří nepochopitelné mýty

0/0
27.11.2018 9:37

Najdete na iDNES.cz