náhledy
Řízení moderního náklaďáku nemá daleko k osobnímu autu. Volantem točíte doslova malíčkem, nechybí moderní vychytávky, automatická převodovka řadí za vás a v terénu se sám přiřadí pohon další nápravy. Vyzkoušeli jsme nejmodernější náklaďáky Volva určené do terénu v kamenolomu.
Autor: Volvo Trucks
Řízení moderního náklaďáku musí být „blbuvzdroné“ a jednoduché jako u osobáku. Vždyť takový drobeček, který maká v kamenolomu, odveze klidně přes šedesát tun.
Autor: Volvo Trucks
Výhled ven je skvělý, z výšky je královský rozhled, spousta zrcátek vidí všude.
Autor: Volvo Trucks
Lom Branžovy
Autor: Volvo Trucks
Šestiválcový šestnáctilitr, který si Volvo samo vyrábí, má v nejsilnějším provedení 750 koní a přes tři a půl tisíce newtonmetrů.
Autor: Volvo Trucks
Letošní novinkou Volva je převodovka s takzvanými plazivými stupni, které se využijí při tahání extrémně těžkých nákladů, auto se díky tomu umí pohybovat dokonce jen půlkilometrovou rychlostí.
Autor: Volvo Trucks
Náklaďáky určené pro práci v lomu, kde tahají opravdu těžký náklad v náročném terénu, jsou o dost odlišné oproti silničním strojům.
Autor: Volvo Trucks
Rám je svařený z profilů z až centimetr tlusté oceli. Kabina má zesílený skelet a u Volva se chlubí, že je celokovová.
Autor: Volvo Trucks
Náklaďáky jsou v zavádění technologií a nové legislativy často ještě před osobními auty.
Autor: Volvo Trucks
Moderní kabiny náklaďáků si nezadají s osobáky, nechybí klimatizace, informační displeje a dokonce ani malé tlačítko parkovací brzdy, žádné mohutné páky.
Autor: Volvo Trucks
Nákladní speciál Volvo FM
Autor: Volvo Trucks
Nákladní speciál Volvo FM
Autor: Volvo Trucks