Úterý 7. července 2020, svátek má Bohuslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 7. července 2020 Bohuslava

Monstrózní chrám BMW X7. Je v něm místo pro chůvu i tajemníky

aktualizováno 
Je to opravdový obr, největší osobní BMW v historii. Model X7 je vlastně ekvivalentem ředitelské řady 7, ovšem v praktičtějším balení. Kromě šéfa se na palubu pozemního biz-jetu vejde i smečka náměstků, případně chůva pro caparty. Jak dopadlo v našem testu?

Je to nenápadný důkaz absolutního luxusu: přídavný měkoučký polštářek na opěrku hlavy potažený jemnou alcantarou. Opěrka hlavy sice není až tak komfortní jako bezpečnostní prvek (abyste si při rázu způsobeným prudkým zpomalením nehnuli krční páteří), ale nóbl auta takovými polštářky hýčkají. A takových luxusních libůstek a fajnových materiálů je X7 plné, taky cena startuje na 2,2 milionech korun.

Bude to auto, ke kterému si mnozí možná pořídí i šoféra, tak jako dosud k limuzíně řady 7, jenže ta je jen základní, nebo prodloužená a nejvýš pěti, ale spíš čtyřmístná. X7 je o půl velikosti větší. Kabina může být až sedmimístná s tím, že i na sedačky v třetí řadě se vejde opravdu pohodlně dospělý do nějakých metru pětaosmdesáti, však má auto rovnou střechu a svislé víko kufru a k tomu rozvor přes tři metry. 

Nastupování přeci jen trochu ohebnosti vyžaduje, usnadní ho ovšem elektricky posuvná místa druhé řady. Že místa třetí řady nejsou jen nouzová, dokazuje i vlastní zóna klimatizace pro nejzadnější část kabiny.

BMW X7

Anebo je k mání šestimístná verze, u které jsou ve druhé řadě dvě křesla podobná těm vepředu, všude kolem spousta místa a uprostřed ulička k projití dozadu. Sedadla druhé řady jsou výš než ta přední, takže má honorace lepší výhled ven. I se třemi řadami sedadel se do kufru vejde 326 litrů nákladu, po sklopení obou zadních řad pak závratných 2 100 litrů.

A to ticho, odhlučnění kabiny je ohromující, ve dvou a čtvrt tuny pohotovostní hmotnosti vyšetřili konstruktéři hodně kil pro tlumicí materiály. Jediným rušivým prvkem totálního komfortu se tak stávají dvaadvacetipalcové ráfky. Sice k automobilovému monumentu skvěle pasují, ale pod plavně se pohupujícím autem na vzduchovém podvozku na rozmlácené silnici velká kola obutá do šlupek nízkoprofilových gum kodrcají a zbytečně bouchají. Pokud neplánujete jen přelety po německých dálnicích, volte menší ráfky (základní jsou dvacítky) a vyšší profil pneu.

BMW X7
BMW X7

Obr

BMW vyrábí X7 ve Spartanburgu v americké Jižní Karolíně a taky mu dalo formát blížící se klasickým americkým SUV. Jenže v Arizoně mají hodně místa a v Kalifornii zas hodně dálnic. V Evropě to máme menší, i parkovací místa; pro X7 si asi budete muset koupit dvě vedle sebe; a na nákup jezdit mimo špičku, jinak budete auto odkládat na parkovišti pro zásobování.

Je to obr, manévrovat natěsno v evropských ulicích bude s tímto kolosem zabírajícím 5,15 krát dva metry vozovky občas pro zlost, pomůže systém palubního televizního vysílání zprostředkující pohled kamer umístěných na všech koncích auta. 

Nechybí mu však ani mrštnost a charakteristická dravost. Zatočit a razantně vyrazit z oblouku umí, nejvíc práce dá do něj tu almaru poskládat, s obrovitým tělem, vysokým těžištěm a metráky je třeba počítat. Míjet na evropské okresce kamion je často o nervy.

Grandiózní vůz je nepřehlédnutelný svou mohutností i nabubřelou přední maskou s obřími ledvinkami. Velikost masky ještě víc vyniká v porovnání s úzkými světlomety po jejich bocích. Ty jsou už ve standardu LEDkové, za příplatek mohou být i laserové. Jinak jsou tvary spíš konvenční s chromovými šperky.

BMW X7

Vrchol luxusu

Kdo BMW řídí, bude na palubě jako doma. Všechno je ovšem posunuto ještě více k luxusu. Ohromujícím šperkem je křišťálová hlavice voliče automatu. Obří televize uprostřed přístrojovky s efektní grafikou pracuje spolehlivě, rozhraní infotainmentu je srozumitelně strukturované, ovládání (i gesty) intuitivní; jen je těch položek a funkcí jednoduše spousta, takže občas něco najít chvíli trvá.

Pracoviště řidiče má architekturu vlastní autům mnichovské značky - delikátně spojuje sportovní naturel BMW a honosnost pracoviště panského kočího.

Dominantou pracoviště řidiče jsou skvělé sedačky nastavitelné do všech myslitelných směrů a čalouněné fajnovou kůži. Přední sedadla odděluje obrovitý středový tunel.

Ještě před pár lety by bylo jasné, že se do takového auta budou v Evropě kupovat hlavně turbodiesely, jenže doba je dnes jiná. A tak kromě tradičních naftových šestiválců BMW věří také přeplňovanému benzinovému šestiválci s 250 kilowatty výkonu a 450 Newtonmetry verze X7 40i. Všechny motory jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. 

S motorem jí to dobře notuje, předjíždění na okreskách je bleskové, zátah lineární. Stovku dvouapůltunová stodola pokoří za šest sekund. Spotřeba při normální jízdě s občasným předjížděním a šplháním do kopců se při prvním svezení vešla do jedenácti a půl litru.

BMW X7

Vadilo nám něco? Ovládání a sklápění sedadel dvou zadních řad je plně v péči elektromotorků. Jenže bez návodu, přesně dodrženého postupu, docvaknutých mechanismů a často asi i nějakých zaklínadel a možná i nadávek se prostě nesklopí. Vše vyžaduje přesný postup a dodržení zásad, které ovšem auto, jež vás jinak informuje svědomitě úplně o všem, nedá nijak vědět. Nesčetněkrát se nám stalo, že se napoprvé, napodruhé... prostě zadní sedačky sklopit nepodařilo. A sedmý pokus byl najednou úspěšný.

Fotogalerie

BMW novým modelem vyplňuje poslední skuliny ve své modelové řadě. U všech je nyní k mání varianta SUV s označením X - počínaje nejmenší X1 až po monstrózní X7. Novinka splňuje zadání stát se jedním z nejluxusnějších SUV. Soupeře chce hledat v kategorii ultraprémiových modelů jako jsou Bentley Bentayga nebo Rolls-Royce Cullinan.

Nechybí nejmodernější asistenční systémy. Z těch příplatkových to jsou systémy částečně autonomního řízení, kdy auto dokáže samo předjíždět na víceproudých silnicích, jízdu v dopravní zácpě nebo tempomat s automatickými rozjezdy. Specialitou je automatické couvání. Z úseku projetém rychlostí menší než 36 kilometrů v hodině dokáže auto samo vycouvat.

  • Nejčtenější

Chytrý nápad rozšíří nabíječky elektromobilů v Praze bez kopnutí do země

Zhruba 60 nových nabíjecích stanic pro elektromobily letos zprovozní Pražská energetika na sídlištích v hlavním městě,...

Největší slabiny ojetých dodávek. Přinášíme přehled nejporuchovějších vozů

Premium Dodávky byly stvořeny pro práci. Najedou mnohem více kilometrů než osobní auta, a to v náročných podmínkách. Ne všechna...

Dovolená v apartmánu na kolech je zážitek. Ale levné to není

Dobrodružství, nezávislost, romantika, komfort. Dovolená v luxusním apartmánu na kolech je skvělý zážitek na celý...

Bydlíky jen za pár korun. Jak správně vybrat obytný přívěs

Premium Nejkrásnější dovolená je prý v domku na dvou kolech. Komfortní, romantická, a přitom levná. Jak vybrat co nejlepší...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Octavia RS bude také bez hybridu. Dostane i TSI se samosvorem nebo superTDI

Škoda odhalila nové motorizace pro vrcholové provedení Octavie. RS bude mít poprvé v historii v nabídce tři druhy...

Největší slabiny ojetých dodávek. Přinášíme přehled nejporuchovějších vozů

Premium Dodávky byly stvořeny pro práci. Najedou mnohem více kilometrů než osobní auta, a to v náročných podmínkách. Ne všechna...

Schizofrenní žena, nechtěná emigrace. Zachránila ho Nemocnice na kraji města

Premium Kde je hranice skutečné lásky? Kdy končí vztah a začíná tyranie? Ladislav Chudík na tyto otázky dlouhé roky marně...

VELKÝ TEST ZOO: přehled cen, zvířat i atrakcí. Přijeďte, pomůžete!

Premium Mají otevřeno 365 dní v roce, ať praží slunce, nebo se žení čerti. Na několik týdnů je zavřel až koronavirus. Chcete...

  • Další z rubriky

Honda Civic Type R. Zuřivec, který je vypiplaný k dokonalosti

Civic Type R je definicí hot-hatche. Ostrý, zuřivý, rychlý, halasný. Přesně to auto, které dnešní korektně opatrná doba...

Honda Jazz: génius malého velkoprostoru má vždy unikátní hybrid

Honda, to je mainstreamová automobilka vyrábějící prémiové vozy. Z pohledu techniky to platí určitě: obdivuhodně...

Kolosální hora švédské oceli jezdí za osm litrů díky úsporným drátům

V provozu jsme vyzkoušeli, jak funguje nejnovější takzvaná mild hybridní technologie s 48V akumulátorem. A to na...

První jízda: Elektrická MX-30 je mazda se vším všudy. Není pro každého

Elektromobilita v podání Mazdy je tradičně trochu jiná, než bývá zvykem u konkurence. Japonská značka k elektromobilitě...

O novém vztahu jsem svého manžela informovala, říká Světlana Witowská

Moderátorka Světlana Witowská (47) kromě konce v hlavních zpravodajských pořadech České televize řeší také nový vztah....

Peníze zapomněla v bankomatu, poctivého nálezce odmítli v bance i na úřadě

Stát se to může každému z nás. Jsme zamyšlení, roztržití nebo nám zrovna zazvoní telefon a tak transakci u bankomatu...

Výpadek systémů T-Mobilu pokračuje. Operátor přestal účtovat mobilní data

Už téměř 24 hodin nefungují T-Mobilu interní systémy. Podle operátora si náprava vyžádá desítky hodin. Problém nastal v...

Princ George je vztahovačný a drzý, tvrdí jeho kmotra

Šestiletý princ George se na oficiálních fotkách tváří jako andílek a britská královská rodina mu pečlivě buduje image...

Influencerka propaguje reálná ženská těla s celulitidou

Danae Mercerová je další z influencerek, která chce ukázat světu, že je Instagram jen klam. Podle novinářky stačí dobrá...