Diskuse k článku

Kosmický modul BMW má vlastní elektrárnu, zkusili jsme ho úplně vybít

BMW i3 je jednou z ikon elektromobility. Vyrábí se od roku 2013 a ani za pět let neztrácí nic z neobvyklosti svého vzhledu i koncepce. My jsme usedli do letošní modernizované verze sportovnější varianty i3, modelu i3s REX.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F29r31a80n94t42a 88F16l45i49n77t88a 7412207162173

I základní cena 1.142 tisíc je dost napálená. Njn, BMW není žádný lidový vozidlo, že jo :-/

0/0
2.8.2018 11:05

P48a32v56e49l 14K17u43t90i20l 9520596603249

Jinak kdo by stal o relevantni informace o realnem pouzivani elektrombilu od jejich majitelu ma moznost se stavit tuto sobotu 10-15 hod na namesti ve Valasskem Mezirici. Soucasti budou i jizdy pro verejnost. Budou tam vsechny cenove kategorie EV.

0/0
2.8.2018 10:43

M62a72r85c22e34l 11P36a94v45l70í28k 7541234328429

foto

https://www.facebook.com/pg/valmez/photos/?tab=album&album_id=10156333245303819

video

https://www.youtube.com/watch?v=ZnVMx1jyNDg

0/0
19.8.2018 14:30

I39v47o 51J78a18n47á87č67e42k 8553223721842

9l na 130km? To jako vážně? To je 6,92l/100km při směšně malé výkonu. Je to skutečně pravda??

+2/0
1.8.2018 19:12

J71o10s79e52f 76Š74o14l52t66e21s 8384508640743

Je, REX není běžný motor, je to motor ze skůtru a při plném zatížení prostě žere.

0/0
1.8.2018 19:58

I28v45o 26J31a49n65á47č70e44k 8703383351842

To se potom ale moc nepovedlo, chápal bych to u levného auta, ale tohle levné není, takže je to klasické odírání zákazníka. Tady máš drahé auto, ale my jsme ti tam dali levný motor za pár šupů a ty pěkně plať.

0/0
1.8.2018 20:05

J16o14s59e31f 87Š83o78l97t51e12s 8844248170703

Tak ono asi 80 % lidí, co si koupí i3 s REXem „pro jistotu“ nakonec zjistí, že se jim zapne jednou ročně v rámci cyklu údržby motoru...

0/0
1.8.2018 20:38

I49v19o 94J79a38n57á37č42e91k 8773673441442

Pak ovšem vzhledem k ceně, dojezdu, nákladům tyto lidi vyjde levněji jezdit taxíkem.

0/0
2.8.2018 8:17

J23o10s65e19f 23Š50o89l97t47e17s 8884498660843

Jo, to možná vyjde levněji, ale do taxíku nenaskočíte vždy, když chcete nějak jet, musíte ho volat, čekat na něj...

0/0
2.8.2018 15:17

A76d76a43m 41F16a41r93i97n61i49c 5902107776566

spotreba 9l na 100 je jenom pro stav nouze ... BMW REX prodava jako podporny system a celkova spotreba je uplne jina a zalezi jak draze nabijite ... ale ano mneli by ste tu spotrebu kdyby ste kazdy den jezdili bez dobiti po dalnici

0/0
6.8.2018 12:55

M72a22r81c62e53l 49P65a96v85l92í71k 7731274728119

a budú musieť absolvovať aj emisnú kontrolu na rozdiel od i3 bez REX-a.

a dojazd? je rovnaký ako všetky ostatné elektromobily vyrábané "tradičnými" vyrobcami - "kurvítkamiá" sú nabíjanie a dojazd. následne množstvá vyrábaných vozidiel.

0/0
19.8.2018 14:26

J12o15s39e70f 71Š59o65l57t46e61s 8124498240483

Navíc, za REX si připlatíte jen asi 60000 Kč. To není zase tak moc.

0/0
1.8.2018 20:40

P28a22v71e42l 34K35u34t36i94l 9260296793899

Je to maly motor bezici na hrane sveho vykonu. Benzinovy Yeti bere na dalnici 15 a je to normalni.

0/0
2.8.2018 6:21

I50v69o 42J24a31n96á59č43e60k 8383163961172

Tak to já asi jsem z jiné galaxie, již před víc jak 15 lety jsem jezdil po dálnici pod šest a to tedy mnohem větším autem. Proč si to někdo kupuje???

0/0
2.8.2018 8:19

P63a44v11e51l 98K50u58t69i73l 9580116833479

Proč lidé kupují diesely kdyz jezdí 95% pár kilometrů do práce?

0/0
2.8.2018 10:31

I74v76o 78J44a53n51á79č74e17k 8763283861272

Jak to souvisí s tématem?

+1/0
2.8.2018 10:42

P27a87v81e66l 82K65u45t27i70l 9890346533279

Tím jsem chtěl říci že lidé dělají různé na logické věci

0/0
2.8.2018 17:47

I78g31n30á75c 20D40i39v83i31š 1821649263834

Připomnělo mi to "elektroauto" Top Gearu s ekologickým elektromotrem-a obří dieselovou elektrocentrálou:-)

+5/0
1.8.2018 17:13

J64a26r41e55k 67M81a63r81u32š69á87k 6177754447488

Docela by mě zajímalo, jaký ze tří Vámi testovaných elektrovozů (Leaf, Golf, I3) byste doporučili člověku s rozpočtem kolem 1 mil. Kč na denní dojíždění v souhrnu max 200 km? Já zatím vyzkoušel jen I3, která byla příjemná, ale s Golfem a novým Leafem zatím zkušenost nemám (ten starý mě nepřesvědčil). Děkuji

0/0
1.8.2018 14:05

J29o13s85e53f 89Š36o71l58t53e41s 8664868570423

Nový golf je docela dobré auto, má solidní dojezd a i když se ve zrychlení nemůže i3 rovnat, obecně si ho majitelé celkem chválí. Nevýhodou je o něco pomalejší rychlonabíjení, protože má o něco nižší napětí HV akumulátoru, ale celkově je to velmi vyvážené auto, byť přestavba. Nový Leaf je z těch aut asi nejlepší, přece jen je nejnovější. Nicméně podvozkově je na tom stejně jako minulá generace, tam se nic nezměnilo. A trpí přehříváním baterie v parném létě a při rychlonabíjení. Záleží na tom, co chcete. Pokud splynout s davem, jděte cestou eGolfa. Pokud chcete hodně vyčnívat a užívat si jednoduchosti řízení a ovládání a také občasného prudkého zrychlení, jděte cestou BMW. A pokud máte rád nejnovější technologie a „berou“ vás různí asistenti apod. tak jděte cestou Leafa. Na podzim dorazí 64 kWh verze Leafa, ta hodně zamíchá kartami. A mimochodem, dá se tu už koupit i Renault Zoe, na takové dojíždění do práce možná nejlepší volba.

+1/0
1.8.2018 16:54

P95e15t26r 50M97i10c28h85a25l 2310514881442

A pokud chcete jezdit bez zbytečných omezení, kupte si auto se spalovacím motorem.

0/0
1.8.2018 22:12

J56o60s42e68f 43Š94o90l64t27e95s 8204358570923

Některým z nás prostě spalovací auta nevyhovují.

+2/0
1.8.2018 22:16

P67e86t24r 11M94i16c48h36a64l 2700654761432

To chápu. Nechápu to, proč někteří popírají nevýhody elektroaut.

0/0
2.8.2018 15:09

J29o42s87e64f 12Š11o90l25t96e21s 8724328900653

Protože to jsou nevýhody relativní. Někomu vadí, že má auto dojezd 200 km a radši jezdí dvakrát měsíčně na benzinku pro klid duše a někdo má rád, kdy má každé ráno nabito a na benzinku nemusí. Jak říkám, je to všechno relativní. Elektroauta nejsou zatím pro lidi, co jezdí vážně daleko. To bude až nastupující generace s 60 kWh bateriemi, ty odvezou i dálkovější cestovatele v klidu a pohodlí. Nemyslím tím samozřejmě lidi, co jezdí denně 600–1200 km, ti budou ještě dlouho jezdit na naftu.

+2/0
2.8.2018 15:16

P77a77v18e15l 24K50u17t59i97l 9110306563819

Třeba z mého pohledu je u EV nevýhoda kratší dojezd a pomalejší doplnění "paliva". Teď bych mohl vyjmenovat, proč mi to nevadí a také bych mohl vyjmenovat desítky věcí co mi vadí na ropamobilech a proč už bych si žádný nikdy nekoupil.

0/0
2.8.2018 18:48

P95a29v95e70l 12H65a60l70b31i39c41h 6189332656769

Auto vypadá zajímavě, ale zajímala by mě jedna věc - blinkry to má už v základu, nebo je to taky nadstandardní příplatková výbava jako u ostatních modelů BMW?

+3/0
1.8.2018 13:06

J70i75n50d78ř13i49c69h 58M55l64a51d36ý 7362688447866

Samozřejmě příplatková a musejí být hodně drahé, protože na ně při nákupu BMW často nezbyde. Jak jinak si vysvětlit, že právě majitelé takových vozů velmi často blinkr vůbec nepoužívají.

+4/0
1.8.2018 15:51

F44r55a29n94t94a 10F49l69i65n39t94a 7562487762963

Ty blinkry na autech jsou (tedy pokud to nejsou jen samolepky), ale podezírám spoustu řidičů že je neumí používat. A nebo tam maj fakt jen ty samolepky.

0/0
2.8.2018 11:02
Foto

J89i84ř39í 88D32v59o50ř52á41k 5365709500168

Není náhodou elektrárna budova, která dodává energii do okolí?

0/0
1.8.2018 12:04

J60o39s34e11f 86Š51o95l61t14e70s 8814698350803

Je to budova, který přeměňuje energii jednoho typu na jiný, pro nás využitelnější.

0/0
1.8.2018 12:35

V22l72a54d23i20s77l67a60v 51B95u79r21y37š92e12k 1869672347594

budova nic měnit neumí

+1/0
1.8.2018 19:48

J43o19s36e14f 92Š69o95l79t44e85s 8234578280953

Áno áno.

0/0
1.8.2018 20:39

P78e38t78r 85M23i59c72h48a98l 2860384301742

Až to bude mít dojezd aspoň 600 km plus rezerva, svícení, topení, klimatizace, bude to stát podobně jako normální auto stejné třídy, baterka tomu po 5 letech neumře a nebude stát jako třetina auta, začnu o tom uvažovat.

+2/−1
1.8.2018 11:59

J24a13n 59V26á12c56l20a91v70í85k 3672606521239

Proč jen 600km?

0/0
1.8.2018 12:16

P96e32t74r 37M47i60c25h58a64l 2320104541732

To beru jak onaprosté minimum.

+1/0
1.8.2018 12:53

H86o93n20z48a 75T71a93r 3809762844682

To už tet splnuje Plug- in- Hybrid který se celosvětově počíta do kategorie Elektromobil

http://www.hybrid.cz/tagy/plug-in-hybrid

0/0
1.8.2018 12:19

P21e11t18r 13M17i51c21h35a69l 2460744261342

Hybrid je slepá ulička. Zbytečné kombinování dvou technologií.

+1/−2
1.8.2018 12:54

H59o90n68z59a 65T48a36r 3269562814332

V mnoha zemích Patří mezi nejprodávanější altrnatývní pohony Plug- in- hybrid do zásuvky

Při dnešním stavu nabíjecí infastruktůry, kdy nemáte jistotu, že nabíjecí stojan ke kterému jedete bude Volný a v Provozu a další Funkční? je příliš daleko

V zimním období ztrátovým teplem spalovasího motoru temperuje interier a nemusíte řešit pokles kapacity akumulátoru vlivem nízké venkovní teploty .

Také pokles kapacity akumulátoru s léty použivání Nebude majitele Plug- in- hybridu tolik trápit .

Není kde nabit, nebo nemáte čas čekat než se nabije Spalovací motor pod kapotou ten problém řeší.

Majitel Plug- in- hybridu nemusí mít své osobní nabíjeci stání .

+2/0
1.8.2018 14:46

J96i60ř47í 91S87t58e42j30s46k16a25l 8452529218503

Máte pravdu. A jsem rád, že jste napsal temperuje a ne vytápí interiér. To temperování je něco jak topení u Škody MB, nebo mikrobusu Barkas. Tedy topení v rámci statistické chyby.

+1/−1
1.8.2018 15:55

I23v21o 74J84a37n21á77č84e87k 8833123441242

Proboha na co hybrid??? Vyšší spotřeba, vyšší cena a dražší servis. Slepá cesta. Jediný kdo to tlačí jsou ekoteroristé, ale ti vždy tlačí to, co nejvíce škodí přírodě, takže tam se není co divit.

+1/−1
1.8.2018 19:15

H37o58n51z64a 29T83a16r 3569132284462

Hybrid může nahradit vyšší oběm motoru nebo pohon 4x4 (el.motor na zadní nápravě )

Porsche 918 Spyder

https://www.youtube.com/watch?v=dDytM0-mxiU&t=654s

Peugeot 308 R HYbrid

https://www.youtube.com/watch?v=NCc11yxzMok

Lexus NX 300h

https://www.youtube.com/watch?v=JQuVmiLv4pk

Jsou země kde je Prius oblíbený automobil Taxi služby

Potože nižší spotřeba paliva ve městě Toyota Prius IV a I

https://www.youtube.com/watch?v=GnX4sLkiYoI&t=466s

0/0
2.8.2018 1:26

P20e13t54r 79M27i43c54h25a48l 2250354241502

Takže pořád je lepší klasický spalovací motor.

0/0
1.8.2018 22:15

J70a53n 22V28á74c58l17a84v24í27k 3912866631609

Plug-in hybrid má proti elektromobilu zřejmé výhody, které přetrvají, pokud nedojde k nějaké průlomové změně u elektromobilů, což se sice zcela vyloučit nedá, ale zároveň na to nejde spoléhat.

S tím, jak budou nimby ve městech tlačit nízkoemisní (a časem možná bezemisní) oblastí, tak budou auta pouze se spalovacími motory pod tlakem. Část populace se sice možná spokojí s elektromobilem, ale pro část to nebude řešení.

+1/0
2.8.2018 14:22

J26o68s15e92f 19Š91o38l73t33e65s 8974668540393

A pečený holuby zdarma byste nechtěl? U auta, jehož provozní náklady jsou nula?

+1/−3
1.8.2018 12:36

P86e94t98r 11M43i11c92h74a71l 2860814541212

Nula? Jako že doma nemám elektroměr?

+4/0
1.8.2018 12:54

Š60i95m85o61n 91M63a81r38t56y43n31e26k 7323225963296

Elektřina je zdarma, pneumatiky jsou zdarma, údržba je zdarma.....

0/0
1.8.2018 14:36

I55v30o 17J13a77n97á28č27e89k 8533613671502

Zapomněl jste na povinné ručení, rovněž zdarma. ;-)

0/0
1.8.2018 19:15

L96u27k21á64š 80K76m76e47n14t 5169137724100

Tenhle typ hybridu se mi líbí asi nejvíce. Standardně se dbá na dojezt na baterie, nicméně je tam záloha, která umožní vozidlu i dálniční provoz a dojezd k nabíječce. V podstatě je to elektromobil, který ale má dojezdovou rezervu a není pouze odkázán na to, zda najdete nabíječku nebo ne, případně zda k ní zvládnete dojet.

+1/0
1.8.2018 11:54

V39l61a76d84i21m88í94r 54F25i66b74i50g42e61r 5774671701484

9l na 130km? Vím že je to nouzovka, ale přijde mi že na to že ten motor jen dobíjí je ta spotřeba nějak velká.

0/0
1.8.2018 11:02

H11o23n87z58a 25T20a60r 3509442294812

BMW verzi s i3 REX Považuje za hybrid. Je s ním možné podnikat dlouhé trasy bez dobíjení .

REX Má několik výkonových režimů. Generátor běží v různých otáčkách podle potřeby .Spalovací motor ve voze BMW i3 REx je možné zapnout manuálně v případě, že je baterie nabitá na méně než 75%. V případě delší cesty se doporučuje jej zapnout právě při této hodnotě a s vozem bude možné dosáhnout co nejdelšího dojezdu. Při klidném jízdním stylu motor stačí dobíjet baterii a udržovat úroveň na této hodnotě.

Motor se spustí i automaticky a to při hodnotě nabití baterie pod cca 10-15%, aby bylo možné pokračovat v cestě.V případě nízké zbytové kapacity baterie běží REX na plný výkon a má vysokou spotřebu.

U stojícího vozu není možné zapnout motor. Ten se automaticky vypíná při zpomalení pod cca 18-20 km/h.

V případě, že by se kolona pohybovala rychlostí například 25km/h, motor by běžel do doby, než by nedošel benzín z 9l nádrže, nebo do doby, než je akumulátor dobit do hodnoty nabití baterie, při které byl manuálně aktivován a kterou se snaží automaticky dosáhnout.

Pokud je kapacita menší než 5% REx pracuje i při zastavení .

U stojícího vozu není možné REx zapnout. Ten se automaticky vypíná při zpomalení pod cca 18-20 km/h.

( diskuze pod článkem )

Tipy majitele jak používat

http://www.hybrid.cz/test-bmw-i3-uzivatelska-recenze

0/0
1.8.2018 11:22

Najdete na iDNES.cz