Diskuze
Autonomní auta by zabránila jen asi třetině dnešních havárií
Děkujeme za pochopení.
P63e85t59r 88H93a47r45i74p55r70a36s69a66d 27H73a11j86i42č
Je to samozřejmě názor na současný stav. Když vezmu v úvahu, že autonomní řízení je v začátcích, tak snížení počtu dopravních nehod o 33% mi připradá jako velmi dobrý výsledek. Teď jde o to, jakého typu ty havárie budou. Pokud by se zamezilo těm nejtragičtějším jakým je přímý střet, náraz do pevné překážky apod., bylo by to skvělé. Ťukance se můžou řešit ve druhé nebo třetí generaci.
P39e34t88r 20M23i83c79h52a54l
Ještě dvě poslední poznámky:
Neexistuje počítač odolný vůči virům nebo hackerům. Zvlášť, když bude trvale online.
Nikdy jsem nezažil počítač, který by občas na chvíli nezamrznul. A když to bude někde v zatáčce, je vymalováno.
J77i20ř77í 65S35e95h48n34a13l
Tak tohle samozrejme neni pravda. Pocitac je v pohode odolny proti virum i hackerum, jen nesmi byt zhovadile udelany. Mam napriklad doma na stole ubastlenou takovou peknou vychytavku s Arduinem. Tak smele do toho, zavirujte mi to, nebo mi to hacknete. Mate u me basu single maltu kdyz to dokazete. No a co se tyka toho zamrznuti, tak myslite si ze treba ridici system v jaderny elektrarne obcas zamrzne jak vas telefon? Ze ty auta jsou dnes delany zpusobem ze to nebudi vasi duveru chapu, ja k tomu taky moc duveru nemam. Ale to jeste neznamena ze to principielne nejde udelat lepe. Teoreticky jde a tohle je ten nejmensi problem
Z20d63e47n98ě26k 42M88o50r84á28v61e29k
Zmínil jsem, že si o té studii myslím své. Upřesním to - ta zmínka o autonomním vozidle UBERu, které zabilo chodkyni. Tehdy systém vyhodnotil nutnost brzdit, ovšem havarijní brždění nebylo zapojené, aby se zabránilo nepředvidatelnému chování vozidla na silnici. Takže to není zrovna nejlepší případ, jak odkázat na neschopnost systému řešit havarijní situace. Systém UBERu to řešit uměl, ale nemohl.
J52i81ř41í 90S77e90h52n72a74l
System to resit neumel a tahle nehoda ja prave typicka ukazka jak je tezke autonomni rizeni udelat. Bez ohledu na to co bylo nebo nebylo vypnute, tak autonomni rizeni se dostalo do stavu kdy videlo neco podezrelyho, co nedokazalo jednoznacne klasifikovat. Tak jelo bez zasahu dal, aniz by vec resilo, a to az do stavu kdyz uz to sice poznalo, ale resit to uz neslo. Kdyby tam byl normalni ridic, tak pokud vidi ze se mu v ceste mota neco podezrelyho a neni si jistej co ma delat, tak proste ubere, aby ziskal cas na reseni. Clovek by ji asi neprejel a ani by nemusel v aute mit to nouzovy brzdeni. Clovek umi rozhodovat i jinak nez ano/ne. Stroj by to v zasade umel taky, ale je k tomu jeste docela daleko. Nahradit cloveka pocitacem je mnohem slozitejsi nez to vypada. A tenhle priklad prave ukazuje proc to neni tak jednoduchy.
V18í51t 92O66ž63a76n15a
Super studie, stačí mi to "nezabránily [by] v současné podobě programování". Jako by měly na cesty vyrazit zítra. A není to o naprogramování, ale o samoučícíse umělé inteligenci.
P10e73t27r 92M69i98c75h78a91l
Ale ona to žádná umělá inteligence není a ještě dlouho nebude.
H35o72n77z33a 42T94a33r
Ja to beru tak Když Dva (Řidič a Pokročilý adaptabilní tempomat ) řidí auto .Docházi k méně dopravnim nehodám
Nejnovějším argumentem pro autonomní auta jsou data amerického dálničního úřadu NHTSA a korporace Tesla, která srovnávají bezpečí na vozovce. Z těch vyplývá, že samořiditelné Tesly mají několikanásobně nižší nehodovost než auta řízená jen lidmi.
https://nedd.tiscali.cz/tesla-s-autopilotem-je-osmkrat-bezpecnejsi-nez-bezne-auto-336261
J40a36n 11V22e54s42e62l64ý
No, nevím, tohle je studie, která fakticky není založená na reálných provozních datech, ale jen na něčích předpokladech. Moc bych tomu nevěřil. K té klasifikaci nehod způsobených lidským faktorem:
1) AV neztrácí pozornost, 4 a více HD kamer (+ u někoho i LIDAR) "vidí" pořád vše okolo auta, tj. podstatně líp než člověk. Autonomní řízení reaguje rychleji než člověk. Tady bych očekával, že AV mají potenciál být podstatně méně chybovější než člověk.
2) Vývojáři AV už jasně deklarovali, že jejich systémy umí už teď skvěle provádět odhady vzdálenosti a rychlosti. K jejich velkému překvapení umí ony systémy velmi dobře předvídat nebezpečí. 2:0 pro AV
3) Fakt nepředpokládám, že by AV jezdila moc rychle, agresivně nebo "nepřizpůsobila rychlost podmínkám na silnici". To by s nimi regulátor rychle zatočil. 3:0 pro AV
4) Chyby při řízení vozidla, neadekvátní a nesprávné manévry? Stačí se podívat na nějaké prezentace vývojářů a člověk ví, že oni "učí" AV podle správných reakcí na situaci a ty vozy to tak potom dělají. 4:0 pro AV.
5) AV nikdy není ožralé, zkouřené, naštvané, unavené, ospalé, ... 5:0 pro AV
Závěrem. AV nejsou člověk a nelze předpokládat, že budou dělat stejné chyby jako lidi, budou dělat jiné chyby a vývojáři je budou muset odstraňovat jak se budou objevovat. Vzhledem k tomu, že ke každému incidentu bude k dispozici kamerový záznam a log z řídící jednotky, myslím, že se budou učit dost rychle, všechna AV jednoho výrobce najednou.
Jisté je, že do provozu plošně nepůjdou, dokud nebudou schopni na REÁLNÝCH PROVOZNÍCH DATECH prokázat alespoň 10x vyšší bezpečnost než je dnes. To zhruba odpovídá vyšší míře bezpečnosti v hromadné dopravě.
J83i49ř20í 10S68e58h53n15a62l
Tak uz jen to cim jste zacal, tedy ze LIDAR vidi porad vse okolo auta je zase vas naprosto mylny predpoklad. Promluvte si o tem nekdy s nekym kdo to vyviji a ten LIDAR na aute ma. Staci aby treba prselo a nevidi to vubec nic.
T97o51m27á74š 48L41e23t27a10v17k95a
No naštěstí se toho nedožijeme. Reálně tohle v nejbližších sto letech fungovat nebude. Je tam příliš mnoho kdyby.
V80í81t65ě55z69s21l39a71v 73K65o47š91ť20á23l
100 let je asi příliš, bude to fungovat dříve, ale toho bohdá nebude, abych neřídil sám, jen se budu muset smířit s tím, že mi do toho bude zasahovat čím dál více povinných systémů.
Z45d75e39n16ě91k 93M87o93r53á34v65e82k
Sice si o té studii myslím svoje, ale i kdyby to bylo o 1/3 havárií méně, tak bych rozhodně netvrdil, že nějaká bublina praskla. Máte snad nějaký lepší nápad, jak snížit množství havárií o 1/3?
J12o83s64e40f 56B29a80r40t95á60k
Žádná samořiditelná auta nejsou.
U všech vám v manuálu píší, že musíte nonstop věnovat pozornost řízení. Pro případ nehody totiž jde jen o rozšířený lane assistant.
Z58d17e60n97ě48k 38M94o76r17á80v89e21k
To je jen otázka legislativy. Auta toho zvládnou hodně už dnes a pořád se to vylepšuje, ale legislativa vám ještě neumožňuje si za jízdy zdřímnout. I když to už někteří zkoušejí.
J40o15s46e76f 85B71a92r67t53á40k
Omezení přemnožené lesní zvěře na původní stav by....
J46i18ř29í 91S75e79h42n58a72l
Ne, to neni otazka legislativy. Samoriditelne auto kde si muzete zdrimnout (tedy level 4) zatim nikdo nema v takovem stavu vyvoje aby mohlo na silnici, i kdyby to legislativa povolila.
Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu
Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...
První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili
S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování
Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...
Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku
Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Kuchaře/Kuchařku pro střední školu
Střední škola a Mateřská škola Aloyse Klara
Praha
nabízený plat:
20 000 - 29 000 Kč