náhledy
Dostat se z nedotáčivého smyku je u autobusu velmi obtížné. Podobně jako u osobního auta je na místě ubrat plyn (tím se přenese váha vpřed a kola se více zatíží), ale nebrzdit (aby kola nemusela přenášet ještě brzdnou sílu) a podle možností zmenšit rejd, tedy povolit volant.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Autobus Isuzu
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Zejména evropské autobusy se totiž vyznačují krátkým rozvorem, tedy vzdáleností mezi nápravami, to kvůli obratnosti. A krátký rozvor umocňuje nestabilní chování.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Na suché vozovce se autobus díky své koncepci chová velmi stabilně, ochotně vytočí i prudkou zatáčku. Má však i zásadní nevýhodu: už při mírně horší adhezi se stává výrazně nedotáčivý, v oblouku se naopak kvůli těžké zádi umí lehce přetáčet.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Řízení autobusu je velmi odlišné od řízení osobního vozu.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz
Sedmimetrový autobus Isuzu má při zkoušce stability proti klasickým vozidlům výhodu v příznivějším rozložení hmotnosti díky motoru uloženému za přední nápravou.
Autor: Michael Kudela, pro iDNES.cz