Diskuze
Vyplatí se šetření? Test brzdových destiček přinesl překvapivé výsledky
Děkujeme za pochopení.
J79a60n 24K95r79p12e47c
tenhle test je prinejlepsim polovicaty.
jedine co vime je, ze levnejsi desky se zahrivaji vice nez drzasi. nutne se ta energie musi nekde projevit. takze v pripade drazsich bude tedy treci segment z pevnejsiho oteru odolnejsiho materialu, tim padem bude teplo odvadeno kotoucem.
pro kompletni test by bylo treba merit teplotni namahani kotouce a desek v grafu. jak rychle a kde sktery segment brzdy zahriva a chladne. podle toho se pak da urcit ktera varianta je ucinnejsi.
ze sve praxe jsem si temer jisty ze kombinace prenosu na kotouc je vyhodnejsi, ten kotouc je na ty vykyvy teplot delany a snese hodne, navic je to daleko vice masy ktera muze teplo pohltit a konstukcne a materialove je to daleko vykonnejsi vymenik tepla nez treci segment, ktery potrebujete mit spise chladnejsi. navic u auta jednak je ochlazovan proudicim vzduchem a druhak i rotaci. treci segment se chladi pouzem okolnim proudicim vzduchem a to jen na male plose, a pak salanim dale k ocelovemu platu na ktery je prichycen a pak na brzdic samotny ve kterem uz je brzdova kaplina. cili z desek se odvadi teplo do systemu brzdy misto od nej. ochlazovani treciho segmentu jsete komplikuje to ze v jeho tesne blizkosti je teplotne namahany kotouc ktery treci segment dale ohriva cimz muze po nejakou dobu zcela potlacit chlazeni proudicim vzduchem z okoli.
pri zvysovani zatze drive nebo pozdeji musi nutne nastat moment kdy brzdova soustava se stane jen castecne nebo zcela neucinnou. to muze byt dlouhodobe brzdeni pod velkou zatezi nebo caste brzdeni. je jen otazkou jestli to danemu pouziti bude stacit.
riziko levnejsich spociva v tom ze dle meho nazoru nastane selhani brzdoveho systemu drive nez by nastalo u drazsich desek. chybi mi porovnani s deskami dodavanych jako originalni dil, ale rekl bych ze bude velmi blizko vysledku ATE.
vysledek je asi ten ze bezny uzivatel rozdil mimo extremni pripady nepociti. zjevne ale bude casteji menit desky a bude mit ten prach jak ve vzduchu a na kolech. financne spise provar.
M49i31r95o34s56l69a19v 74S85t55e90i59n48e70r
Klasické kotoučové brzdy mají samozřejmě dvě místa, kde se projeví opotřebení- destičky a kotouč. Vyšší teplota destiček znamená, že mají větší tření. Tím pádem budou ty destičky ubývat ale rychleji, než kotouč- energie brzdění je u stejného auta a rychlosti stejná, projeví se zvýšením teploty. Více tepla na destičkách, méně tepla na kotouči.
Zřejmě ty hrubší piliny v těch levných destičkách lépe odvádí teplo k základní desce, kde se ta teplota měří.
Pokud vezmu za nejrozšířenější model Golf 6 nebo Oltávii II., pak levná sada kotoučů a destiček na přední osu stojí asi 1200 Kč včetně poštovného, značková třeba od ATE trojnásobek.
Vyměnit kotouče a destičky třeba u systému FS III je práce na půl hodiny. Takže není důvod, vydávat za ty značkové destičky takový majlont.
R30o15m21a96n 66K39r59a55t26o31c57h57v70í92l
Takže váš závěr je takový že ve výsledku je to stejné.
Takže není třeba si připlácet?
Chápu to správně?
R13o95m44a45n 96K42r29a27t75o13c94h16v50í65l
Co se týká výdrže, dával jsme si na auto destičky za 500 Kč, měnil jsem je každý druhý rok, potom mi v servisu daly destičky za 1200 Kč - ty jsem neměnil nikdy.... jezdil jsme na ně roky.
R85o44m77a88n 18K83r93a89t68o14c79h97v88í75l
Test zjistil to, že v samotném brždění není rozdíl. Rozdíl je jenom a jenom v teplotě, což se projeví jenom při častém brždění, bude to problém někde v Alpách.
Co test neukázal, kolik ty destičky vydrží.
J79a13n 98M21a47r80t82i58n
nie som zastanca drahych znaciek, ale skuste s takymi smejdami, co hreju ist na roadtrip neiakm do Alp. Aj blby grossglocker hochalpenstrasse, stelvio.. pripadne nieco z route de grand alps - tie brzdy vam po tretej stvrtej zakrute zacnu znacne slabnut, prehrievaju brzdovku - a pokojne mozu zacat horiet . Navyse tie hrubozrnne smejdy zeru kotuce pred ocami. PS: brzdenie motorom je mozne, bohuzial eko hnutie a trojvalcove litranky taketo veci uz moc npodporuju. My mame maly sedna s 1,5 CRDi, ten motorom brzdi dobre. Ale aj tak som rad za kvalitne dosky za rozumnu cenu (pouzivam wacsinou TRW, Nipparts alebo ak je zle tak Meyle)
J24o51s38e56f 12K38r18a12t60o88c92h68v81i52l
Ony zrovna ATE nejsou buh vi co. Mel jsem je na Accordu a sly pryc. Za min kupuju Brembo ktere jsou ok. Skoda, ze do srovnani nedali originalni desky.
G86e98o22r37g 40K64o98m52b52e47r72e13c
a co vydrz? kolik tisic km vydrzej ty drazsi a kolik ty levnejsi?
D83r67a68h82o36m87í63r 47S79t37r90o60u60h11a28l
To záleží na tom, jestli se ošoupávají nebo reznou.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami
Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...
Stavební pozemek s výhledem na Lipno 786m2 - Slupečná
Lipno nad Vltavou, okres Český Krumlov
4 995 000 Kč