Stejný podvozek dostal i Volkswagen Golf V a dostane jej i nová Škoda Octavia. Automobil je dodáván s pohonem jedné nápravy, nebo všech kol Quattro - v závislosti na výbavě a pohonné jednotce.
Rozdíl mezi první a druhou generací je velký. Vůz má o 65 mm větší rozvor, je o 30 mm širší a o 10 mm nižší. Design není tak usedlý a působí dynamičtěji.
Může se hoditPřehled modelů a aktuálních nabídek automobilů Audi A3 www.automodul.cz |
Z novinek pod kapotou je nejzajímavější nový přeplňovaný vznětový motor s šestnáctiventilovou technikou, který poháněl i testovaný automobil.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Při pohledu zepředu i z boku, si nelze nevšimnout výrazných lemů podběhů kol, které ukrývají šestnácti nebo sedmnáctipalcová kola - v závislosti na výbavě. Zadní části karoserie dominují velká koncová světla, zasahující do boků vozu.
INTERIÉR A KUFRCestující na předních, nízko uložených sedadlech, mají prostoru opravdu dostatek a mohou v poklidu vychutnávat jízdu v pohodlných sedačkách s dobrým bočním vedením. Palubní deska automobilu je designérsky velmi zdařilá a i v tak malém voze jako je Audi A3, navozuje pocit luxusu.
Samotné pracoviště řidiče je přehledné a všechny ovladače jsou rozmístěny tak, že je lze už při prvních metrech jízdy intuitivně obsluhovat. Menší výtku máme pouze k umístění ovládání klimatizace, které je příliš nízko na středovém panelu a jeho obsluhu ztěžuje řadicí páka, je-li zařazen lichý rychlostní stupeň.
Třídveřová karoserie má řešen přístup na zadní sedadla pomocí systému "Easy entry". To znamená, že při sklopení opěradla se sedadlo zároveň posouvá vpřed a zvětšuje tak nástupní prostor. Díky tomu, je na zadní sedadla "á-trojky" přístup poměrně snadný.
Přestože v porovnání s předchozí generací nabízí nové "á-tři" prostornější interiér, cestující na zadních sedadlech by jistě uvítali o něco více místa v oblasti kolen. Pochválit musíme zpracování zadních sedadel, které nabízí dostatek pohodlí i pro cesty na delší vzdálenosti.
Zavazadlový prostor Audi A3 disponuje objemem 350 litrů už v základním uspořádání. Je-li potřeba více prostoru, dají se opěradla zadního sedadla sklopit a získat tak zavazadelník o objemu 1100 litrů. Jeho nevýhodou je však poměrně vysoká nákladová hrana a malý vstupní otvor.
MOTOR A SPOTŘEBATestovaný automobil poháněl přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu dva litry, disponující šestnáctiventilovou technikou. Motor nabízí výkon 103 kW (140 k) při 4000 ot/min a dosahuje maximálního točivého momentu 320 Nm v rozmezí 1750 až 2500 ot/min.
Audi A3 dokáže z klidu rozjet na sto kilometrovou rychlost za 9,5 sekundy. S vozem jsme dosáhli maximální "tachometrové" rychlosti 220 km/h. I při této rychlosti se automobil choval jistě a klidně.
Výrobce udává spotřebu 7,2 litru při jízdě po městě, 4,5 litru mimo město a 5,5 litru na sto kilometrů v kombinovaném provozu. Orientační měření v průběhu testu tyto hodnoty víceméně potvrdilo.
JÍZDNÍ VLASTNOSTIŘíká se, že podvozek má být rychlejší než auto. Přesně to platí o A3. Výborně vyladěný podvozek dovoluje jak ostrou sportovní jízdu na klikatých silničkách, tak pohodlné svezení na delších trasách, či po městě. Nerovnosti tlumí bez potíží a přitom dovoluje pouze malý náklon karoserie v zatáčkách.
Na dobré ovladatelnosti vozu má nemalou zásluhu i výborná šestistupňová manuální převodovka a dobře padnoucí volant, spolu s novým elektromechanickým posilovačem řízení, který mění účinek v závislosti na rychlosti jízdy.
Slabší hodnocení si vysloužily brzdy, které by mohly být účinnější. Nutno však říci, že ani při ostré sportovní jízdě nedochází k jejich vadnutí vlivem přehřátí.
Celkově v nás zanechala "á-trojka" velmi dobrý dojem. Je to pohodlný vůz s živým, ale úsporným motorem, výbornou ovladatelností a jistými jízdními vlastnostmi. Po bezpečnostní stránce se jedná o vyspělý automobil, který nabízí kromě čelních a bočních airbagů, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBV a protiskluzový systém ASR. Testovaný automobil měl ve výbavě například i aktivní hlavové opěrky, ty jsou však za příplatek.
CENACena je zcela jistě největším záporem tohoto vozu. V základní výbavě s motorem o objemu 1,6 litru se totiž prodává za 560 000 Kč. S agregátem 2.0 TDI vyjde minimálně na 720 000. Námi testovaný automobil měl však širokou příplatkovou výbavu (kožené čalounění, hliníková kola atd.), díky které se cena vyšplhala až na neuvěřitelných 938 611 Kč. Za auto nižší střední třídy je to už částka opravdu vysoká.
Podběhy kol ukrývají šestnácti nebo sedmnáctipalcová kola - v závislosti na výbavě. |
Uprostřed mřížky chladiče je umístěn znak automobilky. |
Zadní části karoserie dominují velká koncová světla, zasahující do boků vozu. |
"Á-trojka" upoutá pozornost především horizontálně rozdělenou mřížkou chladiče a trochu zamračeným výrazem světlometů. |
Mřížkou chladiče prochází přední nárazník a dělí ji tak na horní a dolní část. Oba díly lemuje chromový rámeček, který je opticky zvětšuje. |
Otevírání zavazadlového prostoru je umístěno v prolisu nad registrační značkou. |
Světlé kožené čalounění oživuje černý interiér vozu. |
Palubní deska automobilu je designérsky velmi zdařilá a i v tak malém voze jako je Audi A3 navozuje pocit luxusu. |
Palubní deska automobilu je designérsky velmi zdařilá a i v tak malém voze jako je Audi A3 navozuje pocit luxusu. |
Samotné pracoviště řidiče je přehledné a všechny ovladače jsou rozmístěny tak, že je lze už při prvních metrech jízdy intuitivně obsluhovat. |
Přístrojový panel je přehledný. |
Testovaný automobil poháněl přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu dva litry, disponující šestnáctiventilovou technikou. |
Motor nabízí výkon 103 kW (140 k) při 4000 ot/min a dosahuje maximálního točivého momentu 320 Nm v rozmezí 1750 až 2500 ot/min. |
Přední zešikmené světlomety, překryté čirým sklem, jsou nejvýraznějším dynamickým prvkem karoserie. |
"Á-trojka" upoutá pozornost především horizontálně rozdělenou mřížkou chladiče a trochu zamračeným výrazem světlometů. |
Testovaný automobil měl širokou příplatkovou výbavu (kožené čalounění, hliníková kola atd.), díky níž se cena vyšplhala až na neuvěřitelných 938 000 Kč. |
Zavazadlový prostor Audi A3 disponuje objemem 350 litrů už v základním uspořádání. Je-li potřeba více prostoru, dají se opěradla zadního sedadla sklopit a získat tak zavazadelník o objemu 1100 litrů. |
Třídveřová karoserie má řešen přístup na zadní sedadla pomocí systému "Easy entry". To znamená, že při sklopení opěradla se sedadlo zároveň posouvá vpřed a zvětšuje tak nástupní prostor. |
Na zadní sedadla "á-trojky" je přístup poměrně snadný. |
Pochválit musíme zpracování zadních sedadel, které nabízí dostatek pohodlí i pro cesty na delší vzdálenosti. |
Cestující na zadních sedadlech by jistě uvítali o něco více místa v oblasti kolen. |