Alfa 147 : žíznivý elegán s minikufrem

  10:36aktualizováno  10:36

hodnocení iDNES 4/5

Sportovní duch z ní číší z každého detailu a ještě pořád vzbuzuje kolem sebe pozornost. Testovaný model, vybavený neslabším motorem v nabídce i základní výbavou Progression, na silnicích rozhodně nebyl slabým hráčem. Díky malým vnějším rozměrům ho navíc oceníte ve městě při parkování.

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR * SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA


VNĚJŠÍ VZHLED
Od prvních okamžiků "147čka" upoutá čistými liniemi karoserie zakončenými charakteristickým „véčkem“ na přední části kapoty. Není nutné vůz ani příliš dlouho obcházet, aby bylo možné odhalit množství detailů dokreslující celkový dojem. Namátkou například chromovaná klika předních dveří či kapkovitý tvar bočních zrcátek. Designéři si také velmi dobře poradili i s rozrušením velkých ploch karoserie. V přední části je patrný šípovitý prolis dokreslující sportovní nádech vozu, na boční straně zase můžete pozorovat dvě základní křivky navazující na ostatní designové prvky.

Trochu netradiční je umístění předních blinkrů až ve spodní části nárazníku, v současnosti bývá obvyklejší integrace do hlavních světlometů. Použitá koncepce tak může trochu překvapit protijedoucí řidiče. Podle mnohých patří tmavě červená metalíza vůbec k tomu nejlepšímu, co lze v nabízené barevné paletě najít. Vyniknou v ní totiž všechny detaily vozu.

INTERIÉR A KUFR
Velký rozvor náprav 4,17 metrů dlouhého vozu se kladně podepsal na prostornosti interiéru. Všichni mají dostatek místa v oblasti kolen a za výjimečných okolností by se dalo představit i cestování v pěti lidech. Ostatně za tímto účelem byl testovaný model vybaven paketem komfort, který zahrnuje mimo jiné právě třetí zadní opěrku hlavy. U té bych však určitě přišlo vhod, kdyby byla nižší nebo více zapuštěná do opěradla, protože opravdu nepříjemně ztěžuje výhled vzad. Při menším počtu pasažérů se tedy vyplatí ji jednoduše vyndat.

Obvyklým problémem pro osoby vyššího vzrůstu je pak aerodynamické snižování střechy, kvůli kterému se na zadních sedadlech hlavou dotýkají stropu. Méně praktické, ale elegantní je světlé čalounění interiéru, které dobře kontrastuje s lakem vozu. Sedadla mají velmi dobré boční vedení, vpředu s bederní opěrkou a u řidiče navíc s nastavitelnou výškou.

Pozornost si zaslouží pracoviště řidiče. Tříramenný volant potažený kůží s výškovým i podélným nastavením se velmi dobře drží a má optimální velikost věnce. V rámci příplatkové výbavy ho lze doplnit o ovládání rádia (popřípadě telefonu). Nejenže je to pohodlné, ale současně to zvyšuje bezpečnost.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Témata: Alfa Romeo, jízdné

Nejčtenější

Škoda Kamiq se dá objednávat, ceny startují na 380 tisících

Škoda Kamiq

Cena Škody Kamiq na českém trhu bude začínat na 379 900 Kč, to je o 10 000 Kč více než u příbuzného modelu Scala....

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Jak nejrychleji vychladit auto: otevřít okna a pak klimatizaci naplno

Podívejte se, jak pracuje autobilová klimatizace

Jaro pracuje na plné obrátky, začíná období, kdy je jedním z nejdůležitějších prvků v autě pro mnohé klimatizace. Ta je...

Mumifikace unikátu. Vědkyně lepí odchlíplý lak zpátky po kouskách

Porsche 910/8 Bergspyder

Jezdit tímhle autem by byla škoda. Už dvaapadesát let neutáhli na tomto vzácném závoďáku ani šroubek. V muzeu Porsche...

Další z rubriky

Ikonické Mini slaví kulatiny. Svezli jsme se v tom starém i v novince

Srovnali jsme staré a nové MINI

Před šedesáti lety, v dubnu 1959, sjelo z výrobní linky továrny Longbridge v Birminghamu první mini. Srovnání starého a...

Jak se jezdí v Řecku. Projeli jsme se autem za největšími památkami

Oktagonová pevnost v Methoni

Prázdninové destinace, jakými jsou Chorvatsko nebo Itálie, berou Češi každoročně útokem. Neméně zajímavé je i donedávna...

Skrytý život muže bez přátel. Niki Lauda měl jizvy na těle i na duši

Niki Lauda

V květnu odešla jedna z legend formule 1. Naposledy vydechl trojnásobný mistr světa Niki Lauda, jedinečný závodník,...

Najdete na iDNES.cz