Alfa 147 : žíznivý elegán s minikufrem

  10:36aktualizováno  10:36

hodnocení iDNES 4/5

Sportovní duch z ní číší z každého detailu a ještě pořád vzbuzuje kolem sebe pozornost. Testovaný model, vybavený neslabším motorem v nabídce i základní výbavou Progression, na silnicích rozhodně nebyl slabým hráčem. Díky malým vnějším rozměrům ho navíc oceníte ve městě při parkování.

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR * SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA


VNĚJŠÍ VZHLED
Od prvních okamžiků "147čka" upoutá čistými liniemi karoserie zakončenými charakteristickým „véčkem“ na přední části kapoty. Není nutné vůz ani příliš dlouho obcházet, aby bylo možné odhalit množství detailů dokreslující celkový dojem. Namátkou například chromovaná klika předních dveří či kapkovitý tvar bočních zrcátek. Designéři si také velmi dobře poradili i s rozrušením velkých ploch karoserie. V přední části je patrný šípovitý prolis dokreslující sportovní nádech vozu, na boční straně zase můžete pozorovat dvě základní křivky navazující na ostatní designové prvky.

Trochu netradiční je umístění předních blinkrů až ve spodní části nárazníku, v současnosti bývá obvyklejší integrace do hlavních světlometů. Použitá koncepce tak může trochu překvapit protijedoucí řidiče. Podle mnohých patří tmavě červená metalíza vůbec k tomu nejlepšímu, co lze v nabízené barevné paletě najít. Vyniknou v ní totiž všechny detaily vozu.

INTERIÉR A KUFR
Velký rozvor náprav 4,17 metrů dlouhého vozu se kladně podepsal na prostornosti interiéru. Všichni mají dostatek místa v oblasti kolen a za výjimečných okolností by se dalo představit i cestování v pěti lidech. Ostatně za tímto účelem byl testovaný model vybaven paketem komfort, který zahrnuje mimo jiné právě třetí zadní opěrku hlavy. U té bych však určitě přišlo vhod, kdyby byla nižší nebo více zapuštěná do opěradla, protože opravdu nepříjemně ztěžuje výhled vzad. Při menším počtu pasažérů se tedy vyplatí ji jednoduše vyndat.

Obvyklým problémem pro osoby vyššího vzrůstu je pak aerodynamické snižování střechy, kvůli kterému se na zadních sedadlech hlavou dotýkají stropu. Méně praktické, ale elegantní je světlé čalounění interiéru, které dobře kontrastuje s lakem vozu. Sedadla mají velmi dobré boční vedení, vpředu s bederní opěrkou a u řidiče navíc s nastavitelnou výškou.

Pozornost si zaslouží pracoviště řidiče. Tříramenný volant potažený kůží s výškovým i podélným nastavením se velmi dobře drží a má optimální velikost věnce. V rámci příplatkové výbavy ho lze doplnit o ovládání rádia (popřípadě telefonu). Nejenže je to pohodlné, ale současně to zvyšuje bezpečnost.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Témata: Alfa Romeo, jízdné

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Napříč republikou na baterky. Bez nabíjení, courání a hlavně plynule

Hyundai Kona Electric

Rozumný člověk jede z Prahy do Ostravy vlakem, je to rychlé, pohodlné, levné. Jezdí tak i lidé z nošovické fabriky...

Monstrózní chrám BMW X7. Je v něm místo pro chůvu i tajemníky

BMW X7

Je to opravdový obr, největší osobní BMW v historii. Model X7 je vlastně ekvivalentem ředitelské řady 7, ovšem v...

Skrytý život muže bez přátel. Niki Lauda měl jizvy na těle i na duši

Niki Lauda

V květnu odešla jedna z legend formule 1. Naposledy vydechl trojnásobný mistr světa Niki Lauda, jedinečný závodník,...

Najdete na iDNES.cz