Diskuse k článku

U začátku i konce Zastavy stál Fiat, poslední vyrobili před deseti lety

Model s označením 101 přežil ve výrobním programu srbské Zastavy nástup modernějších vozů, ekonomické sankce proti Miloševičově Jugoslávii i bombardování továrny v roce 1999. Po sedmatřiceti letech výroby se mu stala osudnou až dohoda srbské vlády s Fiatem, který převzal zastaralou továrnu v jihosrbském městě Kragujevac.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V76i57l26é79m 20P39ř81í57h40o66d65a 2134599943687

John: "What kind of engine does this piece of shit has?"

Zeus: "It's a Yugo, it's built for economy, not speed."

Film asi netřeba připomínat ;-)

0/0
26.11.2018 13:13

I28g28n26á37c 43D95i12v33i49š 1781759663954

Jé, Bentley Mulsanne (fanoušci TG pochopí):-)

0/0
24.11.2018 22:25

J96o25s15e60f 84V15o80s27i57c49k69y 4893237616303

FIAT 128 bylo prvni auto na svete s motorem a prevodkou napric, a nestejnymi poloosami. Druhy byl Golf. Dnes se tak vyrabi uplne vsechny predni pohony.

Morris Mini takovy nebyl - ten mival prevodku v motoru.

0/0
22.11.2018 22:45
Foto

P97a79v53e92l 23K87a60l26u95s 6764586756642

První byl Morris Mini. Měl ale převodovku pod motorem, pravděpodobně neměl různé poloosy.

Golf nebyl druhý. Před ním byl ještě Fiat 127 a zmíněná Zastava.

VW rozebral hodně Fiatů, než vznikl Golf. F 127 byl vzorem.

0/0
22.11.2018 22:56

S75t77a11n63i63s48l14a22v 49K29r35e16j22c47a38r 6987896563324

Je škoda, že se nepíše o srbském pokračování. Asi pro EU není atraktivní lokalitou. Pro firmy je to Rusko nebo Čína. Nakonec ani polski Fiat neměl takové štěstí jako Dacia.

0/0
26.11.2018 12:30

Najdete na iDNES.cz