Hrdá italská značka ikonických aut startuje novou epochu. Přesně na sto páté výročí změnila logo, představila úplně nové auto s novou koncepcí a otevřela zrekonstruované muzeum ve svém sídle v Arese na předměstí Milána. Muzeum jsme exkluzivně mohli navštívit ještě před otevřením.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Značka rekonstruovala muzeum nekonečně dlouho. Fanoušci automobilky už ztráceli naději. Nová, několikapatrová expozice je důstojnou oslavou jedné z nejslavnějších značek světa.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Ve známém znaku Alfy Romeo má jednu z hlavních rolí had. Stejného hada (v italštině "biscione") má ve znaku Miláno.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum připomíná závodní úspěchy značky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfy Romeo totiž stály u počátků automobilového závodění. Se stroji z Arese začínala i stáj Enza Ferrariho.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Motory alf jsou na pohled umělecká díla.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V muzeu je vidět závodním speciálům pod kůži.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V novém muzeu je v šesti podlažích 69 aut. V tom starém, které fungovalo 1976 - 20011, jich bylo 130, uvádí magazín Quattroruote.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Celkem má muzeum Alfy Romeo 250 aut.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum je otevřené šest dní v týdnu, zavřeno je v pondělí. Otevírají v 10:00, zavírají v 18:00. Ve čtvrtek je otevřeno do 22 hodin.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Vstupné je 12 eur, zlevněné osm. Děti do pěti let mají vstup zdarma.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kdo pojede po dálnici od Milána, sjede na sjezdu Arese-Lainate.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V muzeu je k vidění autům do útrob.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Slavná dvoumotorová závodní Alfa Romeo 16C Bimotore
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum Alfy Romeo otevřelo 1. června.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
K vidění jsou závodní speciály.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa je zkratka pro "Anonima Lombarda Fabbrica Automobili". Jméno Romeo dostala po jednom z majitelů, napolitánci jménem Nicola Romeo.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo GT Junior ze 70. let v netradiční zelené barvě
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Typickým prvkem designu je erb masky chladiče.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nově otevřené muzeum Alfy Romeo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo GT Sprint
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jméno Giulia značky Alfa Romeo opět oživuje.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
AR Giulietta Sprint Speciale
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kurátoři muzea sbírku sestavili do tématických celků.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo Giulietta Sprint
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Slavné "Duetto", Alfa Romeo Spider vydržel ve výrobě dlouhé roky, poslední vyrobili v devadesátých letech.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo 6C 2300 B Mille Miglia
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept nuvola
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V expozici nechybí koncepty, tento je od Pininfariny.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept Iguana
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo Iguana
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Klínovitý futuristický koncept Carabo z roku 1968
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Znalec v něm odhalí práci Italdesignu Giorgetta Giugiara.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa zaměstnávala i další slavné italské karosárny.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Toto ladné kupé je dílem studia Bertone.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koncept AR 2000 Sportiva
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jedna z nejslavnějších alf vůbec - futuristický létající talíř "disco volante"
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo 40/60 HP Aerodinamica z roku 1913
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo 8C Competizione vznikla jen v limitované sérii.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo 156 s nezaměnitelným, nestárnoucím designem Waltera de Silvy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Úžasně hranatou Alfu 164 karosoval Pininfarina.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Do dneška poslední alfa s pohonem zadních kol - AR 75
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Poznáte, ze které alfy pochází pohonné ústrojí? Řešení je o dvě fotky dál.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo Alfetta
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo Alfasud
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo Montreal
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Giulii vyrobili v letech 1962 až 1977 v téměř milionu kusech.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfy patřily do automobilové šlechty, značka se teď chce mezi prémiové značky vrátit.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo Giulietta
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo patří od roku 1986 do skupiny Fiat.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo 6C 2500 Sport
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Začátek expozice muzea Alfy Romeo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
AR 8C 2300 Corto "Mille Miglia"
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Muzeum Alfy Romeo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nové muzeum Alfy Romeo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Znak Alfy vytvořil Návrhář Romano Cattaneo s pomocí Giusepp Merosiho. Říká se, že Cattaneo čekal v Miláně na tramvaj a inspiroval se tam velkým červeným křížem rodiny Visconti a erbem hada (biscione) nad velkými dveřmi hradu Castello Sforzesco na náměstí Piazza Castello.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Pracoviště řidiče jednoho z vůbec prvních modelů značky
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Závodní Alfa Romeo 15 HP Corsa
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo založila v roce 1941 divizi Avio, která vyráběla letecké motory.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V roce 1996 přešla AR Avio pod Fiat.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz