Veteráni na Hradě: luxusní dědečkové za miliony

  15:25aktualizováno  15:25
Je sobotní večer a pod okny Pražského hradu se za železným plotem tísní stovky lidí. Všichni nedočkavě hledí směrem k Nerudově ulici, kde stojí v několika řadách padesátka luxusních automobilových veteránů.

Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006 | foto: Robert RambousekMF DNES

Mezi muži v oblecích se proplétají číšníci se šampaňským a ochranka tvrdě odhání každého, kdo by se pokusil překonat zátarasy.

Krátce po sedmé hodině se rozezní fanfára, kterou vzápětí vystřídá hluk padesáti nastartovaných motorů. Přehlídka závodníků letošního ročníku rallye Louis Vuitton Classic Boheme Run začíná.

"Všechna auta, která byla do tohoto závodu vybrána z více než dvou tisíc přihlášených, jsou naprosto autentická a originální,“ upozornil přihlížející odborník na automobily a jejich vášnivý sběratel Christian Philippsen.

Během hodiny se před zraky diváků vystřídaly nejrůznější modely značek Ferrari, Mercedes, Rolls Royce či Jaguar. Také český zástupce - Tatra 603 z roku 1961 - vzbudil zasloužený ohlas.

Nejstarším závodním vozem se stal Mercedes 60 HP z roku 1903, nejdelším zase bílý Cadillac convertible z roku 1959. „To už není auto, ale kosmická loď,“ komentoval jej Philippsen.

Cenu pro absolutního vítěze závodu - pozlacené automobilové brýle z dílny Louis Vuitton, si nakonec odnesl italský majitel červeného vozu Aston Martin Le Mans Special z roku 1933. Závod, který firma Vuitton pořádá jen jednou za čas, startoval letos v Budapešti.

Organizátoři závodu veteránu Boheme Classic Run 2006 si na pátek 8. září pronajali i státní zámek Hluboká nad Vltavou. - více zde

 Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006



Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006


VÍCE VE FOTOGALERII ..zde

 

Autoři:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Další z rubriky

OBRAZEM: Perly značky Bugatti jsou k vidění v Brně

Instalace výstavy Žijeme Bugatti

Bugatti patří k nejslavnějším automobilovým značkám světa. Výstava k příležitosti 110 let od založení francouzské...

Autofotka týdne: Munzarova mistrovská tatrovka osiřela

Tatra 602 Tatraplan Sport V8 Luďka Munzara

Ve věku 85 let zemřel Luděk Munzar. Známý herec a dabér Paula Newmanna se proslavil také jako automobilový závodník. V...

Bentley slaví stovku. Nejrychlejší náklaďáky na světě sází na objem

Posádka Elliot Dale a Richard Porter s automoblem Bentley Derby z roku 1935 na rychlostní zkoušce v areálu zemědělského družstva ve Svatém Janu nad Malší na Českobudějovicku.

Za vznikem výrobce luxusních vozů Bentley stál britský průkopník automobilismu a konstruktér motorů Walter Owen...

Najdete na iDNES.cz