Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce minulého týdne se postavilo téměř 200 vozů na start závodu Sachsen Classic. Na 600kilometrové trase nebyla nouze o dramata. Desítky let stará nádherná auta jela v pořádném kalupu.
Autor: Škoda Auto
Jedním z miláčků startovního pole bylo toto "omšelé" Porsche 356. Pod kouzelnou patinou rozpraskaného laku je ovšem dokonale vypiplaný veterán.
Autor: Škoda Auto
Sachsen Classic je tradičně velmi oblíbeným veteránským závodem.
Autor: Škoda Auto
Speciální formát setinových rallye smazává výkonové rozdíly mezi zúčastněnými vozy, nejdůležitější je šikovnost a sehranost posádky.
Autor: Škoda Auto
Závody veteránů přitahují tradičně velkou pozornost publika.
Autor: Škoda Auto
Účastníci setinových rally historických vozidel a youngtimerů mají za cíl zajíždět v přesně stanoveném čase nejen jednotlivé etapy, ale zejména různě dlouhé testy přesnosti.
Autor: Škoda Auto
V nich se za odchylku +/- 0,01 s uděluje vždy jeden trestný bod, za 1 sekundu tedy 100 trestných bodů – odtud pojem "setinová rally".
Autor: Škoda Auto
Na startu prestižních veteránských závodů se objevují dokonale zrestaurované stroje.
Autor: Škoda Auto
Z muzejních sbírek mladoboleslavského muzea Škody a ve spolupráci s německým dovozcem se na start postavilo také osm škodovek.
Autor: Škoda Auto
Poznáte jednu z hvězd závodního pole? Řešení najdete u fotky číslo 40.
Autor: Škoda Auto
K nejzajímavějším vozům ve startovním poli patřily exempláře zapomenuté značky Intermeccanica Indra.
Autor: Škoda Auto
Po silnicích různé kvality najely veterány na 600 kilometrů. Na nejlepší silnice - co do kvality povrchu - narazili účastníci paradoxně v Česku.
Autor: Škoda Auto
Závod odstartoval ve čtvrtek v poledne z náměstí ve Zwickau. Auta najela přes 600 kilometrů půvabnou krajinou národních parků Saské Švýcarsko a České Švýcarsko.
Autor: Škoda Auto
Škoda 440 „SPARTAK“ z roku 1957
Autor: Škoda Auto
Škoda 100 z roku 1970
Autor: Škoda Auto
Spartak v atraktivním dvoubarevném provedení budí zaslouženou pozornost.
Autor: Škoda Auto
Rychlostní zkoušky zavedly startovní pole také na nádherný závodní okruh Sachsenring.
Autor: Škoda Auto
Závodní vůz dnes už zapomenuté britské značky Invicta
Autor: Škoda Auto
BMW 327/28
Autor: Škoda Auto
Organizátoři měli štěstí na počasí.
Autor: Škoda Auto
Nádherně zrenovovaný Ford V8-48
Autor: Škoda Auto
Sachsenring obkroužily veterány v opačném směru, než se normálně závodí.
Autor: Škoda Auto
Jaguar Mk. V
Autor: Škoda Auto
Posádky mohou používat elektronické stopky či přístroje (existují dokonce speciální aplikace do mobilů či tabletů), anebo se přihlásit do kategorie mechanických stopek, kde je použití elektronických pomocníků zakázáno.
Autor: Škoda Auto
Škoda Favorit z roku 1991 je věrnou replikou vozu startujícího na slavné Rally Monte Carlo. Za jejím volantem se na Sachsen Classic představil šampion setinových rally Peter Göbel, slavný navigátor rallyových šampionů Německa.
Autor: Škoda Auto
Na začátku startovního pole se naparovaly majestátní horchy. Toto je Horch 830 BL.
Autor: Škoda Auto
Ve startovním poli téměř dvou set vozidel z 20. až 80. let minulého století byla nejstarším českým zástupcem Škoda 1200 SEDAN z roku 1955.
Autor: Škoda Auto
Sachsen Classic 2017
Autor: Škoda Auto
Felicia, které se v letech 1959-1964 vyrobilo na 14 863 exemplářů a dnes patří mezi sběrateli k velmi vyhledávaným vozům, je posledním sériově vyráběným kabrioletem Škody.
Autor: Škoda Auto
Znak americké automobilky Packard
Autor: Škoda Auto
Cíl prvního dne byl opět v německém Cvikově (Zwickau).
Autor: Škoda Auto
V pátek jezdci překonali Krušné hory na území České republiky, zavítali mimo jiné na mostecký autodrom.
Autor: Škoda Auto
Cíl druhého závodního dne byl v malebných lázních Bad Schandau na břehu Labe.
Autor: Škoda Auto
Cíl druhého závodního dne byl v malebných lázních Bad Schandau na břehu Labe.
Autor: Škoda Auto
Za volantem tohoto brouka odjela bravurně celý závod největší hvězda letošního ročníku Carl Hahn, bývalý šéf automobilky Volkswagen z dob, kdy kupovala mimo jiné značku Škoda. Dnes mu je 91 let!
Autor: Škoda Auto
První kilometry posledního závodního dne se jely po mokrém asfaltu.
Autor: Škoda Auto
Některé rychlostní zkoušky se jely na náměstích malebných městeček za účasti nadšeného publika.
Autor: Škoda Auto
Packard Straight Eight
Autor: Škoda Auto
Sachsen Classic se letos jel už po patnácté.
Autor: Škoda Auto
Autentická Škoda 130 RS v provedení z roku 1978.
Autor: Škoda Auto
Interiéry veteránů vypadají jak stylové budoáry, ale ujeďte v nich naráz třeba 250 kilometrů.
Autor: Škoda Auto
Sachsen Classic 2017
Autor: Škoda Auto
Bentley Derby 4 1/2 litre
Autor: Škoda Auto
Charakteristické britské pojetí přístrojovky, tato patří jaguaru.
Autor: Škoda Auto
Sachsen Classic 2017
Autor: Škoda Auto
Posádka bílé Škody 130 RS si při každé volné příležitosti otevírala dveře, aby vyvětrala rozpálený interiér. V kabině rallyového speciálu je na slunci až 60 stupňů.
Autor: Škoda Auto
Starý hudson má na přístrojovce opravdické dřevo, žádný plast.
Autor: Škoda Auto
Jeden z horchů přišel k újmě.
Autor: Škoda Auto
Nabouraný blatník museli mechanici na místě provizorně opravit, aby o něj nedřelo kolo. Do cíle dojel.
Autor: Škoda Auto
Sachsen Classic2017
Autor: Škoda Auto
Slavný DeLorean DMC 12
Autor: Škoda Auto
Smetanově bílá Škoda 130 RS si na Sachsen Classic odbyla premiéru po kompletní renovaci.
Autor: Škoda Auto
Maserati Indy
Autor: Škoda Auto
Cíl byl u drážďanské skleněné manufaktury, jednoho z výrobních závodů koncernu Volkswagen.
Autor: Škoda Auto