Italská šlechta se naparuje v technickém muzeu. Ferrari slaví 70 let

aktualizováno 
Národní technické muzeum v Praze zahájilo výstavu vozů značky Ferrari. Tři historické automobily a jeden model z roku 2008 si návštěvníci mohou prohlédnout od úterý do neděle 28. května.

Výstavu muzeum pořádá ve spolupráci se sdružením Chateau Loučeň Concours d’ Elegance a dealerem luxusních aut Scuderia Praha při příležitosti přehlídky historických vozů Concours d ́ Elegance, která se bude konat 3. a 4. června na zámku Loučeň.

Ferrari 330 GT 2+2 (1966)
Ferrari 275 GTC (1966)
Ferrari 430 Scuderia (2008)

Na Letné jsou k vidění Ferrari 330 GT 2+2 (1966), 275 GTC (1966), 400 Automatic (1976) a F 430 Scuderia (2008). Vozy slavné italské značky jinak muzeum nevystavuje. „Naše sbírky jsou zaměřeny na dokumentaci toho, co má českou historii. Takže na značku Ferrari, jejíž historie se u nás začala psát až po roce 1989, si můžeme nechat zajít chuť. Proto máme radost z toho, že můžeme alespoň na krátkou dobu vystavit tyto vozy, které se jinak vymykají zaměření našich sbírek,“ uvedl ředitel sekce dopravy muzea Arnošt Nemeškal.

Fotogalerie

Vystavené automobily za organizátory loučenské výstavy přiblížil ředitel společnosti Veteránská krása Robert Pergl. „Vůz 275 GTC je zvláštní zejména tím, že hned v roce 1966, kdy byl vyroben, vyhrál závod mistrovství světa na 1000 kilometrů na Nürburgringu,“ uvedl k modelu, který se objevil i na plakátech k výstavě. Za stejný vůz podle něj nedávno sběratel v aukci zaplatil tři miliony eur.

„Je to jeden ze dvou vyrobených závodních vozů v kategorii GT. Ten vůz je zvláštní zejména tím, že v roce, kdy byl vyroben, tedy 1966, vyhrál závod mistrovství světa 1000 kilometrů Nürburgring,“ uvedl Robert Pergl.

Kontrastem k modelu 275 GTC, jehož karoserii Pergl považuje za jednu z nejzdařilejších, je v hale NTM model 400 s ostře řezanými křivkami. Společným jmenovatelem obou zmíněných modelů je dvanáctiválec pod kapotami. Dalším vystaveným vozem je model 330 GT 2+2 z roku 1966 jako ukázka cestovních vozů.

Ferrari 400 Automatic (1976)
Výstava vozů Ferrari v Národním technickém muzeu
Ferrari 430 Scuderia (2008)

„Vybrali jsme ho schválně, ačkoli na Loučni již byl, jelikož tímto modelem jezdil v šedesátých letech do práce sám zakladatel slavné automobilky Enzo Ferrari,“ dodal Pergl. Osmiválcové modely pak v dopravní hale zastupuje model 430 z limitované edice Scuderia.

Automobilová krása na Loučni

Z dopravního sálu NTM se auta přesunou na přehlídku veteránů na zámku Loučeň, který je spojený s historií automobilového průmyslu zejména prostřednictvím rodiny Thurn-Taxisů. Té zámek v minulosti patřil a na počátku minulého století vlastnila akcie firmy Laurin & Klement.

Čtvrtý ročník akce se zaměří právě na značku Ferrari, která letos slaví 70. výročí založení. Na přehlídce budou k vidění desítky automobilů této značky, některé z nich budou v Česku vystaveny poprvé. „Když jsem orientačně počítal jejich celkovou hodnotu, vyšlo mi 1,8 miliardy korun,“ doplnil Pergl. NTM bude na výstavě prezentovat vůz Mercedes Benz 770 ze svých sbírek.

Celkem budou moci návštěvníci obdivovat na 70 vozů. Nejstarší exponát čtvrtého ročníku loučeňské Concours d’Elegance bude z roku 1914.

„Bude tam také auto, které jsem koupil před osmi lety v Americe. Předtím se ho marně pokoušeli deset let renovovat, já jsem ho po sedmi letech dokončil. Je to dvanáctiválec Hispano Suiza, šest metrů dlouhý a patřil mahárádžovi,“ uvedl ředitel Chateau Loučeň Concours d’Elegance Bohuslav Klein a dodal, že tento vůz je po Bugatti Royale považován za druhé nejdelší sériové auto, které se kdy vyrábělo. Mezi další zajímavé vozy, které budou letos k vidění, patří podle Kleina například vůz Bugatti T57 Stelvio, jehož důkladná renovace byla dokončena v březnu, ze Slovenska pak má dorazit obrovské Bucciali nebo po motorové stránce replika jednoho z nejhezčích aut světa - Bugatti 57 Atlantic.

Limit akce je 2 000 lidí denně, a to nejen kvůli bezpečnosti návštěvníků, ale především s ohledem na vystavené exponáty. Cena jednodenního lístku zůstává na stejné sumě jako o předchozím ročníku, tedy 500 korun za osobu.

Autoři: ,

Dakar 2019

Rallye Dakar 2019 probíhá 7. - 17. ledna. Letošní 41. ročník se pořádá výhradně na území Peru. Trasa Rallye Dakar 2019 je rozdělena na 10 etap s celkovou délkou přes 5500 km. Z toho sedm etap se pojede na písku.

Nadcházející etapy:
17. 1. (Pisco - Lima)

Na start letos Dakar přilákal i 26 Čechů. Mezi nimi jsou: Aleš Loprais, Martin Kolomý, Martin Prokop, Martin Macík. Kompletní seznam českých jezdců a přehled etap pro Dakar 2019 najdete zde

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Bodový systém funguje, chceme ho zpřísnit, říká šéf dopravní policie

Zakladatel Českého sdružení dopravních nehod Stanislav Vondruška (vlevo) a šéf...

V uplynulém roce při dopravních nehodách v Česku zemřelo nejvíce lidí za poslední tři roky. Situaci na silnicích...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

S revolvery na roboauta a blokování nabíječek. Tak Američané brání pokroku

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...

Na doby první průmyslové revoluce, kdy dělníci rozbíjeli stroje, protože se báli, že jim seberou práci, začínají...

Další z rubriky

Rok 1968 byl pro Mercedes přelomový. Žralok vozil do pivovaru dělníka Havla

Mercedes Benz 240D 3.0

Osmašedesátý rok minulého století zaznamenal nejen politický var, ale také významnou změnu na automobilovém trhu....

Před 150 lety v Londýně vyzkoušeli semafor, test ukončil až výbuch

semafory

První mechanický semafor v historii byl nainstalován před 150 lety, 10. prosince 1868, na křižovatce před sídlem...

Embéčko bylo ve světové špičce, Škoda si na něj postavila novou továrnu

Škoda 1000 MB

Přelomovým vozem v historii československého automobilismu se stala Škoda 1000 MB. Pro výrobu tohoto prvního tuzemského...

Najdete na iDNES.cz