Neděle 26. ledna 2020, svátek má Zora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 26. ledna 2020 Zora

Diskuse k článku

Trabant pro plážové šviháky. Soudruzi z NDR si mohli nechat zajít chuť

Otevřený Trabant Tramp pro volný čas a zábavu byl určen především pro export do kapitalistických zemí. Na počátku těchto neortodoxních vozítek stál militarizovaný Trabant 601 A Kübel pro východoněmecké ozbrojené složky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I18g16n58á59c 83D68i69v68i70š 1251829703954

Když se to tak vezme, tak Trabant je naplněním ideje Kdf-Wagenu.

0/0
17.6.2019 9:17

M30i15c12h28a91l 55J14a31r38o24š 7894480382705

Ty zelené otevřené Trabanty hlídkující u berlínské zdi mně vždycky přišly pekelně směšné, ale bál jsem se smát nahlas, zejména když Němci se na ně báli i podívat.

+5/0
15.6.2019 21:09

P66e16t94r 96K10o74u25t53n25í17k 8699934256838

Bylo to naše první auto a nedám na něj dopustit a dodnes na něj nostalgicky vzpomínáme. Prakticky nebylo nutné navštěvovat servis. Veškeré opravy byly jednoduché. Jednou jsem musel na dálnici sundat hlavy válců, protože se utrhl porcelánový kus izolující elektrodu svíčky. Za 20 minut jsme (já se spáleným prstem) pokračovali v jízdě. Opatřil jsem si malý přívěsný vozík a přestěhoval jsem celou domácnost, včetně veškerého nábytku, do nového bytu. A ty ceny! Jen co si vzpomínám: tlumič pérování - 69,- Kčs, reflektor - 53,- Kčs, největší díl karosérie, zadní blatník - 127,- Kčs. (Samozřejmě, platy byly tehdy také někde jinde, ale i v té době to bylo levné.) Byl to skvělý vůz, pokud si člověk uměl odpustit požitek z jízdy.

Dnes vlastním malý japonský automobil, a když se mi spálila hlavní žárovka ve světlometu (mimochodem - jediná závada za 10 let, co auto vlastním), podle knížky jsem si nastudoval, jak se vymění. Pak jsem se do toho pustil; poslepu, protože se to dělá škvírou a "za roh" a není šance tam vidět. Podařilo se mi ji (s odřenými klouby na ruce) vyndat, i nainstalovat novou, vrátit gumovou manžetu už ne. Na to mám asi krátké prsty. Musel jsem kvůli tomu do servisu. Tak jsem si vzpomněl na Trabanta.

+8/0
15.6.2019 17:16

J83i26r80i 63D39o47b75r86ý 9958909753

Nebylo butne navstevovat servis? No nevim. Kdyz Trababant slavnostne ohlasil zvyseni zivotnosti do prvni generalni opravy motoru (vybrus) na 90 tis km, tak uz byl rok asi 198x.

Dnesni generace ani nevi, co je vybrus motoru a auto s 90 tis je skoro nove dobre zajete.

+4/0
15.6.2019 22:22

M38a65r16t79i90n 67N20e55b97e12s62k75ý 7286810957792

Dnešní vyšší nájezdy motorů jsou umožněny zejména vyšší kvalitou maziv.

Materiály motorových dílů se zas tak moc nezměnily, co se ale zjevně zlepšilo, to je mazací schopnost motorových olejů, celistvost mazacího filmu,

která omezuje styk po sobě se otírajících ploch.

Proto se také prodlužují servisní intervaly.

0/0
17.6.2019 12:25

P76e89t94r 57Č97e40r29m47á21k 9438365199900

To ani ne, prvořadý rozdíl je právě v technologiích, nemusíme chodit daleko - motor favorita přesto že používal identické oleje tak zvýšil životnost skokově, naopak tím že dnešní olej naleju do staršího motoru z něj žádnou extea delší životnost nevydoluju.

Samozřejmě jde to ruku v ruce - motory jsou vyvíjeny s tím že mají k dispozici patřičné mazání a naopak oleje jsou vyvíjeny tak aby plnily daná kriteria takže to v souhrnu sedí.

Ale maziva jsou už poměrně dlouhé roky na podobné úrovni a technologie motorů naopak zažívá dost velký vývoj.

+1/0
17.6.2019 22:51

S94e79i19d14l 30P71e19t18r 1721331495594

Jistě, byli jsme mladší, krásnější, zdravější, hubenější, holky krásnější a tráva zelenější ..;-D

Ta ostalgie je sviňa zákeřná ..:-)

+4/−1
15.6.2019 22:37

J48i27ř80í 30S50c61h80w43a66c97h 8968114428776

Ach ty růžové brýle nostalgie.....

Kolik procent majitelů trabantů nemuselo navštěvovat servis protože zvládli opravy, které vyžadovali demontáž hlavy válců....

+2/0
16.6.2019 15:00

M97a45r68t68i57n 41N10e63b12e32s52k70ý 7966200867712

V době, kdy bylo všechno problém,

zvládnul servis Trabanta průměrně zručný instalatér, o zámečnících nemluvě.

0/0
17.6.2019 12:21

K13a65t54e96ř58i22n47a 26V69ý81b54o75r33n95á 6810189709

Trabant byl na svou dobu úžasné auto. Jednoduché, levné a překvapivě prostorné. A to nemluvím o verzi kombi. Je jasné, že doba je jinde, ale tenkrát to byl relativně dostupný sen.

+9/−4
15.6.2019 15:17

M52a73r72i48o 14V75á18p58e83n24í57k 4770788634709

Jj, zrovna chci napsat, že to je sen. Ale ještě se mi tam dere škodolibé - zlej.

+6/0
15.6.2019 15:45

V55a93c94l40a55v 45K28u84b96i52č97e75k 4857344400165

Asi tak. Němcům se o nich zdálo ještě asi hodně dlouho. :-D:-D

+3/0
15.6.2019 20:34

S49t43a10n54i45s23l32a97v 89K46r47e74j97c89a47r 6907276823294

Osobně si myslím, že je trabanta i wartáka škoda ! Bylo by zajímave v německém kontextu sjednocení, jak by si obě automobilky vedly v německé konkurenci vw a mercedesu. nemuselo by se jednat o velkovýrobu, ale zhodnocení sudetských znalostí a zkušenosti němců ze ....... ! Ona schopnost vytvářet úspěšné výrobky není o politicích a jen těžko si představit Putina nebo Ondráčka v konstrukční kanceláři automobilky

+1/0
15.6.2019 15:52

S39e11i51d61l 35P33e88t74r 1951161105314

Jen v tom máte trochu historický galymatyáš - naprostá většina pracovitých a technicky nadaných "sudeťáků" co zde zanechali/byli nuceni zanechat cca 60% malých a středních průmyslových podniků celé ČSR skončila z valné většiny v Bavorsku.

A to se proto stalo v dalších dekádách z původně agrární země průmyslovým tahounem Německa, alespoň tedy toho "západního" .. :-)

0/−1
15.6.2019 22:28

T34o53m18á17š 43T78a18t34í41č71e95k 5500192960528

Ne kvůli zázračným dovednostem tvých milovaných Sudeťáků, ale protože se do Bavorska - nikoliv tedy do Francka - lily peníze z ostatního Německa. Ve velkém.

0/−2
15.6.2019 22:45

L86u17k14a16s 57F13i14k11r 8141970816731

V SSSR to tak jiste bylo.

0/0
16.6.2019 5:35

M31a56r48t35i91n 89N25e23b31e88s81k14ý 7216180577862

Pro nás ano, pro občany východního Německa to byl sen, splnitelný za 10 let.

0/0
17.6.2019 12:26

P66e15t10r 52T38á79b11o66r91s98k51ý 6270296511137

V Německu jsou ty vojenské verze hodně mezi nadšenci. A jejich majitelé si rozhodně na nezájem stěžovat nemohou. Ale pořád je to puch.

0/0
15.6.2019 11:47

A61d14a86m 77Ž92í45d14e60k 8925822315963

Trabant v pelotonu cyklistických závodů :)

Není nad zdravé sportování, zvlášť když za ním jel hned Wartburg :D

0/0
15.6.2019 10:10

V35á98c94l48a54v 27M43r98á96z 1396458501554

Právě Wartburgy jeli za závodníky z NDR a oni vyhrávali jako např. tenkrát Gustav Schur.

+1/0
15.6.2019 11:05

M81a43r91t47i96n 92N78e84r71m52u17t 4319790938314

Bodejť, protože zbytek peletonu byl přiotráven

+8/0
15.6.2019 11:07

M11a49r58t54i58n 13N40e91b14e12s72k12ý 7186130217312

Sportovci NDR byli zoceleni.

Smradem a dopingem, který by ostatní sportovce dávno zabil.

0/0
17.6.2019 12:29

A67n46t32o21n12í21n 22S95á89d51l22í62k 7568879273743

Je velká škoda, že toto "vozítko" přestali Němci vyrábět! Stačilo jen trochu změnit ten motocyklový pohon a dodnes to ,mohlo být prodejné! V městském provozu zejména vhodné.

+4/0
15.6.2019 9:03

H32o21n97z57a 79T90a91r 3519502504862

Před ukončením výroby se montoval 1,1l 4T motor od VW

Přesto byl pokles prodejů tak vysoký, že byla výroba ukončena

Trabant 1.1

https://www.youtube.com/watch?v=QKJjhPDc3eI

Pokus o znovu vskřišení na platformě VW (Plolo, Fabia,Ibiza )

Trabant nt (newTrabi) in Zwickau (Elektromobil )

https://www.youtube.com/watch?v=4apT3011XlQ&t=17s

+1/0
15.6.2019 9:37

A44d34a90m 69Ž80í60d30e48k 8845572825293

Jestli to není tím, že to bylo ostudné auto i za Komančů, natož o 30 let později

+2/−4
15.6.2019 10:12

M88a36r62t64i16n 90N77o45v26o84t96n78ý 8959154637514

V době vzniku to bylo dobré auto. Ten dvoutaktní motor byl prý nejmodernější ve své době. Hlavně to bylo neuvěřitelně jednoduché a tedy spolehlivé a snadno opravitelné auto. A kupodivu i celkem prostorné, kufr to mělo větší než Š105.

+9/−2
15.6.2019 10:44

M76i53c79h69a60l 33J76a70r97o80š 7404110362485

Pokud se vyndala rezerva, jinak byl poloviční.

0/0
15.6.2019 21:11

M26a49r91t19i30n 27N36o84v59o71t15n70ý 8599364217734

Ano, ta šikmo uložená rezerva zabrala spoustu místa, ale stačilo jí položit prostě na podlahu.

0/0
15.6.2019 21:48

J75i96ř78í 70S40c76h22w67a64c58h 8908654348606

Ano to auto bylo relativně prostorné, ale ten motor byl moderní možná tak před 2. světovou válkou....

+1/0
16.6.2019 15:05

M75a18r76t51i80n 38N14o94v42o33t50n68ý 8309964557624

Trabant se začal vyrábět 1957, na svojí dobu byla jeho konstrukce a zvláště jeho motor na špičkové technické úrovni. Například konstrukce s motorem vpředu napříč, pohonem předních kol nebo plně synchronizovaná převodovka rozhodně předběhly dobu. To že se vyráběl beze změny do 89, kdy byl už beznadějně zastaralý je jiný věc...

+1/0
16.6.2019 15:21

J27i43ř85í 17S63c14h57w77a12c48h 8378334538706

Doutaktní motor byl možná moderní ve 30 letech, když ho dělalo DKW. V prvním Trabantu byl už hodně za zenitem a v roce 1964 v nové T601 už byl zastaralý. Na "západě" už nikdo do nového moderního auta "smradlavý" dvoutakt nedával. To, že byl napříč a měl synchronizovanou převodovku, nemá na "moderní konstrukci" vlastního motoru žádný vliv.

0/0
16.6.2019 19:15

P36e69t59r 98Č95e95r92m17á55k 9828685799640

Ale kdeže, byla to už tehdy zastaralá konstrukce předválečného DKW. Na trabantu byla nejzajímavější ta duroplastová karoserie.

0/0
16.6.2019 20:11

P54e30t70r 56Č24e22r12m41á56k 9788275959700

Nejmodernější rozhodně ne, byla to naopak prastará konstrukce DKW. Pak nelze zaměňovat jednoduchost a spolehlivost - spolehlivé nebylo ani omylem.

0/0
16.6.2019 20:04

M59a98r49t41i11n 80N51o70v95o79t18n31ý 8119584687194

Rozhodně byl spolehlivější než tehdy nejrozšířenější Š102/120. Měl jsem ho v 80 letech asi 3 roky. A vždycky jsem dojel. Občas sice něco bylo potřeba opravit, ale byl to 10 let starý kus už při koupi. Pak jsem v 90 roce koupil tehdejší přítelkyni zánovního traboše (r.v.88) už s 12V instalací, jezdila s ním bez jediné poruchy 4 roky. A to tam lila technický benzín a jezdila po polních cestách. To můj fungl nový Favorit za tu dobu byl v servisu aspoň pětkrát :-(

0/0
16.6.2019 20:55

P87e13t48r 83Č49e12r56m40á91k 9228205519390

To je spíš subjektivní dojem, samozřejmě díky absenci mnoha věcí se nemohly tyto ani porouchat, na druhou stranu díky předpotopní a velmi namáhané technice byla životnost a spolehlivost dost chabá.

0/0
17.6.2019 22:53

P79a89v42e12l 34V45a93c67e24k 1800862385921

Nevím proč, ale všechny ty fotky trabanta v terénu mi připomínají Myloše na běžkách.

+5/−4
15.6.2019 8:25

K58a49t62e35ř23i63n42a 32V67ý75b77o22r31n57á 6510189489

Tak urychleně změňte dealera!

+1/−1
15.6.2019 15:18

H87o69n10z41a 26T88a74r 3289752224742

Použivala ho také pohraniční stráž

Jeden speciální kus

Schienentrabant 601

https://www.youtube.com/watch?v=bB7TgqzDV08

+3/0
15.6.2019 0:22

L50u73k31a60s 54F56i53k16r 8771660986561

Jaka byla balisticka odolnost?

0/0
16.6.2019 5:37

O18n16d21ř24e64j 88F13e87l51c59a74n 6922264371607

Vysoká. Střela vždy proletěla.;-D

+2/0
16.6.2019 7:15

M41a59r86t16i46n 50N66e80b93e53s26k66ý 7746130457392

A navíc, jako výsadkové vozidlo by mělo velkou výhodu:

Do transportního letadla by se jich vešlo hodně.

Oka v náraznících po vzoru Hummerů by byla maličkostí.....

0/0
17.6.2019 12:33

O81n88d23ř91e35j 15F74e20l38c72a33n 6332894971387

Když jsem byl na vojně ve Varnsdorfu, tak jsme tento typ pryskyřičníka pádivého nebo taky fíbrfofr, vídávali na německé straně hranice a vždy vyhlížel komicky.;-D;-D;-D

0/0
16.6.2019 7:13

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

Premium

Parkování zadarmo díky fíglu. Stačí si připlatit za vlastní espézetku

Češi parkující v centru Prahy na takzvaných modrých zónách zkoušejí fígl, jak nezaplatit za parkovné svého auta ani...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

Najdete na iDNES.cz