Hybridní prius je „držák“, nataxikařil milion kilometrů bez poruchy

aktualizováno 
Auta jezdící na elektřinu vzbuzují nedůvěru, některým připadají příliš složitá a sofistikovaná. Ukazuje se však, že právě hybridní vozy kombinující pohon spalovacím motorem a elektromotorem umí být nečekané "držáky". Dokazuje to Toyota Prius. K vidění je v ulicích rakouské metropole.

Toyota Prius | foto: Toyota

Nejslavnější hybridní auto je dlouhodobě na špičce žebříčků bezporuchovosti německých STK. V praxi to dokazuje jeden vídeňský taxík, který za osm let najezdil milion kilometrů. "Měnily se jen běžné díly," chlubí se Toyota.

Rekordní prius druhé generace jezdí nepřetržitě od roku 2007 ve žlutém dresu jedné vídeňské taxislužby jako ekologické taxi. Ročně to vychází na průměr 125 tisíc kilometrů, které najezdí téměř výhradně po Vídni.

Podle rakouského zastoupení Toyoty, které žlutého rekordmana našlo, brázdí Vídeň každodenně na dvě stovky taxíkových priusů. Hybridní pohon se nejvíc hodí do městského provozu, kde se právě využijí výhody elektrického pohonu. Při pojížďkách městem jezdí často právě jen na elektřinu. To snižuje spotřebu a také emise.

Toyoty, které patří k premiantům žebříčků spolehlivosti, ale v hybridních verzích ještě víc snižují náklady na údržbu. Odpadá výměna spojky, méně se opotřebovávají brzdy díky jízdnímu stylu, kterému řidiče elektropohon naučí, a ušetří se i za další opravy a výměny "spotřebního materiálu".

Toyota Prius, která najezdila po Vídni milion kilometrů.

Toyota Prius, která najezdila po Vídni milion kilometrů

"Milionový prius neměl za svůj osmiletý provoz žádnou poruchu ani závadu, v jízdním cyklu prošly výměnnou pouze tradičně opotřebitelné díly, jako jsou brzdy a brzdové destičky," uvádí Toyota. 

Fotogalerie

Celkem za osm let zaplatil majitel 1 500 eur, tedy přibližně 45 tisíc za výměnu brzd a palivového čerpadla. Provozovatel taxislužby Milan Milič tedy vyslal rekordní prius pro další rita, i když má v těle milion kilometrů. 

Prius pochválil také TÜV Report, který sesumíruje každý rok statistiky německých stanic technické kontroly "Ve zprávě TÜV Report 2014 zazářil prius tak jako již v minulých letech a zajistil si jak ve třídě čtyř až pětiletých vozidel, tak i u šesti až sedmiletých vozidel jasné vítězství," chlubí se mluvčí českého zastoupení Toyoty Tomáš Vaněk.

Toyota loni v červenci oslavila třímiliontý vyrobený prius. Japonská značka nyní nabízí jeho třetí generaci (od roku 2009), vídeňský "milionář" je z druhé generace. Hybridní techniku známé toyoty používají i další modely, technicky velmi blízké priusu jsou Lexus CT200h a Toyota Auris Hybrid.

Autor:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

V centru Prahy nocovaly automobilové perly, frčí do Karlových Varů

Prague Carlsbad Classic

Prague Carlsbad Classic je dnes už tradiční jízdou automobilové smetánky. O tomto víkendu, který je doslova nabitý...

Před sto lety se do chaosu Prahy vložil strážník, musel se umět i prát

Strážník řídí dopravu na Václavském náměstí v Praze. (1932)

Počátkem dvacátého století přerůstala Praha pomalu ve velkoměsto se všemi jeho negativy. Počet obyvatel přesáhl půl...

Auto po Bondovi prodáno za 149 milionů. I s olejovou skvrnou

Bondova propracovaná kára je k mání za 6,4 milionu dolarů.

Svět 007 se mění. Elitní agent Jejího Veličenstva bude příště černoška, prohánět padouchy bude v elektromobilu a...

Na oslavy století Citroënu dorazily do Prahy dvě party četníků s kachnou

100 LET Citroën

Unikátní veterány, četníky ze Saint Tropez, francouzský boulevard i testovací centrum nových vozů, to vše nabídla...

Najdete na iDNES.cz