Víc než sto automobilových veteránů vyrobených před rokem 1939 pádí Československem v tisícimílové připomínkové jízdě, která oslavuje domácí motorsport. Tříetapová orientační soutěž z Prahy přes Bratislavu do Piešťan a zpět začala ve čtvrtek, zpátky budou autodědečci v sobotu večer.
Autor: Škoda Auto
Inspirací pro Autoklub Republiky Československé v uspořádání tohoto závodu byl jeden z nejslavnějších závodů světa – italská Mille Miglia. Na startu se sešly opravdové automobilové perly. Dvanáctiválcový Rolls-Royce jen tiše ševelí.
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
Poprvé se 1000 mil československých jelo v červnu 1933.
Autor: Škoda Auto
Jelo na trati Praha – Brno – Bratislava – Brno – Praha, kterou závodnící bez přerušení projeli dvakrát. Dohromady tedy zhruba 1600 kilometrů jízdy bez přestávky, ztížených navíc tím, že soutěž byla odstartována odpoledne a svojí významnou částí tedy probíhala přes noc.
Autor: Škoda Auto
Šlo o rychlostní závod na otevřených silnicích bez vyloučení dalšího silničního provozu.
Autor: Škoda Auto
Účastníci byli ve dne v noci konfrontováni s koňskými povozy, nákladními automobily, cyklisty i chodci.
Autor: Škoda Auto
Takřka 1600kilometrová délka trati prověřila nejen rychlost a ovladatelnost vozidel, ale v neposlední řadě také jejich robustnost a spolehlivost.
Autor: Škoda Auto
Slávu tohoto závodu oživil v roce 1970 Veteran Car Club Praha. V letech 1970 až 1977 se akce konala každoročně, později již jen příležitostně.
Autor: Škoda Auto
Od roku 2015 jezdí historické automobily 1000 mil československých opět každoročně.
Autor: Škoda Auto
Od roku 2013, kdy bylo 80. výročí prvního závodu, se závod jezdí stále na Československé trase Praha – Bratislava – Praha a je rozdělen do tří dnů.
Autor: Škoda Auto
Druhý den závodu startují závodníci v Bratislavě slovenskou etapu, která z části kopíruje trasu neméně známého závodu 500 km Slovenských včetně měřeného úseku na Pezinské Babě. Třetí den závodníci opět míří z Bratislavy do Prahy.
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
Na start se postavilo přes sto vozidel. Poválečná auta jedou mimo klasifikaci.
Autor: Škoda Auto
Na víc než tisíc kilometrů dlouhou trasu v pětatřicetistupňovém horku vystartovaly s veterány i ženy. Absolovovat jízdu v takovém voze je velmi fyzicky náročné.
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
Celá trasa se jede mimo rychlostní komunikace.
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
Jednou z ozdob startovního pole je vzácná Škoda Popular Monte Carlo.
Autor: Škoda Auto
Většina závodících autodědečků má volant na pravé straně.
Autor: Škoda Auto
Jede se podle šipkového itineráře. Navigátor musí být stále ve střehu. Často jsou instrukce jen přibližné.
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
Samozřejmostí jsou stylové doplňky. Letošním hitem jsou bílé závodnické overaly.
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
První den se startovalo v minutových intervalech.
Autor: Škoda Auto
Auta se ovšem často sjíždějí, předjíždějí. Časovými a průjezdními kontrolami je ovšem třeba projíždět v přesně stanovený čas, jinak hrozí trestné body.
Autor: Škoda Auto
Hlavním úkolem je ovšem projet celou trať a dojet. Tisíc mil československých je dnes především spanilou jízdou a společenskou událostí automobilových sportsmenů.
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
Aerodynamické tatrovky budí pozornost publika.
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
Mnoho posádek po cestě své vozy musí opravovat.
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
Šestiválcová škoda superb patří k největším vozům ve startovním poli. Jejích 85 koní musí utáhnout skoro dvoutunové auto s délkou 5,2 metru.
Autor: Škoda Auto
Start veteránského závodu 1000 mil československých
Autor: Škoda Auto
Víc než sto automobilových veteránů vyrobených před rokem 1939 pádí Československem v tisícimílové připomínkové jízdě, která oslavuje domácí motorsport.
Autor: Škoda Auto
Tříetapová orientační soutěž z Prahy přes Bratislavu do Piešťan a zpět začala ve čtvrtek, zpátky budou autodědečci v sobotu večer.
Autor: Škoda Auto
Společně s závodem do vrchu Zbraslav-Jíloviště a Velkou cenou na Masarykově okruhu je maraton 1000 mil československých, uspořádaný v letech 1933, 1934 a 1935, legendou.
Autor: Škoda Auto