Test autobazarů dopadl dobře. Nepodvedli nás

Nákup a prodej auta v bazaru už nemusí být zkouškou nervů a odvahy. Stačí dodržovat pár pravidel a být rozvážný. Za oblíbený Citroën C3 nabídnou víceméně všude stejně, dobrým pomocníkem v orientaci je internet. Prodejci už neříkají úplné bludy, snaží se poradit.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Iveta Lhotská

Je to český folklor, novodobá lidová slovesnost: všichni říkají, že v autobazarech se prodávají staré nebo kradené šunky s přetočenými tachometry, prodejci mluví zvláštním slangem, jemuž nerozumíte, a chtějí vám prodat ten největší ležák, který na place mají. Za vaše vlastní auto nabídnou žalostně málo...

Vyzkoušeli jsme to na vlastní kůži a prodejce ojetých vozů otestovali. Vybrali jsme osm bazarů, od těch největších se stovkami vozů až po malé s pár desítkami a zaměřili se zejména na to, jakou cenu dostaneme za náš Citroën C3 z roku 2004 v základní výbavě bez klimatizace, se 100 tisíci kilometry na tachometru, jak kvalitní vůz nám nabídnou coby jeho rodinného nástupce, jak se budou při obou činnostech chovat a jaké záruky nám poskytnou.

A byli jsme překvapeni, příjemně. Prodejci byli až na drobnosti korektní, ve většině bazarů jsme našli auta, jež splňovala kritéria solidního vozu, všude jsme si mohli přivést automechanika, někde i odvézt auto do servisu. Až na jedinou výjimku jsme všude mohli sednout za volant vybraného auta a pořádně se projet.

nezapomeňte

Jak prodávat auto v bazaru
* zjistěte si, za kolik se váš vůz prodává na internetu a počítejte, že při výkupu vám bazar dá minimálně o 10-20 tisíc korun méně

* auto nemusíte mýt ani čistit, nevyplatí se ani odstraňovat drobné závady, v ceně se to neprojeví

* když nespěcháte, výhodnější je auto nabídnout do komisního prodeje za vaši cenu, bazar si vezme provizi

Jak kupovat auto v bazaru
* vybírejte si bazary, které zaručují legální původ auta; čím víc záruk, tím lépe

* vybírejte auta se servisní knížkou, vyplněnou až do současné doby

* vezměte s sebou automechanika nebo aspoň známého, který se v autech vyzná

* důkladně auto projeďte a vyzkoušejte, případně nechte prohlédnout v nezávislém servisu

* projeďte několik bazarů, nevěřte nabídkám "cena platí jen teď"

Takže: netvrdíme, že v bazarech vládne idyla, ale dá se říci, že pokud přemýšlíte a nejednáte zbrkle (a nenatrefíte na vysloveného podvodníka, jakých je ovšem málo) při koupi ojetiny nenarazíte. A když budete vybírat vozy se servisní knížkou, jistými kilometry a necháte je před koupí prohlédnout v servisu, není třeba se koupě staršího auta bát. Tak aspoň vyznívá výsledek našeho testování. Chce to jen dodržovat pár pravidel pro bezpečnou koupi auta.

Rozdíly existují

I když jsme byli většinou spokojeni, žádný z bazarů od nás nedostal horší známku než průměrnou trojku. Rozdíly mezi nimi samozřejmě jsou. Malé autobazary jsou na tom trochu hůř než velké, nemají takový výběr kvalitních vozů, což neznamená, že neprodávají dobrá auta, jen jich nemají tolik. Ani výkupní ceny nenabízejí tak vysoké jako přední hráči na trhu; kvůli současné ekonomické krizi se vám může i stát, že auto odmítnou vykoupit úplně.

Nám se to přihodilo u bazaru Visinger v obci Černý Vůl u Horoměřic, pár kilometrů od Prahy. Prodejce nám oznámil, že "žádnej bazar vám teď nic nevykoupí, auta se neprodávají, bereme jen do komise", což znamená, že bazar zjevně nedisponuje prostředky na výkup vozů, přestože to na poutačích inzeruje. V tomto případě jsme už v testu nepokračovali.

Poměrně spokojeni jsme byli s nabízenými auty. Čekali jsme, že když budeme hrát naivní pár, který chce od bazaristů poradit, jaký vůz vybrat, začnou nám doporučovat "ležáky", jichž se nemůžou zbavit. To se ale nepotvrdilo. Všichni se snažili doporučit auto, které by zastalo úlohu odvézt rodinu se dvěma dětmi a kočárek a bylo relativně spolehlivé.

V Pardubicích jsme dostali "tajný tip" na kombíkový Fiat Stilo, ne moc starý a levný, a prodejce nám rozmlouval náznak zájmu o vedle stojící superb. "Jo, je to sice limuzína, ale já vám ukazuju auta, který bych vám doporučil. Tohle je přesný opak. Ze Španělska dovoz, bez servisky, určitě bouraný," říkal, přestože z prodaného superbu by kynula vyšší provize.

Někde nám naslouchali více, a třeba v AAA Auto nebo v bazaru Štěpánek Auto se zajímali i o to, kolik kilometrů ročně najezdíme, a zda se nám tedy vyplatí naftový či benzinový motor. V obou případech jsme slyšeli, že při 20 tisících km ročně doporučují benzin, a taková auta i vybrali. V autobazaru Na Váze nám zase jeho šéf nedoporučil jinak spolehlivou Toyotu Avensis Verso, protože je zbytečně velká a měla by vysokou spotřebu.

Snažili se i ostatní, někteří (Autobazar A1) však nemohli vyhovět a nabídnout vůz se servisní knížkou, občas serviska k autu byla, jen už tři roky nevyplněná, což se majitel bazaru snažil kompenzovat slibem výměny rozvodového řemene za poloviční cenu.

Prakticky všude jsme se setkali s nešvarem přehánění výhodné ceny nabízené ojetiny. "Ručím vám za to, že je to nejlevnější béčko v téhle výbavě v republice. Nové stojí přes milion," tvrdil nám prodejce v mělnickém A1. Ve skutečnosti stojí takto vybavený Mercedes B 790 tisíc korun.

U roomsteru v AAA Auto jsme slyšeli, že nový se prodává "přes 400 tisíc", podle konfigurátoru Škodovky je to přesně 324 tisíc korun. Tato prohlášení jsme však brali s rezervou, protože prodejci nemohou znát ceny všech nových modelů, některá auta se už navíc ani nevyrábějí.

Pořád postaru

Z jedné věci by zástupci automobilek opravdu neměli radost: v mnoha bazarech jsme se dozvěděli, že "všechny značky už jsou dneska stejné, z univerzálních dílů", což úplná pravda není. I když se montují do několika modelů třeba vstřikovače téhož výrobce, v některých značkách s nimi byly problémy a v jiných ne.

Někteří (Na Váze) preferují japonské vozy, což má oporu ve výsledcích testů spolehlivosti, ale spousta z nich žije v zajetí tradovaných stereotypů. Více věří německým značkám. Korejská kia, která se v posledních letech kvalitativně vyšvihla a srovnala krok s konkurencí, je v očích bazaristů pořád druhořadou "nespolehlivou" značkou.

V Auto ESA nám třeba prodejce moc nedoporučil zánovní a skoro nejeté MPV Carens, přestože bude ještě tři roky v záruce (do 150 000 km), a vedl nás k Volkswagenu Touran. "To je německá kvalita," mínil, přestože v dlouhodobém testu magazínu Auto Bild skončil právě Touran až na posledním místě.

Záruky

Všechny navštívené autobazary nabízejí záruku na to, že auto není kradené (legální původ), nevázne na něm zástavní právo nebo třeba nesplácený leasing. Někteří větší hráči (AAA Auto, Auto ESA, Štěpánek Auto) vám na to dokonce vystaví certifikát. Horší je to s takzvanou "zárukou na skryté vady".

Většina prodejců mluví o půlroční záruce, ale tady pravdu nemají. Ve skutečnosti můžete reklamovat auto po dobu dvou let. Ovšem pouze prvních šest měsíců se počítá s tím, že závada na autě už byla v době prodeje a bazar musí prokázat opak, druhý půlrok je důkazní břemeno na vás. Silnější hráči přidávají nadstandardní záruky, nejvíce jich mají v AAA Auto, kde přidávají roční pojištění mechanických závad. Jednoduše řečeno, velké závady si necháte opravit na náklady pojišťovny. Jiní nabízejí třeba servisní výhody ve spřátelených autoservisech.

Výkup auta

Protože jsme spojili nákup novějšího ojetého vozu s prodejem staršího, nasbírali jsme i zkušenosti v tomto směru. Ukázalo se, že všude vám nabídnou plus minus stejnou částku, ve velkých bazarech to bude víc, v menších méně (nemusí to platit všude). Bazaristé totiž používají ke stanovení výkupní ceny internet, od nejnižší ceny na trhu prostě odečtou dvacet nebo deset tisíc korun a tuto částku vám pak nabídnou. Je proto lepší udělat si doma před výletem po bazarech vlastní průzkum, abyste věděli, s čím můžete počítat. Nebudete tak nepříjemně překvapeni, jak málo vám dávají, neuvěříte telefonickým nabídkám na přemrštěné sumy, ale také nepřijmete podhodnocenou nabídku a s díky navštívíte další bazar.

Jak jsme testovali

* nabízeli jsme k výkupu ojetý Citroën C3 s motorem 1.1i, se základní výbavou ve standardním stavu. Nabízenou cenu jsme ocenili bodově - nejvyšší 5, nejnižší 1 bodem.

* chtěli jsme poradit s výběrem rodinného vozu, jediným kritériem bylo, aby se hodil pro dva dospělé, dvě děti a kočárek

* u nabízeného auta jsme nebodovali značku, ale parametry jako doloženou servisní minulost, cenu ve srovnání s průměrem trhu a možnost prohlídky mechanikem či v servisu

* dále jsme bodovali možnost zkušební jízdy, pokud budeme moci řídit, kvalitu trasy; vystupování a pravdomluvnost prodejce, rozsah poskytovaných záruk a nadstandardních služeb autobazaru

* nehodnotili jsme prostředí v autobazaru, sociální zázemí ani nabídku vozů

* hodnotili jsme situaci tady a teď, jindy může být v tomtéž autobazaru odlišná

TEST AUTOBAZARŮ

1. AAA Auto – Vítěz testu

na vlastní kůži

Když jsme plánovali test autobazarů, nepochybovali jsme o tom, že musíme zajet i do největšího autocentra v Česku, AAA Auto, a to jinam než do pražské centrály, kde si občas půjčujeme ojeté vozy na testy. Zamířii jsme proto do Hradce Králové, abychom vyzkoušeli, co v Česku každý zná aspoň z doslechu. Nám to řekl třeba bazarista z Mělníka: "Jo, v Áčkách vám po telefonu slíbí i 110 tisíc, pak přijedete a dostanete 60. Auto bude najednou poškrábané, špinavé, málo prodávaný model..."

A první kontakt vypadal, že teorii potvrzuje: paní ze zákaznického centra nám v telefonu řekla, že těch 150 tisíc, co jsme schválně nesmyslně napsali do internetového formuláře, by nám mohli dát, když přijedeme ještě dnes. To jsme nestihli. Prodejce v Hradci byl zato velmi upřímný. Na dotaz stran "slíbených" 150 tisíc odpověděl: "Tahle cena je nereálná. Nadšeni tím nejsme, ale to víte, jsme obchodníci, ona vás paní chtěla dostat k nám. A nabídneme vám nejvíc, co trh dovolí."

Nelhal: na protiúčet za jiné auto 100 tisíc korun, na výkup 90 tisíc, minimálně o deset víc než jinde. Stejnou zkušenost měl i další člověk, s nímž jsme se v bazaru potkali: za felicii dostal 37 tisíc, v jeho Trutnově mu nabídli 25. Je asi logické, že největší firma na trhu si může dovolit nabídnout nejvyšší výkupní cenu, protože jí stačí mít na každém prodaném autě o něco menší zisk. Prodá jich totiž mnohonásobně víc. Jen by si mohla odpustit to lhaní po telefonu...

známka testu: 1-
výkup citroënu: výkup 90, protiúčet 100 000 Kč
nabídnuté auto: Škoda Roomster 1.2 HTP 51 kW, r. v. 2007, tachometr 25 000 km. Servisní knížka správně vyplněná, pravidelný servis (dvě roční prohlídky). Stav nového vozu (předváděcí auto). Původ ČR.
průměr. cena auta v této výbavě: 226 000 Kč
cena bazaru: 239 500 Kč (+ 13 500 Kč)
cena nového vozu: 324 000 Kč
zkušební jízda: prodejce nás nechal řídit na dostatečně dlouhé trase (i přes retardéry – zkouška podvozku), nabízel i delší trasu podle našeho přání
prohlídka: je možné přivést si mechanika, stejně jako odvézt vůz do nezávislého servisu
záruky: roční pojištění závad, možnost vyměnit auto do týdne za jiné (dražší), doživotní záruka na právní vady, sleva ve vlastní síti servisů. Bazar nabízí i mnoho nadstandardních služeb, momentálně například vlastní "šrotovné".

V pobočce AAA Auto v Hradci Králové nabídli nejvyšší výkupní cenu za náš vůz, téměř nové – byť malinko dražší – auto ke koupi, nadstandardní záruky i zkušební jízdu. Prodejci přímo v bazaru vystupovali velmi profesionálně a příjemně; vadilo nám jen naléhání při prvním telefonickém kontaktu s nabídkou nereálné ceny.

2. Štěpánek Auto, Buštěhrad (Kladno)

známka testu: 1-
výkup citroënu: protiúčet 90 tisíc, po opravě závad 100 000 Kč
nabídnuté auto: Honda FR-V 1.7i, 92 kW, r. v. 2004, tachometr 140 000 km. Servisní knížka vyplněná, vyměněné rozvody a náplně. Po 1. majiteli, původ ČR.
prům. cena auta v této výbavě: není s čím srovnat
cena bazaru: 199 900 Kč
cena nového vozu: 589 000 Kč
zkušební jízda: delší trasa po okresní silnici, půlku cesty řídí prodejce, zpět zákazník
prohlídka: je možné si přivést automechanika, s autem mu vyjedou na rampu, vlastní servis nemají
záruky: doživotní na legální původ, dva roky odpovědnost za skryté vady. Z dalších služeb bazar například zajišťuje i dovezení a odvoz pro své zákazníky.

Velký bazar nedaleko Ruzyně auta pouze vykupuje, nebere do komisního prodeje. Při výkupu našeho citroënu objevil technik vadu předních tlumičů a vadilo mu poškrábané přední sklo, což by se promítlo v ceně. Velmi profesionální a ochotný prodejce předvedl několik vozů, při zkušební jízdě sám upozornil na hučení zadní brzdové destičky (auto dlouho stálo). Vybraná Honda měla servisní knížku vyplněnou pečlivě, byť ne ve značkovém servise. Byl v ní i záznam o výměně rozvodového řemene a všech náplní.

3. Autoslaný, Slaný

známka testu: 1-
výkup citroënu: protiúčet 95 tisíc korun, výkup "o něco méně"
nabídnuté auto: Ford Focus 1.6i, 74 kW, r. v. 2004, tachometr 124 000 km. Servisní knížka vyplněná až dosud, pravidelně servisovaný vůz. Původ ČR, po 1. majiteli.
prům. cena auta v této výbavě: 218 000 Kč
cena bazaru: 199 000 Kč (- 19 000 Kč)
cena nového vozu: 380 000 Kč
zkušební jízda: delší trasa po různě kvalitních silnicích, prodejce nás nechal řídit
prohlídka: lze si přivést vlastního mechanika, který by auto mohl prohlédnout ve vedlejším servisu
záruky: na právní původ, půl roku na skryté vady.

V menším bazaru na okraji Slaného nás dva sympatičtí a profesionální prodejci zavedli k jednomu z mála rodinných vozů, která byly na ploše (čekali právě nová auta). Ford byl velmi zachovalý – služební auto manažera s pravidelným servisem, koupené v Česku. Zkušební jízda proběhla bez závad, nabídnutá částka za výkup citroënu solidní. Nabídka vozidel je omezená, specializují se na auta po prvním majiteli se servisní knížkou. Vozy berou i do komisního prodeje s provizí 4% z ceny.

4. Auto ESA, Praha

známka testu: 2
výkup citroënu: protiúčet 90 000 Kč
nabídnuté auto: VW Touran 1.9 TDi 77 kW, r. v. 2005, tachometr 120 000 km. Servisní knížka vyplněná jen do roku 2007, pak sjetina z počítače se záznamy o servisních prohlídkách. Dovoz Německo (Belgie?).
prům. cena auta v této výbavě: 283 000 Kč
cena bazaru: 269 900 Kč (- 14 000 Kč)
cena nového vozu: 673 200 Kč
zkušební jízda: auto jsme mohli řídit, trasa však byla dosti krátká, prodejce se zalekl kolony a velmi brzy nás navigoval zpět
prohlídka: je možné si přivést mechanika, není problém domluvit návštěvu značkového servisu nedaleko bazaru
záruky: na legální původ vozu, možná výměna za jiné auto do týdne. Bazar nabízí i řadu nadstandardních garancí a služeb, stejně jako v "Áčkách" zde mají vlastní "šrotovné".

Velké pražské autocentrum je českou dvojkou na trhu. Prodejce byl ochotný a snažil se poradit, nabídl Volkswagen Touran, protože je to "německá kvalita" a vychvaloval jeho výbavu; rozmluvil nám Kiu Carens jako potenciálně nespolehlivou - to však díky ještě tříleté záruce kie může být naopak. Servisní knížka touranu byla vyplněná jen do roku 2007, pak byla k dispozici sjetina z počítače s evidencí výměny náplní a potvrzením kilometrů; nikde však nebyl záznam o výměně rozvodů.

5. Auto Rudná, Rudná u Prahy

známka testu: 2
výkup citroënu: protiúčet 85 000 Kč
nabídnuté auto: Opel Meriva 1.7 CDTi, 74 kW, r. v. 2006, tachometr 110 000 km. Servisní knížka vyplněná až dosud, pravidelně servisovaný vůz. Dovoz Švýcarsko, po 1. majiteli.
prům. cena auta v této výbavě: 176 000 Kč
cena bazaru: 199 900 Kč (+ 23 500 Kč)
cena nového vozu: 390 900 Kč
zkušební jízda: vzhledem k zavírací hodině bazaru jsme ji neabsolvovali, ale byli ujištěni, že můžeme řídit, kam chceme, jet i na dálnici, abychom vůz vyzkoušeli
prohlídka: je možné si přivést mechanika, ale nemá auto kde prohlédnout – servis nemají. Prohlídka v servisu je podle prodejce "zbytečná, auto je fakt jako nový".
záruky: záruka na skutečný stav kilometrů, na legální původ, půl roku na skryté vady

Merivu jsme si tentokrát vybrali sami, byla totiž jednou z mála nebouraných vozů – bazar dováží hlavně auta z likvidace pojišťovacích škod. Nehavarované vozy pocházejí většinou z nesplacených firemních leasingů, bazar tak zaručuje legální původ a pravidelný servis. Většina aut je ze Švýcarska. Body v našem testu bazar ztratil za nižší cenu při protiúčtu a hlavně prohlášením, že je zbytečné nechat prohlížet vozy v servisu – doba svařování aut ze dvou je prý pryč. My bychom chtěli mít jistotu.

6. Autobazar A1, Mělník

známka testu: 3
výkup citroënu: výkup 70, protiúčet 80 000 Kč.
nabídnuté auto: Mercedes-Benz B, 1.8 CDI, 80 kW, r. v. 2006, 110 000 km, automatická převodovka. Bez servisní knížky. Dovoz – podle prodejce SRN, podle internetu Itálie.
průměrná cena auta v této výbavě: 438 000 Kč
cena bazaru: 319 900 Kč (- 118 000 Kč)
cena nového vozu: 793 000 Kč
zkušební jízda: přiměřeně dlouhá, jen po městě; prodejce však nabízel, že pokud budeme chtít, můžeme jet i na dálnici (což je asi 11 km od Mělníka)
prohlídka: je možné přivést mechanika a s vozem zajet do nedalekého servisu
záruky: doživotní na legální původ auta, záruka na skryté vady. Bazar nabízí další nadstandardní služby: odtah a zapůjčení vozu při závadě na koupeném, vlastní autoservis.

Z nevelké nabídky na ploše jsme si mohli vybrat jen asi dva rodinné vozy, prodejce doporučil dražší Mercedes B za 320 tisíc Kč. Podle něj byl dovezen z Německa, na webu je uvedena Itálie. Servisní knížka chybí, podle prodejce byl zadní nárazník stříkaný, ale "oprava byla malá". Přestože bylo auto opravdu levné, bazar ztratil body za jeho nedoložený původ a za nízkou výkupní cenu našeho citroënu.

7. Autobazar Duo, Pardubice

známka testu: 3
výkup citroënu: výkup 75, protiúčet 90 000 Kč
nabídnuté auto: Fiat Stilo 1.6 16V, 76 kW, r. v. 2003, tachometr 104 000 km. Servisní knížka vyplněná jen do prohlídky 60 tisíc km, dále je prázdná. Dovoz SRN, po 1. majiteli.
prům. cena auta v této výbavě: 142 000 Kč
cena bazaru: 149 900 Kč (+ 8 000 Kč)
cena nového vozu: nevyrábí se, nástupce není
zkušební jízda: nepříliš dlouhá, řídit nás prodejce nechal jen na zpáteční cestě, téměř pořád po čtyřproudé kvalitní silnici, která příliš neukáže stav vozu
prohlídka: mechanika bychom mohli přivézt, ale prodejci se moc nechtělo jet s ním někam do servisu, ani na druhou zkušební jízdu
záruky: na legální původ, půl roku na skryté vady

Prodejcům v boudě, která nepůsobila moc honosně, se zpočátku nechtělo nám radit, jaké auto koupit: "to záleží na vás". Nakonec byl prodavač příjemný, doporučil Fiat Stilo jako levný a spolehlivý kombík, naopak rozmlouval vedle stojící Škodu Superb ("dovezený ze Španělska, určitě bouraný a kdo ví, kolik najeto. Tomu bych se vyhnul.") Servisní knížka fiatu však byla vedena jen do 60 tisíc kilometrů, poslední záznam byl před čtyřmi roky. Auto však vypadalo velmi zachovale. Průměrný bazar i hodnocení.

8. Autobazar Na váze, Rohovládova Bělá

známka testu: 3
výkup citroënu: protiúčet 90 000 Kč
nabídnuté auto: Mazda 6 Wagon, 2.0 D, r. v. 2004, tachometr 135 000 km. Servisní knížka vyplněná jen do roku 2006, dále je prázdná. Původ podle majitele Lucembursko, manuál je však v holandštině.
průměrná cena auta v této výbavě: 225 000 Kč
cena bazaru: 247 000 Kč (+ 22 000 Kč)
cena nového vozu: 639 700 Kč (nový model)
zkušební jízda: poměrně dlouhá, ale prodejce nás nenechal řídit, předvedl alespoň rychlou jízdu i sílu brzd
prohlídka: mechanik může přijít a prohlédnout auto u nich v servisu na zvedáku, je možná i návštěva jiného servisu
záruky: na legální původ, půl roku na skryté vady. Bazar nabízí navíc možnost údržby ve vlastním servisu se slevou 15% a sazbou 250 Kč/hodinu.

Šéf bazaru preferuje japonské značky, vybral nám Toyotu Avensis Verso a Mazdu 6, kvůli nižší spotřebě doporučil "šestku" – působil tak, že chce opravdu dobře poradit. Auto se zdálo být ve velmi dobrém stavu, servisní knížka však nebyla už tři roky vyplněná; vůz měl být z Lucemburska, návod byl však v holandštině. Prodejce doporučil okamžitou výměnu rozvodů – za poloviční cenu ve vlastním servisu oproti Mazdě (10 000 Kč). Bazar v hodnocení zůstal na průměru kvůli zkušební jízdě, nedoloženému původu auta a jeho vyšší ceně (viz tabulka).

  • Nejčtenější

Škoda odhalila nový elektromobil Elroq na Vltavě, ceny startují na 800 tisících

Škoda představila v Praze, v reprezentativní budově Občanské plovárny, svůj nový elektromobil. Model Elroq je od druhého října k objednání, ceny startují na 799 tisících korunách. Elektrický Elroq je...

1. října 2024,  aktualizováno  20:34

Už je předehnali. Šéf Fordu navštívil Čínu, viděl zmar tradičních značek

Premium

Situace automobilky Ford ve vztahu k čínským automobilkám se už nedá popsat, jako že by jí ujížděl vlak. Je na špatném nástupišti úplně jiného nádraží, zatímco Čína míří do cíle. Čína není...

30. září 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Naděje EU na výrobu baterií se stala symbolem krachu elektromobilizace

Švédská společnosti Northvolt se měla stát evropskou odpovědí na úspěch společností, jako je Tesla a rychle rostoucí čínští výrobci elektromobilů. Místo toho výrobce baterií pro elektromobily bojuje...

30. září 2024

Zaslepení elektromobilitou není správné, říká prezident a motorkář Pavel

Premium

Prezident Petr Pavel je velký motoristický nadšenec a příznivec nejen aut, ale především motocyklů. Při náročných pracovních schůzkách dokáže nasadit vážnou tvář a nedávat najevo emoce, ale pokud...

2. října 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rodinný palác na kolech ukazuje klady i zápory domu tahaného „na kouli“

Na první pohled by se mohlo zdát, že obytné přívěsy pomalu vyklízejí pozice a zájem se přesouvá k obytným autům. Jaké jsou výhody a jaké nevýhody domečku na kolech, který se tahá „na kouli“?...

28. září 2024

Škoda ráda Prahu: Felicia na Karlově mostě, Octavia na Staromáku a teď Vltava

Škoda se vrátila s představením nového modelu do srdce Prahy. Česká značka si světovou premiéru nového elektromobilu užila. Elroq se představil pod Pražským hradem, na pontonu u nádherné budovy...

5. října 2024

Češi najedou ročně 20 tisíc kilometrů. Jste průměrný český řidič?

Češi ujedou svými vozy ročně 19 155 kilometrů, což je šestý nejnižší počet kilometrů mezi zeměmi Evropské unie. Nejvíce, v průměru 29 851 kilometrů, najedou auta za rok v Nizozemsku, naopak v...

4. října 2024

Sankce za emise uškodí všem, varuje šéf Škody. Elroq otestuje zájem o elektro

Evropským automobilkám hrozí, že v roce 2025 nesplní emisní cíle stanovené EU pro vyráběné vozy, a případné sankce poškodí celé důležité odvětví. Důvodem je přitom klesající poptávka po bateriových...

4. října 2024

Ferrari Testarossa slaví čtyřicátiny. Automobilová sexbomba má rudou hlavu

Před 40 lety, 4. října 1984, představila italská automobilka Ferrari na pařížském autosalonu nový model Testarossa, který patřil do skupiny dvanáctiválcových sportovních kupé.

4. října 2024

Škoda odhalila nový elektromobil Elroq na Vltavě, ceny startují na 800 tisících

Škoda představila v Praze, v reprezentativní budově Občanské plovárny, svůj nový elektromobil. Model Elroq je od...

Vyplatilo se Němcům opustit jádro? Studie odhaluje překvapivé zjištění

Norská studie dokazuje, že masivní investice do obnovitelných zdrojů energie přinesly Německu v posledních 20 letech...

Horší než nejčernější scénář. Převézt zboží nešlo, říká majitel vyplavené firmy

Jeseníkem se prohnala velká voda, smetla většinu města, nešetřila domy ani firmy. Malé říčky Bělá a Staříč způsobily...

Sexy studentka je novou hvězdou Playboye. Nafotil ji SuperStar Miro Šmajda

V létě vyhrála soutěž Hledáme Playmate 2024 a už má za sebou focení pro Playboy. Studentka Sandra Taškovičová (19) z...

V dubnu zrušil asistovanou sebevraždu, nyní se Jan Kavalír dočkal dcery

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpící neurosvalovým onemocněním ALS zrušil letos v dubnu asistovanou sebevraždu...