Diskuse k článku

Autofotka týdne: Slavný fotograf odhaluje krásu starých tatrovek

Vladimír Cettl umí svými fotografiemi vyzdvihnout krásu starých aut. Letos se zaměřil na tatrovácké srazy v Německu a v USA, z parádních snímků vozů slavné značky, která patří k nejstarším výrobcům aut na světě, vznikl nový Cettlův kalendář pro rok 2019 s příznačným názvem “Tatra ve světě”.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S72t95a76n46i52s52l50a75v 72L70á93t88a31l 8738527481911

Kdysi (asi před 15ti lety) pan Adams (bývalý vlastník a GŘ TATRA a.s.) zvažoval projekt výroby TATRA603 v USA. Měla to být karoserie TATRA603 na podvozku VW (tj motor vpředu a pohon předních kol). Prostě auto, které splňuje současné předpisy.

Mělo se vyrobit pouze několik stovek ks, jako sběratelská rarita k nějakému výročí Tatry. Nějak k tomu nedošlo (asi finance).

0/0
13.11.2018 6:36

V27a41c55l79a88v 71V96a68v38r68a 3407344495827

Chcete si stahovat libovolný obrázek z iDnesu?

Klepněte na něm pravým, a vyberte View Image Info

a v něm vyberte až nahoře adresu URL s těch mnoha která odpovídá onrázku jež si chcete uložit. Zkopírujte a otevřete adtrsy v novém okně nebo Tab. Stahněte.

Tatra 603? 613? Toho se už nikdy nedočkáte aby Tatra vyrobila byť i jen model nebo prototyp osobního vozu. Proč? Protože na to nemá a mít nebude. Kam se hrabou na komunisty. A tak je to tam se vším.

+1/−3
11.11.2018 21:12

P61e22t33r 44M70i13c16h80a51l 2210884481342

Já jenom nechápu, že se dokážeš sám najíst.

+6/0
11.11.2018 21:20
Foto

J24i32n49d41ř82i46c33h 65L50n90ě56n13i67č18k16a 5283121679

Se vším? Takové Škodovce prodej do zahraničních rukou jednoznačně prospěl, kdy patří mezi nejúspěšnější evropské automobilky a vyrábí naprosto konkurenceschopné automobily.

+5/0
11.11.2018 22:37
Foto

J23i60r47k59a 27H28o66n70c96ů 2794384911318

Nutno dodat, že do německých. Takový úspěch by se nepochybně nestal, kdyby se prodala Frantíkům, jak se původně zamýšlelo.

+1/0
12.11.2018 10:27

M64a65r32t64i84n 90N45e73b82e57s35k58ý 7536240377522

Přesně tak.

Bez VW by nebyla "škodovácká slepice" ve středním kruhu hokejových stadionů na MS a v každém rohu Octávka,

nebyla by oficiálním vozem Tour de France....

Pod Renaultem bychom montovali něco jako Logan a bez prodeje do zahraničí by v Mladé Boleslavi rostly kopřivy uprostřed města.

0/0
12.11.2018 15:31

J10a48n 67L90u73k39á30š 7167563613522

Co vase slavne americke automobilky Saturn nebo Oldsmobile, ty vyrobi koik dalsich modelu?

0/0
11.11.2018 23:46
Foto

J60i54r54k11a 10H84o68n90c27ů 2764724411448

Tatrovka prostě opustila trh osobních automobilů Ano, měla krásné vozy, ale stěžejní byla výroba nákladních. No a viz pan Lněnička.

+1/0
12.11.2018 10:17

M54a41r64t16i32n 31N74e27b28e13s15k16ý 7976700247172

Faktem je, že s koncepcí motor vzduchem chlazený vzadu s benzínovým topením a k tomu kusová výroba by už Tatra moc velkou díru do světa neudělala.

To je prostě fakt a politiku v tom nehledejte.

0/0
12.11.2018 15:27

P13e78t14r 39K46o43r72b97e87l 9446407760512

V posledních pár letech byly v televizi/kině k vidění produkty, kde hlavní hrdinové slintali na volhou. V zemi, kde spatřila světlo světa 603ka, tomu příliš nerozumím.

0/0
11.11.2018 19:20

M95a17r54t17i12n 83N51e17b55e87s38k57ý 7466540567822

To bude asi tím, že tu Volhu do Tátovy Volhy půjčil na natáčení Ukrajinec,

kde jich je ještě relativně dost, ač ne tak zachovalé ,

ale "šejdu" nikdo z ruky jen tak nedá, těch se zachovalo opravdu málo.

Nic jiného v tom nehledejte.

0/0
12.11.2018 15:35

L86í91d80a 88T86i86c40h39á 3678469659967

V šestsettrojce se i hezky jelo, byla pohodlná. Já ovšem nedám dopustit na tatraplán (objevuje se asi na dvou fotkách), měl ho můj otec a projeli jsme s ním tenkrát pár zemí (pochopitelně jen těch spřátelených), dokonce jsme za ním dvě nebo tři sezóny tahali vlek s plachetnicí, byl to vůz k neutahání. Ve čtrnácti letech mě na něm otec naučil řídit. Byl na naše poměry dost nezvyklý, původně byl asi zamýšlen na export do Anglie, čili řízení vpravo, řazení levou rukou pod volantem.

+1/0
11.11.2018 19:03

D33a39v79i35d 66D72v20o11ř31á63k 6892250355787

Co je správná kompozice?

0/0
11.11.2018 17:28

D55a42v58i82d 62D55v79o26ř97á56k 6532450225377

Pardon, patřilo pod příspěvek o kompozici.

0/0
11.11.2018 17:30

S70i87l19v78i54e 71H81r87a25b27o56v25s90k65a 5674608236348

Krásná auta.

+1/0
11.11.2018 17:09
Foto

A56d38o13l76f 82J86e29r67s49á79k 3921675969953

Krásný auta...R^

Jen tam nechápu tu nejstrašnější škodovku všech dob Rv

+1/0
11.11.2018 17:02

M83a11r32t75i91n 18N36e20b60e98s26k66ý 7276940947662

Protože ta hezčí ,1000 MB už je sběratelským kouskem.

0/0
12.11.2018 15:37

R90o51m28a49n 68K39r49a50t30o68c97h60v14í83l 6916417266334

Fotka číslo 3 je podle mě odpad.

0/0
11.11.2018 17:00

J48a98n 56P40a50v62l35í39k 6709853811877

Nádherná auta. Akorát jsem od těch fotek čekal víc, když je ten fotograf tak slavný. Je to, jak kdyby to fotil jen tak...beze snahy o správnou kompozici. A nezajímavost fotek vyřešil převodem do černobíla. Tohle by na fb skupinách pro nadšence a fotografy dostalo like tak maximálně, protože je na fotce Tatra.

+5/−1
11.11.2018 13:42

J30a37n 25W31i40e34s37n57e54r 1623412334256

Myslíte ty skupiny kam každý příčetný fotograf nedá nic? Ač tam dáte cokoli tak je to špatně. Ne dík, radši Gurushots.

+1/0
11.11.2018 14:15

J86a34n 44P78a43v74l77í67k 6699633531147

Snad ti příčetní fotografové vědí, že jste jejich mluvčí ;-D Každopáně tam lidi dávají takové kousky, že toto podle nich vypadá jak poprve s foťákem v ruce.

+1/0
12.11.2018 0:43

D65a21v56i62d 86D50v28o23ř14á47k 6672360755367

A jaká kompozice je správná?

0/0
11.11.2018 17:30

J46a77n 84N10o33v21a32k 5941717289594

Ta kde si clovek rekne to je krasna a vyjimecna fotka. A v te galerii neni takova ani jedna.

+1/0
11.11.2018 17:43
Foto

J61i13r25k27a 43H26o71n14c74ů 2764474851388

"Správná kompozice" neexistuje.

0/0
12.11.2018 10:29

V41o58k93o64u87n 21V96l97a10d58i73m53i55r 8472688819848

Bylo to nadherne auto. Jako vojcl jsem si jednou stopnul tu jeste trireflektorovou a udivovalo mne to "uzasne zrychleni" tech 95 koni. To s cim jezdim ma presne jednou tolik a vubec mne to neudivuje.

Skoda, ze Tatru tenkrat nekoupil nekdo jiny. Mohli jsme mit i dnes tak krasna auta.

+1/0
11.11.2018 13:27

S16t58a52n47i68s17l12a51v 98L71á90t88a88l 8968157291901

A co by jste chtěli od američanů ? ;-D;-D;-D

ONI nepřišli nic vylepšovat ani zdokonalovat. Přišli se za pár dolarů a hromadu slibů opeřit ...

V evropě firmy o nějakou konkurenci taky nestály .

0/0
12.11.2018 12:04

M45a44r98t34i96n 70N69e84b17e57s77k58ý 7606400647552

Obávám se, že pak už by to zas nebyla Tatra, protože ta koncepce není v současné době použitelná ́a prodejná.

0/0
12.11.2018 15:39

J32a39n 77N78o36v88a58k 5311727979324

Myslim, ze opravdu svetozname firmy jsme meli dodnes jen dve a obe z Moravy. Byli to Bata a Tatra. O Batovi neni treba pochybovat a Tatra, kdyz v breznu 1934 predstavila na Berlinskem autosalonu svou neskutecnou Tatru 77, ktera jela v te dobe rychlosti az 150 km/h, tak o ni psali automobilove casopisy nejen v Evrope,ale i v USA. Ano meli jsme tu dalsi automobilky jako Skoda,Praga,Aero,Zetka ,ale nikdy nemeli tak revolucni model jako Tatra 77. Tehdejsi tisk o nem psal, ze to neni auto,ale silnicni aeroplan. Tehdejsi auta dosahovali rychlosti sotva 100 km/h. Pro me je Tatra 77 a Tatra 77A nejkrasnejsim autem nejen ceskym,ale vubec. Doporucuji navstevu muzea Tatry v Koprivnici a take soukrome Oldtimer auto moto muzeum kousek odtamtud, kde maji jednu krasnou 77cku a clovek si muze porovnat ten neskutecny tvar karoserie s vedle stojicimi auty zapadnich automobilek i mladsich rocniku a uvedomi si, kde v te dobe Tatra uz byla.

0/−2
11.11.2018 13:18

V10o91k80o66u38n 18V55l22a70d21i25m30i50r 8932688209558

No, ono tech automobilek v predvalecnem Ceskoslovensku bylo daleko vic. Treba Walter, Wikov, Jawa, Lak a hlavne jedna z nejlepsich karosaren Sodomka.

Predvalecne Ceskoslovensko byla opravdu automobilova velmoc.

A to povalecne?

Jo, takovy Velorex je u sberatelu opravdu ceneny.

+3/0
11.11.2018 13:31

J70a85n 53N48o61v21a19k 5701257699684

Jasne mate pravdu, jmenoval jsem jen ty nejvetsi podle poctu prodeju, bylo tady plno dalsich malych vyrobcu. Sibrava, Kroboth, Gatter, Hara, Myron, Juja, Japan Car ....

0/0
11.11.2018 13:46

V71o46k76o34u14n 88V12l55a97d11i65m86i49r 8242448149378

Tak to jste mne predstihl. O tech ja v zivote nic neslysel.

0/0
11.11.2018 15:10

R69o67m33a64n 13M14a82r21t86í22n38e76k 3203970650718

Úžasné auto, připomíná mi to staré dobré časy v socialismu.

+1/−8
11.11.2018 11:50

S78t86a66n31i23s73l52a92v 13K32r15e56j51c49a20r 6907536853164

Nu , nejen socialismu. Nevím zda to je chyba pana redaktora, ale Tatra 603 i Tatra 613 není osobní Tatra ! Takto by mi ten tatrovácký kalendář připadal opravdu chudým kalendářem. Mimochodem žádný režim ani politik nedokáže vytvořit reprezentativní výrobek. Obávám se, že Husák, Klaus ani Zeman by nedokázali vlastními rokama vyrobit papuče nebo rohlík či housku.

0/0
11.11.2018 12:11

V22o65k85o60u58n 63V95l37a77d14i89m36i32r 8782308289118

Zato soudruh Bilak by mozna dokazal vlastnima rukama i usit kalhoty.

+4/0
11.11.2018 13:23

M69a61r44t66i44n 27N17e61b63e71s29k43ý 7356310647542

Za mlada možná. Ale na saka už ho nepouštěli.

0/0
12.11.2018 15:45

M21a15r22t24i89n 38N52e19b83e25s69k34ý 7126860547802

Protimluv.

" staré dobré časy v socialismu" .

Buď staré a dobré,

a nebo staré a v socialismu.

Dobré v socialismu skutečně nebyly.

Zažil jsem a vím.

0/0
12.11.2018 15:44

D87a75v34i18d 68Z97a59h11r24a41d25n38í73č72e33k 3917847236181

Ty 603ky, to je prostě nádhera. Zatímco 613 jsou hranaté a zcela jdou mimo mně, ty 603ky jsou překrásné. Můj sen mít takové auto.

+6/0
11.11.2018 11:46

S87t90a74n90i85s45l74a42v 41K39r61e79j75c95a93r 6347666323144

Karoserie Tatry 613 nebyla úplně moravským disainem. Po uvolnění politiky v Evropě existoval projekční spolupráce i se západem nejen co se týkalo škody favorit, ale i pragy a karosy atd. Liazku skáceli soudruzi v bližší spolupráci s tehdejším MANem. Českoslovenští soudruzi dostali raději přes prsty od Brežněva aby se moc nesbližovali s vyspělým světem.

0/0
11.11.2018 12:17

V52o96k72o96u85n 26V65l28a27d98i12m61i45r 8212218639948

Ano, karoserii 613 navrhl italsky Vignale. A take Oktavia z Boleslavske Skodovky byl zrejme posledni domaci design. T embecko a jeho variace take uz vznikaly v Italii.

0/0
11.11.2018 13:34

P51e10t90r 76P38a45l79e34č27e46k 3890705504672

Ano a závěrečnou "sedmistovku", která už zase hranatá nebyla navrhl Geoff Wardle. Mně se moc líbí i tyto dva modely ale 603 (čtyřokou verzi) považuji asi za nejhezčí auto všech dob. Neříkám nejlepší. Nejhezčí.

0/0
11.11.2018 16:17

M80a93r21t25i32n 71N34e56b73e85s42k23ý 7956300277972

U 613 bylo kouzelné, jak "vyspělá socialistická společnost" nedokázala vyrobil elektrické palubní komponenty pro 613, takže tam byla univerzální tlačítka, páčky ze 105/120, volant ze 120 jen s jiným znakem, prostě co PAL vyráběl, to se narvalo do vlajkové lodi.

0/0
12.11.2018 15:48

J83a33k94u13b 57K37n86e33c27h78t36o16v24s74k96ý 3470326871862

A tachometr z maďarska

0/0
9.12.2018 13:00

J38i73ř85í 64N88o19v19á86k 1942559217469

Škoda Tatry ;-(;-(;-(

+9/0
11.11.2018 0:30

Najdete na iDNES.cz