

Zadní pohled na Tatru 77
Autor: Technické muzeum Tatra
Prototyp malého lidového vozu Tatra V570 s aerodynamickou karosérií z roku 1933
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 77. První prototyp luxusní aerodynamické tatrovky je z roku 1933. Čelní sklo má lomené ze dvou částí.
Autor: Technické muzeum Tatra
Jeden z prototypů Tatry 77. Všimněte si neobvyklého jednodílného čelního skla a zapuštěných světlometů.
Autor: Technické muzeum Tatra
Jeden z prototypů Tatry 77. Všimněte si neobvyklého jednodílného čelního skla a zapuštěných světlometů.
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 77 měla ještě dřevěnou kostru karoserie. U následující Tatry 87 se již používala samonosná celokovová karoserie.
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 77 byla prvním sériově vyráběným aerodynamickým vozem na světě.
Autor: Technické muzeum Tatra
Škoda 935 se mohla stát konkurentem Tatry 77. Nakonec byly postaveny pouze dva prototypy, k sériové výrobě nedošlo.
Autor: Archiv společnosti ŠKODA AUTO
V roce 1936 nastupuje Tatra 87. Nad nárazníkem je mřížka chladiče oleje.
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatrám 87 se přezdívalo osmičky podle stylizovaného znaku 8, který poukazoval na počet válců motoru. Osmička byla nejdříve umístěna pod a později nad emblémem Tatra nad prostředním světlometem.
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 87 a cestovatelské legendy. U dveří řidiče stojí Jiří Hanzelka, na druhé straně Miroslav Zikmund.
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 87 a Hans Ledwinka. Snímek byl pořízen roku 1967 v Mnichově, tedy v roce, kdy geniální konstruktér zemřel.
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 97 byla nejmenší ze sériově vyráběných aerodynamických tatrovek.
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 97 byla nejmenší ze sériově vyráběných aerodynamických tatrovek.
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 600 Tatraplan
Autor: Technické muzeum Tatra
Jediný kabriolet postavený na podvozku Tatraplanu vznikl v roce 1949 v bývalé Sodomkově karosárně ve Vysokém Mýtě.
Autor: Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě
Jediný kabriolet postavený na podvozku Tatraplanu vznikl v roce 1949 v bývalé Sodomkově karosárně ve Vysokém Mýtě.
Autor: Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě
Tatra 602 Tatraplan Sport a Bruno Sojka
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 603. Prototyp s děleným čelním sklem
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 603 na výstavě v Brně
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 603 na reklamní fotografii
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 603 a MiG-15
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 603 po posledním faceliftu, přesněji tedy Tatra 2-603 model 1968.
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 77 na aukci společnosti Bonhams v Paříži v roce 2013
Autor: B.v.Rotz (zwischengas.com)