Diskuze
Tatra 138 přišla jako zjevení z jiného světa. Prodávala se i na Západě
Děkujeme za pochopení.
P41e40t40r 32S14u61f41f70a
Keci. Tatra se na zapad temer nevyvazela. Nikdo ji nechtel z jednoho prosteho duvodu. Zadni kyvadlova naprava rozbijela cesty. Tatra byla vylozene auto do terenu,tam to bylo jedno. Vsechny zapadni nakladace mely zadni napravy na vzduchovych nezavyslych polstarich a maji je dodnes.
R81a97d39e84k 57F16o75l18p40r19e71c31h80t
Budete se divit, ale Tatry se na Západ vyvážely, hlavně do Francie, ale také do západního Německa, nebo dokonce i do Švýcarska. Například v té Francii bylo nákladních Tater bez rozlišení typu v řádu tisíců (samozřejmě ne desítek tisíců, ale jednotek tisíců). Svého času v tom západním Německu proběhla v rámci konkurenčního boje proti Tatře kampaň s přesahem do novin a televize, někteří tamní provozovatelé nákladních vozů nato reagovali pochvalnými reakcemi na Tatru. Spolupracující západní firmy, importující Tatry, je také upravovaly na vlastní verze.
T18o59m58á39š 70M38i53h69a64l15i32k
Tatry 138 a 148 postavili Košice. Niet viac čo dodať :)
R95o97m17a68n 74R51o75u41n
Fanatický antikomunista Peřina v celé své kráse. Diskuse s ním nemá smysl, žije totiž ve svém světě, kde vše před rokem 89 bylo špatné... :)
J13o83s10e90f 60K31r37y37š71p10í30n
Jezdil jsem na vojně s T 148ve verzi AD 80-autojeřáb.Tak jako si tehdejší T 138-valník a T 813-tahač podvalníku pro pásová vozidla ostatní nemohli vynachválit,já se v terénu ''trápil'' vzhledem k silničním gumám(přezutí nebylo možno kvůli ''Gumám'')váze jeřábu s výklopnou protiváhou a hlavně bočním skříňkám pro lana a příslušenství pod nástavbou,které jsem v terénu tahal v blátě a brzdily celý stroj,takže mne na cvičení(VVP Libavá) často tahali Zilem 131.Ohromná výhoda byla ovšem chlazení vzduchem,(tudíž absence fridexu)a nezávislé topení(bufík)jak v kabině,tak jeřábové budce.Což bylo v polních podmínkách nočních přesunů,a pobývání v autech dlouhé hodiny k nezaplacení.
B79ě21l32a 80H81o92r42á33k86o11v27á
Manžel vyprávěl jak na Doupově viděl v roce 75 kolony naložených asi Zilů a Tater 138 zeminou. Tatra měla naložena vždy cca 5x více než ruské válcové vyničky
Z17d87e58n97ě16k 43B88e43r40á67n76e34k
Nostalgie Česko neuživí. Na úspěchy Tatry už jen vzpomínáme. Je dobře, že máme rozvinutou výrobu osobních automobilů a dílů k nim. Dodnes se Česko těžko dostává z vyhnání Němců. V Sudetech se nepodařilo Němce nahradit stejně kvalitními lidmi. Hodně nám ublížila divoká Kuponová privatizace a pozvánka odborníků z ciziny do našich státních firem. Ti vykradli všechny naše patenty a zužitkovali kontakty pro svoje účely a Česko zaplakalo. Kuponová privatizace měla být spuštěna až po privatizaci bank. Banky by si pak pohlídali návratnost úvěrů a nekradlo by se v bilionech. Máme ale šikovné lidi a to je naše největší deviza. Takže o úspěch našeho státu se tito lidé postarají. Už bude jen lépe, tedy pokud udržíme svobodu a demokracii. Za ně musíme stále bojovat.
P58e66t78r 49L10a25b96a64j
Jenže to by v praxi nešlo. Průmysl měl obrovský vnitřní dluh. Kdyby se v té chvíli začaly okamžitě uplatňovat běžné principy úvěrování, tak by snad veškerý průmysl šel velmi rychle do kopru.
Navíc zafungovala česká vyčůranost. Vedení snad každého aspoň trochu fungujícího podniku si založilo soukromé SRO, přes které tunelovali svou fabriku. Nechápu, jak se tohle povedlo ukočírovat třeba Polákům, kteří privatizovali až mnohem později. Jestli lepšími zákony a represemi, nebo jestli nejsou takoví syčáci.
J83o40s26e86f 84V87o91s58i42c18k75y
Jeste neco k tem vzduchem chlazenym motorum. . .Zadny z nich dlouho nevydrzi, vcetne tech leteckych. Valec, ktery byl vyroben presne kruhove, se po zahrati stava ovalnym, protoze rovne chlazeni se jeste nikomu nepodarilo !
P12a65v17e83l 72J71e38ř30á38b20e86k
Hlavní význam vzduchových motorů je ve válce, kde není problém s vodou chlazení která se ztratí při prostřelení auta či zamrzá.
A protože ve válce má vozidlo několika minutovou životnost, tak na to vzduchem chlazené motory stačily.
T22o44m96á32š 24Z24e92m32á70n14e62k
Ten, kdo to musel opravovat, na to taky vzpomíná s nostalgií. Pořád někde tekl olej a věčně měnit vnější sjeté gumy také patřilo k oblíbeným činnostem.
O18d76s70t71r23a28n50ě39n10ý 32U90ž73i67v50a82t15e76l
M70o94j68m53i95r 78P14e52ř86i65n77a
Tatra měla hlavně úspěch tam, kde si nemohli dovolit buďte z ideologických, nebo finančních důvodů kupovat mnohem kvalitnější vozy ze západních firem.
A stejné to bylo i se spoustou dalších výrobků komunistického Československa, ať už zbraní, klavírů atd. atd.
Nostalgické vzpomínání některých diskutujících není tedy zcela na místě.
M44o49j84m14i97r 13P98e17ř11i10n24a
Desítky let do mě tloukli komunisté pohádky o úspěších pián Petrof na světě, než jsem sám mohl zjistit, že na západě tuto firmu prakticky nikdo nezná, resp. pouze ten, který se hrou na klavír začíná a nechce si kupovat lepší, kvalitnější a dražší západní klavíry a piána.
L12a86d80i86s38l30a69v 38P80í41s18a26ř61í75k
Nedovolím si tvrdit, že to bylo špatné auto, jenomže ty prodeje na Západ se počítaly nanejvýš na stovky kusů. Chybou bylo to, že neměla na Západě servis, dokonce i doma byly problémy s náhradními díly. Protože vdeškerá výrobní kapacita byla soustředěna na počet vyrobených kusů. Takovou prodejní technikou lze zabít jakýkoliv výrobek.
P45e19t21r 96J66a28r36o61s72c94h
ano, nostalgicky nám ukápla slza, neboť teď už neumíme vyrobit zhola nic a ujel nám vlak
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace
Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...