Diskuze

Tatra 138 přišla jako zjevení z jiného světa. Prodávala se i na Západě

Před šedesáti lety se rozjížděla sériová výroba Tatry 138. Oproti svému také legendárnímu předchůdci, Tatře 111, představoval nový typ výrazný kvalitativní skok vpřed.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P41e40t40r 32S14u61f41f70a

30. 12. 2019 16:01

Keci. Tatra se na zapad temer nevyvazela. Nikdo ji nechtel z jednoho prosteho duvodu. Zadni kyvadlova naprava rozbijela cesty. Tatra byla vylozene auto do terenu,tam to bylo jedno. Vsechny zapadni nakladace mely zadni napravy na vzduchovych nezavyslych polstarich a maji je dodnes.

1 9
možnosti

Budete se divit, ale Tatry se na Západ vyvážely, hlavně do Francie, ale také do západního Německa, nebo dokonce i do Švýcarska. Například v té Francii bylo nákladních Tater bez rozlišení typu v řádu tisíců (samozřejmě ne desítek tisíců, ale jednotek tisíců). Svého času v tom západním Německu proběhla v rámci konkurenčního boje proti Tatře kampaň s přesahem do novin a televize, někteří tamní provozovatelé nákladních vozů nato reagovali pochvalnými reakcemi na Tatru. Spolupracující západní firmy, importující Tatry, je také upravovaly na vlastní verze.

14 0
možnosti
Foto

Tatry 138 a 148 postavili Košice. Niet viac čo dodať :)

4 0
možnosti

R95o97m17a68n 74R51o75u41n

28. 12. 2019 2:46

Fanatický antikomunista Peřina v celé své kráse. Diskuse s ním nemá smysl, žije totiž ve svém světě, kde vše před rokem 89 bylo špatné... :)

4 1
možnosti

Jezdil jsem na vojně s T 148ve verzi AD 80-autojeřáb.Tak jako si tehdejší T 138-valník a T 813-tahač podvalníku pro pásová vozidla ostatní nemohli vynachválit,já se v terénu ''trápil'' vzhledem k silničním gumám(přezutí nebylo možno kvůli ''Gumám'')váze jeřábu s výklopnou protiváhou a hlavně bočním skříňkám pro lana a příslušenství pod nástavbou,které jsem v terénu tahal v blátě a brzdily celý stroj,takže mne na cvičení(VVP Libavá) často tahali Zilem 131.Ohromná výhoda byla ovšem chlazení vzduchem,(tudíž absence fridexu)a nezávislé topení(bufík)jak v kabině,tak jeřábové budce.Což bylo v polních podmínkách nočních přesunů,a pobývání v autech dlouhé hodiny k nezaplacení.X

4 0
možnosti

Manžel vyprávěl jak na Doupově viděl v roce 75 kolony naložených asi Zilů a Tater 138 zeminou. Tatra měla naložena vždy cca 5x více než ruské válcové vyničky;-)

0 0
možnosti

Nostalgie Česko neuživí. Na úspěchy Tatry už jen vzpomínáme. Je dobře, že máme rozvinutou výrobu osobních automobilů a dílů k nim. Dodnes se Česko těžko dostává z vyhnání Němců. V Sudetech se nepodařilo Němce nahradit stejně kvalitními lidmi. Hodně nám ublížila divoká Kuponová privatizace a pozvánka odborníků z ciziny do našich státních firem. Ti vykradli všechny naše patenty a zužitkovali kontakty pro svoje účely a Česko zaplakalo. Kuponová privatizace měla být spuštěna až po privatizaci bank. Banky by si pak pohlídali návratnost úvěrů a nekradlo by se v bilionech. Máme ale šikovné lidi a to je naše největší deviza. Takže o úspěch našeho státu se tito lidé postarají. Už bude jen lépe, tedy pokud udržíme svobodu a demokracii. Za ně musíme stále bojovat.

3 1
možnosti

P58e66t78r 49L10a25b96a64j

28. 12. 2019 15:05

Jenže to by v praxi nešlo. Průmysl měl obrovský vnitřní dluh. Kdyby se v té chvíli začaly okamžitě uplatňovat běžné principy úvěrování, tak by snad veškerý průmysl šel velmi rychle do kopru.

Navíc zafungovala česká vyčůranost. Vedení snad každého aspoň trochu fungujícího podniku si založilo soukromé SRO, přes které tunelovali svou fabriku. Nechápu, jak se tohle povedlo ukočírovat třeba Polákům, kteří privatizovali až mnohem později. Jestli lepšími zákony a represemi, nebo jestli nejsou takoví syčáci.

1 1
možnosti

Jeste neco k tem vzduchem chlazenym motorum. . .Zadny z nich dlouho nevydrzi, vcetne tech leteckych. Valec, ktery byl vyroben presne kruhove, se po zahrati stava ovalnym, protoze rovne chlazeni se jeste nikomu nepodarilo !

1 0
možnosti

Hlavní význam vzduchových motorů je ve válce, kde není problém s vodou chlazení která se ztratí při prostřelení auta či zamrzá.

A protože ve válce má vozidlo několika minutovou životnost, tak na to vzduchem chlazené motory stačily.

1 0
možnosti
Foto

Ten, kdo to musel opravovat, na to taky vzpomíná s nostalgií. Pořád někde tekl olej a věčně měnit vnější sjeté gumy také patřilo k oblíbeným činnostem.

6 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
2 4
možnosti

Tatra měla hlavně úspěch tam, kde si nemohli dovolit buďte z ideologických, nebo finančních důvodů kupovat mnohem kvalitnější vozy ze západních firem.

A stejné to bylo i se spoustou dalších výrobků komunistického Československa, ať už zbraní, klavírů atd. atd.

Nostalgické vzpomínání některých diskutujících není tedy zcela na místě.

8 19
možnosti

Desítky let do mě tloukli komunisté pohádky o úspěších pián Petrof na světě, než jsem sám mohl zjistit, že na západě tuto firmu prakticky nikdo nezná, resp. pouze ten, který se hrou na klavír začíná a nechce si kupovat lepší, kvalitnější a dražší západní klavíry a piána.

6 11
možnosti
Foto

Nedovolím si tvrdit, že to bylo špatné auto, jenomže ty prodeje na Západ se počítaly nanejvýš na stovky kusů. Chybou bylo to, že neměla na Západě servis, dokonce i doma byly problémy s náhradními díly. Protože vdeškerá výrobní kapacita byla soustředěna na počet vyrobených kusů. Takovou prodejní technikou lze zabít jakýkoliv výrobek.

8 1
možnosti

ano, nostalgicky nám ukápla slza, neboť teď už neumíme vyrobit zhola nic a ujel nám vlak

15 11
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace

27. března 2024

Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...