Středa 11. prosince 2019, svátek má Dana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 11. prosince 2019 Dana

Diskuse k článku

Vitara končí s atmosférou. Motor ze staré školy modernímu SUV nepasuje

Suzuki Vitara je v kategorii SUV pojem, poprvé vyjela před třiceti lety. Postupně vznikla již ve čtyřech generacích, které měly vedle pohonu 4x4 ještě jedno společné: v nabídce vždy figurovala atmosférická benzinová šestnáctistovka. Tento motor se teď stává věcí minulosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K69r34y68š26t28o28f 89L93a39n36í11k 1509880125175

ta spotreba mi na 1600ccm nijak skvela neprijde, ale na motor, ktery se dela 30 let beze zmeny, je to asi dobry. protoze moje dvoulitrova atmosfera 121kW v Mazde 3 jezdi pod 6, kdyz ridi manzelka. se mnou je to horsi, ale ja si to auto koupil na hrani.

0/0
12.8.2018 20:09

J94i63ř71í 70S25c24h35w18a34c17h 8408374248716

v případě vysoké karosérie ala SUV není spotřeba až tak o objemu motoru, ale o velikosti aerodynamického odporu.

0/0
12.8.2018 22:02

K78r26y73š74t21o62f 14L67a87n20í34k 1689660645375

to mi nedoslo, spise jsem to spojoval s vyssi hmotnosti. ale potom nechapu lidi, kteri si to koupi a pak resi spotrebu. samozrejme nemyslim lidi, kteri SUV z nejakeho duvodu potrebuji, ale takove jako moje zena, ktera chtela Mazdu CX-5 jen proto, aby mela vetsi prehled a citila se bezpecneji. i kdyz je fakt, ze ona spotrebu neresi, a ja taky ne :-)

0/0
12.8.2018 22:42

J93i20ř62í 68S94c34h26w79a37c92h 8658434268446

no spotřebu sice neřešíte, ale manželka by s CX-5 jezdila o litr výše a ty možná o dva, to je taky fakt ;-)

0/0
12.8.2018 23:54

R18i87c90h74a32r59d 19T36o75m76e49č12e37k 7746605456561

Vše je móda a marketing výrobců. Takové SUV proti MPV a kombi nedává žádný smysl, méně místa, větší spotřeba a hlavně jsou dražší a výrobcům roste zisk. Přeplňované motory jsou zase složitější, náročnější na údržbu, poruchovější, zlaté jednoduché atmosféry. V emisích problém asi nebude, vyrábí se stále benzínové atmosféry, které splňují EURO 6.

+3/0
11.8.2018 23:45

V56l69a80d39i95s76l68a28v 47B62u46r46y80š55e28k 1879322797314

pro mě SUv dává význam velký, místo nepotřebuju a vozit v MPV vzduch se mně nechce, jezdím se psem na výlety, navštěvuji děti, jezdím do lesa na houby, zítra jedu do Maďarska se na jeden den koupat, taky jezdím na zahrádku a na to všechno je mně SUV s pohonem všech kol dobrý navíc po rozbitém městě oceňuji vyšší podvozek a standardně již silnější přeplňované motory s nízkou spotřebou, smysl to dává velkej, taky se mně do toho dobře leze a nemusím se sklánět do kufru

+3/0
12.8.2018 16:25

M43i92r43o15s27l67a44v 85M28e92d 3954506

Když si přečtu formulaci "moderní SUV", tak se mi vybaví nabubřelá herka na podvozku konvenčního auta...

+1/0
10.8.2018 22:40

M28a90r46e18k 73Š44t15ě22t20k31a 4561848962713

Tak SUV obecně moc praktická auta nejsou (oproti třeba normálnímu kombíku), ale sedí se výš, což ocení zejména lidé (před)důchodového věku - ty zase ale nebudou chtít dávat 700 tisíc za Kodiaqa, nebo 550 tisíc za Vitaru...

0/0
11.8.2018 8:03

V89l94a30d31i23s14l94a38v 12B62u23r64y62š70e61k 1909492347504

lidé (před)důchodového věku mají nejvíc peněz, logicky, kdo jiný, takže klidně dají 700 tisíc za kodiaka, to se spíš bude ošívat mladá rodina, takovou částku vynaložit

+1/0
11.8.2018 10:12

V21l28a54d44i47s54l52a27v 66B21u21r45y57š17e55k 1769482647964

Honda už taky oznámila, že do svých nových CR-V bude dávat pouze jediný zážehový přímovstřikový agregát 1,5 litru, což je rozumné

0/0
10.8.2018 20:28

P78e91t54r 88M87a82r93š18á81l43e60k 9295812314449

To je spíš z nouze ctnost. CR-V by klidně snesla i dvoulitr.

0/0
11.8.2018 10:11

V85l53a44d59i81s76l69a85v 38B27u90r26y64š57e17k 1939222357524

loni jsem byl se svým kolegou na dovolené v Řecku u moře, on se svou mazdou 3 atmosferickým dvoulitrem, já s těžším a vyšším malým městským crossoverem, 1,4 turbo s pohonem všech kol, no ujeli jsme 4 tisíce kilometrů za sebou, auta byla stejně naložena a moje bylo o rok mladší a měla najeto kolem 30 tisíc kilomerů obě, kolega přiznal, že mně ve stoupáních nestačil, musel jsem na něj čekat a i při výjezdech z mýtníc byla dynamika přeplňovaného motoru lepší, spotřeba SUV byla aso o 1/3 vyšší, ale za to nemůže přeplňovaný motor, ale vyšší hmotnost, vyšší podvozek, pohon všech kol, širší gumy atd

0/0
11.8.2018 10:20

P54e58t65r 38M66a60r53š45á70l83e16k 9915392244239

Ale já jsem měl na mysli 2,0T.

0/0
11.8.2018 11:36

V31l11a42d88i81s29l19a15v 26B70u96r65y38š60e74k 1499472927384

proč by někdo kupoval v městském crossoverovi určeném pro starší důchodce, sám o něm uvažuji, tak proč by někdo kupoval dvoulitrový turbo, my staří lidi jsme ještě jezdili se stovkama škodovkama a pro nás úplně dostačuje 200 koní a 250 N točivýho momentu, já třeba nejvíc oceňuju pohom všech kol

0/0
11.8.2018 11:45

J75a85k29u24b 77S97e38k41e98r12a 6316350616125

To jo, já jsem dnes ujel 1100 km s jednasestkou atmosférou a potkával jsem 1000km pořád ty stejné auta. Koho jsem předjel, ten mě časem dojel a naopak. Takže za mě je to úplně jedno, stejně se všichni časem sjedou a nemusí mít vyšší nm, turbitka a podobně :-)

0/0
11.8.2018 22:57

V51l36a15d60i33s52l32a45v 52B49u67r68y94š24e84k 1959442677974

tak kdybys jel starou stovkou škodovkou a nebo žigulíkem tak taky pojedeš furt stejně, ono vlastně ani není nový auto potřeba, i 50 let starý auto dokáže dojet kam je potřeba

0/0
12.8.2018 16:27

M10a47r37t11i86n 63Z89b53o87r20n13í93k 5454459627860

Pardon, plus jsem chtěl dát. Plně s Vámi souhlasím.

0/0
10.8.2018 18:21

L34u69b87o24š 49F15ö40l42d79i 9569192130243

Mám taky 1,6 a pravě kvůli tomu motoru jsem ji kupoval. Jezdí dobře, zrychlení má a s doplňkovou výbavou se v autě cítím bezpečněji než ve škodovce nebo renaultu.

0/0
10.8.2018 18:10

J56i12ř67í 62S36c60h63w24a34c27h 8958434988446

Já bych se ve Škodě Kodiaq, Suberb nebo v Renaultu Espace, Koleos nebo Talisman Grandtour cítil rozhodně bezpečněji....;-)

+1/0
10.8.2018 20:10

M35a49r54e32k 32Š41t37ě59t35k55a 4531588932173

Proč? Vždyť se jedná o podobná auta a žádné z nich není prémiová značka typu Mercedes, Lexus apod...

0/0
11.8.2018 8:06

J93i31ř40í 54S86c38h41w17a45c40h 8188834988716

Protože Espace nebo Talisman nebo Superb nejsou podobná auta jako auto velikosti Fabie a jsou rozhodně bezpečnější. Jsou totiž o třídu výše....

+1/0
12.8.2018 12:10
Foto

D98a51v90i80d 49J70a14n92i34k 5346856705864

Az na ten design je to fajn auto. Paradoxne starsi generace vypadaji vizualne lepe nez ta nejnovejsi.

+9/0
10.8.2018 16:45

L95a75d21i19s77l65a55v 29K12a86l51o56u69s 7125276141230

Doporučuji kompromis 1.6 Turbo.:-)

+2/0
10.8.2018 15:36
Foto

J23a48n 42E64n60t83e64r 5724185334137

Motor ze staré školy nepasuje? Ale jděte vy breptové, motor nepasuje kvůli ekoteroristům. Většině zákazníků motor pasuje ... ;-)

+15/−2
10.8.2018 13:44

J11i95r16i 68F25i51n45k 1402330319403

Ten pasuje tak že ho ho radši poslali do zapomnění Je to prostě volba nenáročného řidiče Vemte si jak vypadal trh s automobily před deseti patnácti lety před nástupem downsizingu. O atmosféry už nikdo nestál prodávali se většinou jenom diesely atmosféru kupoval jen ten kdo neměl peníze na diesel.

0/−10
10.8.2018 14:51

Š28i52m52o95n 64M49a34r79t67y85n88e20k 7203475373316

Mám za poslední dva roky možnost srovnání velice podobných aut s různým motory.

Octavia II - tour 1.6 MPI (75kW)

Octavia II - FL 1.6 TDI (77 kW)

Rapid 1.2 TSI (81 kW)

A nejlepší svezení je právě 1.2 TSI. A i spotřeba je velice dobrá.

Při stejných trasác ha i stylu jízdy:

MPI 7,8 l/100km

TDI 4,9 l/100km

TSI 5,7 l/100km

+1/0
10.8.2018 15:39

R45a91d55e45k 68H41o52l28e15c79e81k 3406270668861

A o tom to přesně je. A atmosferickým motorem se jezdí jinak, než s turbem, takže pokud jezdíte stejný styl jízdy, je naprosto jasné, že se vám zamlouvá ta varianta, kterou, asi nevědomky, řídíte. Tedy turbo.

+1/−2
10.8.2018 20:17

V79í90ť82a 29K89r21u63t28i24š 1480384645267

Pokud pojedu s turbem stejně jako s atmosférou (tzn. bud motor točit), pojedu výrazně dynamičtěji a tomu bude odpovídat i relativně vyšší spotřeba.

Pokud ale pojedu stejně dynamicky, díky nízko položenému maximu točivého momentu a jeho vyšší hodnotě, nemusím turbo tak moc točit a dostanu se na výrazně nižší spotřebu.

0/0
10.8.2018 21:34

R22a85d94e31k 86H29o10l47e76c85e70k 3856980338891

Pan Martynek píše, že se mu lépe jezdilo s turbem, tak mu na to odpovídám, že pokud s tou atmosférou jezdí jako s turbem, je jasné, že se mu s turbem jezdí lépe. Když je někdo zvyklý na turbo, má problém pochopit, že s atmosferou musí vzít řadící páku do ruky a prostě podřadit, aby to jelo.

+1/0
10.8.2018 21:47

V83í67ť92a 61K11r98u18t29i37š 1270474205817

Ano, drtivé většině, pokud porovnám stejně výkonné motory, se lépe jezdí s turbem, protože ty jsou v běžném provozu a v běžně používaném rozsahu otáček výrazně živější a není potřeba tolik řadit. A to s tím právě ani nemusí jezdit jak s atmosférou, protože pro stejnou dynamiku potřebují méně otáček a mají nižší spotřebu.

+1/0
10.8.2018 21:56

J73i41ř96í 39S75e36h16n29a83l 6595528972666

Tohle je sice pravda, ale plati to i opacne. Kdo je zvyklej jezdit s atmosferou a sedne si do turbobenzinu a jezdi s tim stejne, tak taky spatne dopadne. Tady vznikaj ty famy ze preplnovanej benzin zere vic nez atmosfera a podobny kecy. To je taky od lidi co ten motor nepochopili a neumej s nim zachazet.

+4/0
11.8.2018 0:23

J48i12ř15í 21S42c89h87w72a43c56h 8548764638266

bingooo! R^

0/0
11.8.2018 0:53

P13e66t67r 14P49o19s28p73í45š88i41l 4198714276706

Taky mám Vitaru s 1,6 atmosférou v allgrip. Jsem s tím autem celkem spokojen. Motor je sice odspodu línější, pokud chci jet dynamicky, musím ho víc točit. Ale při běžném ježdění i na couračky spotřeba nepřevyšuje 7 litrů. Výbava je slušná a vyšší posed mně vyhovuje. Tenhle motor jsem schválně chtěl kvůli jeho vyhlášené spolehlivosti.

+10/0
10.8.2018 12:26

J10a18r50o63s44l59a15v 23P25a83z57d31e18r39a 4838518625226

Mám novou Vitaru, schválně jsem si vybral 1.6 atmosféru a jsem moc spokojen. Jede to krásně, spotřeba slušná a i když jsem poměrně veliké postavy, místa mám královsky. Samozřejmě to není nijak velké auto, ale pro rodinu s dvěmi malými dětmi je to úplně v pohodě a cenově to v plné výbavě vyšlo levněji než oktávka v základu (ačkoliv samozřejmě neporovnávám velikosti vozidel a kufru). A ten design se fakt povedl :o)

+11/0
10.8.2018 10:33

V12l62a25d54i13s87l47a74v 66B26u79r33y27š69e12k 1439482147234

atmosferická 1,6 prostě z principu jet krásně nemůže, to jen tak může připadat někomu, kdo nemá srovnání

+2/−15
10.8.2018 11:21

V28á65c97l52a52v 29K90o86v19á43ř 9612460779963

Mám taky atmosféru (sice v jiném autu) a nemám s tím problém. Jízda s atmosférou vyžaduje trochu jiný styl než turbo motor.

+9/0
10.8.2018 11:45

V61l25a17d83i62s46l74a95v 84B48u95r45y60š39e61k 1169952457464

já střídám auta co 4 roky a za 40 let, co to takhle dělám, tak mně těch atmosfér, turbodýzlů a turbobenzínů prošlo rukama docela dost, poslední 1,6ku jsem měl ve fokusu, žral 9 litrů a byla to lemra, v současné čtyřkolce turbobenzínu 1,4 mám po prvních 40 tisících kilometrech spotřebu 7,1 l a jezdím s tím docela normálně, bez zvláštního stylu, vysoký točivý moment je hodně příjemný

0/−2
10.8.2018 12:12

V49á92c53l13a20v 72K35o21v10á38ř 9402150799113

A já jezdím v atmosféře dvoulitru, automat, 4x4, 156 koní za 6.9l. Při ručním řazení za 6.6l. Takže jaký smysl má turbomotor? Je to o tom umět pracovat s plynem a otáčkami.

+3/0
10.8.2018 13:25

V36l64a54d93i59s85l67a47v 32B80u59r56y16š68e61k 1359122477264

přesně a to já neumím, tak jezdím s turbomotorem a nemám s ním problém, nemusím pracovat s plynem a otáčkami, auto zrychluje už od nízkých otáček dostatečně

0/0
10.8.2018 16:38

J38i13n18d21ř96i20c37h 34L74u67k53e43š 3269434343730

Nejsem zastance urezavani valcu a zmensovani objemu, ani nahodou. Ale turbomotor smysl ma. Srovnavat ale musite srovnatelna auta. Mazda 2 ma 1.5 ctyrvalec, atmosferu. VW Polo daleko mensi a lehci trivalec 1.0TSI. Do takovych aut nikdo dvoulitry davat nebude. A ted to hlavni. Litr tu krasne starosvetskou ctyrvalcovou 1.5 udela kde si vzpomene. 81kW vuci 55kW, 200 Nm vuci 135 Nm, navic v daleko nizsim a sirsim pasmu otacek. Spotreba nizsi, zrychleni vyssi, samozrejme u litru. Nizsi povinne ruceni je samozrejme. Takze asi tak. A to ty trivalce opravdu nemusim.

+2/0
10.8.2018 20:32

V17l21a45d58i78s11l70a71v 53B62u65r65y59š73e36k 1919882797724

přesně tak, měl jsem atmosféru ve favoritu, auto snad se 40 kW jelo, ale žádnej zázrak, spotřeba 8 litrů, váha jestli si pomatuju tak 780 kilo, dnes jezdím a autem 2x tak těžkým s pohonem všech kol, dvakrát tak široký gumy, o 30 cm vyšším, tichým a přitom spotřeba kolem 7 litrů, šetřílek po okreskách může jet za 5 litrů a to nemluvím o dynamice, 250 N dokáže s autem cvičit i v nízkých otáčkách a oblast nad 3000 otáček člověk ani k svižné jízdě nepotřebuje

0/0
10.8.2018 20:45
Foto

A32l56e42š 96K48l58o42n 7720641361259

Ale zrovna do toho Pola se ten dvoulitr dává ;-)

0/0
12.8.2018 9:07

V72í44ť86a 28K89r12u66t30i36š 1420454665437

OK. A typ auta? Průměr spotřeby uživatelů na Spritmonitoru? Protože 6,9 je objektivně ve výše uvedené kombinaci jízda velmi defenzivní, tedy pokud nemáte nějakou skutečně zázračný motor.

0/0
10.8.2018 21:30

V53á70c74l10a40v 61K54o46v70á11ř 9272730249963

Spritmonitor není v mém případě relevantní, protože jsou tam jen 4 auta, resp. není relevantní skoro u všech vozidel, protože cca 70% řidičů jsou Němci a jednak jsou vyšší limity na dálnici, kvalitní cesty atd. Jízda rozhodně není defenzivní, jen s atmosférou dá řidiči více práce se naučit jezdit.

0/0
10.8.2018 22:11

V10í46ť38a 16K45r38u32t92i31š 1720554455897

OK. A tedy to auto? S jakýmkoliv současným atmo dvoulitrem, pokud s danou kombinací jezdíte za 6,6 - 6,9, tak stejným stylem pojedete s předokolkou a motorem typu 1.4TSi 110kW za 5,5.

0/0
10.8.2018 22:38

V31á58c45l89a20v 75K63o94v86á67ř 9712330749703

Impreza. A s 1.4 TSi jsem u loni prodané Oktávky jezdil za 5.6. Zatímco standardní turbomotory v běžných autech jsou jen o přejetí z bodu A do bodu B (nejde čekat emoce), tak atmosféry jsou o pocitu z jízdy. Je úžasné cítit tu práci s otáčkami a dá se to naučit. Já turbomotory nezhazuji (sám nedám na 1.6tdi v mém Rapidu dopustit - pro to k čemu ho využívám), ale lezou mi na nervy joudové typu pana Buryška, který tvrdí, že atmosféra krásně jet nemůžete a jeho pohlavním vyvrcholením je předjetí ix20 na dálnici při 190 kmh. Mám toho naježděno hodně a osobně bych Opel Mokka 190 nehnal (bez ohledu na výkon motoru), protože konstrukce celého auta není pro tuto rychlost optimální (úzké, vysoké, krátké, lehké, vysoko položené těžiště).

+2/0
10.8.2018 23:30

V92í12ť42a 68K53r75u15t65i83š 1970354105387

Takže jsme se shodli. Vy jezdíte čtyřkolkou v automatu 20% pod údaje dalších (sic skutečně pár) uživatelů Spritmonitoru (8,6), stejně tak s tím obdobně výkonným TSi jste s 5,6 také výrazně pod Spritmonitorem (okolo 6,8 u Golfu, Okty ...).

Nic ve zlém, ale nevím, proč bych měl hledat nějaký pocit z jízdy u atmosféry tam, kde je dnes i ta nejlepší výkonově na úrovni průměru dostupné motorizace v dané třídě. Třeba TSi 1.4 je solidní spotřební motorizace v nižší střední, pokud chci zábavu, svižné svezení i běžném provoze a zábavný pocit z jízdy, tak dnes mám na výběr x aut, které mi nabídnou klidně až 280kW, v atmosféře s bídou polovinu.

0/0
11.8.2018 0:00

V20l60a48d11i54s94l70a32v 86B34u20r17y97š60e11k 1229772667814

mně lezou na nervy lidi typu pana Kováře, kteří těžko chápou co kdo píše, pan Burýšek na dálnici nikoho nepředjel 190 km rychlostí, ale prováděl test, jestli může 1,6 atmosféra stačit v lehkém autě těžkýnu autu s 1,4 turbo, výsledek byl, že těžce nemůže, opel mokka jede ve 190 naprosto v pohodě, mím toho naježděno strašně moc a jezdím bez nehody denně od roku 1977 a 1,6 jet krásne fakt nemůže, měl jsem 3, ty práce s plynem a otáčkami

0/0
11.8.2018 5:51

V69l66a38d90i88s13l11a69v 84B65u74r47y63š19e46k 1529442487654

mimochodem, i průměrně inteligentní člověk by z příspěvku pochopil, že pan Buryšek nikoho na dálnici 190 nepředjížděl ale snažila se jeho předjet ix 20 s motorem 1.6, že by měl s opelem mokkou pan Kovář jet strach 190 jen dokresluje, že se u něj jedná o ještě dost nezkušeného řidiče a pokud někdo jezdí v rapidu TDI, tak takový joudy bych snad ani nechtěl komentovat, lezou mně na nervy

0/0
11.8.2018 6:25

V27l37a13d48i16s76l31a61v 55B25u13r52y15š40e52k 1399712817684

Impreza, impreza, to mně něco říká, to bude nějakej starej japonskej krám, no jo, tak to se pak nedivím, že ti příjde, že 1,6 atmosféra pěkně jezdí, to se nedivím

0/0
11.8.2018 6:29

Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Kam dál, Slavie? Manažer Nezmar připouští obavy: Jsme na hraně

Na Dortmund má jednu bizarní vzpomínku. Po letech se jí zasměje, ale tehdy? V březnu 2002 bylo Janu Nezmarovi ouvej....

Najdete na iDNES.cz