Na tradiční sraz Chevroletů Corvette, který měl tentokrát hlavní stan v Hotelu Sen v Senohrabech, dorazily desítky těchto klasických amerických bouráků. Dorazili účastníci z Německa i Rakouska a předvedly se corvetty všech generací.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Vrcholem srazu byla spanilá jízda do Tábora.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Počasí účastníkům o víkendu přálo.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kolonu vedlo hejno harleyů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Dorazily i mohutně upravené kousky. Vzhůru otvírané dveře jsou okoukané od legendy z druhé strany Atlantiku, italského Lamborghini.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Dorazily i dva kousky nejnovější, sedmé generace corvetty.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Sobotní dopoledne otevřeli corvettáři kapoty a nechali návštěvníky nahlédnout na osmiválce.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Corvetta třetí generace se vyráběla od roku 1968 až do začátku osmdesátých let.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Známější je ale provedení s "mrkacími" světly.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
jen Nádherná Corvette C2 z šedesátých let.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jen stěží budete hledat svalnatější auto.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Corvetty patří mezi lacinější sporťáky, dojem však umí udělat mocný.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Spousta corvett na srazu byla ve verzi cabrio nebo targa, nechaly tak nahlédnout do interiéru.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Sraz corvette se konal už po patnácté, předchozí ročníky měly centrálu na výstavišti v pražských Holešovicích,
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Upravené kousky ohromovaly burácivým zvukem.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Ke klasickému americkému autu patří tradiční doplněk na zpětném zrcátku.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Celá modelová řada nejrychlejších chevroletů se pyšní lehkou stavbou už od roku 1953, kdy vyjel první model Corvette s kompozitní karosérii. Původně čistě sklolaminátovou, od konce šedesátých let pak z materiálu SMC. V jeho případě se zvýšil podíl vláken na úkor pryskyřice a formování probíhá pod vysokým tlakem.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Corvetta šesté generace, která se vyráběla od roku 2006.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
15. Mezinárodní sraz Corvette Club Praha v Senohrabech
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na sraz dorazily i okruhové speciály.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na sraz dorazily i okruhové speciály.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Corvetta je zhmotnění americké automobilové krásy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Ty dnešní jsou ale o dost umírněnější než kdysi.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Čtvrtá generace z let 1983 - 1996
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Otcem Chevroletu Corvette je Harley Earl, šéfdesignér GM měl rád chrom a okázalost amerických bouráků. Tvůrce křídlatého Cadillacu Eldorado a milovník sporťáků měl v garáži i několik evropských sportovních aut. Takového sporťáka chtěl postavit taky. Po dlouhých měsících přemlouvání, dohadování a ekonomických analýz dostal jeho projekt zelenou. Nesl kuriózní jméno "Opel sports car".
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Pro zajímavost: Corvettou C4 jezdila donedávna jedna z designérek exteriéru BMW.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
První prototyp corvetty měl ve znaku překřížený károvaný a americký prapor, ale předpisy neumožňovaly použít státní vlajku USA v obchodní značce, a tak se změnila na červenou se znakem GM a lilií.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Šestá generace corvetty byla na srazu zastoupena asi nejpočetněji.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
15. Mezinárodní sraz Corvette Club Praha v Senohrabech
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
15. Mezinárodní sraz Corvette Club Praha v Senohrabech
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na zářivé barvy interiéru nemívají Evropané dost odvahy. Červená kabina corvetty ale vypadá parádně.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Pohled pod kapotu je zážitkem, majitelé často motory upravují.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
15. Mezinárodní sraz Corvette Club Praha v Senohrabech
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
15. Mezinárodní sraz Corvette Club Praha v Senohrabech
Autor: František Dvořák, iDNES.cz