Spolehlivý pracant: Peugeot 406

aktualizováno 
Chystáte se koupit ojetý Peugeot 406? Přečtěte si, jaké mají řidiči s tímto oblíbeným modelem zkušenosti.

Peugeot 406 | foto: TipCars

ZKUŠENOSTI UŽIVATELŮ
Peugeota jsem kupoval ještě v době, kdy byl jeho design docela v módě, ale stále s ním jezdím, protože je to až nepochopitelně bezproblémové auto.

Nejsem fanatik do žádné značky a upřímně řečeno, kdybych měl peníze nazbyt, tak jdu dnes do nové Audi A6, volva apod.

Auto jsem koupil v bazaru v ČR za 240 000 Kč, bylo bourané na pravý blatník - opraveno a dovozeno z Rakouska. Nemá klimatizaci, ale jinak na tu dobu dobrá výbava (el. okna, ABS, el. zrcátka, airbagy, el. střešní okno). Kupoval jsem to za asistence mého mechanika - vyzná se, opravuje a upravuje auta i závodníkům rallye.

Při zkušební jízdě mě vylekaly házející brzdy, ale mechanik mi tvrdil, že "přeleští kotouče" a bude to OK.

Měl pravdu, stálo mě to pakatel. Další nezbytná oprava přišla až ve 230 tis. km a stálo mě to 4 000 Kč.

Jinak po celou tu dobu nic horšího než několik málo spálených žároviček v palubní desce a běžné opravy a výměny, co děláte na každém autě. Olej každých 15 tis. (plně syntetický), brzdové obložení, rozvodový řemen, 1x tyč stabilizátoru.

Když čtu ostatní recenze, tak jsem překvapen, jak často lidi mění tlumiče. Přísahám bohu, že mám na peugeotovi ještě originální z výroby a jsou OK!

Auto nijak nešetřím, projelo Evropu, odvozilo materiálu na stavbu a moje noha na pedálu není zrovna z nejlehčích.

Je to velice pohodlné auto, sedačky ve Škode Octavii či Fabii nenávidím a nechápu, jak na nich někdo vydrží sedět déle než hodinu.

Hodně se kritizuje měkkost francouzských aut, ale já moc nesouhlasím. To ladění podvozku je měkčí, ale pokud s tím normálně jezdíte, tak mi přijde bezproblémové při řízení a velice příjemné na svezení. Ano, na divoké závodění to není, ale outsider silnice rozhodně nejsem.

Interiér je velice dobrý a příjemný, žádné ošklivé tvrdé šedé plasty, jaké je často vidět i u nových aut.

Co je zač
značka Peugeot
model 406
karoserie sedan
objem motoru 1,8
palivo benzín
rok výroby 12/1995
typ řazení manuální
najeto km při koupi 40 000
najeto km nyní 251 000
koupen jako ojetý
jak dlouho vůz využívám 7 let
průměrná spotreba 7
poruchy až neuvěřitelně bezproblémový
předchozí vůz Škoda Favorit

KLADY ZÁPORY
spolehlivost uvítal bych ostřejší brzdy
kvalita interiéru
snadné a levné opravy

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 1
Provozní náklady 1
Cena náhradních dílů 2
Dostupnost náhradních dílů 1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano

Peugeot 406 1.8 16V mě zaujal svým nadčasovým designem, kvalitním dílenským zpracováním a celopozinkovanou karoserií.

Jízdní vlastnosti benzínové verze jsou příjemné a auto se dobře ovládá i při trošku sportovnější jízdě. Sedadla mají dobré boční vedení a kvalitní mikroplyš. Řazení je stále kvalitní i po tolika najetých kilometrech.

Jediné, co zatím dělám na autě, jsou věci běžného opotřebení: brzdové destičky, olej, svíčky, fitry, žárovky, pneu a také už i výfuk a málem bych zapomněl na stěrače.

Zatím jediná vážná závada se projevila asi měsíc po zakoupení vozu. Nefungoval vyklápěcí imobilizér pod volantem a auto nešlo nastartovat.

Rozebral jsem tedy celý imobilizér a zjistil jsem, že drátky, které vedou do imobilizéru, jsou zlomené od častého vyklápění.

Udělejte si podrobný nákres barevného označení drátků a potom všechny drátky odstřihněte od imobilizéru.

Potom vyklápěcí dvířka imobilizéru celé vymontujte ven, abyste mohli snadněji rozebrat patici, do které potom podle nákresu zase vložíte drátky zpátky a vše zaklapnete plastovou paticí, kterou jste předtím rozebrali.

Nemusíte mít strach, protože patice se dá bez problémů rozdělat. Udělejte si hlavně nákres, kam který kabel vede. Po kompletním sestavení a znovuzapojení imobilizéru auto zase funguje bez problémů.

Celá tato oprava vám zabere asi 1 hodinu. Ve značkovém servisu by vám podle mých informací vyměnili celý imobilizér za drahé peníze, a to si myslím je zbytečné vyhazování peněz.

Zřejmě další oprava mě čeká se zadní nápravou, kde jsou už asi opotřebované silentbloky a bude se muset celá zadní náprava repasovat. Zadní náprava je víceprvková, a tak bude oprava o trochu náročnější na finance. Jinak jsem se nesetkal s žádnou vážnější závadou a přemýšlím o zakoupení Peugeotu 407 a nebo 607.

Co je zač
značka Peugeot
model 406
typ 1,8 16V
karoserie sedan
objem motoru 1,8
palivo benzín
rok výroby 1996
typ řazení manuální
najeto km při koupi 131 000
najeto km nyní 176 000
koupen jako ojetý
jak dlouho vůz využívám 1,5 roku
průměrná spotreba 10
poruchy vyklápěcí imobilizér
předchozí vůz Opel Vectra

KLADY ZÁPORY
design elektronika
celopozinkovaná karoserie
jízdní komfort

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 2
Provozní náklady 3
Cena náhradních dílů 2
Dostupnost náhradních dílů 1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? uržitě ano

Zdroj: www.TipCars.com

Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.“

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

VIDEO: Unikátní Škoda 200 RS řádí mezi pavilony brněnského výstaviště

Škoda 200 RS

Jednou z nejparádnějších motoristických akcí uplynulého víkendu bylo setkání historických závodních aut a motorek na...

Opravy starých traktorů zaberou i rok, výsledky sklízely obdiv na přehlídce

Setkání historických traktorů ve Škrdlovicích na Žďársku se letos konalo už...

Ochota obětovat koníčku čas i peníze, mít podporu blízkých a obrovské nadšení. To vše musí mít nadšenci zabývající se...

Z Prahy vyjel závod veteránů. První etapu absolvují vlakem

Retro Prague Historic Rally 2019

Z centra Prahy ve čtvrtek odpoledne slavnostně odstartoval 20. ročník Retro Prague Historic Rally, která je podle...

Najdete na iDNES.cz