Spolehlivý pracant: Peugeot 406

aktualizováno 
Chystáte se koupit ojetý Peugeot 406? Přečtěte si, jaké mají řidiči s tímto oblíbeným modelem zkušenosti.

Peugeot 406 | foto: TipCars

ZKUŠENOSTI UŽIVATELŮ
Peugeota jsem kupoval ještě v době, kdy byl jeho design docela v módě, ale stále s ním jezdím, protože je to až nepochopitelně bezproblémové auto.

Nejsem fanatik do žádné značky a upřímně řečeno, kdybych měl peníze nazbyt, tak jdu dnes do nové Audi A6, volva apod.

Auto jsem koupil v bazaru v ČR za 240 000 Kč, bylo bourané na pravý blatník - opraveno a dovozeno z Rakouska. Nemá klimatizaci, ale jinak na tu dobu dobrá výbava (el. okna, ABS, el. zrcátka, airbagy, el. střešní okno). Kupoval jsem to za asistence mého mechanika - vyzná se, opravuje a upravuje auta i závodníkům rallye.

Při zkušební jízdě mě vylekaly házející brzdy, ale mechanik mi tvrdil, že "přeleští kotouče" a bude to OK.

Měl pravdu, stálo mě to pakatel. Další nezbytná oprava přišla až ve 230 tis. km a stálo mě to 4 000 Kč.

Jinak po celou tu dobu nic horšího než několik málo spálených žároviček v palubní desce a běžné opravy a výměny, co děláte na každém autě. Olej každých 15 tis. (plně syntetický), brzdové obložení, rozvodový řemen, 1x tyč stabilizátoru.

Když čtu ostatní recenze, tak jsem překvapen, jak často lidi mění tlumiče. Přísahám bohu, že mám na peugeotovi ještě originální z výroby a jsou OK!

Auto nijak nešetřím, projelo Evropu, odvozilo materiálu na stavbu a moje noha na pedálu není zrovna z nejlehčích.

Je to velice pohodlné auto, sedačky ve Škode Octavii či Fabii nenávidím a nechápu, jak na nich někdo vydrží sedět déle než hodinu.

Hodně se kritizuje měkkost francouzských aut, ale já moc nesouhlasím. To ladění podvozku je měkčí, ale pokud s tím normálně jezdíte, tak mi přijde bezproblémové při řízení a velice příjemné na svezení. Ano, na divoké závodění to není, ale outsider silnice rozhodně nejsem.

Interiér je velice dobrý a příjemný, žádné ošklivé tvrdé šedé plasty, jaké je často vidět i u nových aut.

Co je zač
značka Peugeot
model 406
karoserie sedan
objem motoru 1,8
palivo benzín
rok výroby 12/1995
typ řazení manuální
najeto km při koupi 40 000
najeto km nyní 251 000
koupen jako ojetý
jak dlouho vůz využívám 7 let
průměrná spotreba 7
poruchy až neuvěřitelně bezproblémový
předchozí vůz Škoda Favorit

KLADY ZÁPORY
spolehlivost uvítal bych ostřejší brzdy
kvalita interiéru
snadné a levné opravy

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 1
Provozní náklady 1
Cena náhradních dílů 2
Dostupnost náhradních dílů 1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano

Peugeot 406 1.8 16V mě zaujal svým nadčasovým designem, kvalitním dílenským zpracováním a celopozinkovanou karoserií.

Jízdní vlastnosti benzínové verze jsou příjemné a auto se dobře ovládá i při trošku sportovnější jízdě. Sedadla mají dobré boční vedení a kvalitní mikroplyš. Řazení je stále kvalitní i po tolika najetých kilometrech.

Jediné, co zatím dělám na autě, jsou věci běžného opotřebení: brzdové destičky, olej, svíčky, fitry, žárovky, pneu a také už i výfuk a málem bych zapomněl na stěrače.

Zatím jediná vážná závada se projevila asi měsíc po zakoupení vozu. Nefungoval vyklápěcí imobilizér pod volantem a auto nešlo nastartovat.

Rozebral jsem tedy celý imobilizér a zjistil jsem, že drátky, které vedou do imobilizéru, jsou zlomené od častého vyklápění.

Udělejte si podrobný nákres barevného označení drátků a potom všechny drátky odstřihněte od imobilizéru.

Potom vyklápěcí dvířka imobilizéru celé vymontujte ven, abyste mohli snadněji rozebrat patici, do které potom podle nákresu zase vložíte drátky zpátky a vše zaklapnete plastovou paticí, kterou jste předtím rozebrali.

Nemusíte mít strach, protože patice se dá bez problémů rozdělat. Udělejte si hlavně nákres, kam který kabel vede. Po kompletním sestavení a znovuzapojení imobilizéru auto zase funguje bez problémů.

Celá tato oprava vám zabere asi 1 hodinu. Ve značkovém servisu by vám podle mých informací vyměnili celý imobilizér za drahé peníze, a to si myslím je zbytečné vyhazování peněz.

Zřejmě další oprava mě čeká se zadní nápravou, kde jsou už asi opotřebované silentbloky a bude se muset celá zadní náprava repasovat. Zadní náprava je víceprvková, a tak bude oprava o trochu náročnější na finance. Jinak jsem se nesetkal s žádnou vážnější závadou a přemýšlím o zakoupení Peugeotu 407 a nebo 607.

Co je zač
značka Peugeot
model 406
typ 1,8 16V
karoserie sedan
objem motoru 1,8
palivo benzín
rok výroby 1996
typ řazení manuální
najeto km při koupi 131 000
najeto km nyní 176 000
koupen jako ojetý
jak dlouho vůz využívám 1,5 roku
průměrná spotreba 10
poruchy vyklápěcí imobilizér
předchozí vůz Opel Vectra

KLADY ZÁPORY
design elektronika
celopozinkovaná karoserie
jízdní komfort

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 2
Provozní náklady 3
Cena náhradních dílů 2
Dostupnost náhradních dílů 1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? uržitě ano

Zdroj: www.TipCars.com

Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.“

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Metro bylo nejnebezpečnější auto všech dob

Rover 100 při crashtestu

Nic neilustruje úpadek britského automobilového průmyslu lépe než osmnáctiletá kariéra Austinu Metro, později...

OBRAZEM: Nádherná alfa hvězdou Paříže

Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta na veteránském veletrhu Retromobile v...

Autosalon Retromobil patří mezi nejdůležitější veteránské akce Evropy, je to jednou z největších svého druhu. Letos se...

Autofotka týdne: Munzarova mistrovská tatrovka osiřela

Tatra 602 Tatraplan Sport V8 Luďka Munzara

Ve věku 85 let zemřel Luděk Munzar. Známý herec a dabér Paula Newmanna se proslavil také jako automobilový závodník. V...

Najdete na iDNES.cz