Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Zapomenutá rarita MBX: škodovka, která měla být trhák, neuspěla

Počítalo se, že z automobilky Škoda vyjede přes padesát tisíc modelů MBX. Jenže na silnice jich dospělo jen dva a půl tisíce. Dodnes jich zbylo kolem padesátky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

rebbe

12. 5. 2011 21:08
Domácká napodobenina Simcy 1000

patřila k vozům, jejichž koncepce byla zastaralá už na rýsovacím prkně. Těžký řadový motor vzadu, chladič vpředu, zkrátka šílenství!  Podstatně lehčí motor, se vzduchovým chlazením, např podobný Fiatovi 500 by tenkrát jistě měl úspěch, kličkovat mezi dírami v silnici se tenkrát nedalo rychleji, než tak 80 km/hV

0 0
možnosti
JV

VEGR

8. 5. 2011 13:54
www.elektromobil.wz.cz

Bylo to mé první auto, lahvově zelená, kde jí je nyní konec?[>-]

0 0
možnosti
DH

hurkadavid

3. 5. 2011 14:17
Nesmysl...

Můj otec po ní velmi toužil a snažil se ji sehnat.   Po letech mi vykládal, jak se to dělalo, ať si za socializmu můžete takové auto koupit. Ale 1100MBX prostě sehnat nešlo, a tak jsme měli 1000MB. Kdyby se jich vyrobilo 50,000, prodaly by se. Ale asi to bylo v něčem jiném. Myslím, že jízdní vlastnosti....

0 0
možnosti
AL

alis

2. 5. 2011 18:35
Ostatně soudím...

...že na českém trhu by byla tato škodovka trhákem zcela určitě, pokud by byla k dostání. Pamatuju, jak rodiče museli "položit na auto" a pak dva roky čekali, až jim došel přípis, že jim ho strana a vláda přidělí, pokud dopaltí zbytek. Auta to byly krásný, jedny z těch, co v zatáčce v předu na chvíli zahlídly svět. Pak na dlooooooouhý roky svět zmizel v nedohlednu.

0 0
možnosti
ML

fsp

2. 5. 2011 19:32
Re: Ostatně soudím...

V podmínkách nesaturované konkurence může být prodejním trhákem cokoliv, nehledě na kvalitu. Tohle auto bylo technicky nezvládnuté a výroba nákladná, tak prostě skončilo.

0 0
možnosti
MP

ztrewq

2. 5. 2011 17:28
a š 1000 MBG?

prečo nespomenú?

ps - tieto "dvojdverové boli AŽ po obyčajnej 1000MB, nie predchodkyne. bol som pri tom, keď robili fotografie (pred uvedením na veľtrhu) v trenčianskych tepliciach pri jazierku.

0 0
možnosti
A

aluminium

2. 5. 2011 16:49
Bobina

Jedním z důvodů proč, tato škodovka ve své době neuspěla byl určitě ten, že se dala koupit pouze v Tuzexu. Jinak mám na ni - Bobinu - pěkné vzpomínky. Bylo to první auto, které si naši pořídili a táta ho utítal i když padla rosa. Ten chrom opravdu za moc nestál.

0 0
možnosti
TCOPM

Ten co odhlasil předplatne MF

2. 5. 2011 16:20
hmm

to je pořád dokola, počítám, že do prázdnin zase vyjde nějaký blábol o šestsetrojce

0 0
možnosti
M

martp

2. 5. 2011 16:12
smutné...

Každý, kdo na takové auto plive, nemá v sobě kus estetického cítění. Jedna z nejkrásnějších škodovek. A co se týče technické stránky, pokud se to auto opravdu staví od "nuly" a majitel si dá záležet, lze dosáhnout s moderními technologiemi(antikorozní ochrana, těsnící materiály) stavu nového vozu. Vím o čem mluvím, pár takových "hnusů fialových", ze kterých pořád teče olej, jsem od šroubku zrenovoval.

0 0
možnosti
ŠH

Vašek2

2. 5. 2011 16:08
A co motor?

Nechci mystifikovat, ale mám pocit, že MBX a také typ MBG byly "dvoukarburátorové" stroje. Ono to sice byl karburátor jeden, ale dělený na dvě samostatné části v jednom těle. A těch MBG bylo vyrobeno 600 ks. Nebo se pletu?

0 0
možnosti
V

vanthomas

3. 5. 2011 0:26
Re: A co motor?

Nene, u 1000mbx/g a 1100mbx/x se pužívaly dva jednoduché karburátory (nejspíš typ Jikov 32 BS).

První dvoukomorový karburátor (Jikov 32DDSR) dostala až Škoda 110r

0 0
možnosti
MS

1000mb

2. 5. 2011 15:59
Tak sběratelsky

je to určitě zajímavý auto,ale osobně se mi víc líbí klasický "embečko",hlavně 1.provedení se žábrama.Škoda,že tenkrát nevyšel pokus s roadsterem,který v několika prototypech vznikl,ale tuhost karoserie byla tak mizerná,že vývoj vzdali.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...

Autoatlas Itálie. Opel, ferrari a fordy vzdaly hold známým městům a místům

22. dubna 2024

Potomci Leonarda da Vinciho dali světu skvělé těstoviny, fantastická vína, skvostný parmazán,...