Záměr vyvinout česko-německý automobil s co největším počtem společných dílů, nebyl vůbec špatný.
Ale to, co je v dnešním automobilovém světě zcela běžné, se v zemích RVHP (Rady vzájemné hospodářské pomoci) nakonec ukázalo jako čirá utopie.
Škodovka už od konce 60. let připravovala auto s motorem vpředu a pohonem předních kol.
„Východní Němci například vyráběli moderní klouby na hnací hřídele, které bychom jinak museli nakupovat na Západě. A to v tehdejší době bylo nemyslitelné,“ říká pamětník tehdejších událostí, konstruktér a designér Václav Král.
Zamýšlený společný automobil se měl lišit pouze karosérií. Trabant plánoval třídveřový hatchback, Škoda i Wartburg počítaly se čtyřdveřovým sedanem.
Počátkem roku 1973 se však Němci z finančních důvodů rozhodli pro výrobu jediného modelu, který měl být montován v závodě Trabant ve Zwickau. Továrna Wartburg v Eisenachu měla být pouze dodavatelem dílů.
Návrh karosérie Škody P760 z roku 1973 pocházel od Giugiara.Ale ještě téhož roku mělo být vše jinak. Automobilky Wartburg i Trabant byly usnesením „Sjednocené dělnické strany“ NDR pověřeny pracovat na vývoji společného modelu, tentokrát však už bez Škody. Ta měla do budoucího východoněmeckého auta dodávat pouze motory a některé díly.
Ale i z této, zdánlivě triviální spolupráce, nakonec sešlo. V září 1979 ukončili političtí zástupci obou zemí dlouholetou spolupráci, která nepřinesla nejmenší efekt.
Wartburg P760 byl klasický sedan, na snímku v modifikované verzi z roku 1974. Z neslavné doby Projektu 760 zbylo v obou zemích jen několik desítek prototypů a velké finanční ztráty. Němci je vyčíslili na 60 miliónů marek (asi 180 miliónů Kčs), náklady mladoboleslavské automobilky nebyly nikdy zveřejněny.
Následky společného neúspěchu si všechny tři zúčastněné značky s sebou nesly ještě dlouhá léta. Škodovka začala s výrobou moderního auta s motorem vpředu až v roce 1987, německé wartburgy si na čtyřtaktní motor (od Volkswagenu) musely počkat ještě o rok déle.
Do trabantů se čtyřdobý motor přestěhoval až po pádu Berlínské zdi v roce 1990, kdy už o „Honeckerův bakelitový zázrak“ nikdo nestál.
Trabant P760 z roku 1970 měl třídveřovou ocelovou karoserii.Návrh karosérie Škody P760 z roku 1973 pocházel od Giugiara. Wartburg P760 byl klasický sedan, na snímku v modifikované verzi z roku 1974.Do společného dílka značek Trabant a Wartburg s označením P610 už měla mladoboleslavská Škoda dodávat jen motory a některé součástky. Němečtí karosáři se však evidentně inspirovali tehdejší Škodou 120.