Sobota 14. prosince 2019, svátek má Lýdie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 14. prosince 2019 Lýdie

Diskuse k článku

Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického „two-door“. A Škoda 1101 tuto přezdívku přijala pro kompletní nabídku, tedy i pro čtyřdveřový sedan, kombík a dokonce dva druhy kabrioletu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i40l79o62š 67K24o93l43m64a51n 6866763817532

Moc dobře si pamatuji tudory, v tom bojovom sem dělal autoškolu. Autor tam uvádí čtyřdvéřové, já pamatuji jen dvoudvéřové. 67 tisíc byla cena na poukaz a samozřejmě před měnou, vzpomínám když otec kolem roku 48 kupoval Populára cca 10 let starého a zaplatil za něj 112 tisíc. Tudor byl poslední auto u nás, kde bylo použito dřevo v karoserii, bylo to myslím bezpečnější, ale hlavně méně hlučné oproti nástupci Spartaku. U podniků jezdily ještě kolem roku 60. Mám na něj hodně úsměvných vzpomínek.

+1/0
7.12.2016 18:48

M65i65l79o44š 16K21o55l26m47a20n 6646103207702

Musí to doplnit, "čtyřdvéřové" byly kombíky, ale těch bylo málo, jezdily jako sanitky a ty měly snad jen troje dveře z boku a čtvrté byly zadní.

0/0
7.12.2016 18:55

M74a47r20t20i50n 43N33e49b60e38s23k89ý 7516590227552

Čtyřdveřové krátké existovaly. V boku kratší přední i zadní dveře, zadek stejný. Bylo jich velmi málo, ale dodnes je někteří veteránisté mají.

+1/0
8.12.2016 12:56

F18r58a31n66t31i80š87e25k 28M21ü29l41l92e69r 2963662139328

Jasně, že tudor byl dvoudvéřový, název byl přece odvozen ze slov two door

0/0
13.12.2016 10:53

P68e26t41r 76S35e47d29i25v14y 6507318265687

Strasna fotka. Snaha o retro, ktere retro vubec neni. Neprirozene, ostre prechody, ze to vypda, jako by tam modelku nekdo dodelal a v neposledni rade kerka na noze... achach!

+6/−2
5.12.2016 15:34

J94a14n 90P12r15o78c53h49a93z59k94a 1917395249917

Nevím, co je to kérka. Ale musím přiznat, že ta tyč na šaty, která se opírá o auto, a kterou nazýváme modelkou, ke kráse auta rozhodně nepřispívá.

+3/0
6.12.2016 0:33

R56o90m41a56n 85S29c90h95a24v40e33l 7828472152754

Celý kalendář si můžete prohlédnout zde: http://www.skodateam.cz/Nastenny_kalendar_SKODAteam_2017/eshop?idz=2249&pk_campaign=id

A tady video pohled do zákulisí focení kalendáře: http://www.skodateam.cz/Backstage_kalendare_SKODAteam_2017

+2/0
5.12.2016 9:44

V46á92c11l51a33v 37Z11a67j90í86č59e81k 4730661458846

Dobré a spolehlivé auto na tu dobu.

+7/0
4.12.2016 19:04
Foto

J95i33ř37í 68U23n19č74o39v49s13k17ý 8759702813959

Vzpomínám taky na ně, najezdil jsem s ním mnoho km. Jenom ty dřevěné podběhy trpěly, ale zato jsem nevěděl co je rez. Sněhem to projelo když nárazník ho hrnul před sebou.

+2/0
5.12.2016 10:14

J16a44n 27B22a11r89t86u90š63k54a 7326491681363

Tahle auta dělala "parádu" ještě v šedesátých letech.

+4/0
4.12.2016 17:34

J46i26ř38í 78N55e37u59m20e45i62s37t28e71r 2122295293351

Dneska vám leckteré dvacet let staré "parádu" taky udělá.

+1/0
4.12.2016 19:29

J95i19ř90í 53K46l56i53m44e94š 9181411724249

Třeba zrezlá Felicie :-P

+1/0
4.12.2016 19:42

P89e68t15r 13S13c86h78w96a25r53z 7458959983641

Taky mám 22 let staré auto, a jak jezdí!

0/0
5.12.2016 13:06

M83a82r27t83i70n 44N28e36b40e77s82k98ý 7696830437592

Pokud se o něj umíte a chcete postarat, pak zajisté. Jen chtít a umět.

0/0
8.12.2016 12:58

P28e27t46r 30Š71i68l22h68a98n 7428502377793

67 700 korun musela být tenkrát pěkná darda...

+3/0
4.12.2016 17:29

M64i54l57a47n 91Š69v60a76g33r70o37v94s63k37ý 9372299135268

Asi před měnovou reformou.

+5/0
4.12.2016 18:32

M93i62r64e35k 28G58a77j91e25r 5691586849370

Je chyba, ze v clanku neni uvedeno, kolik to bylo v prepoctu na prumerny plat. Nedari se mne to nikde najit. Hadal bych, ze to bude v prepoctu na dnesni penize 25 az 35 krat tolik.

+1/0
4.12.2016 23:12

J93a90r55o75m32í34r 61K76r24á82l 4820939554199

Jenomže tohle jsou ceny před měnovou reformou. Takže tak 12-15 platů. Tedy přibližně jako dnes.

+1/0
5.12.2016 11:18

V34o18k40o84u48n 95V25l56a74d25i39m36i98r 8682988539908

Muj tata vydelaval coby postovni zamestnanec 10 000 KCS ve starych. Tedy kdybychom vyzili z mamineho platu, byl by 6a 7 mesicu. Ovsem kdyby byl. Nepamatuji se, ze by ho mel nekdo. S tudory jezdila hlavne StB a SNB.

+2/−1
5.12.2016 14:53

Z27d48e42n43ě14k 17R61a15j94s50k49ý 4781796815406

Kdo to nezažil, těžko pochopí. Většina výrobků byla spíš levná než drahá, to až konec socíku zdražil prakticky všecno spojené s elektronikou, kterou jsme nezvládali pořádně vyrábět. Ta cena je ovšem poválečná, ještě před reformou v třiapadesátým.

Problém po celou dobu byl s dostupností výrobků, v tom článku je to také napsáno. Proto ještě Spartaky, Oktávky a Feldy byly na poukaz a ještě pozdějc i Trabanty na pořadník. To byla taková finta na lidi i "statistiku."

Pamatuji si, jak na počátku šedesátejch let jsem už třetím rokem v učení vydělával talíř. Tehdá malej Fiat byl za 19 a Renault ještě o tác levnější a já si trouba myslel, že si na něj vydělám za půldruhýho roku. Rychle jsem ale vystřízlivěl, když jsem zjistil, že se jich dováží pár stovek za rok na celý Československo. Rv

+1/0
6.12.2016 9:32

J71a48r52o83m84í84r 20K88r22á47l 4260409464959

Při platu 5 tisíc ? To nebylo zas tak zlé.

0/0
5.12.2016 8:43

J35a91n 77H70r90u64z55a 8234758309107

Krásné auto mého mládí, pěkná slečna s Flexaretou. Vzpomínky na minulost.R^

+3/0
4.12.2016 16:44

P77e79t53r 54P75a76l93e43č97e63k 3590255254682

Hrozně se mi líbí ty "vodorovné" tachometry, škoda že už jsou tak málo k vidění.

+2/0
4.12.2016 16:38

V16o17k58o30u95n 87V76l25a18d68i57m71i18r 8872268849588

Ovsem ten Tudor mel uz tenkrat zastaraly motor s trikrat ulozenou klikovou hrideli a drvena karoserie byl taky tenkrat uz trochu antokvarni. A ve stejnem rove vyjel ze sovetske fabriky moskvic 400, presna kopie Oplu Olympie z roku 1936 uz s celokovovou karoserii a 5 x ulozenou klikovkou.

+1/−13
4.12.2016 13:44

V72á32c82l17a14v 65M44a45l69ý 3314958474419

Pán je odborník, podobný motor vydržel až do dnešních dní a montoval se modernizovaný i do Fabiií 1.4. Je spolehlivý a většina motorů dokázala bez GO najet 400tisíc i víc km, se spotřebou do 8 l/na 100.

+5/0
4.12.2016 18:22

V75o76k61o11u84n 56V95l91a78d42i33m61i70r 8842958149688

Jiste, vite vubec co je to klikova hridel a K cemu slouzi?

+1/−3
4.12.2016 19:17

V15á26c22l15a86v 92M42a61l11ý 3504248844359

Jistě vím, k čemu je kliková hřídel. Na tak malý výkon, stačí i 3x uložená, jak vidíte, stačila i pro škodu Fabii, dokoce i pro soutěžní Š130. Motor může být konstrukčně menší. Mimochodem, ten Moskvič měl možná víckrát uloženou kliku, ale rozvody z poloviny dvacátých let.

+6/0
4.12.2016 19:48

V65o79k76o76u91n 80V19l16a13d68i87m65i92r 8882598549438

Pane Maly zrejme jste si poletl Moskvice s Pobedou.

0/−2
5.12.2016 14:54

M80a47r41t10i26n 79N35e35b88e83s29k49ý 7826160817172

Moskvič byl z Opelu, Pobeda z Fordu, resp.Jeep a měla ještě spodové ventily.(SV)

0/0
8.12.2016 13:02

M53i76c52h83a92l 91S25t94e62h11l57í33k 9484921131819

No zato vy jste odborník.Motor,který se montoval do Fabií,vychází z motoru pro 1000MB,tenkrát novinka.S motorem z Tudora to nemá nis společného

0/0
4.12.2016 21:28

V16á66c68l75a53v 35M48a10l51ý 3514138964889

Úplně nemáte pravdu, ten motor byl konstrukčně stejný, Do Š1000MB zmodernizovaný, Ten původní se vyráběl dále, do vozů Š1202,1203. pak dál procházel modernizací.

+2/−2
4.12.2016 21:36

J65i29ř62í 16E58r49b22e16n 1703504886317

Má. Motor pro embéčko byl konstruovaný zcela nově. S motorem pro populara/tudora/1203 má společný leda tak princip.

+2/0
5.12.2016 6:37

M45i47r24e31k 11B85á94r79t46a 2435267460151

Pan Malý to přece tak píše. Lišil se hlavně v materiálu bloku motoru. Ale jinak byl konstrukčně stejný...

0/0
8.12.2016 14:50

M63a27r37t52i41n 51N87e28b15e95s80k94ý 7276890537892

Ve Fabii byl agregát původně z Favorita, což byl modifikovaný 1000MB. Motor z 1101 dožíval ve 1203.

0/0
8.12.2016 13:00

J75i45ř26í 78N54e17u86m33e77i50s64t18e26r 2512325133251

Nebyl to náhodou Kadett? Olympia byla větší model?

+1/0
4.12.2016 19:51

V10á93c31l83a63v 38M97a11l13ý 3404508424369

Jistě, že to byl Opel Kadett, rusové si odvezli výrobní linku a vyráběli ho na ní doma. Byl to předválečný vůz, se zastaralým motorem a tříst. převodovkou. Š tudor, byl moderní vůz, moderní koncepce, oceňovaný na výstavách.

+2/0
4.12.2016 20:15

M82a94r51t89i70n 96N98e66b60e56s40k13ý 7746900867792

Ten Moskvič nebyl jen přesnou kopií.

On to byl Opel.

Dokonce vyrobený na technologii Opelu, kterou si Rusové odvezli z Německa do Moskvy.

Ten zastaralý motor v 1101 vydržel s minimálními změnami do konce 20.století v 1203, přes Spartaky, Octavie, 1201/1202.

+1/0
6.12.2016 15:30

M12i62l73a77n 78Š27v95a31g16r22o16v27s77k50ý 9752469905508

Perfektní byla Škoda 1101 sanita, v ní mě vezli do špitálu. ;-D

+1/0
4.12.2016 12:34

J66i68ř65í 36O80s34i13n58a 5487472902795

Vzhledem mi to prijde lepsi nez dnesni. kdyby to nerezlo a nezralo, sel bych do toho.:-)

+7/0
4.12.2016 9:48

R88a46d21e31k 11D76o76l64e57ž65a98l 2299823580900

Hlavně kdyby to nemělo dřevěnou kostru. To se obvykle rozpadlo jako první. A renovace je náročná.

+2/−2
4.12.2016 13:43

M81i88r19e79k 92G22a33j34e27r 5231756819490

Tohle urcite uz drevenou kostru nemelo.

0/−4
4.12.2016 23:13

J73i30ř77í 57E40r35b32e69n 1153564496977

Mělo.

Celokovovou karosérii dostal až "sedan" Škoda 1200.

+4/0
5.12.2016 6:38

P68e35t91r 11M68i46c52h31a43l 2310694391672

A kde jsme mohli být, kdyby to tu bolševik nezruinoval.

+23/−3
4.12.2016 7:56

Z96d67e64n22ě92k 18M34a94š37t90a37l87í51ř 7888576353302

A kde jsme mohli být, kdyby všichni ti stateční protikomunističtí bojovníci vylezli již tenkrát a nikoliv až teď.

+14/−2
4.12.2016 11:21

V75ě42r68a 80F34o85l40t32ý58n76o32v59á 1158516597479

A co Vy, vylezl jste?

Já ne, bála jsem se.

+1/0
4.12.2016 11:58

R89a42d66e67k 56Č22e47r24v13e41n44k64a 5234261564932

To je od pana Maštalíře, co by člena Okamuraboys, zřejmá ironie. Jeho guru přece vůbec neskrývá své sympatie k Rusku a komunistům

+1/0
4.12.2016 16:44

J95i22ř55í 37K69o85c72u80r33e88k 6445414125458

Proti sovetské armádě v 68. roce jsme měli bojovat jak? Čepicema?

Sovět by vojákům nakecal, že na jih od Polska je Rakousko, rodiště nacisty Hitlera. Ať to teda berou dům od domu.

Ti, co osvobozovali Československo by v armádě nebyli, takže by stejně nepoznali, kde jsou.

Že by to neudělali? A co bylo v Katyni?

+1/0
4.12.2016 12:08

J31i48ř76í 49E61r55b89e67n 1733624936547

Tudory jsou konstrukce z let 1943-45, výroba od roku 1946.

V 68. roce se taktak rozbíhala výroba Š 1203 a na rýsovacích prknech vznikaly Tatra 613, Škoda 900/1100 a Škoda 1250/1500.

0/0
5.12.2016 6:42

P77e91t51r 75M19i41c29h38a62l 2920944321772

Mašínů bylo bohužel málo.

+8/−11
4.12.2016 13:21

J13i69ř85í 43E66r76b16e22n 1663204956867

Mašínovci dokázali leda ničit majetky, loupit peníze a zabíjet občany.

Kdyby zastřelili krajského tajemníka strany, bylo by to jinší kafe než podříznutí spoutaného řadového policajta nebo postřelení zasahujícího hasiče.

+11/−1
5.12.2016 6:51

Premium

Zoufale jsme se snažili postřeleného muže zachránit, líčí lékař z Ostravy

Hrudní chirurg Marcel Mitták z Fakultní nemocnice Ostrava se snažil s týmem zdravotníků zachránit jednoho z těžce...

Premium

Na Gottově pohřbu jsem se bál, že spáchám atentát na Zemana, říká Strach

Každý se ho ptá na Anděla Páně 3. Jiří Strach ale trpělivě vysvětluje, že to nezáleží jen na něm. „Rozhodujeme o tom...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Najdete na iDNES.cz