Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M58i87r67o60s61l74a83v 43S58t26e92i26n42e47r 2696330650176

Moje německá exportní verze Oktávie r.v. 1964 se jmenovala Škoda Popular.

Problém bylo zavěšení kol, svislé čepy, které bylo třeba mazat tekalemitkou každých 1500 km. Vytlučené čepy se projevily při 80 km/h velmi silnými vibracemi na volantu, sotva se dal udržet.

Řazení dlouhými táhly od volantu bylo velmi nepřesné, na cestě do Karviné se zpátečka a jednička zařadily současně, což samozřejmě vedlo k nehybnosti vozidla. Tušil jsem to ale už předem a proto jsem vezl náhradní převodovku už v kufru, tamní servis byl nemálo překvapen- převodovku v Mototechně bylo tehdy třeba objednat tak na rok dopředu.

Tohle v Americe oblíbené řazení totiž umožnilo mít vpředu širokou lavici místo dvou sedadel. Pásy tehdy ještě nebyly.

+7/0
doporučit
21.5.2019 8:58

J22a46n 66P27a45v17l37i64š 9489592536884

Octavia,nádherné a spolehlivé auto.Můj otec ho koupil v roce 1960.Byl jsem ještě malý,ale dobře si to auto pamatuji.Řazení pod volantem,to bylo naprosto skvělé.A co jsem ještě obdivoval,že,když se nepodařilo nastartovat,tak součástí byla i startovací klika.No a po protočení Octávka vždy naskočila.Na autech i motocyklech bylo vidět vynikající zpracování.Co dodat-české zlaté ručičky.Smekám.

+5/0
doporučit
21.5.2019 8:27

V48l49a61d38i52m47í46r 27K30r96u11p25k61a 4968374714596

Octavii nemám, nemohu soudit. Ale s tou jízdní dynamikou těchto auto to snad nebylo až tak tragické. Jezdím s Wartburgy 311, kteří jsou současníky Octavií. První byly vyrobeny ještě 3 roky před Octávií v roce 1956 a jezdí do dnes velmi spolehlivě. Pokud Octavie měly vůle na řízení 1/4 otáčky, tak u Wartburgu to rozhodně neplatí. Řízení jde přesně, i když proti modernímu vozu to přecejen chce více síly pro jeho ovládání. A popisované otřesy při jízdě? Ano, je slyšet motor, karosérie se chvěje díky tuhému uložení dvoutaktního motoru, ale při jízdě se vše uklidní a v zrcátcích si můžete prohlížet auta, který jste díky výkonu dvoutaktu nechali aspoň na chvíli za sebou. Když se zadaří, budou mezi nimi i Octávie aktuální generace. No a možná uvidíte sem tam i nějaký ten obláček namodralého kouře.

+5/0
doporučit
21.5.2019 6:43

D46a11v43i16d 26P14ě72c78h 1402517604

Nádhera! R^[>-]

+4/0
doporučit
21.5.2019 11:11

M32a96r36o34š 88K69l77e52m63p14a 1937324857474

Táto škodovka sa mi nikdy nepáčila. Ani ako dieťaťu. To jej sestra Felícia, to bola úplne iná káva... Ešte potom 110R vykresala z nudnej 100ky plameň a Rapid/Garde z hnusnej 105/120 vykresala aspoň iskru.

+2/0
doporučit
21.5.2019 15:11

I86g24n45á50c 65D47i79v64i14š 1111589203824

Tomu říkám ofce ftopu!

+2/0
doporučit
21.5.2019 0:23

J31a44r88o59s22l94a84v 94H33o69r75k35ý 3914294839186

Bohuzel uz pak nic hezkeho vyrobeno nebylo.

+3/−8
doporučit
21.5.2019 5:35

V55a52c77l56a67v 38V88a37v37r73a 3147804665917

To už dnešní generace nezná.... po odstřižení Česka už česká auta nejsou. Zisky bývalé Škodovky jdou dnes do Německa. Ehhhh stejně to zajde. Mnoho automobilek v Evropě zajde na elektromobilech..

A taková osobní Tatra? Kde by dneska mohl někdo vyrbit to, co uměli komunisti. Kam se na ně dnešní republika hrabe. A že by se našly stovky výrobků co dnes neumíme.[>-]

+5/−23
doporučit
21.5.2019 4:44

F34r75a78n85t55i18š74e54k 80V37á10c52l63a54v68í24č73e28k 4955563581584

Ředitelé aznp často končí pomocí octavie v ripu ....

0/−2
doporučit
21.5.2019 17:18

Najdete na iDNES.cz