Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M57i85r15o69s84l53a96v 83S11t28e60i11n98e24r 2976220450636

Moje německá exportní verze Oktávie r.v. 1964 se jmenovala Škoda Popular.

Problém bylo zavěšení kol, svislé čepy, které bylo třeba mazat tekalemitkou každých 1500 km. Vytlučené čepy se projevily při 80 km/h velmi silnými vibracemi na volantu, sotva se dal udržet.

Řazení dlouhými táhly od volantu bylo velmi nepřesné, na cestě do Karviné se zpátečka a jednička zařadily současně, což samozřejmě vedlo k nehybnosti vozidla. Tušil jsem to ale už předem a proto jsem vezl náhradní převodovku už v kufru, tamní servis byl nemálo překvapen- převodovku v Mototechně bylo tehdy třeba objednat tak na rok dopředu.

Tohle v Americe oblíbené řazení totiž umožnilo mít vpředu širokou lavici místo dvou sedadel. Pásy tehdy ještě nebyly.

+7/0
doporučit
21.5.2019 8:58

J79a13n 12P58a36v57l61i90š 9849272176654

Octavia,nádherné a spolehlivé auto.Můj otec ho koupil v roce 1960.Byl jsem ještě malý,ale dobře si to auto pamatuji.Řazení pod volantem,to bylo naprosto skvělé.A co jsem ještě obdivoval,že,když se nepodařilo nastartovat,tak součástí byla i startovací klika.No a po protočení Octávka vždy naskočila.Na autech i motocyklech bylo vidět vynikající zpracování.Co dodat-české zlaté ručičky.Smekám.

+5/0
doporučit
21.5.2019 8:27

V79l44a30d26i69m12í38r 64K92r77u62p81k21a 4898604284656

Octavii nemám, nemohu soudit. Ale s tou jízdní dynamikou těchto auto to snad nebylo až tak tragické. Jezdím s Wartburgy 311, kteří jsou současníky Octavií. První byly vyrobeny ještě 3 roky před Octávií v roce 1956 a jezdí do dnes velmi spolehlivě. Pokud Octavie měly vůle na řízení 1/4 otáčky, tak u Wartburgu to rozhodně neplatí. Řízení jde přesně, i když proti modernímu vozu to přecejen chce více síly pro jeho ovládání. A popisované otřesy při jízdě? Ano, je slyšet motor, karosérie se chvěje díky tuhému uložení dvoutaktního motoru, ale při jízdě se vše uklidní a v zrcátcích si můžete prohlížet auta, který jste díky výkonu dvoutaktu nechali aspoň na chvíli za sebou. Když se zadaří, budou mezi nimi i Octávie aktuální generace. No a možná uvidíte sem tam i nějaký ten obláček namodralého kouře.

+5/0
doporučit
21.5.2019 6:43

D93a14v20i31d 60P37ě81c21h 1972587574

Nádhera! R^[>-]

+4/0
doporučit
21.5.2019 11:11

M17a92r67o79š 75K44l47e26m80p82a 1547944827794

Táto škodovka sa mi nikdy nepáčila. Ani ako dieťaťu. To jej sestra Felícia, to bola úplne iná káva... Ešte potom 110R vykresala z nudnej 100ky plameň a Rapid/Garde z hnusnej 105/120 vykresala aspoň iskru.

+2/0
doporučit
21.5.2019 15:11

I70g11n49á30c 46D45i95v43i34š 1901229953444

Tomu říkám ofce ftopu!

+2/0
doporučit
21.5.2019 0:23

J28a17r47o14s71l52a80v 57H10o20r82k15ý 3764514449466

Bohuzel uz pak nic hezkeho vyrobeno nebylo.

+3/−8
doporučit
21.5.2019 5:35

V82a49c18l37a51v 89V35a42v90r60a 3227614735677

To už dnešní generace nezná.... po odstřižení Česka už česká auta nejsou. Zisky bývalé Škodovky jdou dnes do Německa. Ehhhh stejně to zajde. Mnoho automobilek v Evropě zajde na elektromobilech..

A taková osobní Tatra? Kde by dneska mohl někdo vyrbit to, co uměli komunisti. Kam se na ně dnešní republika hrabe. A že by se našly stovky výrobků co dnes neumíme.[>-]

+5/−23
doporučit
21.5.2019 4:44

F75r66a78n10t28i18š42e78k 81V52á12c32l69a90v65í24č69e93k 4605963511514

Ředitelé aznp často končí pomocí octavie v ripu ....

0/−2
doporučit
21.5.2019 17:18

Najdete na iDNES.cz