Diskuse k článku

Nejdražší škoda stála jako pět domků, měl ji i prezident Osvoboditel

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vložit nový příspěvek

Přihlášen uživatel: (odhlásit)


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


D73a36n37i50e82l 62S23v98o10b31o42d55a

9. 7. 2016

Velká elegance. Dnes máme na hradě primitiva, jezdícího konfekčním autem bez fantazie, protože nic jiného si zvolit nedokážeme a vyrobit neumíme. :-/

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J80i61r61i 15R65u63s33n45o82k

7. 7. 2016

To male "s" v nadpisu tedy bije do oci.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R63a75d37e18k 25F47o15l47p11r97e97c72h17t

7. 7. 2016

To sice bije, ale je to dobře.

Viz. například:

"Mám na dvorku tatru." (malé t, protože je myšlen obecně automobil značka Tatra (a zde už musí být velké T, protože se jedná o značku))

Rozdílné je pak: "Mám na dvorku Tatru 603." (zde už musí být velké T u automobilu, protože je to konkrétní typ)

Nebo: "Jel jsem do Škodovky škodovkou." (jel jsem do podniku Škoda vozem značky Škoda)

6 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J59i91r17i 97R65u44s26n97o53k

7. 7. 2016

Uznavam, ze asi mate pravdu, ale uz jen tim slovem nejdrazsi jste jasne specifikoval model (analogie s Tatra 603), takze si porad myslim, ze tam ma byt velske "s".

A abych byl uprimny, tak jsem stejne presvedcen, ze se pise Tatra/tatrovka a Skoda/skodovka. Ale zas az tak zvedavy, abych to hledal na internetu nejsem. Nicmene diky za zajimavou odpoved. Vase clanky jsou vzdy zajimave.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R48a55d67e81k 55F44o11l45p71r76e18c31h20t

7. 7. 2016

Díky za poslední větu. Ještě k tomu "s", tím slovem nejdražší je sice přesný typ specifikován, ale to není z jazykového pohledu směroplatné, muselo by to být dané typové označení. Dokonce se správně píše malé "s" v Mládkově textu: "Jedu takhle tábořit škodou sto na Oravu...", kde už je typ Škoda 100 vidět na první pohled.

Nakonec je také pravda, že ten titulek není můj, ale editorů. Tedy alespoň ta první část, vložil jsem pouze prezidenta Osvoboditele, protože tam bylo: "Nejdražší škoda stála jako pět rodinných domků a měla letecký motor" (to se mi moc nelíbilo, protože ten motor z toho leteckého pouze konstrukčně vycházel).

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F59i10l42i67p 25V17a60l97d32e43r

7. 7. 2016

Někdy bych chtěl zkusit takové auto řídit, bez posilovačů (i když tenhle "dědeček" podle údajů jinde měl posilovač brzd), bez elektronických serepetiček, na klasickém rámu, s listovým pérováním. Ještě něco málo vzpomínám ze Š 105/120, ale ta už měla další vymoženosti.

A karoserie na přání, kdo si to dnes může dovolit???? Leda automobilka sama.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

A82n73t11o69n96i67n 97K87a28d84l20c37e81k

7. 7. 2016

Prezident osvoboditel??? A od ceho?!!

0 20
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

A16n64t96o28n19i47n 54K25a21d84l18c53e74k

7. 7. 2016

V cem jsme tam byli vezneni v tom R-U?

2 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V13o76j72t87ě88c45h 10P32a28v91l34í33k

7. 7. 2016

Tak narozdíl od E-U nebylo možno R-U opustit. Úředním jazykem byla (rakouská) němčina, bylo zakázáno jakkoli pomluvit císaře pána a bralo se to vážně. Ke svobodě i demokracii daleko. Na druhou stranu, je možné, že by se Rakousko-Uhersko časem reformovalo i bez rozpadu.

5 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

A46n23t42o95n22í27n 87H62r37b89e12k

7. 7. 2016

"Jakýsi" František Stříbrný byl ředitelem uhelných dolů a dodával uhlí pro železnice. V roce 1923 jej jeho bratr, výtnačný politik Jiří Stříbrný informoval o tom, že železnice nutně potřebuje uhlí a tak František Stříbrný zvýšil jeho cenu.

3 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T10o69m19á47š 64L21i69s64k34a

7. 7. 2016

A teď realita. František Stříbrný byl ředitelem Československé diskontní banky , pokud vím banka není důl.Jiří Stříbrný byl ministr železnic.

V roce 1923 začala celostátní hornická stávka těžil jediný důl a to Mutějovický důl, s tím, že tento důl musí plnit dodávky do Rakouska o které by jinak přišel. Do toho ministr železnic a pár podplacených úředníků a spolustraníku Jiřího Stříbrného na vládě protlačí že železnice může začít nakupovat nouzově anglické uhlí. Na anglické uhlí byla v té době zvláštní cena a to hodně vysoká Takže nyní Franta s jeho bankou respektive dceřinou obchodní společnosti jeho banky vyvezla Mutějovice uhlí na první nádraží v Rakousku tam se na vagony líply cedulky England coal a šupajdily již za násobně vyšší cenu zpět na první české nádraží kde je převzali státní dráhy řízené bratrem Jiříkem.

Jiřík jako politik samozřejmě podporoval horníky ve stávce aby si prodloužil kšeft, jako ministr železnic úmyslně a hrubě podhodnotil zásoby uhlí u státních drah, aby mohl vyvolat potřebu krizových nákupů s bráchou pak falšoval a vydával české Mutějovické uhlí za anglické ,které mělo zvláštní cenovou a celní sazbu.

Pokud jde o cenu tak údajně vydělávali až 20.000 Kč na vagonu uhlí a zašmelili nejméně 273 vagonu Mutějovockého uhlí , existuji ale odhady, že vagonů bylo ve skutečnosti více než 350

7 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P47a94v42e88l 63N42á74r49o48ž19n87ý

7. 7. 2016

TGM měl kliku, že tehdy nebyla EU. Dnes by měl smůlu ani 6.6l šestiválec tohoto stroje natož pak 6l dvanáctiválec jeho Tatry 80 by soudruzi z EU nepřipustili.

Vyfasoval by půllitrový půlválec a ještě by musel do něj nakupovat řepkové svinstvo od nějakého slovenského agenta STB.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J72i72ř94í 71S33c22h29w97a66c30h

7. 7. 2016

kecko, copak se v EU nevyrábí šestilitrové (dokonce nedej bože) dvanáctiválce?

9 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T90o46m22á73š 72L28i79s97k44a

7. 7. 2016

Tak schválně jaké v EU prodávané osobní auto má dnes dvanáctiválcový motor nebo motor o 6 a více litrech ? Něž začněte hledat nějaké Bugatti Veyron s tím, že mi to natřete, opakuji osobní automobily což není Bugatti Veyron Bugatti je sportovní auto a nemusí plnit nesmyslné EU limity, Škoda-Hispano-Suiza i Tatra 80 jsou osobní auta a musela by plnit nesmyslné EURO normy a v takovém relativním poměru jakým bylo 22 ks T80 v 30 letech se prostě v EU nic takového prodávat nesmí protože to EU zakázala.

1 5
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P20e57t36r 10M84a51r79š53á42l79e51k

7. 7. 2016

Ferrari FF, MB S600, BMW 760li, Rolls-Royce Ghost, Audi A8 L.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T47o23m28á11š 39L36i73s47k24a

7. 7. 2016

Prosím mínusáci zkuste si zjisti fakta o emisních limitech flotily automobilky a nezesměšňujte se.

1 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J52i91ř70í 96S13c56h57w30a24c89h

7. 7. 2016

několik RR, několik Ferrari, několik Bentley má V12.

Spousta dalších má V8 (Jaguar, BMW, Mercedes, Audi), třeba jen okolo 4 litrů, protože samozřejmě dnes tak velké objemy nejsou potřeba a přesto dosahují násobných výkonů jako ten starý letecký šestilitr.

EU prodej žádných motorů NEZAKAZUJE. Jen předepisuje průměrné emisní limity a poplatky za jejich nesplnění. Kdyby EU zakazovala výrobu takto velkých motorů tak u RR nebo Bentley by neměli co vyrábět.

4 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J24i94ř51í 13S97c40h45w71a19c30h

7. 7. 2016

z hlediska těch limitů emisí je úplně jedno, v čem ty motory jsou, jestli je to sporťák, nebo luxusní limuzína, ty limity platí pro všechno a přesto se ty velké motory v EU vyrábějí a prodávají!

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V52o68j86t28ě24c81h 76P28a20v44l45í53k

7. 7. 2016

Za podobné peníze jako tehdy si dnes může v EU koupit v EU vyrobený 6.5l 12-válec Lamborghini Aventador LP720-4. I počet vyrobených kusů je dost podobný. Vlastně se nic nezměnilo. ;-)

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T41o82m91á28š 86L38i95s37k92a

7. 7. 2016

Zkuste si něco nastudovat o povinných limitech, zjistíte, že toto je osobní automobil a ne superstar, čili toto by jaksi neprošlo přes nesmyslné emisní normy.

K ceně, 278k Kč představovalo 23 let práce horníka (bral 1000Kč čistého měsíčně. Na stejném dole dnes stejný horník vezme 32k čistého , pokud by cena měla být dost podobná muselo by to Lamborghini stát do 9M Kč , problém je že stojí více než dvojnásobek této částky.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V59o38j51t64ě56c95h 20P29a70v92l64í63k

7. 7. 2016

Aventador se dá pořídit za 399500 USD, což je cca 9.7M CZK. Použil jsem trochu jiný přepočet, než plat zrovna horníka, ale musíte uznat, že to zhruba sedí.

Pokud vím, tak se emisní limity vztahují na supersporty zrovna tak jako na běžné osobní vozy - samozřejmě ne při rychlostech mimo NEDC.

A mimochodem, Škoda Hispano-Suiza patřila mezi superluxusní, nikoli běžné vozy, ostatně se z ní platila i daň z luxusu.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T27o70m83á15š 51L82i31s79k39a

7. 7. 2016

Pracuji v SAE a jeden místní klučina ho má, on tedy má všechny Lamborghini co se vyráběli za posledních několik desetiletí a nejspíš čistě jen protože jeho táta má všechny Ferrari. Takže jsem se zeptal na cenu toho jeho kusu a on tvrdí že za to své dal 655 tisíc $,ale je možné že má nějaké lepší gumy a zichr má monogram někde na palubce. Takže jsme vycházel z této ceny, sám nevím ani co je to za auto.

Jen tak mimochodem jen za značku s ten krám prý dal dalších 250.000$, oni to moc neřeší, je z rodiny současného chalífy a tak mu to je tak nějak jedno, ;-D

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P19a79t54r70i62k 67C21h79r53z

10. 7. 2016

Jak již píší ostatní. Možné to je. "Jen" je to "díky" různým poplatkům dražší. Jsou tu i malé automobilky produkující malosériovou produkci (pro kterou platí určité úlevy) a dokonce tu je možnost individuální přestavby či stavby vozidel. Je to drahé, ale za cenu několika rodinných domů by takových aut mohl mít člověk několik.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L16i75b81o36r 91S39k44ý63p67a85l65a

7. 7. 2016

Krásné auto... Ovšem nejdražší je Škoda i dnes (nemám tím na mysli makety typu Fabia).

0 8
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J98i49ř50í 80S88c24h22w17a22c44h

7. 7. 2016

to je fakt super napsat "nejdražší je cosi, co nemáš na mysli".... Rv

Maketo

5 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L55i74b56o63r 50S57k96ý93p92a37l98a

7. 7. 2016

Ne. Lepší vozy jsou od Škodovky určitě drahé. Malé vozy jsem nezkoumal, není to moje třída zájmu. Tam jsou možná levné.

Polomaketo.

0 4
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F48i27l86i87p 81V89a77l53d69e87r

7. 7. 2016

Vím minimálně o jedné jiné konkrétní značce/typu, která je srovnatelná s podobným modelem od Škodovky (stejné stáří, parametry, výbava), ale cenově jsou každý někde úplně jinde. Konkrétně Škoda 260 tis., konkurent 160 tis. Konkurent je na tom v některých ohledech dokonce lépe, ale v oněch nuancích záleží na úhlu posouzení a čemu se dá větší váha. Nicméně ta cena je fakt drasticky odlišná.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít