Diskuse k článku

Nejdražší škoda stála jako pět domků, měl ji i prezident Osvoboditel

Nejluxusnější a nejdražší automobil, jaký se kdy v Československu vyráběl, nese značku Škoda. Karoserie dodávali nejlepší mistři karosáři, jako byli Brožík, Jech a další. S tmavě modrou limuzínou jezdil i prezident Masaryk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D35a96n19i11e83l 54S62v74o41b69o38d11a 6745162441699

Velká elegance. Dnes máme na hradě primitiva, jezdícího konfekčním autem bez fantazie, protože nic jiného si zvolit nedokážeme a vyrobit neumíme. :-/

0/0
9.7.2016 17:56

J22i62r70i 70R72u23s73n25o81k 4635632987453

To male "s" v nadpisu tedy bije do oci.

0/0
7.7.2016 12:57

R31a12d90e93k 21F97o13l40p14r35e80c94h37t

To sice bije, ale je to dobře.

Viz. například:

"Mám na dvorku tatru." (malé t, protože je myšlen obecně automobil značka Tatra (a zde už musí být velké T, protože se jedná o značku))

Rozdílné je pak: "Mám na dvorku Tatru 603." (zde už musí být velké T u automobilu, protože je to konkrétní typ)

Nebo: "Jel jsem do Škodovky škodovkou." (jel jsem do podniku Škoda vozem značky Škoda)

+6/0
7.7.2016 13:16

J83i88r85i 49R58u70s47n38o94k 4285792927603

Uznavam, ze asi mate pravdu, ale uz jen tim slovem nejdrazsi jste jasne specifikoval model (analogie s Tatra 603), takze si porad myslim, ze tam ma byt velske "s".

A abych byl uprimny, tak jsem stejne presvedcen, ze se pise Tatra/tatrovka a Skoda/skodovka. Ale zas az tak zvedavy, abych to hledal na internetu nejsem. Nicmene diky za zajimavou odpoved. Vase clanky jsou vzdy zajimave.

+1/0
7.7.2016 19:12

R61a81d36e46k 30F55o27l53p38r77e44c88h75t

Díky za poslední větu. Ještě k tomu "s", tím slovem nejdražší je sice přesný typ specifikován, ale to není z jazykového pohledu směroplatné, muselo by to být dané typové označení. Dokonce se správně píše malé "s" v Mládkově textu: "Jedu takhle tábořit škodou sto na Oravu...", kde už je typ Škoda 100 vidět na první pohled.

Nakonec je také pravda, že ten titulek není můj, ale editorů. Tedy alespoň ta první část, vložil jsem pouze prezidenta Osvoboditele, protože tam bylo: "Nejdražší škoda stála jako pět rodinných domků a měla letecký motor" (to se mi moc nelíbilo, protože ten motor z toho leteckého pouze konstrukčně vycházel).

+1/0
7.7.2016 21:02

F13i13l65i85p 81V75a43l87d34e86r 1758338914254

Někdy bych chtěl zkusit takové auto řídit, bez posilovačů (i když tenhle "dědeček" podle údajů jinde měl posilovač brzd), bez elektronických serepetiček, na klasickém rámu, s listovým pérováním. Ještě něco málo vzpomínám ze Š 105/120, ale ta už měla další vymoženosti.

A karoserie na přání, kdo si to dnes může dovolit???? Leda automobilka sama.

0/0
7.7.2016 9:53

A70n49t12o31n97i42n 59K26a75d92l82c79e62k 9512979161546

Prezident osvoboditel??? A od ceho?!!

0/−20
7.7.2016 2:54

V95o72j55t67ě81c51h 23P52a45v14l36í73k 5154131544148

Rakouska-Uherska, přeci.

+4/0
7.7.2016 8:47

A83n77t50o17n79i11n 39K59a36d19l81c16e28k 9332459811796

V cem jsme tam byli vezneni v tom R-U?

+2/−1
7.7.2016 12:13

V89o12j76t34ě43c29h 36P59a84v92l15í84k 5204721484788

Tak narozdíl od E-U nebylo možno R-U opustit. Úředním jazykem byla (rakouská) němčina, bylo zakázáno jakkoli pomluvit císaře pána a bralo se to vážně. Ke svobodě i demokracii daleko. Na druhou stranu, je možné, že by se Rakousko-Uhersko časem reformovalo i bez rozpadu.

+5/0
7.7.2016 19:31

A94n84t10o90n36í52n 66H23r29b57e10k 9448931284105

"Jakýsi" František Stříbrný byl ředitelem uhelných dolů a dodával uhlí pro železnice. V roce 1923 jej jeho bratr, výtnačný politik Jiří Stříbrný informoval o tom, že železnice nutně potřebuje uhlí a tak František Stříbrný zvýšil jeho cenu.

+3/−2
7.7.2016 2:34

T32o55m83á13š 35L29i70s64k51a 6900319854954

A teď realita. František Stříbrný byl ředitelem Československé diskontní banky , pokud vím banka není důl.Jiří Stříbrný byl ministr železnic.

V roce 1923 začala celostátní hornická stávka těžil jediný důl a to Mutějovický důl, s tím, že tento důl musí plnit dodávky do Rakouska o které by jinak přišel. Do toho ministr železnic a pár podplacených úředníků a spolustraníku Jiřího Stříbrného na vládě protlačí že železnice může začít nakupovat nouzově anglické uhlí. Na anglické uhlí byla v té době zvláštní cena a to hodně vysoká Takže nyní Franta s jeho bankou respektive dceřinou obchodní společnosti jeho banky vyvezla Mutějovice uhlí na první nádraží v Rakousku tam se na vagony líply cedulky England coal a šupajdily již za násobně vyšší cenu zpět na první české nádraží kde je převzali státní dráhy řízené bratrem Jiříkem.

Jiřík jako politik samozřejmě podporoval horníky ve stávce aby si prodloužil kšeft, jako ministr železnic úmyslně a hrubě podhodnotil zásoby uhlí u státních drah, aby mohl vyvolat potřebu krizových nákupů s bráchou pak falšoval a vydával české Mutějovické uhlí za anglické ,které mělo zvláštní cenovou a celní sazbu.

Pokud jde o cenu tak údajně vydělávali až 20.000 Kč na vagonu uhlí a zašmelili nejméně 273 vagonu Mutějovockého uhlí , existuji ale odhady, že vagonů bylo ve skutečnosti více než 350

+7/0
7.7.2016 10:05

P53a49v62e70l 12N21á43r32o54ž55n37ý 1335883576762

TGM měl kliku, že tehdy nebyla EU. Dnes by měl smůlu ani 6.6l šestiválec tohoto stroje natož pak 6l dvanáctiválec jeho Tatry 80 by soudruzi z EU nepřipustili.

Vyfasoval by půllitrový půlválec a ještě by musel do něj nakupovat řepkové svinstvo od nějakého slovenského agenta STB.

+10/−19
7.7.2016 0:48

J42i83ř41í 40S84c70h58w11a17c47h 8298174408436

kecko, copak se v EU nevyrábí šestilitrové (dokonce nedej bože) dvanáctiválce?

+9/−2
7.7.2016 0:52

T19o68m49á55š 22L73i65s86k96a 6330609944544

Tak schválně jaké v EU prodávané osobní auto má dnes dvanáctiválcový motor nebo motor o 6 a více litrech ? Něž začněte hledat nějaké Bugatti Veyron s tím, že mi to natřete, opakuji osobní automobily což není Bugatti Veyron Bugatti je sportovní auto a nemusí plnit nesmyslné EU limity, Škoda-Hispano-Suiza i Tatra 80 jsou osobní auta a musela by plnit nesmyslné EURO normy a v takovém relativním poměru jakým bylo 22 ks T80 v 30 letech se prostě v EU nic takového prodávat nesmí protože to EU zakázala.

+1/−5
7.7.2016 9:30

P75e28t59r 23M76a52r38š79á19l59e45k 9255462524429

Ferrari FF, MB S600, BMW 760li, Rolls-Royce Ghost, Audi A8 L.

+3/0
7.7.2016 10:24

T25o51m94á79š 98L23i84s15k80a 6200259914884

Prosím mínusáci zkuste si zjisti fakta o emisních limitech flotily automobilky a nezesměšňujte se.

+1/−3
7.7.2016 10:45

J45i60ř80í 45S40c93h40w50a92c69h 8758784598346

několik RR, několik Ferrari, několik Bentley má V12.

Spousta dalších má V8 (Jaguar, BMW, Mercedes, Audi), třeba jen okolo 4 litrů, protože samozřejmě dnes tak velké objemy nejsou potřeba a přesto dosahují násobných výkonů jako ten starý letecký šestilitr.

EU prodej žádných motorů NEZAKAZUJE. Jen předepisuje průměrné emisní limity a poplatky za jejich nesplnění. Kdyby EU zakazovala výrobu takto velkých motorů tak u RR nebo Bentley by neměli co vyrábět.

+4/0
7.7.2016 22:45

J59i33ř34í 19S69c41h49w45a11c52h 8608814688696

z hlediska těch limitů emisí je úplně jedno, v čem ty motory jsou, jestli je to sporťák, nebo luxusní limuzína, ty limity platí pro všechno a přesto se ty velké motory v EU vyrábějí a prodávají!

+3/0
7.7.2016 22:51

V47o49j97t84ě62c91h 29P37a24v15l30í16k 5124481554748

Za podobné peníze jako tehdy si dnes může v EU koupit v EU vyrobený 6.5l 12-válec Lamborghini Aventador LP720-4. I počet vyrobených kusů je dost podobný. Vlastně se nic nezměnilo. ;-)

0/0
7.7.2016 8:58

T26o30m74á62š 61L80i70s50k82a 6510539434174

Zkuste si něco nastudovat o povinných limitech, zjistíte, že toto je osobní automobil a ne superstar, čili toto by jaksi neprošlo přes nesmyslné emisní normy.

K ceně, 278k Kč představovalo 23 let práce horníka (bral 1000Kč čistého měsíčně. Na stejném dole dnes stejný horník vezme 32k čistého , pokud by cena měla být dost podobná muselo by to Lamborghini stát do 9M Kč , problém je že stojí více než dvojnásobek této částky.

0/0
7.7.2016 9:19

V30o62j70t33ě91c10h 93P84a22v85l40í95k 5454271134138

Aventador se dá pořídit za 399500 USD, což je cca 9.7M CZK. Použil jsem trochu jiný přepočet, než plat zrovna horníka, ale musíte uznat, že to zhruba sedí.

Pokud vím, tak se emisní limity vztahují na supersporty zrovna tak jako na běžné osobní vozy - samozřejmě ne při rychlostech mimo NEDC.

A mimochodem, Škoda Hispano-Suiza patřila mezi superluxusní, nikoli běžné vozy, ostatně se z ní platila i daň z luxusu.

+2/0
7.7.2016 9:48

T66o91m93á69š 84L32i84s28k17a 6880759984244

Pracuji v SAE a jeden místní klučina ho má, on tedy má všechny Lamborghini co se vyráběli za posledních několik desetiletí a nejspíš čistě jen protože jeho táta má všechny Ferrari. Takže jsem se zeptal na cenu toho jeho kusu a on tvrdí že za to své dal 655 tisíc $,ale je možné že má nějaké lepší gumy a zichr má monogram někde na palubce. Takže jsme vycházel z této ceny, sám nevím ani co je to za auto.

Jen tak mimochodem jen za značku s ten krám prý dal dalších 250.000$, oni to moc neřeší, je z rodiny současného chalífy a tak mu to je tak nějak jedno, ;-D

0/−1
7.7.2016 10:35
Foto

P42a19t58r22i17k 60C44h96r23z 4128549692629

Jak již píší ostatní. Možné to je. "Jen" je to "díky" různým poplatkům dražší. Jsou tu i malé automobilky produkující malosériovou produkci (pro kterou platí určité úlevy) a dokonce tu je možnost individuální přestavby či stavby vozidel. Je to drahé, ale za cenu několika rodinných domů by takových aut mohl mít člověk několik.

0/0
10.7.2016 22:28

L40i88b78o27r 43S76k67ý82p90a57l83a 7578833442430

Krásné auto... Ovšem nejdražší je Škoda i dnes (nemám tím na mysli makety typu Fabia).

0/−8
7.7.2016 0:18

J63i44ř25í 10S78c52h13w36a28c87h 8838824168886

to je fakt super napsat "nejdražší je cosi, co nemáš na mysli".... Rv

Maketo

+5/0
7.7.2016 0:49

L64i46b33o17r 54S42k16ý11p72a21l18a 7268333832340

Ne. Lepší vozy jsou od Škodovky určitě drahé. Malé vozy jsem nezkoumal, není to moje třída zájmu. Tam jsou možná levné.

Polomaketo.

0/−4
7.7.2016 0:51

F11i37l71i26p 80V62a96l11d75e27r 1588138704894

Vím minimálně o jedné jiné konkrétní značce/typu, která je srovnatelná s podobným modelem od Škodovky (stejné stáří, parametry, výbava), ale cenově jsou každý někde úplně jinde. Konkrétně Škoda 260 tis., konkurent 160 tis. Konkurent je na tom v některých ohledech dokonce lépe, ale v oněch nuancích záleží na úhlu posouzení a čemu se dá větší váha. Nicméně ta cena je fakt drasticky odlišná.

0/0
7.7.2016 8:51

Najdete na iDNES.cz