Diskuse k článku

Nejdražší škoda stála jako pět domků, měl ji i prezident Osvoboditel

Nejluxusnější a nejdražší automobil, jaký se kdy v Československu vyráběl, nese značku Škoda. Karoserie dodávali nejlepší mistři karosáři, jako byli Brožík, Jech a další. S tmavě modrou limuzínou jezdil i prezident Masaryk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D76a86n97i34e18l 19S23v44o45b58o55d51a 6305462931559

Velká elegance. Dnes máme na hradě primitiva, jezdícího konfekčním autem bez fantazie, protože nic jiného si zvolit nedokážeme a vyrobit neumíme. :-/

0/0
9.7.2016 17:56

J43i86r92i 49R94u19s11n50o25k 4905842377553

To male "s" v nadpisu tedy bije do oci.

0/0
7.7.2016 12:57

R14a70d76e64k 79F46o18l52p90r25e26c12h25t

To sice bije, ale je to dobře.

Viz. například:

"Mám na dvorku tatru." (malé t, protože je myšlen obecně automobil značka Tatra (a zde už musí být velké T, protože se jedná o značku))

Rozdílné je pak: "Mám na dvorku Tatru 603." (zde už musí být velké T u automobilu, protože je to konkrétní typ)

Nebo: "Jel jsem do Škodovky škodovkou." (jel jsem do podniku Škoda vozem značky Škoda)

+6/0
7.7.2016 13:16

J94i14r17i 36R90u55s20n15o25k 4365592717723

Uznavam, ze asi mate pravdu, ale uz jen tim slovem nejdrazsi jste jasne specifikoval model (analogie s Tatra 603), takze si porad myslim, ze tam ma byt velske "s".

A abych byl uprimny, tak jsem stejne presvedcen, ze se pise Tatra/tatrovka a Skoda/skodovka. Ale zas az tak zvedavy, abych to hledal na internetu nejsem. Nicmene diky za zajimavou odpoved. Vase clanky jsou vzdy zajimave.

+1/0
7.7.2016 19:12

R66a84d56e19k 26F33o84l88p40r87e77c85h49t

Díky za poslední větu. Ještě k tomu "s", tím slovem nejdražší je sice přesný typ specifikován, ale to není z jazykového pohledu směroplatné, muselo by to být dané typové označení. Dokonce se správně píše malé "s" v Mládkově textu: "Jedu takhle tábořit škodou sto na Oravu...", kde už je typ Škoda 100 vidět na první pohled.

Nakonec je také pravda, že ten titulek není můj, ale editorů. Tedy alespoň ta první část, vložil jsem pouze prezidenta Osvoboditele, protože tam bylo: "Nejdražší škoda stála jako pět rodinných domků a měla letecký motor" (to se mi moc nelíbilo, protože ten motor z toho leteckého pouze konstrukčně vycházel).

+1/0
7.7.2016 21:02

F98i84l13i51p 70V75a47l78d24e95r 1438878104394

Někdy bych chtěl zkusit takové auto řídit, bez posilovačů (i když tenhle "dědeček" podle údajů jinde měl posilovač brzd), bez elektronických serepetiček, na klasickém rámu, s listovým pérováním. Ještě něco málo vzpomínám ze Š 105/120, ale ta už měla další vymoženosti.

A karoserie na přání, kdo si to dnes může dovolit???? Leda automobilka sama.

0/0
7.7.2016 9:53

A27n49t88o44n26i92n 17K78a32d95l81c98e92k 9272359631266

Prezident osvoboditel??? A od ceho?!!

0/−20
7.7.2016 2:54

V38o49j50t55ě34c11h 72P64a82v34l92í52k 5874221304268

Rakouska-Uherska, přeci.

+4/0
7.7.2016 8:47

A93n66t48o51n52i61n 92K42a29d62l17c69e71k 9822299521596

V cem jsme tam byli vezneni v tom R-U?

+2/−1
7.7.2016 12:13

V79o15j47t58ě82c91h 47P25a78v42l68í24k 5364431824618

Tak narozdíl od E-U nebylo možno R-U opustit. Úředním jazykem byla (rakouská) němčina, bylo zakázáno jakkoli pomluvit císaře pána a bralo se to vážně. Ke svobodě i demokracii daleko. Na druhou stranu, je možné, že by se Rakousko-Uhersko časem reformovalo i bez rozpadu.

+5/0
7.7.2016 19:31

A82n97t59o86n21í72n 76H56r18b35e71k 9938131924105

"Jakýsi" František Stříbrný byl ředitelem uhelných dolů a dodával uhlí pro železnice. V roce 1923 jej jeho bratr, výtnačný politik Jiří Stříbrný informoval o tom, že železnice nutně potřebuje uhlí a tak František Stříbrný zvýšil jeho cenu.

+3/−2
7.7.2016 2:34

T14o49m91á18š 16L81i66s20k74a 6100359724284

A teď realita. František Stříbrný byl ředitelem Československé diskontní banky , pokud vím banka není důl.Jiří Stříbrný byl ministr železnic.

V roce 1923 začala celostátní hornická stávka těžil jediný důl a to Mutějovický důl, s tím, že tento důl musí plnit dodávky do Rakouska o které by jinak přišel. Do toho ministr železnic a pár podplacených úředníků a spolustraníku Jiřího Stříbrného na vládě protlačí že železnice může začít nakupovat nouzově anglické uhlí. Na anglické uhlí byla v té době zvláštní cena a to hodně vysoká Takže nyní Franta s jeho bankou respektive dceřinou obchodní společnosti jeho banky vyvezla Mutějovice uhlí na první nádraží v Rakousku tam se na vagony líply cedulky England coal a šupajdily již za násobně vyšší cenu zpět na první české nádraží kde je převzali státní dráhy řízené bratrem Jiříkem.

Jiřík jako politik samozřejmě podporoval horníky ve stávce aby si prodloužil kšeft, jako ministr železnic úmyslně a hrubě podhodnotil zásoby uhlí u státních drah, aby mohl vyvolat potřebu krizových nákupů s bráchou pak falšoval a vydával české Mutějovické uhlí za anglické ,které mělo zvláštní cenovou a celní sazbu.

Pokud jde o cenu tak údajně vydělávali až 20.000 Kč na vagonu uhlí a zašmelili nejméně 273 vagonu Mutějovockého uhlí , existuji ale odhady, že vagonů bylo ve skutečnosti více než 350

+7/0
7.7.2016 10:05

P34a27v92e28l 33N18á87r84o69ž65n48ý 1165383906492

TGM měl kliku, že tehdy nebyla EU. Dnes by měl smůlu ani 6.6l šestiválec tohoto stroje natož pak 6l dvanáctiválec jeho Tatry 80 by soudruzi z EU nepřipustili.

Vyfasoval by půllitrový půlválec a ještě by musel do něj nakupovat řepkové svinstvo od nějakého slovenského agenta STB.

+10/−19
7.7.2016 0:48

J56i30ř53í 22S85c42h64w73a43c35h 8758784258866

kecko, copak se v EU nevyrábí šestilitrové (dokonce nedej bože) dvanáctiválce?

+9/−2
7.7.2016 0:52

T84o86m85á10š 57L32i89s41k52a 6690949144244

Tak schválně jaké v EU prodávané osobní auto má dnes dvanáctiválcový motor nebo motor o 6 a více litrech ? Něž začněte hledat nějaké Bugatti Veyron s tím, že mi to natřete, opakuji osobní automobily což není Bugatti Veyron Bugatti je sportovní auto a nemusí plnit nesmyslné EU limity, Škoda-Hispano-Suiza i Tatra 80 jsou osobní auta a musela by plnit nesmyslné EURO normy a v takovém relativním poměru jakým bylo 22 ks T80 v 30 letech se prostě v EU nic takového prodávat nesmí protože to EU zakázala.

+1/−5
7.7.2016 9:30

P43e83t53r 11M77a90r27š63á53l56e22k 9865842694529

Ferrari FF, MB S600, BMW 760li, Rolls-Royce Ghost, Audi A8 L.

+3/0
7.7.2016 10:24

T59o92m56á38š 72L97i83s78k61a 6160799674584

Prosím mínusáci zkuste si zjisti fakta o emisních limitech flotily automobilky a nezesměšňujte se.

+1/−3
7.7.2016 10:45

J24i76ř82í 27S80c28h30w89a88c33h 8978874978336

několik RR, několik Ferrari, několik Bentley má V12.

Spousta dalších má V8 (Jaguar, BMW, Mercedes, Audi), třeba jen okolo 4 litrů, protože samozřejmě dnes tak velké objemy nejsou potřeba a přesto dosahují násobných výkonů jako ten starý letecký šestilitr.

EU prodej žádných motorů NEZAKAZUJE. Jen předepisuje průměrné emisní limity a poplatky za jejich nesplnění. Kdyby EU zakazovala výrobu takto velkých motorů tak u RR nebo Bentley by neměli co vyrábět.

+4/0
7.7.2016 22:45

J41i39ř72í 22S71c62h47w81a59c23h 8658414268596

z hlediska těch limitů emisí je úplně jedno, v čem ty motory jsou, jestli je to sporťák, nebo luxusní limuzína, ty limity platí pro všechno a přesto se ty velké motory v EU vyrábějí a prodávají!

+3/0
7.7.2016 22:51

V14o91j94t96ě32c67h 48P75a72v94l15í66k 5484621694688

Za podobné peníze jako tehdy si dnes může v EU koupit v EU vyrobený 6.5l 12-válec Lamborghini Aventador LP720-4. I počet vyrobených kusů je dost podobný. Vlastně se nic nezměnilo. ;-)

0/0
7.7.2016 8:58

T58o50m73á73š 52L48i87s92k18a 6150219424274

Zkuste si něco nastudovat o povinných limitech, zjistíte, že toto je osobní automobil a ne superstar, čili toto by jaksi neprošlo přes nesmyslné emisní normy.

K ceně, 278k Kč představovalo 23 let práce horníka (bral 1000Kč čistého měsíčně. Na stejném dole dnes stejný horník vezme 32k čistého , pokud by cena měla být dost podobná muselo by to Lamborghini stát do 9M Kč , problém je že stojí více než dvojnásobek této částky.

0/0
7.7.2016 9:19

V69o61j49t11ě70c84h 96P38a10v64l40í84k 5644651774178

Aventador se dá pořídit za 399500 USD, což je cca 9.7M CZK. Použil jsem trochu jiný přepočet, než plat zrovna horníka, ale musíte uznat, že to zhruba sedí.

Pokud vím, tak se emisní limity vztahují na supersporty zrovna tak jako na běžné osobní vozy - samozřejmě ne při rychlostech mimo NEDC.

A mimochodem, Škoda Hispano-Suiza patřila mezi superluxusní, nikoli běžné vozy, ostatně se z ní platila i daň z luxusu.

+2/0
7.7.2016 9:48

T14o23m83á21š 89L63i24s67k51a 6160659134114

Pracuji v SAE a jeden místní klučina ho má, on tedy má všechny Lamborghini co se vyráběli za posledních několik desetiletí a nejspíš čistě jen protože jeho táta má všechny Ferrari. Takže jsem se zeptal na cenu toho jeho kusu a on tvrdí že za to své dal 655 tisíc $,ale je možné že má nějaké lepší gumy a zichr má monogram někde na palubce. Takže jsme vycházel z této ceny, sám nevím ani co je to za auto.

Jen tak mimochodem jen za značku s ten krám prý dal dalších 250.000$, oni to moc neřeší, je z rodiny současného chalífy a tak mu to je tak nějak jedno, ;-D

0/−1
7.7.2016 10:35
Foto

P88a26t55r15i58k 13C42h65r64z 4778769722409

Jak již píší ostatní. Možné to je. "Jen" je to "díky" různým poplatkům dražší. Jsou tu i malé automobilky produkující malosériovou produkci (pro kterou platí určité úlevy) a dokonce tu je možnost individuální přestavby či stavby vozidel. Je to drahé, ale za cenu několika rodinných domů by takových aut mohl mít člověk několik.

0/0
10.7.2016 22:28

L58i84b43o88r 87S81k19ý85p13a91l37a 7308373162460

Krásné auto... Ovšem nejdražší je Škoda i dnes (nemám tím na mysli makety typu Fabia).

0/−8
7.7.2016 0:18

J80i59ř63í 29S92c36h20w47a83c78h 8168624448506

to je fakt super napsat "nejdražší je cosi, co nemáš na mysli".... Rv

Maketo

+5/0
7.7.2016 0:49

L48i44b17o48r 58S14k39ý34p61a28l82a 7938243852340

Ne. Lepší vozy jsou od Škodovky určitě drahé. Malé vozy jsem nezkoumal, není to moje třída zájmu. Tam jsou možná levné.

Polomaketo.

0/−4
7.7.2016 0:51

F28i84l31i96p 95V83a15l24d57e78r 1138488464584

Vím minimálně o jedné jiné konkrétní značce/typu, která je srovnatelná s podobným modelem od Škodovky (stejné stáří, parametry, výbava), ale cenově jsou každý někde úplně jinde. Konkrétně Škoda 260 tis., konkurent 160 tis. Konkurent je na tom v některých ohledech dokonce lépe, ale v oněch nuancích záleží na úhlu posouzení a čemu se dá větší váha. Nicméně ta cena je fakt drasticky odlišná.

0/0
7.7.2016 8:51

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Vémoly je mi líto. Bez něj bychom O2 arenu nevyprodali, říká šéf Oktagonu

Karlos Vémola a Attila Végh. První jmenovaný po dvou minutách padá v Oktagonu k zemi a píše tím další část příběhu,...

Najdete na iDNES.cz