Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

S17t39a63n15i77s66l25a65v 86N89ý68v75l53t 2454785423

Rez, rez a zase rez. Přitom takové Audi 80 bylo pozinkované natolik, že dodnes jezdí po ukrajině a bělorusku spolu s žigulíkama.

+4/0
doporučit
18.10.2019 15:07

I34v74a63n 63P96o68k53o92r71n71ý 7239945988

Po 2 vlastnictvích škodovek (Favorit a Felicie po zmiňovaném faceliftu), už tuto značku nikdy více! Na Felicii, díky o trochu větší složitosti než u Favorita, také úměrně více závad (nemám na mysli destičky nebo zkorodovaný výfuk). Pravidelný servis ve značkové síti - vždycky hned věděli, co je to za závadu. Přečetl jsem si pak o závadě na netu - vždy klasika patřící takřka ke koloritu značky.

GLX 1,3 s řídící jednotkou Siemens ("silnější" motorová varianta oproti Bosch Monotroniku) - po vyčištění škrtící klapky začaly kolísat otáčky, motor si sám při volnoběhu přidával otáčky, někdy naopak nešel nastartovat, střílení do výfuku jako špatný předstih u 120ky. Nepomáhalo základní SW nastavení klapky (když se ten problém objevil, výrobce doporučoval dát na noc řídící jednotku do mrazáku, pak ji namontovat a závada prý zmizí). Pak vymyslela nějaká firma nějaký program na nastavení klapky, přehrávala se i řídící jednotka, ale závada přetrvávala až do vyřazení vozu z provozu.

5. dveře - klasika. Prasklé plastové víko termostatu - bakelit nebyl asi konstruován na tak vysokou teplotu, jaká se v chladícím okruhu vyskytuje. Řešeno neoriginálním, levnějším dílem z Polska, jehož výdrž a kvalita převýšila originální Škoda díl.

Po faceliftu zaveden oboustranný klíček zapalování, klik a víčka nádrže. U zapalování praskaly nějaké pružinky v zámku, takže při zamčeném řízení nešlo nastartovat a následoval odtah. Mě mimo záruku vyrobili zapalovací skříňku a víčko nádrže na stejný klíč, v záruce toto vyměňovali na jiný klíč, takže při postupných poruchách všech zámků měl řidič sbírku 4 různých klíčů od celého vozu.

O dalších závadách Škodovek bych mohl napsat knihu.

Snad jediné, co cením, CZ motor nežral, na rozdíl od VW motorů, vůbec žádný olej. Od výměny do výměny stav oleje na rysce stále stejný.

Pokud srovnám v rodině se stejně starým R Cliem, zhruba stejný náběh km, tak Clio v dieslu se chová kultivovaněji, nic tam nedrnčí, žádné poruchy, stále ještě jezdí k plné spokojenosti.

+2/0
doporučit
18.10.2019 22:26

P87e14t58r 13M37i83c35h48a22l 2220914481632

Na to, že šlo v podstatě o modernizovaný Favorit, tedy auto konstrukčně cca z poloviny 80. let, to celkem ušlo. Ale jinak žádná hitparáda.

+2/0
doporučit
17.10.2019 16:20

K42a43r64e15l 67M64a87z46a81č 3457783226809

Felda patří mezi nejlepší škodovky všech dob. Užitná hodnota dobrá, servis za pár korun, jízdní vlastnosti na svou dobu a třídu dobrý (podle mě snad lepší než u Fabie). Oproti Favoritu výrazně lepší podvozek a komfort.

+1/−2
doporučit
17.10.2019 15:30

M48a84r69e42k 15J53a30n66e97č84k20a 1727256613521

Felda patří zasloužené mezi nejspolehlivější Škodovky, co Škoda vyrobila. Měla jedinou chybu na kráse a to koroze pátých dveří, lemů blatníků a později i nosné části. Perfketně si rozuměla i s LPG. Tohlnejspíše dodnes. Pouze díky tomuto modelu jsem pár let měl Fabii a Octavii, než jsem se toho raději zbavil a šel do jiných značek. Inu, škoda.

+1/−3
doporučit
17.10.2019 16:02

D92a21v62i71d 25K43n35a20p38e66k 8147574166615

Felicii r.v. 1996 jsem koupil v roce 2006 a jezdil dalších 9 let let, aniž bych se o ni nějak extra staral, parkoval jsem na ulici a závad bylo naprosté minimum. Pouze výměna dílů odešlých stářím (chladič,spojka, tlumiče termostat, brzdové rozvody a brzdy a pravidelně nějaké drobnosti jako těsnění, hadičky apod.). V podstatě se mi a předchozímu majiteli za 19 let a 190.000 nestalo, že bychom s Felicií zůstali někde viset a auto bylo nepojízdné.

Jediné, co byl velký problém, byly plechy - hlavně kolem plastové lišty na 5.dveřích, prahy a přední i zadní blatníky. Ty se musely vyměnit kolem 13. roku života auta a byly komplet rozežrané.

0/−1
doporučit
18.10.2019 8:43

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Zabít nudu, nastřelit se. Na drogách jsou i školáci z dobrých rodin

Ritalin, deset tablet. Kdo se přidá?“ ptá se čtrnáctiletý školák na sociální síti ostatních kamarádů. Netrvá to ani pět...

Najdete na iDNES.cz