Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Felicia vyjela před 25 lety, vyráběli ji v Polsku i Bosně, taky jako VW

Prvním výsledkem spojení mladoboleslavské automobilky s koncernem VW byla Škoda Felicia. Tento populární model se stal symbolem přerodu značky v moderní automobilku. První sériová Felicia sjela z výrobní linky v Mladé Boleslavi 17. října 1994 a do roku 2001, kdy byla její produkce ukončena, bylo vyrobeno 1,42 milionu kusů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IP

Po 2 vlastnictvích škodovek (Favorit a Felicie po zmiňovaném faceliftu), už tuto značku nikdy více! Na Felicii, díky o trochu větší složitosti než u Favorita, také úměrně více závad (nemám na mysli destičky nebo zkorodovaný výfuk). Pravidelný servis ve značkové síti - vždycky hned věděli, co je to za závadu. Přečetl jsem si pak o závadě na netu - vždy klasika patřící takřka ke koloritu značky.

GLX 1,3 s řídící jednotkou Siemens ("silnější" motorová varianta oproti Bosch Monotroniku) - po vyčištění škrtící klapky začaly kolísat otáčky, motor si sám při volnoběhu přidával otáčky, někdy naopak nešel nastartovat, střílení do výfuku jako špatný předstih u 120ky. Nepomáhalo základní SW nastavení klapky (když se ten problém objevil, výrobce doporučoval dát na noc řídící jednotku do mrazáku, pak ji namontovat a závada prý zmizí). Pak vymyslela nějaká firma nějaký program na nastavení klapky, přehrávala se i řídící jednotka, ale závada přetrvávala až do vyřazení vozu z provozu.

5. dveře - klasika. Prasklé plastové víko termostatu - bakelit nebyl asi konstruován na tak vysokou teplotu, jaká se v chladícím okruhu vyskytuje. Řešeno neoriginálním, levnějším dílem z Polska, jehož výdrž a kvalita převýšila originální Škoda díl.

Po faceliftu zaveden oboustranný klíček zapalování, klik a víčka nádrže. U zapalování praskaly nějaké pružinky v zámku, takže při zamčeném řízení nešlo nastartovat a následoval odtah. Mě mimo záruku vyrobili zapalovací skříňku a víčko nádrže na stejný klíč, v záruce toto vyměňovali na jiný klíč, takže při postupných poruchách všech zámků měl řidič sbírku 4 různých klíčů od celého vozu.

O dalších závadách Škodovek bych mohl napsat knihu.

Snad jediné, co cením, CZ motor nežral, na rozdíl od VW motorů, vůbec žádný olej. Od výměny do výměny stav oleje na rysce stále stejný.

Pokud srovnám v rodině se stejně starým R Cliem, zhruba stejný náběh km, tak Clio v dieslu se chová kultivovaněji, nic tam nedrnčí, žádné poruchy, stále ještě jezdí k plné spokojenosti.

2 0
možnosti
SN

Rez, rez a zase rez. Přitom takové Audi 80 bylo pozinkované natolik, že dodnes jezdí po ukrajině a bělorusku spolu s žigulíkama.

4 0
možnosti
DK

Felicii r.v. 1996 jsem koupil v roce 2006 a jezdil dalších 9 let let, aniž bych se o ni nějak extra staral, parkoval jsem na ulici a závad bylo naprosté minimum. Pouze výměna dílů odešlých stářím (chladič,spojka, tlumiče termostat, brzdové rozvody a brzdy a pravidelně nějaké drobnosti jako těsnění, hadičky apod.). V podstatě se mi a předchozímu majiteli za 19 let a 190.000 nestalo, že bychom s Felicií zůstali někde viset a auto bylo nepojízdné.

Jediné, co byl velký problém, byly plechy - hlavně kolem plastové lišty na 5.dveřích, prahy a přední i zadní blatníky. Ty se musely vyměnit kolem 13. roku života auta a byly komplet rozežrané.

0 1
možnosti
PS

P68e76t33r 63S50o11v22a

17. 10. 2019 22:24

koroze? 21 let parkuju venku,v zime,v lete a mam tam par malejch flicku.vzdycky se smeju,kdyz vidim mnohem mladsi auta,zrezavely az beda ;-D

0 0
možnosti
DK

Tak to máte kliku. U mé Felicie (r.v. 1996) jsem vyměnil všechny blatníky, prahy a 5.dveře kvůli korozi. Po 12 letech provozu a parkování venku.

Jste si jist, že máte Felicii?

5 0
možnosti
PM

P55e27t17r 62M88i25c74h15a81l

17. 10. 2019 16:20

Na to, že šlo v podstatě o modernizovaný Favorit, tedy auto konstrukčně cca z poloviny 80. let, to celkem ušlo. Ale jinak žádná hitparáda.

2 0
možnosti
Foto

Tak hitparáda to nebyla, ale také se kolik stála a kolik stála konkurence. ̈V poměru cena/výkon(velikost) neměla konkurenci.

0 2
možnosti
MJ

Felda patří zasloužené mezi nejspolehlivější Škodovky, co Škoda vyrobila. Měla jedinou chybu na kráse a to koroze pátých dveří, lemů blatníků a později i nosné části. Perfketně si rozuměla i s LPG. Tohlnejspíše dodnes. Pouze díky tomuto modelu jsem pár let měl Fabii a Octavii, než jsem se toho raději zbavil a šel do jiných značek. Inu, škoda.

1 3
možnosti
Foto

Felda byla možná spolehlivá při ježdění kolem komína (s nájezdem do 10 tis. ročně), kdy stačila dříve zreznout, než se začala sypat. Já s feldou najel 300 tis. km za cca 5 let. A po najetí 100 tis. km to žádná hitparáda nebyla. Kromě motoru (vw 1.6) se sypalo pravidelně všechno.

2 0
možnosti
KM

K22a30r10e58l 57M63a69z86a75č

17. 10. 2019 15:30

Felda patří mezi nejlepší škodovky všech dob. Užitná hodnota dobrá, servis za pár korun, jízdní vlastnosti na svou dobu a třídu dobrý (podle mě snad lepší než u Fabie). Oproti Favoritu výrazně lepší podvozek a komfort.

1 2
možnosti
LM

je potřeba se svézt taky něčím jiným, aby si poznal jaká to byla tragédie

2 2
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Milánský ohňostroj kreativity. Podívejte se na auta trochu jinak

25. dubna 2024

Letošního Milánského týdne designu se opět zúčastnily i automobilky. Tento tradiční svátek...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...