náhledy
Na první pohled byste jen těžko něco poznali. Zvenčí je to klasický favorit ve verzi pick-up. Sem tam šrám a nepasující díl, rzi minimum. Uvnitř je známý volant a pod ním nezaměnitelná hranatá palubovka.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Všechno je, jak má být. Ale když otočíte klíčkem, ručka budíku, který se podobá otáčkoměru, se zvedne a motor nevrčí. Jen okolo něco neustále píská. Šlápnete na plyn a favorit jede.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Sedíte v jednom z prehistorických československých elektromobilů: Škodě Favorit Pick-Up Elektra.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Speciální auto vyráběli v 90. letech v Ejpovicích u Plzně.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Plně elektrických favoritů bylo celkem 200, vznikly původně pro švýcarský trh. Známější než pick-up je bizarní zkrácené provedení pojmenované Shortcut.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
V Česku se momentálně ví o třech kusech elektrofavoritu a za chvíli budou už jen dva.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Vyfocený kousek stojí v Českých Budějovicích v jednom z autoservisů. Byl na prodej za 85 000 korun. Na favorita je to hodně, na takovou raritu možná i málo.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
„Je po něm šílená poptávka, pořád někdo volá. Máme v pořadí 11 zájemců, ale má ho zamluvený paní až z Norska,“ říká k elektromobilu majitel servisu s tím, že za pár dní zamíří Elektra za hranice.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Místo klasického motoru má favorit pod přední kapotou hned několik baterií. A také nezávislé topení, které musíte pořád živit benzínem.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Elektromobil Škoda Eltra
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Další baterky jsou pod podlahou ložné plochy vzadu.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Z normálně koupeného sériového favorita zmizel motor a jeho místo zaujala baterie a elektromotor. Převodovka zůstala původní, pouze s mechanicky zablokovaným pátým stupněm.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Elektromobil Škoda Eltra
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Elektromobil Škoda Eltra
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Stejnosměrný elektromotor ELIS s výkonem 15,4 kilowattu stačil na dosažení 80 km/h, akumulátory pak až na 80kilometrový dojezd.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
„Na nabití to ujede zhruba 50kilometrovou rychlostí asi těch padesát kilometrů. Z kopce jsme z toho vytáhli asi pětaosmdesát,“ usmívá se majitel autoservisu.
Autor: Petr Lundák, MF DNES
Elektromobil Škoda Eltra
Autor: Petr Lundák, MF DNES
U znaku škodovky najdete také klasickou zástrčku, kterou si auto lze za několik hodin dobít z běžné sítě.
Autor: Petr Lundák, MF DNES