Diskuse k článku

Legendy měly sraz: padesátnice Škoda 1203 byla ještě loni ve výrobě

Majitelé a příznivci užitkových vozů Škoda 1203 se o uplynulém víkendu sjeli na 18. ročníku srazu v Dolní Kalné na Trutnovsku. Přijeli ze všech koutů České republiky, někteří i ze Slovenska, Německa, jeden dokonce ze Slovinska. Letos jich podle pořadatele akce Romana Jirouše bylo víc než obvykle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74i19l68a32n 73N36o91v45o68t41n91ý 6873621172472

Byla to naprosto skvěla akce. Klobouk dolů před těmi, kteří ta auta tehdy navrhovali... Nedá se to srovnat s tím, co je dostupné dnes, duši nikde uměle nepřidá. Co můžu dělat, spokojím se s tím, že aspoň škodovku na skládání od De Agostini můžu mít.

0/0
18.10.2018 21:31

K11a33r42l 59R30i62e27g62e87l 4184782118216

V Trnave se vyrabely 1203 a se svarenou karoserii bez jakekoliv povrchove ochrany se jezdilo kamsi do lakovny, kde se standartne strikala na cihlove hnedou - aby brzy prorazejici rez - nebyla tak patrna.

0/0
28.9.2018 4:16

P57a15v29e41l 59K30u55b51i81š60t95a 7576464132970

Dvanactsettroska je příhodnější :-)

0/0
30.8.2018 23:25

P64e16t83r 34M85i66c19h45a95l 2150414741212

To je. Ale na to, že ji projektovali v 50. letech, byla dobrá. Že se dostala do výroby až o deset let později nebyla vina projektantů, ale komunistického systému. Totéž platí pro motor a pro následující výrobu prakticky bez inovací.

0/0
31.8.2018 16:24

J91i16ř44í 65E57r89b33e21n 1363714556127

Pěkná akce s téměř nulovou publicitou. Kdo není fanda vozu a nesleduje denně vrchlabský facebook, neměl šanci se o akci dozvědět. Ani automobilka nic nepropagovala, i když padesát let od začátku sériové výroby jediné české bezkapotové dodávky by si pořádnou akci s podporou města zasloužilo.

+2/0
28.8.2018 21:32

J86i91ř59í 50E80r63b71e25n 1233634326117

Pěkná akce s téměř nulovou publicitou. Kdo není fanda vozu a nesleduje denně vrchlabský facebook, neměl šanci se o akci dozvědět. Ani automobilka nic nepropagovala, i když padesát let od začátku sériové výroby jediné české bezkapotové dodávky by si pořádnou akci ta podpory města zasloužilo.

0/0
28.8.2018 21:31

M93a76r35t90i95n 83N45e53b88e79s39k88ý 7546610917882

akzvané dvanáctsettrojky byly v Československu velmi rozšířené a populární užitková vozidla jezdila v mnoha úpravách, například jako sanitky nebo pohřební vozy, ale i v provedení valník.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/skoda-1203-c5b-/auto_ojetiny.aspx?c=A180827_160547_auto_ojetiny_fdv

No, populární byly pro nás, kteří jsme se živili jejich servisem.

Stále bylo co dělat, jen byl u něčeho dost velký problém z čeho dělat.

Kulové čepy řízení byly vzácnější, než lanýže.

Ale ostatního bylo celkem dost a tak se opravovalo, až se z mechaniků kouřilo.

A to si ještě tenkrát řidiči dělali plno věcí sami a po cestě, aby dojeli.

Jezdit se s tím dalo, když jste věděli jak. Pak v tom autě byla občas i sranda.

+2/0
28.8.2018 12:45

J23a73n 53D79l21o78u82h78ý 7264849540339

Tohle auto byl neskutecnej kram. Pokud byl clovek automechanik, tak budiz, nejak to zbastlil a dojel. Ale pro analfabeta to byl kram co nikam nedojede...

+3/0
28.8.2018 8:39

M76a12r95t78i51n 22N63e62b23e96s29k39ý 7876190577972

Tak analfabet tenkrát nebyl běžným řidičem.

Ten musel něco umět.

(kdo se současných "řidičů" by zařadil, 1, 3 , natož zpátečku a jezdil by ?)

+1/0
28.8.2018 12:47

B21o29h61u36m11i79l 35V98a88n77ě31k 5812975522216

Zážitek z jedné služební 1203. Vibrace a rámus kardanovky byly natolik intenzivní, že při dosažení určitého rozsahu rychlosti u mne opakovaně došlo k úplnému zahlcení sluchu do té míry, že jsem měl pocit absolutního ticha.

0/−1
27.8.2018 23:40

M78a97r90t30i21n 76N43e20b13e48s37k36ý 7986760347492

Kardanka vibrovala zejména , když nebyla zatížena, tzv. na vyhozenej.

Pak mizel obraz v zrcátkách.

+1/0
28.8.2018 12:52

M33a68r34t80i15n 65Z91u96b75r 5325698784

Takzvané dvanáctsettrojky... - aka dvanáctsettrosky R^

0/0
27.8.2018 23:40
Foto

P61a43v42e79l 24K54o17z60i88n28a 6373865439846

Já nevím, ale hovořit o populárním autě. Nic jiného tu nebylo. Přijde mi to asi jako tvrdit že populární byly i fronty na hajzlpapir

+8/0
27.8.2018 23:01

M50a33r61t51i98n 98N22e53b80e58s39k27ý 7406730427972

Ano, nic jiného nebylo.

Tedy pokud jste nechtěli jezdit Źukem, kompletně plechová bouda s tříkvaltem s pákou pod volantem a zimou v zimě.

Pak ještě Barkas s Wartburgem mezi sedačkami.

0/0
28.8.2018 12:54
Foto

M32a45r54e73k 41Z50b15o94ř55i84l 4313260888440

V tu dobu dělala ještě škodovka dobrá a akvalitní auta. Teď už se to říct nedá. Sice aut vyrábí ve velkém počtu,ale kvalitově jsou ty vozy na tom otřesně.

0/−12
27.8.2018 21:36

J50i96ř93í 70S79t51r73a23s79s69e78r 4484893608317

Komické....

+3/0
27.8.2018 21:46

J84i36ř76í 85S55c29h14w50a88c21h 8198814568556

to je jako ta irónie?

+3/0
27.8.2018 22:07

R53o24b89e36r91t 23P87r30a45ž13á62k 4568586315730

Takže Škoda 105 byla lepší než Oktavie?

+2/0
27.8.2018 22:08

J14i61ř12í 24S44c34h98w93a48c12h 8878314918526

no jistěééé.

0/0
27.8.2018 22:35

M81a67r41t91i65n 33N26e63b57e62s68k17ý 7966160407822

No možná, než ta Octavia z 1960...

+2/0
28.8.2018 12:55
Foto

I92v71a55n 29K24o17p57t79a 5427212281257

No Jo pravda. Už nemusíme dělat go motoru po 100.000 km a i po 500.000 km auta funguji jak mají i bez generalky.

+2/0
27.8.2018 22:25

K94a87r88e35l 66N37o92v31o93t24n66y 2651505869960

No ja nevim. Ja byl loni nucen udelat generalku motoru u osm let stare skodovky s najezdem 130.000 km. A dva roky predtim, pul roku po konci zaruky a v najezdu cca 80.000 jsem musel nechat vymenit zadni diferencial s haldex spojkou. Krom toho jsem jeste loni musel vymenit alternator. Ve 40.000 se musel vymenit rozvodovy retez s napinakem, v 60000 se musela opravit spojka.

0/0
27.8.2018 23:05

K53a60r75e26l 12N87o17v29o94t58n45y 2331665609830

Loni to auto bylo vlastne stare jen 7 let, r.v. je 2010.

0/0
27.8.2018 23:05
Foto

I21v33a22n 96K47o61p74t78a 5817392771477

No viděl bych to, se vsi úctou, na problém jinde než v autě. Když vezmu skodovky a jejich nájezdy se kterými jsem jezdil tak Felicia 245t O1 425t Fabia 295t O2 525t O3 zatím 240t povětšinou bez vážně závady, spojky rak nejdříve na 240t O2 má stále ještě původní (jezdí s tím nyní máma) , na motory nebylo sahnuto. Pochybuju ze bych měl 4x štěstí na “dobrej kus”.

+2/0
27.8.2018 23:46

P60e97t57r 88K62ů73l29a 2595353804459

To bych teda chtěl vidět Vaši péči o auto a Váš jízdní styl, když jste v 60 tis. opravoval spojku ;-D Máme doma 2 Škodovky - Roomster, 90 tis., 11 let a Fabie I, 40 tis., 12 let a obě bez problému, jen se mění filtry a olej.

+1/0
28.8.2018 18:38

B11o23h17u79m68i39l 18V91a68n63ě43k 5402545422376

Kdysi mi dali jako náhradu za služební auta v opravě, Favorita co měl najeto přes 600 tisíc km a to se na něm každou chvíli střídal někdo jiný. Autoprovoz ho stále udržoval, protože na něm mohli sami všechno opravit.

0/0
27.8.2018 23:34

P89e58t90r 85K95ů44l71a 2195683684969

Dobrá a kvalitní auta? Hahaha ;-D;-D ;-D Čekalo se na to, protože Škodovka nestíhala vyrábět a krom aut ze sovětského bloku tu nic nebylo. Teda ano západní vozy v Mototechně, ale na to normální smrtelník většinou neměl. Přijde ti normální, že jsi auto dotáhl domů a spoustu věcí musel dodělat? Nebo že motor byl ve 100-150 tis. K.O.? Nebo že na to nebyly díly, tak se prostě kradli? Nebo když jsi s tím po revoluci vyjel na západ, tak tvoje "škůdka" byla v porovnání s ostatními auty pro smích? Zamysli se, až zase plácneš nějakou blbost ;-D

+3/0
28.8.2018 18:32

T11o56m69á92š 40V34e85r51n75e94r 1345544947205

Dobrej blábol...

+1/0
29.8.2018 10:13

J52i30ř85í 78N96o64v26o44t30n45ý 4396102442946

To bylo jejich asi poslední normální auto.

0/−2
27.8.2018 20:54

R49o66b50e97r20t 10P42r17a44ž98á69k 4128166685890

Tak to nevím. Normální auto si predstsvuju jinak.

+1/0
27.8.2018 21:37

J61i93ř34í 46S89c84h91w51a32c89h 8708414838216

pro trolla Potůčková-Novotný je to vrchol domácího vozového parku.

+2/0
27.8.2018 22:13

P49e57t11r 33K50ů56l36a 2385823564839

Viděl jsem nějaký rozhovor s řidičem sanitky, který říkal, že 1203 byla špatná a olítané Mercedesy po revoluci byly spása. Prý to dokonce i jelo...

+1/0
28.8.2018 18:41

M19a20r23t50i78n 36N61e20b75e40s82k45ý 7746970147632

Kdysi jsem jel od Plzeňské do kopce na Vidouli za houkající sanitkou TAZ1203.

Vytvořili jsme za ní kolonu pomalu jedoucích vozů,

protože nám bylo "žinantní" tu houkající sanitku předjíždět...

0/0
29.8.2018 14:44
Foto

R74o98m74a29n 38K10o33z32e58l 4227116813274

Už při testu ověřovací série v roce 1969 jsme se mohli dočíst, že "vzhledem k váze vozidla je náhrada motoru silnějším o objemu alespoň 1500 ccm nezbytná"

+5/0
27.8.2018 19:40

M42a34r65t50i88n 16N75e81b37e81s20k44ý 7796720457192

Ono socialistické hospodářství, vyvíjející 1203 od roku 1958 do výroby v 1968, používající motory, které vznikaly pro Populára, nemělo sil a prostředků, aby dokázalo něco moc měnit.

Až do roku 1983 měly motory 1203 filcové obtokové filtry oleje, vpředu na klice odstřikovací kroužek a vzadu labyrint místo gufer.

Motor 1500 vznikl až z toho "revolučně inovovaného" motoru na původní bázi....

+3/0
28.8.2018 13:24

K73a65r58l 52R52i71e62g83e80l 4634802208886

Tim labyrintem mi za jizdy "maximalni" rychlosti na dalnici do Bratislavy, kdy se vibrace sladily v snesitelny hlukot - vytekla, vystrikla cela olejova napln motoru a pridrel se...

0/0
28.9.2018 4:13

T30o24m60á38š 58H96r57u79b34ý 6182975875927

To, že má někdo rád trabanty, chápu, ale tato příšernost byla zcela mimo už na rýsovacím prkně.

+4/−2
27.8.2018 17:55

J70a92k18u93b 29T59u86r49e47k 9455335736895

Na rýsovacím prkně to ještě příšernost nebyla. Tou se stala až ve chvíli, kdy se začala vyrábět. Bohužel mezi rýsováním a výrobou uteklo mnoho vody :)

+1/0
27.8.2018 18:00

M62a12r66t17i51n 93K71r47o63u89p30a 2281443869210

V době na rýsovacím prkně to bylo moderní auto. To jakým směrem to vrhla výroba a ještě k tomu se zpožděním je jiná kapitola.

+2/0
27.8.2018 21:12

M26a84r33t44i53n 83L69a22c87o 7553866898

Ja mám rád Trabanty, jedneho mám, ale viem si predstaviť, že by som mal rád aj tú raz-dva-trojku. Jazdil som na nej a je to takmer rovnako príšerné auto, ako Trabík, ten je určite spoľahlivejší. Asi je to nostalgia. :)

0/0
27.8.2018 23:21

M39a40r79t75i25n 15N83e16b94e76s66k10ý 7566920307332

Musíte vycházet z toho, KDY projekt 1203 vznikal.

Psal se rok 1958.

Ze Spartaka vznikala Octavia.

Ještě bez křidélek.

V roce 1968 to už mimo bylo.

Právě začínala výroba.

0/0
28.8.2018 13:27

Najdete na iDNES.cz