Neděle 5. dubna 2020, svátek má Miroslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 5. dubna 2020 Miroslava

Diskuse k článku

Přelomové embéčko slaví padesátiny. Škodu 1000MB ukázal Čechům Brežněv

Jedno z nejkrásnějších československých aut má právě dnes narozeniny. První český velkosériový automobil je jedním z nejdůležitějších modelů Škody. Velkou technickou novinkou bylo například tlakové lití hliníku použité na výrobu bloku motoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T43o68m81á71š 97K62o31h85o67u86t 2566634884753

Upřímně, když bychom počítali průměrný plat v obou obdobích tak, že bychom nejprve odebrali na každé straně 500 000 nejmenších a největších platů a pak teprve zprůměrovali, tak jsme na tom dneska stejně. Novou Octavii si zase koupíme za těch 30 platů. Akorát na ní nemusíme být zapsaní v pořadníku a pravděpodobně na ní nic nebudeme muset dodělávat doma.;-D

0/0
27.3.2014 10:29

R61o50m18a53n 37E23n43d76e67r69s 4575555445

Nevím, co bylo na Favoritu a Felicii ,,nedostižné" , když přišly nejméně s patnáctiletým zpožděním za podobnými vozy typu ,,hatchback"

0/0
26.3.2014 23:55

P89a55v19e57l 85K27r76e59u89z34i55g62e11r 7214500720559

Šlo samozřejmě o Felicii ze 60. let, tu "oktávii" v kabrio provedení a typické červené barvě.

0/0
29.3.2014 21:15

R79o67m49a21n 36E74n82d82e30r78s 4725665115

Tak to jo. Pokud šlo o tuto, je to úplně bez diskuse:-))

0/0
29.3.2014 21:37

O22s24k51a28r 41K40o58v39a69ř46í21k 8267713256627

Měl jsem 1100MB DeLuxe. Moje první auto. Na něm jsem se naučil. R^

0/0
26.3.2014 10:50

D89i36a12n91a 14K22o88l88a16n32o62v79á 5351732651484

Pro mě je srdeční záležitost Mototechna, kterou dnes provozuje AAA :-)V

0/0
24.3.2014 13:12

J14a92n 87Š22p41e20c82i79á20n 2230250199309

Na audině 100 r v 1984 sem měl vyhřejvaný sedačky, elektrický okna, senzor na sjetý destičky, šíbr na tlačítko, elektronicky polohovací světla a zrcátka a autorádio na kazety. r v 1986 měl i klimatizaci. číslicová elektronika tam nebyla, a všecko si člověk opravil sám. Ale jen pro porovnání co se vyrábělo v česku v roce 84.

0/−1
24.3.2014 11:30

M37a94r63e58k 29H91r93u76b79y 6617882321348

Pri recyklaci nazvu u Skodovky cekam, ze se za par let objevi nova Skoda 1000 MB, i kdyz dnes uz by to mohli zkratit na 1GB ;-)

+5/0
23.3.2014 23:02

J45a94r77e60k 33K64u14b96a17c32k82a 3130315790533

A co je na tom spláceném paskvilu nadčasově krásného? A motor vzadu... A srovnávat tuto hrůzu s Felicií I., to snad nemyslí nikdo vážně. V době vývoje a výroby tohoto raritního šrotu se jinde vyráběla normální auta.

+2/−14
21.3.2014 19:49

R32a81d89i95m 78H67e77n37e97k 6309167819711

Jediný paskvil jsi tady ty , v té době kdy to auto bylo poprvé vyrebeno byla škodovka ještě ve světě uznávaná značka.

+5/0
21.3.2014 23:45

J71a33r40e98k 89K17u74b87a11c59k89a 3600155330303

O jakém světě tu govoritě - jedině tak světě míru a socialismu. V normálním světě tato zrůda působila jako opravdová RARITA.

+1/−7
22.3.2014 20:00
Foto

M71i80r55o97s22l50a53v 96S70t91e52i65n67e66r 2786390260826

Mýlíte se, kolem 1965 byl na západě oblíbený model Spartak a Felicia, tedy Spartak bez střechy, Spartak ze na západě jmenoval Populár. Byla to na pohled hezká auta a dodnes připomínají opravdovou tradici Škodovek.

0/0
25.3.2014 21:18

S42e35i82d90l 83P23e24t14r 1651301325104

Samozřejmě:-) 

Současníkem Š1000MB byl např. F124 (předobraz licenčních žigulů o 8 let později) nebo R16.  R 12 (posléze Dacia 1200) už byla ve stadiu přípravy výroby, R8/10 v té době podstatě dobíhal, resp. rozhodně nebyl vlajkovou lodí Renaultu, R-Dauphin se v té době vyráběl už nějakých 5 let , C 19/21 "fantomas" ve výrobě, A-R Guiletta, a d.  ... ;-D

Jistě,

výrobou, resp. technologií hlavně motorů a novou fabrikou se tehdy Škodovka dostala na špici "socdemstátů" ( V NDR trabanti a wartburgy, v Polsku tak max. žuky, nisy, licenční pobědy /warschavy a gazy, v Maďarsku a Bulharsku nic, v Rusku moskviče 403/407, Volhy21)  ale ten evropský "svět" byl už hodně jinde ...

Ano, byli jsme tehdy s tím naším "embéčkem"  králem mezi jednookými a hlavně tohle auto nastartovalo jakousi všeobecnou motorizaci téhle země, ačkoli raálně ji dokončila až řada Š100/110 resp. Š105/120 ..;-D

+4/−2
21.3.2014 23:48

J73a44n 57K64o27n74v17a68l31i27n35k68a 5160461501165

Přesně tak. Jen to, že je to české, neznamená, že je to boží. V porovnání s modely západních značek to byl křáp už tehdy.

+1/−3
22.3.2014 12:05

J30i32ř29í 72T77o72m96e46š 5802950423822

Bylo české bylo "naše", ale známý měl R8 a ten příjemnější zvuk motoru R osmičky jsem záviděl.

0/0
25.3.2014 20:09

J17o84s33e73f 70Č56i78h30á19k 7111609630196

Každý máme má jiný vkus, že ten tvůj je špatný my ostatní neovlivníme :-)

+3/0
22.3.2014 0:12

M24a21r18t57i31n 76J75e72l97í44n97e12k 9376674117477

Z toho by mohli nějak zkusit vyjít a ne ty zelený hranatý příšery co se začínají objevovat.

+1/0
21.3.2014 18:48

P21e83t31r 42M34i60c46h93a60l 2970594661302

Zelený hranatý příšery se objevily nedávno na Krymu ...

+1/0
24.3.2014 2:08

P96e28t71e65r 63S62m61r88e88k 3582280650192

Krásne auto. Až sa nechce veriť, že je to tá istá fabrika, ktorá vyrobila 105ku...

+1/−1
21.3.2014 17:55

Š19á49r35k70a 42S88t77a81ň97k27o39v31á 9833625749249

Jé, tak tohle žihadlo měli rodiče když jsem byla malá.:-)

+1/0
21.3.2014 17:17

L95u33k27á19š 51V10a25l35e46n73t14a 7483588326358

Jediné co mě na tom autě zaujalo je lůžková úprava. Muselo se v tom dobře souložit :D V dnešních autech to jde taky ale je to nepohodlné :)

+6/−1
21.3.2014 14:19

Z12b75y24n50ě95k 67J88e65h69l87i47č98k11a 8414438789101

ta lůžková úprava se tehdy předpokládala. A to ještě pod zadnímy sedadly byl úložný prostor :-). Dnes nemožné i když vyděláte hlavové opěrky

+5/0
21.3.2014 15:05

Z85b74y91n35ě11k 55M66a19r33t98i34n68e84k 4387335749902

Všeobecne osobák není ideální auto pro soulož! Zato takova dodávka s úložným prostorem pro zboží, např. CITROEN JUMPER, nejlépe bez oken v úložné skříni, když se vracís bez zboží, po prázdnu, to je prostoru na soulož, jedna báseň! Zde bych dal UZITKOVYM VOZUM zelenou !!! R^

+1/0
21.3.2014 15:24

D36a54n69i22e77l 55T16o66m57e30k 8149115248936

Ohledně ceny - je třeba též vidět, že tehdy nebyla dostupnost luxusního zboží (jako auto) dána jen cenou. To, že někdo měl na auto peníze, ještě neznamenalo zdaleka, že měl auto.

+5/0
21.3.2014 13:13

V12a93c14l62a82v 39M10e10d30e56k 5411712685645

pokud někdo měl peníze, stačilo jít do mototechny a koupit. Problém byl jen při náběhu nvých modelů.

0/−19
21.3.2014 14:30

M96i83c59h24a33l 20H15o88r19k86ý 9185295854679

tím si nejsem jist,co si pamatuju,tak rodiče když kupovali MB110,tak museli dost lidí znát a dalších dost podplatit

+11/0
21.3.2014 14:38

V53l35a62d17i19m15í31r 73H80e75r49i45n89g 2359349222798

Co já pamatuju, tak MB 1000 bylo dlouho na poukaz, dlouho se čekalo. Volně bylo MB 1100, ale bylo dražší.

0/0
27.3.2014 10:29

M15i85c50h69a72l 70H89o77r13k87ý 9235845264539

Já mluvím o MB 110 de luxe,to je další typ po MB1000.Nevím zda bylo volně k prodeji,ale pochybuji,protože to našim dalo dost práce se k němu dostat.Bylo dražší,mělo koženkové sedačky,lepší motor a otvírací zadní okýnka,4přední světla a nevím co ještě.Prostě top model ;-D

0/0
27.3.2014 10:52

L63u52d42ě56k 93N92ě33m62e63c 5425321132824

Buď si tu dobu ještě nepamatuješ, nebo si ji už nepamatuješ.

+8/−1
21.3.2014 14:41

V73a86c29l78a64v 95M16e12d42e44k 5961792645725

no tu dobu si pakamutu jako dítě, a jediné problémy byly při nástupu výroby Favoritů. Nepamatuju sice prodej Š1000, ale v době 105/120 nebyl problém auto koupit. Ano, člověk si nemohl moc vymýšlet, a musel brát co je - takže otec tenkrát musel vzít 105 místo 120 a i barvu vzal tu co zbyla - ale v ulici měli auto všichni kromě jednoho - a ten ho nemá dodnes.

+1/−4
21.3.2014 14:46

L39u15d26ě18k 87N64ě31m85e91c 5575771392294

Takže si tu dobu ještě pořádně nepamatuješ. Kupoval jsem 120 v roce 1985. Dal mi na ni táta, bylo mi skoro 30. Zrovna náhodou jsem měl kliku, že jeden známý měl jiného známého, kterej dělal v Mototechně a jednu mi z dovezený várky zarezervoval. Ale tys to vlastně těmi kydy, že si člověk nemohl vybírat, vlastně potvrdil. Co se týká toho, že měli všichni auto - ne že bych ti to věřil, ale je mi to vlastně docela jedno. Druhá pravda je, že si každej svýho miláčka opečovával, protože do smrti by si už na jinýho těžko našetřil, kdyby zůstaly poměry.

+3/0
21.3.2014 21:33

A56l52b32e17r46t 68K86á26m89e83n 9194578889191

Nedávno som "mal tu česť" spoznať a porozprávať sa s človekom, čo za socializmu robil predavača v mototechne. Došlo im 30 červených stopetiek. Od kažého kupcu dostali vhodnou manipuláciou úplatok a každý kupujúci bol presvedčený ako dobre podplatil, že práve on dostal červenú stopäťku. Najviac vraj dostávali za Zástavu. Vraj úplatok dosahoval 100 % jej predajnej ceny. Všetko je to "vraj" Ale zrejme čosi na tom bude aj pravda.

+2/0
22.3.2014 6:25

M51i31c17h44a76l 39M30o93u56c46h34a 9448489603864

Jít do Mototechny, zapsat se do pořadníku a za pár let koupit... Nebo někoho v Mototechně podplatit a koupit za pár měsíců. Fungovalo to tak vždycky, tedy až do roku 89...

+8/0
21.3.2014 15:04

E93d70u10a34r75d 59B58l19a36z60e20k 1763560485315

jenze voni se pred r 89 nekupovalo!  ;-€ ale schanelo...:-(

v NDR byla cekaci foba na trabanta 6-8let a na Skodu 8-12!!!;-O

+1/0
21.3.2014 15:36

A16l59b97e55r79t 63K83á23m11e98n 9984618959841

Mám priateľa z bývalej NDR a ten tvrdí, že do poradovníka na Trabanta sa zapisovali deti práve narodené. Na Wartburga to vraj až také hrozné nebolo.

+1/0
22.3.2014 6:30

H82o11n30z35a 38Š95l22e18z33i23n58g91r 8219791823652

Pokud vím, auto se prý dalo koupit v Tuzexu, cena byla asi dvojnásobná, ale bylo prý ihned - stačilo nakoupit bony.

Kdo měl prachy a chtěl hned, koupil ojetinu, jejichž cena díky tomu prý v určité době byla vyšší než u nových vozů (60. léta, rodinné historky).

+1/0
21.3.2014 18:26

L61u72b55o35š 39S74u46š92i80l 1338197566978

Dobrý den. Tahle doba je nenávratně pryč. Čím novější auto, tím škaredější. A ty dnešní krabice z reklam vůbec neukazují um a práci. Všechno bezduché navrhnuté počítačem - odporné. Samá elektronika - poruchovost. Úmyslně, aby si to nikdo neopravil sám. S každou blbostí do servisu a hodně platit. Na spotřebu to kladný vliv nemá. Spíš opačně. Každý odběr navíc se projeví. Snad jsou ty dnešní krámy bezpečnější, ale není nad ladné tvary šedesátých let.

+4/−9
21.3.2014 12:25

M34a76r97t62i33n 53H58o89u51b28a 1525180963363

nejen tato doba je pryč. I včerejší den je pryč. Tato stará auta se mi líbí, ale nikoliv proto, že by byla extra krásná, ale protože to bylo moje první auto Š100 (a to jsem ho kupoval už jako 20-ti leté) a protože mi bylo 20 let. Ale jezdit už bych tím nechtěl, svézt se klidně, ale rozhodně ne pravidelně do/z práce. Navrhnuté PC - to je takové nesmyslné klišé. Všechny návrhy dělá člověk, jen dříve na to měl papír a rýsovací prkno, dnes na to různé CAD nástroje. Poruchovost nových aut je velmi nízká, dříve si auto (od Škody) člověk musel dodělat, pak to nebylo špatné. Aby si to člověk neopravil sám??? Kdo umí, ten si to opraví sám i dnes, kdo neumí jede do servisu, tak to je a vždy bylo.

+13/−2
21.3.2014 12:38

P84e95t87r 51M13i40k45e47s 9358152700548

to je pouze nostalgie. Take jsme meli doma mbecko (110). To auto se mi libi jeste dneska. Nedavno jsem mel pujcene auto, rok vyroby asi 2001 (posledni rok vyroby generace) a kazdy metr jezdeni jsem citil, jak moc uz je to auto technologicky zastarale...

+1/−1
21.3.2014 12:47

M18i64c37h53a15l 85H65o20r97k45ý 9595385864369

Stále jsou na trhu krásné a ručně vyráběné auta ;-D

Není pochyb o tom,že MB100 je krásnější nebo spíš osobitější než třeba Octávka,ale opravdu bych dnes nechtěl jet MB ani z Brna do Prahy ;-D

+1/0
21.3.2014 14:36

P34a74v20e54l 13D26o41l47n61í95č92e80k 3158263624861

To je nesmysl. Socialistická auta byla oproti západu zastaralá už když vyjela z linky.

+2/0
21.3.2014 15:26

H50o91n91z77a 45Š93l62e96z22i65n52g86r 8379481463582

Samodomo opravy - řešili jsme to s kolegou, jehož rodinu nikdy nepostihla žádná škodovka. Nepamatuje, že by se v žigulovi měli potřebu někdy hrabat a když už náhodou něco, dalo se to v klídku do servisu. Samodomo kutění je škodovácká specialita, protože embéčko a jeho klony by se jinak prostě nedaly provozovat.

Tvary - no to je subjektivní, podle každého soudruha.

Poruchová lektronika? - no, auto mám z roku 98, elektroniky už taky fůra, ale furt jen vyměňuju nějaké čepy, ložiska, sienbloky, tlumiče, těsnění pod hlavou atd, spojka.....ale elektronika mi selhala jen jednou a to bylo mechanické opotřebení sevopohonu volnoběhu. Tak nevím.

+1/0
21.3.2014 18:35

V64í76t 15N69o37v80á12k 5534235691129

na autě z roku 98 je elektronika maximálně tak žárovka

0/0
23.3.2014 17:11
Foto

M40i60l34a79n 48Č56e20r94n66ý 5463189899392

Můj táta kdysi (snad v roce 1968) vyhrál novou Škodu 1000 MB v jakési státní loterii. Babička až do konce svého života schovávala útržek novin, kde bylo zveřejněno ono losování. Samozřejmě nám to závistiví příbuzní vždycky neopomněli připomenout - no jó, vždyť vy jste vyhráli auto...

Dodnes na něj vzpomínáme s láskou, bylo to na tehdejší dobu spolehlivé auto a každý týden jsme jezdili buď k babi, což je nějakých 70 km, anebo na výlety na různé hrady, zámky, v létě k vodě - nejdále bylo naše embéčko u Baltu.

Největší chybou ovšem bylo, že když jsme počátkem 80. let začali stavět dům, milé embéčko táta prodal a místo něj koupil ojetou a příšernou dodávku Škoda 1203, hlavně aby měl v čem vozit nedostatkový stavební materiál. No, ve srovnání s embéčkem to byl řvoucí, nespolehlivý a značně poruchový stroj, obzvlášť převodovka byla opravdu slabým článkem... Ovšem do MB 1000 se zase nevešly cihly, písek, obkládačky, tvárnice apod.

Ale mohli jsme mít krásného a ceněného veterána, kdežto kde je dnes konec dvanáctsettrojce? Zřejmě byla sešrotována...

+6/0
21.3.2014 10:40

M22a22r41t46i73n 54K20o23v59á43ř 2251380209926

Jj "dvanáctsettroska" byla vyhlášená...

+1/0
21.3.2014 16:17

V59l69a89d48i64m75í90r 31H45e87r85i13n40g 2269529782228

3 auta ze 4 jezdila "nakřivo" - zadní kola jinou stopou než přední....

0/0
27.3.2014 10:36

A55l85b74e56r24t 49K64á78m68e59n 9884808279181

Mohli ste mať veterána. A ešte nám porozprávaj, čo je s domom. Alebo ten už tiež nemáte a bývate pod mostom?

0/−1
22.3.2014 6:37

F51r37a63n60t35i76š97e52k 24L48u90f75t 5527609704236

Můj tatínek nebyl zrovna za vodou, nebyl ani zelinář, taxikář, instalatér, ale jen obyčejný docent na ČVUT, takže jsme mládí strávili v Trabantu 601 kombi a škodovkářům jsem záviděl a elitě co měla Žiguli. (On vlastně byl docent až po sametu, nebyl v KSČ takže mohl být maximálně asistent, ale dělal práci profesora - přenášel, zkoušel, psal skripta)

+6/−1
21.3.2014 10:39

J92i69ř80í 31V69o51n44d45r44á30č34e68k 5956264110504

Tatínek byl docent, vlastně až po po sametu R^;-D

+2/−3
21.3.2014 10:48

M28a79r44t74i75n 65H27o12u24b12a 1715360653473

tak jak to vlastně bylo?

0/−1
21.3.2014 12:39

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

Najdete na iDNES.cz