Neděle 13. června 2021, svátek má Antonín
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 13. června 2021 Antonín

Revoluce: servisy Fordu budou opravovat i auta jiných značek

  18:31aktualizováno  20:36
Automobilka Ford rozjíždí velmi zajímavý projekt. Její autorizovaní partneři začínají nabízet díly a servis pro auta jiných výrobců.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

„Ford uvádí novou značku Omnicraft, pod kterou budou partneři Fordu v Evropě nabízet servis a náhradní díly pro vozy jiných výrobců,“ uvádí Martin Linhart, tiskový mluvčí českého zastoupení značky. „Nová značka doplňuje nabídku originálních dílů a využívá široké obchodní a servisní sítě této společnosti.“

Ford má nyní vytvořený katalog 2 000 nejžádanějších dílů pro vozy jiných značek, ve kterém jsou olejové filtry, brzdové obložení a kotouče, startéry, autobaterie, provozní kapaliny nebo alternátory. V následujících měsících zařadí do nabídky rovněž vzduchové a palivové filtry, hlavní brzdové válce a další. Jde o takzvané údržbové díly, pro které opravna nepotřebuje speciální školení ani nářadí.

„Pravděpodobně půjde o komponenty od dodavatelů, kteří dodávají díly Fordu, zároveň však samozřejmě vyrábějí také pro jiné značky,“ zamýšlí se pro iDNES.cz specialista na autoopravárenství, který nechce být jmenován. „Dává to smysl i z hlediska logistiky.“

Podle něj se touto cestou pravděpodobně časem vydá více automobilek. „Je to chytrý krok, vzhledem k tomu, že dnes dealeři nevydělávají na prodeji aut, ale především na servisu. Automobilky se snaží zákazníky přilákat a udržet ve značkových servisech, mají na to vytvořené speciální slevové a bonusové programy pro majitele starších aut. Toto je další krok,“ myslí si.

Na druhou stranu je třeba dodat, že základní nespecializované úkony jako je výměna oleje nebo brzd dnes provádí autorizované servisy na vozech cizích značek už dnes, až Ford napadlo tuto praxi zahrnout do své strategie a marketingově ji využít. Navíc může značka vydělat i na prodaných náhradních dílech.

V okamžiku spuštění budou tyto díly k dispozici ve více než 4 000 provozovnách a dealerstvích Fordu na jedenácti evropských trzích. V průběhu roku přijde řada na další autorizované distributory. Podle informací iDNES.cz automobilka tuto službu už čtyři roky testuje na francouzském trhu.

Kromě autorizovaných partnerů značky budou mít k dílům přístup také nezávislé opravny, se kterými Ford spolupracuje.

Nová nabídka Fordu jednoznačně cílí také na autobazary nebo provozovatele firemních flotil, které mají rozmanitý vozový park. Údržbu aut různých značek tak mohou obstarat v jednom servisu. Zrovna Ford je automobilka, u které tvoří flotiloví zákazníci velkou část prodejů.

  • Nejčtenější

Supervila na kolech má garáž i centrální vysavač, pracuje se na heliportu

Stojí i patnáct milionů korun, uvnitř je garáž třeba na vaše porsche a samozřejmě můžete připřáhnout přívěs s jachtou....

Mnichov žalují kvůli cyklopruhům. Jsou prázdné, ucpávají ulice, vadí autoklubu

Michael Haberland z autoklubu Mobil in Deutschland žaluje bavorskou metropoli kvůli novým cyklopruhům. Podle jeho...

Nemáte na hogo-fogo karavan? Český kutil si poradí, už jen vychytává mouchy

Premium Máte pocit, že na pořízení obytňáku na vysněnou nezávislou dovolenou potřebujete milion nebo aspoň statisíce korun?...

GLOSA: Ostudné české silnice nezvládne ani rolls. Prorazil jsem u něj gumu

Středočeské okresky už nepřipomínají silnice ani s hodně velkou dávkou tolerance. Jsou místa, kde si jen vybíráte menší...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nenápadný šéf Škody a jeho perné krizové roky i radosti s moc dobrým superbem

Premium Reinhard Jung byl ze škodováckých šéfů v novodobé historii značky pod křídly Volkswagenu asi nejméně viditelný. Klidné...

O antikoncepci už není takový zájem. Párový sex upadá, míní gynekolog

Premium „Všichni strašili, že bude upadat mravnost a ženy budou mít z dlouhodobého užívání pilulek zhoubná onemocnění jater....

Upřímnost fotbalové antihvězdy. Souček o tetování, rasismu i vyjídání ledničky

Premium Říká o sobě, že je obyčejný kluk z Brodu. Přitom si ho už stihla zamilovat fotbalová Anglie a Česko na něj spoléhá: na...

Poslední snímky: Abrhám testoval vozíček, Šafránková se ho snažila rozesmát

Premium Jak dnes žijí Josef Abrhám (81) a Libuše Šafránková (67)? O pohádkovém podzimu života bohužel nemůže být řeč, časopis...

  • Další z rubriky

Toyota Celica: legendární drsňácké kupé ukončilo kariéru před 15 lety

Premium Toyota Celica je aktuálně mrtvé auto, i když její návrat může být jen otázkou dobře načasovaného marketingu. Projeli...

Začalo to U sedmi zlodějů aneb jak Laurin s Klementem stvořili první motocykl

Premium Bylo to dílo několika náhod. Ale stalo se. A když před 90 lety nadaný český konstruktér Václav Laurin zemřel, znala už...

KOMENTÁŘ: Jak vás jízda s youngtimerem vyléčí z lásky ke starým autům

Premium Vlastnit osobité klasické auto typu Aston Martin nebo Rolls-Royce je krásná představa. Dokud s ním nechcete vyrazit na...

Autogalerie týdne: Jezdit tatrou by chtěl každý

Nejpokrokovější československou automobilkou za první republiky byla Tatra. S galerií reklam z letitých časopisů se...

Manželka majitele Alzy promluvila o fungování firmy, se Zavoralem se rozvádí

Majitel tuzemského internetového gigantu Alza.cz Aleš Zavoral patří se svým jměním mezi nejbohatší Čechy. Na rozdíl od...

Sledujeme začátek rituální sebevraždy lidstva, říká Čech s nejvyšším IQ

Premium Oficiálně se považuje za nejchytřejšího Čecha. Jako robot ale nepůsobí. Při osobním setkání je Karel Kostka, vzděláním...

Datově neomezený tarif nebyl nikdy tak levný. Co na to konkurence?

Datově neomezené tarify mají v nabídce všichni tuzemští mobilní operátoři, avšak ve srovnání s běžnými tarify s...

Moderátor Aleš Cibulka skončil na jednotce intenzivní péče

Čtyřiačtyřicetiletý Aleš Cibulka měl v sobotu v rozhlasovém pořadu Tobogan dělat narozeninový rozhovor s herečkou Marií...

Mladí by chtěli do penze v 60 letech. Mají jasno, jaký důchod jim postačí

Generace narozená po roce 1971 bude podle současných pravidel odcházet do penze v 65 letech. A to jak ženy, tak i muži....