V Národním technickém muzeu jsou od středy do 3. května k vidění historické luxusní rollsy a bentley.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nechybí tradiční znak rollsů, který vozí na chrámu chladiče - soška Spirit of Ectasy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Výstava historických luxusních vozů Rolls-Royce v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rolls Royce Silver Wraith z roku 1946
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Silver Wraith je první poválečný Rolls, konstrukčně navazuje na předválečný wraith.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vyráběl se v letech 1946 - 59. Celkem se jich vyrobilo 1883.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nechybí původní výbava.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Sedmimístná karoserie nazvaná Sedanca de Ville je dílem karosárny Mulliner.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Podélně za přední nápravou je umístěný šestiválec 4257 litru.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bentley Mark VI t let 1946 až 1952
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bentley Mark VI byl technicky identický s Rolls-Roycem Silver Wraith, měl jen zvýšený výkon a odlišnou karoserii. V tomto případě od londýnské karosárny Mulliner.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rolls-Royce koupil v roce 1931 továrnu v Crewe, která vyráběla Bentleye.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Výstava historických luxusních vozů Bentley v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rollsy byly určené pro usedlejší zákazníky, které vozil řidič.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bentleye měly sportovnější charakter a majitelé si je obvykle řídili sami.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rolls-Royce 25-30 z druhé poloviny třicátýcch let karosovaný londýnskou karosárnou Thrupp and Maberly.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Modelu 25/30 bylo v leech 1936-38 vyrobeno 1201 kusů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zadní kola roztáčí šestiválec objemu 4257 ccm
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rolls-Royce Wraith se v letech 1938-39 vyrobil v 492 kusech.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Až do druhé světové války vyráběla automobilka své vozy jako kompletní pojízdné šasi, karoserie pak byly dílem nezávislých karosáren. Tato je dílem londýnské karosárny Hooper & C.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Výstava historických luxusních vozů Rolls-Royce v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Wraith má pod kapotou vodou chlazený šestiválec OHV objemu 4257 ccm pohánějící zadní kola. Rolls výkon svých vozů tradičně neuváděl, byl prostě dostatečný.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Výstava historických luxusních vozů Rolls-Royce v Národním technickém muzeu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz