Diskuze
KOMENTÁŘ: Jak vás jízda s youngtimerem vyléčí z lásky ke starým autům
Děkujeme za pochopení.
M96i41r11o19s80l83a81v 11Š89u69r45g93o32t
Jizda s youngtimerem nevyleci z lasky ke starym autum.
Nejdrive je nutno si uvedomit, ze stara auta ze sedesatek az osmdesatek mela vetsinou maximum vydrze plus minus 100 az 150 tisic km a hlavne ze k teto, na dnesni dobu nizke vydrzi, potrebovala uz tehdy spoustu servisu. Samozrejme existovaly vyjimky, jako napr. Mercedesy.
Takze k pravidelnym a dlouhym jizdam s youngtimery patri mnoho servisu a bohuzel i vymeny dilu, ktere se obtizne shaneji, anebo stoji strasny ranec, nebo se musi repasovat.
Popis cesty v clanku je jasny - pri vsi ucte k autorovi to bude automobilovy Neznalek.... i kdyby na Mini nefungoval motor a oni vymlatili baterii, tak vzdy budou fungovat jednoduche hydraulicke brzdy, takze omlaceny zadni naraznik RR je bud autorova “basnicka licence”, anebo za volantem Mini sedel totalni jouda.
Samotny RR vazi nejakou tu tunu, na to ma minimalne osmivalec s velkou rezervou vykonu, takze by si, pokud v RR a v Mini sedeli aspon trochu zkuseni ridici, nemel privazane psi budky za zadnim naraznikem ani vsimnout.....
M18a62r51t76i80n 24N38e71b41e56s69k72ý
Mít staré auto, i když jen youngtimera vyžaduje jedno důležité:
Umět si poradit za každé situace a hlavně, mít auto připravené.
Když najednou vyteče z auta vše tekuté, není to náhoda, ale zanedbanost.
Správný veteránista není ten, který na to má a má i lidi, kteří mu na autě dělají a on jen vyjede a kochá se.
Správný veteránista měl to auto mockrát rozebrané
a ví, kam kdy sáhnout, pokud by se něco třeba i pokazilo.
A často tihle lidé hrdě hlásí, že na jejich auto cizí ruka nesáhla.
(Což může být trošičku, ale jen trošičku nadsázka, třeba cínování karoserie opravdu není pro každého a lakýrničina se už ve stodole dělat taky nedá, i když by to dotyčný uměl)
P27e79t71r 55Č49e14r43m64á98k
A to zase ne. Gurmán také nemusí umět vařit proto aby vychutnal kvalitu jídla, stejně tak veteránista nemusí umět být ponořený rukama po lokte v oleji aby dokázal ocenit požitek z jízdy nebo kvalitu auta.
Navíc ta doba all-domorobo dost pominula, často u těch aut ani nelze, i 50let stará auta mají už vstřikování, automaty, niva, hydrauliky atd atd a to v domácích podmínkách bez znalostí a vybavení nadělá víc paseky než užitku.
M88i20c53h47a79l 16Z35e56t42e54k
Na starých autech (cca 20 let) se mi líbí hlavně následující věc:
Mají opravdové motory a ne nějaká tříválcová emisní k*****ka.
S tím souvisí i to, že když šlápnete na plyn, začne auto zrychlovat a ne váhavě pomalu zabírat, aby náhodou nevypustilo nějaký ten ug CO2 navíc.
Místo v kufru nezabírá nějaká 48V baterka a když brzdí, tak opravdu brzdí a nerekuperuje.
M86a18r57t47i59n 18N92e81b69e44s85k65ý
také řeším problém, jaké auto si na stará kolena koupit, aby to nebyla přefoukaná uskučená malorážka, které postupně odpadají písty do vany, protože nesnesou detonační spalování.
M83a40r46e63k 14H19r55u50b64y
Jedno stare prislovi rika Kdyz chces opici, musis mit na banany.
Tohle nejsou auta pro chude svatecni jezdce, tohle je konicek bud pro technicke nadsence s dobre vybavenou garazi, anebo pro lidi co nevedi, co s penezi.
Jinak to nutne konci popsanym zpusobem
M11a39r32t28i52n 96N39e10r18m13u24t
Příčina tkví ve větě: shánění řemeslníků... Tyhle autíčka si každý musí opečovávat sám vlastníma rukama. Ale jinak souhlasím a sám za sebe můžu říct - nikdy více :D kdysi jsem hovořil s jedním řidičem odtahovky, důležitou složkou jejich kšeftů dělají odtahy zmíněných aut ze zahraničí.
M97i12c81h63a68l 42Z22e47t55e32k
Já si pod pojmem shánění řemeslníků představím pokrývače, zedníky, tesaře, instalatéry....
P81e58t81r 93Č71e95r18m93á42k
Co si budeme povídat - jestli se někomu podělá 5aut z 5ti tak to je buď hodně blbá náhoda a nebo spíš ne úplně dobrý stav, každopádně ani z jednoho důvodu se nedá dělat nějaký obecný závěr. Máme cca 15-20 veteránů, na různé závody/natáčení/akce jezdí poměrně často a je fakt že min jedno vždy má nějaký problém už při startu, ale že by nedojelo a to hned všechny se chválabohu nestalo.
Zajímavé je že platí že čím více se jezdí, tím méně problémů bývá, s jedním 50ti letým veteránem se snažím jezdit od jara do podzimu když to jde, pár tisíc km to hodí a bez problémů. To samé auto jen s jinou karoserií jezdí jen párkrát za sezónu a řeší se dost drobností.
Každopádně pro motoristické entusiasty je to vždy krásné
R36o20m18a94n 25K83r38a82t16o86c23h16v23í95l
To se říká, že největší problém těchto aut je to, že se s nima nejezdí.
M84i43c23h15a36l 91F50r22ý87d52a
Pánové to pojali jako bezstarostný výlet za holkama. No to se pak nedivím, že to tak dopadlo. Už ten nápad posadit si do svých aut kamarády svědčí o tom, že jeho autor si tu karmu zasloužil.
I65v53o 63N28e31n39t29w92i96c56h
Hezký, čtivý text. Po tom četníkovském Citroënu DS jsem taky dlouho toužil. Ale spíš abych ho měl v garáži na dívání a na to občas si do něho sednout. Na ježdění určitě ne. Ten Citroën měli naši přátelé z Paříže, když k nám v roce 1969 přijeli do Československa na návštěvu. Jako kluci jsme ho s bratrancem moc obdivovali.
P58e67t27r 33Č90e36r34m96á55k
Bohužel déeso je krásné ale složité a po letech velmi poruchové. Zajímavé že dobové mercedesy užívaly obdobnou hydrauliku a bez větších problémů, zkrátka ten rozdíl byl už tenkrát
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...