Diskuze

KOMENTÁŘ: Jak vás jízda s youngtimerem vyléčí z lásky ke starým autům

Vlastnit osobité klasické auto typu Aston Martin nebo Rolls-Royce je krásná představa. Dokud s ním nechcete vyrazit na cestu Praha – Karlovy Vary, kam se před lety vydal novinář Vojta Bednář.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jizda s youngtimerem nevyleci z lasky ke starym autum.

Nejdrive je nutno si uvedomit, ze stara auta ze sedesatek az osmdesatek mela vetsinou maximum vydrze plus minus 100 az 150 tisic km a hlavne ze k teto, na dnesni dobu nizke vydrzi, potrebovala uz tehdy spoustu servisu. Samozrejme existovaly vyjimky, jako napr. Mercedesy.

Takze k pravidelnym a dlouhym jizdam s youngtimery patri mnoho servisu a bohuzel i vymeny dilu, ktere se obtizne shaneji, anebo stoji strasny ranec, nebo se musi repasovat.

Popis cesty v clanku je jasny - pri vsi ucte k autorovi to bude automobilovy Neznalek.... i kdyby na Mini nefungoval motor a oni vymlatili baterii, tak vzdy budou fungovat jednoduche hydraulicke brzdy, takze omlaceny zadni naraznik RR je bud autorova “basnicka licence”, anebo za volantem Mini sedel totalni jouda.

Samotny RR vazi nejakou tu tunu, na to ma minimalne osmivalec s velkou rezervou vykonu, takze by si, pokud v RR a v Mini sedeli aspon trochu zkuseni ridici, nemel privazane psi budky za zadnim naraznikem ani vsimnout.....

0 0
možnosti

Mít staré auto, i když jen youngtimera vyžaduje jedno důležité:

Umět si poradit za každé situace a hlavně, mít auto připravené.

Když najednou vyteče z auta vše tekuté, není to náhoda, ale zanedbanost.

Správný veteránista není ten, který na to má a má i lidi, kteří mu na autě dělají a on jen vyjede a kochá se.

Správný veteránista měl to auto mockrát rozebrané

a ví, kam kdy sáhnout, pokud by se něco třeba i pokazilo.

A často tihle lidé hrdě hlásí, že na jejich auto cizí ruka nesáhla.

(Což může být trošičku, ale jen trošičku nadsázka, třeba cínování karoserie opravdu není pro každého a lakýrničina se už ve stodole dělat taky nedá, i když by to dotyčný uměl)

1 0
možnosti

A to zase ne. Gurmán také nemusí umět vařit proto aby vychutnal kvalitu jídla, stejně tak veteránista nemusí umět být ponořený rukama po lokte v oleji aby dokázal ocenit požitek z jízdy nebo kvalitu auta.

Navíc ta doba all-domorobo dost pominula, často u těch aut ani nelze, i 50let stará auta mají už vstřikování, automaty, niva, hydrauliky atd atd a to v domácích podmínkách bez znalostí a vybavení nadělá víc paseky než užitku.

0 0
možnosti

Na starých autech (cca 20 let) se mi líbí hlavně následující věc:

Mají opravdové motory a ne nějaká tříválcová emisní k*****ka.

S tím souvisí i to, že když šlápnete na plyn, začne auto zrychlovat a ne váhavě pomalu zabírat, aby náhodou nevypustilo nějaký ten ug CO2 navíc.

Místo v kufru nezabírá nějaká 48V baterka a když brzdí, tak opravdu brzdí a nerekuperuje.;-)

2 0
možnosti

také řeším problém, jaké auto si na stará kolena koupit, aby to nebyla přefoukaná uskučená malorážka, které postupně odpadají písty do vany, protože nesnesou detonační spalování.

1 0
možnosti

M83a40r46e63k 14H19r55u50b64y

22. 2. 2021 23:42

Jedno stare prislovi rika Kdyz chces opici, musis mit na banany.

Tohle nejsou auta pro chude svatecni jezdce, tohle je konicek bud pro technicke nadsence s dobre vybavenou garazi, anebo pro lidi co nevedi, co s penezi.

Jinak to nutne konci popsanym zpusobem:-)

0 0
možnosti

Příčina tkví ve větě: shánění řemeslníků... Tyhle autíčka si každý musí opečovávat sám vlastníma rukama. Ale jinak souhlasím a sám za sebe můžu říct - nikdy více :D kdysi jsem hovořil s jedním řidičem odtahovky, důležitou složkou jejich kšeftů dělají odtahy zmíněných aut ze zahraničí.

1 0
možnosti

Já si pod pojmem shánění řemeslníků představím pokrývače, zedníky, tesaře, instalatéry....;-D

0 0
možnosti

Co si budeme povídat - jestli se někomu podělá 5aut z 5ti tak to je buď hodně blbá náhoda a nebo spíš ne úplně dobrý stav, každopádně ani z jednoho důvodu se nedá dělat nějaký obecný závěr. Máme cca 15-20 veteránů, na různé závody/natáčení/akce jezdí poměrně často a je fakt že min jedno vždy má nějaký problém už při startu, ale že by nedojelo a to hned všechny se chválabohu nestalo. R^

Zajímavé je že platí že čím více se jezdí, tím méně problémů bývá, s jedním 50ti letým veteránem se snažím jezdit od jara do podzimu když to jde, pár tisíc km to hodí a bez problémů. To samé auto jen s jinou karoserií jezdí jen párkrát za sezónu a řeší se dost drobností.

Každopádně pro motoristické entusiasty je to vždy krásné R^

6 0
možnosti

To se říká, že největší problém těchto aut je to, že se s nima nejezdí.

3 0
možnosti

Pánové to pojali jako bezstarostný výlet za holkama. No to se pak nedivím, že to tak dopadlo. Už ten nápad posadit si do svých aut kamarády svědčí o tom, že jeho autor si tu karmu zasloužil.

6 1
možnosti

Hezký, čtivý text. Po tom četníkovském Citroënu DS jsem taky dlouho toužil. Ale spíš abych ho měl v garáži na dívání a na to občas si do něho sednout. Na ježdění určitě ne. Ten Citroën měli naši přátelé z Paříže, když k nám v roce 1969 přijeli do Československa na návštěvu. Jako kluci jsme ho s bratrancem moc obdivovali.

2 1
možnosti

Bohužel déeso je krásné ale složité a po letech velmi poruchové. Zajímavé že dobové mercedesy užívaly obdobnou hydrauliku a bez větších problémů, zkrátka ten rozdíl byl už tenkrát :-)

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...